Kadim Dostlar ™ Forum: Sihirbazlık Nedir? Sihirbazlık | İllüzyon Ve Oyunlar - Resimli Anlatım - Kadim Dostlar ™ Forum

İçeriğe atla

Yalnızca 1 dakikanızı ayırıp sitemize üye olduğunuzda, içinde daha az reklam bulunan temamızı kullanabilirsiniz ...

Aradığınız konuya ulaşamadınız mı ? Problem değil, arama Özelliğimizi Kullanabilirsiniz
GoogleKadim Dostlar Özel Arama
Facebook Sayfamıza Üye Olabilir ve Güncel Site İçeriğinden Kolayca Haberdar olabilirsiniz
Sitemize reklam vererek, sitelerinizi veya ürünlerinizi tanıtabilirsiniz
-------------------
Kurumsal Çözümler Uzmanı Erkan Okur
İnformatik: Mühendislik ve PLM Çözümleri



Tek sayfa
  • Yeni bir konu açamazsınız
  • Bu konuya cevap yazamazsınız

Sihirbazlık Nedir? Sihirbazlık | İllüzyon Ve Oyunlar - Resimli Anlatım İllüzyon Örnekleri Konuyu Oyla: -----

#1
Kullanıcı çevrimdışı   Esesli 

  • KD ™ Kadim Dost
  • Grup: Yetkili
  • Mesaj sayısı: 5.814
  • Kayıt tarihi: 01-Nisan 08
  • Gender:Male
  • Location:EsEsli
  • Interests:sinema bilgisayar seyahat
Forum İtibarı: 64
Mükemmel



İçeriği Arkadaşlarınla Paylaş

SİHİRBAZLIK TARİHİ


Çok eski devirlerden kalma bazı yazıtlarda sihirbazlık gösterilerinin anlatımlarına rastlanmaktadır; Ms. Westcar tarafından bulunmuş olan papirüste milattan yaklaşık 2800-2400 sene önce yaşamış olan Mısırlı büyücülerin marifetleri anlatılır. Milattan 1500 yıl önce, Hz. Musa'nın mucizelerine karşı koyabilmek için Firavunun büyücülerinin yanılsama sanatının tekniklerini kullandıklarını da bilmekteyiz. Elbette sihirbazlık gösterileri sadece, efendilerinin itibarını Peygamber karşısında korumaya çalışan bir takım büyücülerin tekelinde değildi. Antik Yunan ve Roma'da gezgin sihirbazların yaptıkları "hokka oyunu" gösterisini Alciphron M. S. 200 yılındaki bir mektubunda anlatır. XVIII. yüzyıla kadar olan belge azlığı aradaki yüzyıllarda sihirbazlık sanatının icrası hakkında bilgi edinmemizi zorlaştırmaktadır. Şüphesiz, sihirbazların pek çok defa büyücü sanılarak cezalandırılmış olmaları onları uzun süre, sanatlarının icrası ve tanıtımında gölgede kalmaya itmiştir: Hieronymus Bosch'un ünlü tablosu bize "hokka oyunu"nun Ortaçağ ve hemen sonrasındaki sunumu hakkında bilgi verir. 1584 yılında önce Fransa'da J. PREVOST tarafından dünyanın ilk sihirbazlık kitabı "La Premiere Partie des Subtiles et Plaisantes Inventions" yayımlanır, hemen ardından aynı yıl İngiltere'de R. SCOT ünlü "The Discovery of Withchcraft" adlı eserini yayımlar, bu sayede sihirbazlık sanatı geniş kitlelere ulaşmaya başlar.

Osmanlı İmparatorluğu döneminde, eski Türk seyirlik oyunlarının belki de en ilginci olan ve şenliklerdeki gösterilerde önemli bir yer tutan Hokkabazlık sanatı, bir yandan Usta ve Yamağı arasındaki söyleşmeleriyle bir çeşit Ortaoyunu olarak sunulurken, öte yandan da elçabukluğu yönü ile bir hüner gösterimi olarak kabul görmekteydi.

Modern çağda ise ilk isim 1735-1795 yıllarında yaşamış olan Amerikalı Jacob PHILADELPHIA'dır. 1750-1796 yıllarında yaşamış olan İtalyan Joseph PINETTI, İtalyan Bartolomeo BOSCO (1793-1863),Viyanalı Leopold DOEBLER (1801-1860), Polonyalı BELLACHINI (1828-1885) modern çağda sihirbazlık sanatının ilk ünlü isimleridir.

7 Aralık 1805 yılında Fransa'nın Blois şehrinde doğmuş olan Jean-Eugene ROBERT-HOUDIN çağdaş sihirbazlığın babası olarak bilinir. ROBERT-HOUDIN'e bu ünvanı, gösterisini sunarken -alışılmışın aksine- o zamanın resmi davet kıyafetini giymesi, sahnede zarif ev mobilyaları kullanması, o güne kadar sihirbazlar tarafından kullanılmış olan garip giysi ve araçlardan uzak durması, asistanı ile kavuklu-pişekar tarzı dalaşmalar yapmaması, seyircilere saygılı davranması ve gösterisini bilimsel-sanatsal çerçevede sunması kazandırmıştı.

Aynı dönemin bir başka büyük ismi ise Buatier De KOLTA (1847-1903) adındaki bir Fransız sihirbazdır; kendisi illüzyon sanatına çok değerli sahne araçları kazandırmıştır. O yıllarda Avusturya'da -iskambil sihirbazlığı oyunları günümüzde de sunulan- Johann Nepomuk HOFZINSER (1806-1874), İngiltere'de büyük sahne ustası ve illüzyon oyunları mucidi David DEVANT (1868-1936), Hollanda'da BAMBERG ailesi, Almanya'da "black-magic" tarzında gösteriler sunan BEN-ALI-BEY (1839-1928), Alman HERRMANN ailesi Amerika'da ise CHUNG LING SOO (1861-1918), The Great LAFAYETTE (1873-1911) ve HOUDINI (1874-1926) ünlenirler.

Amerikalı bu üç ünlü sihirbaz, kimliklerini gizleyişleri ve sanatlarının yaşamlarını sonlandırması ile benzeşirler: William E. Robinson Çinli kılığına girip CHUNG LING SOO adıyla ün kazanır, Londra'da, 23 Mart 1918 tarihinde sahnede, kendisine doğrultulmuş bir tüfekten çıkan mermiyi yakalama gösterisi sırasında göğsünden isabet alarak yaşamını yitirir.

24 Şubat 1873'de Almanya'da Wiesbaden'de doğan Siegmund Neuberger, The Great LAFAYETTE adını kullanarak ünlