Kadim Dostlar ™ Forum: Klasik Dönem Seramiği - Ressamlar - Kadim Dostlar ™ Forum

İçeriğe atla

Yalnızca 1 dakikanızı ayırıp sitemize üye olduğunuzda, içinde daha az reklam bulunan temamızı kullanabilirsiniz ...

Aradığınız konuya ulaşamadınız mı ? Problem değil, arama Özelliğimizi Kullanabilirsiniz
GoogleKadim Dostlar Özel Arama
Facebook Sayfamıza Üye Olabilir ve Güncel Site İçeriğinden Kolayca Haberdar olabilirsiniz
Sitemize reklam vererek, sitelerinizi veya ürünlerinizi tanıtabilirsiniz
-------------------
Kurumsal Çözümler Uzmanı Erkan Okur
İnformatik: Mühendislik ve PLM Çözümleri



Tek sayfa
  • Yeni bir konu açamazsınız
  • Bu konuya cevap yazamazsınız

Klasik Dönem Seramiği - Ressamlar Konuyu Oyla: -----

#1
Kullanıcı çevrimdışı   HeaT 

  • KD ™ Yakın Arkadaş
  • Grup: Sorumlu
  • Mesaj sayısı: 451
  • Kayıt tarihi: 06-Temmuz 08
  • Gender:Male
  • Location:Isparta
Forum İtibarı: 1
Henüz Tanınmıyor



İçeriği Arkadaşlarınla Paylaş

Andokides Ressamı

    • Kırmızı figür tekniğinin ilk uygulayıcısıdır. Siyah figür ve Bilingual tekniğinde de yapmış olduğu eserleri vardır.
    • Daha çok A tipi amphora, hydria, küçük vazolardan da kyliks boyamıştır. Kyliks’ in bir yüzünde siyah figür diğer yüzünde ise kırmızı figür tekniği uygulamıştır.
    • Vazolarında, mitolojik sahneler, Herakles ve on iki işi, Dionysiak ve palaestra sahneleri ile güncel konuları işlemiştir.



Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Berlin Ressamı

    • Büyük boy vazo ressamıdır.
    • Adını aldığı amphora Berlin’dedir.
    • Ressamın orijinal adı bilinmemektedir.
    • Öncüler grubundan özellikle de Euthymides’den etkilenmiştir.
    • Dönem içindeki diğer ressamlardan farklı olarak ayırt edilir bir stili vardır.
    • Ressam tekli yada çiftli figürler sever. Kalabalık sahneler kullanmamıştır.
    • Siyah renk vazoya hakimdir.
    • Ana sahneyi çerçeve içine alma anlayışını tamamen ortadan kaldırmıştır.
    • Bazen en altta zemin yapar bazen onu da yapmaz. Bu durumda figür uçuyormuş gibi görünür.
    • Ressamı bir önceki ressamlarla yada Kleophrades ressamı ile karşılaştırdığımızda; figürleri cüsseli değil daha sadedir.
    • Belli bir konu yada hikaye işlemez. Vazoları üzerinde belli bir kompozisyon yoktur.
    • Ressamın bezeyici özelliğinde figürler poz vermiş gibi görünmektedir.
    • Ressam figürleri kendi kafasına göre idealize eder. Konudan çok figürlere önem verir.
    • Vazonun ön ve arka yüzlerinde konu bakımından birbiriyle paralel kişiler kullanır.
    • Bu dönemde kullanılan formlarda bezemeler yapmıştır.
    • Vazolar üzerinde mitolojik konular ve günlük sahneleri işlemiştir.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Brygos Ressamı

    • İsmi çömlekçi Brygos’ tan gelmektedir.
    • Orijinal ismi bilinmemektedir.
    • 170’ in üzerinde eseri vardır.
    • Bezeme stiline göre erken ve geç olarak ikiye ayrılır.
    • Erken eserlerinin hem içi hem de dışı boyanmıştır.
    • Geç eserlerinin ( kylix ) sadece tondolarını boyamış, dış yüzlerini sadece siyah firnistle boyamıştır.
    • Ressamın kullandığı formlar ; skyphos, kantharos, tabak, kyathos, rhyton, kalathos, oinochoe, amphora, hydria’dır.

    Ressamın Genel Özellikleri :
    • Kalabalık sahneleri sever.
    • Figürleri tek tek işlemeyi sever.
    • Figürleri stil ve bezeme açısından güzeldir.
    • Figürleri bir kompozisyon içerisinde yer alır.
    • Figürlerinde soğukluk ve katılık yoktur.
    • Yüzde heyecanın belirtilmesinde başarılıdır. Yüz detayları başarılıdır.
    • İşlediği konular genellikle ; Komastlı ve Thiasos sahneleridir.
    • Diğer ressamlardan ayrılan en önemli özelliği kompozisyonlarında çok renkliliği sevmesidir.
    • Ek boya olarak ; altın yaldızı, patlıcan moru, beyaz, sulandırılmış firnist kullanmıştır.
    • Ayrıca kalınlaştırılmış firnist, oldukça kabartılı bir görünüm verir.
    • Geç Arkaik dönemin sonlarında vazo üzerlerinde yer alan kalos isimleri kalkar.
    • Brygos Ressamının sadece erken eserlerinde kalos isimleri bulunur. Bunlar Diphilos, Alkmeon, Philon ve Nikophile’ dir.
    • Figürlerin kafatasları uzun, alnı dar, kaşları yüksek, ince, yay gibidir.
    • Brygos Ressamı ile satyrler kıllı tasvir edilmeye başlanmaktadır.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Douris Ressamı

    • Egraphsen ve epoisen Douris olarak imza atmıştır.
    • Egraphsen olanların sayısı çok daha fazladır.
    • İmzalı ya da imzası korunmamış iki yüz’ün üstünde eser ressama verilmektedir.
    • Antik dönemde Douris isimli iki farklı ressam vardır. Fakat stilleri çok farklıdır.
    • Bu ressamın orijinal ismi kalır, karışıklık olmaması açısından diğer ressama Triptelemos Ressamı ismi verilir.
    • İmzası korunan yaklaşık kırk eseri bulunmaktadır.
    • Bu eserlerin yaklaşık otuz beş tanesi kylixtir.
    • Kylixlerin hepsini ressam olarak imzalamıştır.
    • Bir kantharos üzerinde hem ressam hem de çömlekçi olarak. Bir aryballos üzerinde ise sadece çömlekçi olarak imza atmıştır.
    • Çalıştığı çömlekçiler; Python, Kleophrades ve Kalliades’dir.
    • Skyphos, rhyton, lekythos, oinochoe, pyxis boyamıştır.
    • Ressam Brygos gibi detayı, bol kıvrımlı ve tekstil üzerinde bordürler yapmayı sever.
    • Sanatçını kariyeri kalos isimlerine göre erken, orta, geç olmak üzere üçe ayrılır.
    • 500’lerde deneme aşamasındadır.
    • 490’larda olgunlaşmaya başlar.
    • Kalos isimleri : Khairestrates, Panaitios, Athenodotos’tur.
    • 490 - 480’lerde olgunlaşır.
    • Özellikle kylixler üzerinde çok başarılıdır.
    • Kulp altı bezemelerine çok önem verir ( palmetleri sever ).
    • Kylix tondolarını bant içerisinde bezer.
    • 490’larda tek çerçeve daha sonra çift çerçeve kullanır.
    • Kalos isimleri : Hermogenes, Hippodamas, Diogen, Melondur.
    • 480 – 470 ‘lerde Erken Klasik Devir’deki serbest stil akımına geçiş yapar.
    • Kalos isimleri : Polyhrasmon, Hiketesdir.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Epiktetos

    • Genellikle küçük boyutlu kaplar boyamıştır. Bunlar: kyliks, kantharos ve tabaktır.
    • M.ö. 6.yy’ ın sonlarında fazla eser vermiştir. Eserlerinin birinde çömlekçi olduğu saptanmıştır.
    • Pamphaios, Pistoxeos ve Python gibi çömlekçilerle çalışmıştır.
    • Eserlerinde görülen kalos isimleri Memlos Kalos ve Hipprchos Kalos’ tur. Buradan da M.ö. 5202 den az önce çalışmaya başladığı anlaşılır.
    • Büyük boy kaplardan Kalyks Krater boyamıştır.
    • Ressam bazen iki göz arasına figür yapmıştır.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Euphronios

    • Hem çömlekçilik hem de ressam olarak imzası bulunmaktadır.
    • Ressam olarak imzalı vazolarda çeşitli çömlekçilerle çalışmıştır.
    • Euphronios’ a ait imzalı vazolardaki kalos isimleri ; Leagros, Melas, Xenon sayılabilir.
    • Kas detaylarından ve vücudun genel hareketinden anatomi işlemeyi sevdiği anlaşılmaktadır.
    • Diğer ressamlarla karşılaştırıldığında, kas detaylarını çok iyi işlediğini ve abartarak detaylandırdığı görülür.
    • Çağdaşı olan Euthymides ile karşılaştırıldığında daha detaycı olduğu görülmektedir.
    • Özellikle vurgulamak istediği kişilerin detaylarını çok iyi vermiştir.
    • Kalabalık sahneleri sever ve figürlerinin boyutları diğer ressamlara göre büyüktür.
    • Sahne içerisinde boş alan çok nadir görülür.
    • Dönem özelliğinin olmasının yanı sıra işlediği sahnelerde derinliğe çok önem verir.
    • Figürleri önlü – arkalı tasvir eder ve harekete yönelmiş bakışlara önem verir.
    • Figürlerin başlarını geriye bazen yana doğru bir eğimle verir.
    • Saçları vazo zemininden kontur ya da rezerve bırakarak ayırır.
    • Gözler profilden verilip, göz pınarları belirtilmeye başlanır ve gözlerde ifade farklılıkları hissedilir.
    • El parmaklarında tırnak betimini sever ve tırnakları dışa çıkıntılı, parmakları da ince, uzun yapar.
    • Figürlerde sakin bir izlenim vardır.
    • Büyük boyutlu vazolar özellikle; Kalyks Krater, Amphora ve Kyliks boyar. Stilistik açıdan Hydria – Psykter boyamıştır.
    • İşlediği konular çağdaşlarıyla aynıdır.
    • Konular aynı olsa da, beden çıplak verildiğinde detaylardan ressamın stili hemen belli olur.
    • Bitki motiflerini kalp şeklinde yapması ile diğer ressamlardan ayrılır.

    Öncüler Grubu :

    • Üç önemli ressamı vardır: Euphronios, Eutymdes ve Phintias’ dır. Diğerleri ise: Onesimos R., Panaitios R., Pistosiemos R., Smikros R., Sosias R.’dır.
    • Çok renklilikten hoşlanmıyorlar. Çok renklilik kalkıyor.
    • Kırmızı figürde bulunan saç lüleleri, üzüm salkımları ve dış hatlar gibi kabartı gereken betimlerde sulandırılmış firnisin katılaştırılmış hali kullanılır.
    • Sulandırılmış firnisle elde edilen kahverengi – sarı ton saçların gölgelendirilmesinde, elbise detaylarında ve iç kasların belirtilmesinde kullanılıyordu.
    • Patlıcan moru ek boya kullanımı vazo üzerindeki yazıların kullanılması dışında azalmıştır.
    • Beyaz ek boya yalnızca yaşlı kişileri belli etmek ya da önemli noktaları vurgulamak için kullanılır.
    • Euthymides ve Euphronios kylixlerin tondoları için patlıcan moru ek boyayı kullanmaya devam eder.
    • Figürlerde bir ayak profilden diğer ayak cepheden tasvir edilmeye başlanır. Bununla beraber gövde de ¾’ lük dönüş verilir ve pozisyonlarda canlılık ön plana çıkarılmıştır.
    • Figürler büyür ve hacim kazanır. Böylece anıtsallık ortaya çıkar. Bu da plastikten etkileşimi gösterir.
    • Konuyla bağlantılı olarak figürlerin psikolojik tavırları duruşlara, yüze ve harekete yansımaya başlar.
    • Yavaş yavaş göz pınarları belirtilmeye başlanır ve ilk kez kirpikler işlenmeye başlanır.
    • Kıyafetlerde kırlangıç kuyruğu kullanımı artar.
    • Yeni konular işlenmeye başlanır.
    • Tondo bezemelerinde alan iyi değerlendirilir.
    • Kalos, çömlekçi, ressam isimleri kendini sahneye koymaya başlıyor.
    • Göz çerçevesi psikolojiye göre değişiyor.
    • Sahneler kalabalıktır ve derinlik hissi artmıştır.
    • Tanrı ve tanrıçalar günlük hayattaki durumlarıyla tasvir edilmeye başlanır.
    • Objeler arkalı - önlü olarak daha düzgün verilir.
    • Kazıma çizgi azalır ve rezerve artar.
    • Saçların etrafı rezerve bırakılır.
    • Konular: Troia ile ilgili sahneler, Thiasos sahneleri, günlük konular, savaşa ve spora hazırlık, herhangi bir olaya başlangıç öncesi – sonrası ve komastli sahnelerdir.

    Kalos :

    • Geç siyah figür döneminden itibaren devam eden bir gelenek olarak vazoların üzerinde yer almaya başlar.
    • Hayranlığı ve güzelliği temsil eden bir kelimedir.
    • Atina’ da asil ailelerin kız ve erkek çocukları belli bir aşamaya geldiklerinde, on yıl süren bir dönemde vazolar üzerinde yer alırlar.
    • Vazoların üzerinde absolut tarih verir.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Euthymides M.ö. 520 – 500

    • Bazen imzasının yanına “Pollias oğlu Euthymides” tabirini kullanmıştır.
    • Değişik pozisyonlar denemiş ve değişik anatomik detaylar veriştir.
    • Büyük boy vazolardan A Tipi Amphora, Hydria, Pelike ve Psykter tercih edip bunların yanında Kyliks’ de boyamıştır.
    • Konular çağdaşlarıyla aynıdır.
    • Anıtsal biçimli eserleri; detayları fazla vererek, duruşlardaki değişimle ve dönüşlerin ele ve ayağa yansımasıyla yapmaya devam eder.,
    • Farklı olarak, kas detaylarını gerektiği zaman yapar ve fazla detaycı değildir. Özellikle vurgulanması gereken kas detaylarını daha sade olarak verir.
    • Figürlerin ayaklarını ince ve uzun yapar.
    • Tırnakları betimlemez.
    • Özellikle baş parmak ile diğer parmaklar arasında fazla boşluk bırakmaz.
    • Saçları rezerve yapar ve kazıma çizgileri kullanmaz.
    • Himation, pelerin ve khiton gibi kıyafetlerde sırta ve boyuna gelen kısımlarda sert ve çok doğal olmayan çizgiler kullanır.
    • Çerçeve yapmaya devam eder ve üst – alt kenarlarını kalın, yan çerçevelerini ince yapar.
    • Kalabalık sahneleri sevmez.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Kleophrades Ressamı

    • İsmini çömlekçiden alır.
    • Ressamın Euthymides’in öğrencisi olduğu sanılmaktadır.
    • Figürleri güçlü ve cüsselidir.
    • Gerekli yerlerde uygun detaylar kullanır.
    • Büyük boy vazoları boyamayı tercih etmiştir.
    • Ressamın erken safhalarına ait eserlerinde geleneksel bir özellik taşıdığı görülmektedir.
    • Eserlerinde özellikle komastlı, Dionysiak ve Thiasos sahnelerine yer verir.
    • İşlediği konular arasında palestra ve savaşa hazırlık gibi durağan sahneler de vardır.
    • Savaş sahnelerinde figürlere hareket kazandırmıştır fakat bu fazla hissedilmez
    • M.ö. 480’den sonraki eserlerinde hareketlilik durulur. Savaş sahnelerindeki hırçınlık ve hareketlilik hissedilmemektedir.
    • Kullandığı formlar arasında; A tipi amphora, sivri dipli amphora, volütlü krater, kalyks krater, pelike, stammnos ve hydria sayılabilir.
    • Yüz detaylarında; saçları zeminden kazıma ve rezerve olarak ayırmıştır.
    • Gözlerde, göz pınarını açık bırakmıştır.
    • Burunların uçları hafif ”S” şeklinde profil ve detaylandırma yapmıştır.
    • Kulakları erken safhalarda daha köşeli, geç safhalarda ise daha yuvarlak yapmıştır.
    • Bazen tek çizgili dudaklar, bazen de dolgun dudaklar yapmıştır.
    • Ağız kenarında gamze şeklinde detaylar yapmıştır.
    • Ressam göğüs uçlarını belirtmemiştir.
    • Ayak bileklerini kanca şeklinde yapar.
    • Dış detaylandırmada koyu renk firnist kullanmıştır.
    • Ek boya kullanımı azdır.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Niobidler Ressamı

    • Ressam büyük boy vazolar boyar.
    • Sahneler genellikle mitolojiden alınan sahnelerdir.
    • Ressam heykel sanatından etkilenmiştir.
    • Figürleri poz vermiş gibi tasvir etmiştir.
    • Ressam kalın, kesintisiz siyah firnistle detayları vurgulamıştır.
    • Figürleri farklı seviyelerde resmeder.
    • Sahnelerinde hareketten çok gerginlik hissedilir.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------


Oltos
Gözlü Kyliks Ressamları ( Epiktetos ve Altos.. )

    • Gözlü kyliksler siyah figür, kırmızı figür ve bilingual teknikte yapılmıştır.
    • Kulp altındaki palmetlerin biçimi ve çeşidi tarihlemeye yardımcı olur.

    Epiktetos’ un Stili :

    • Az figür işlemeyi sever.
    • Gözler arasında tek, hiç ya da figürle birlikte küçük objeler yapar.
    • Kompozisyon yoktur.
    • Sadelik fazladır.
    • Figürlerdeki detay en aza indirilmiştir.
    • Çizgiler düzdür.
    • Ressamın tasvir ettiği satyrler diğerlerinde olduğu gibi coşkulu, neşeli, içki etkisinde kalmış değil daha sakindir.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Onesimos

Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Pan Ressamı

Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Phintias

    • Amphora ve Hydria boyamıştır.
    • Hem ressam hem de çömlekçi olarak çalışmıştır.
    • Çömlekçi imzasını “Deiniades” olarak atmıştır.
    • Kalos isimleri: Megakles, Sostratos ve Khairrias’ tır.
    • Detayı sever ama az kullanır.
    • Figürler soğuk ve serttir.
    • Sahneler kalabalık değildir.
    • Plastik özellikleri az verir ama başarılı değildir.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Sosias

    • Leagros döneminde yaklaşık olarak M.ö. 6.yy’ ın son on yılında çalışmış bir ressamdır.
    • Daha çok kyliks ve kantharos boyamıştır.
    • Öncülerin özellikleri bu ressamda da görülmektedir.
    • Öncüler grubundan ayıran özellikleri: tekstil üzerindeki detaycılığı, kyliks gibi tondo ve vazoların dış yüzlerinde, dar alanlarda figürleri büyük ve detaylı yapar. Böylece vazo üzerinde zengin bir görünüm sağlar.
    • Figürlerde psikolojik ifadeleri çok iyi yansıtır.


Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Troilos Ressamı

Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın yada Üye Olun.

Ege Üniversitesi 2005 - 2006 Mezunları ortak çalışmalarıdır.



1 Kullanıcı bu konuyu okuyor
0 üye, 1 misafir ve 0 gizli üye



0


Tek sayfa
  • Yeni bir konu açamazsınız
  • Bu konuya cevap yazamazsınız


"Klasik Dönem Seramiği - Ressamlar" İçin Anahtar Kelimeler (Keywords)
Konuyu ziyaret eden ziyaretçilerimizin Google arama motorunda kullandıkları anahtar kelimeleri içermektedir.

Google (78), Google (14), klasik dönem seramiği - Google'da Ara (3), andokides ressamı - Google'da Ara (3), komastlı kyliksler - Bing (3), Google (3), berlin ressami - Google\'da Ara (2), şehir plancı hippodamas - Google\'da Ara (2), berlin ressami - Google\'da Ara (1), Google (1), andokides ressamı - Bing (1), Berlin ressamı - Google Search (1), Not Available (1), berlin ressamı - Google\'da Ara (1), Not Available (1), Not Available (1), Not Available (1), pan ressami - Google\'da Ara (1), Pan ressami - Google\'da Ara (1), pan ressamı - Google Search (1), pan ressamı - Google Search (1), Not Available (1), Not Available (1), klasik dönem ressam - Bing (1), Not Available (1), berlin ressami - Google Search (1), pan ressamı - Google Search (1), brygos ressamın özellıklerı - Bing (1), k klasik ressamları - Yahoo! Turkey Arama Sonuçları (1), kleophrades vazoları - Google\'da Ara (1), berlin ressamı - Google\'da Ara (1), Desteklenmeyen Tarayıcı | Facebook (1), klasik dönem ressamları - Google Arama (1), thiasos tasvirleri vazo resimleri kırmızı figür - Google'da Ara (1), arkaik dönem seramiği - Google'da Ara (1), Arkaik Dönem Seramiği - Google'da Ara (1), klasik dönem seramiği - Bing (1), pan ressamı - Google\'da Ara (1), (1) klasik ressamlar - Web Search Results (1), seramikler üzerindeki epoisen kelimesinin anlamı - Google\'da Ara (1), berlin ressamı - Google\'da Ara (1), pan ressamı - Google\'da Ara (1), pan ressamı - Google\'da Ara (1), pan ressamı - Google\'da Ara (1), Google Custom Search (1), berlin ressamı - Google\'da Ara (1), (1) klasik ressamlar - Web Search Results (1), klasik dönem ressamları - Google'da Ara (1),

"Klasik Dönem Seramiği - Ressamlar " ile Benzer Konular
Eskimo Dondurması – Akutak – Akutuk | Eskimo Mutfağı - Klasik Dondurma Tarifleriyle Uyuşmayan Dondurma
1 Yanıt - 495 Görüntülenme
15 Ekim’de Sağlıkta Yeni Bir Dönem Başlıyor
0 Yanıt - 507 Görüntülenme | Özel hastanelerden sonra kamu ve üniversite hastaneleri de ...
[Video] John Woo İmzalı Oyun: Stranglehold | Yeni Bir Dönem Başlıyor
1 Yanıt - 2.587 Görüntülenme | Kurulum Dosyası 12 gb; Kurulmuş Hali 50 gb
[NTVMSNBC] KEİ'de dönem başkanlığı Ukrayna'nın
0 Yanıt - 314 Görüntülenme
[NTVMSNBC] 22. Dönem vekillerin 3 aylık maaşları tehlikede
0 Yanıt - 267 Görüntülenme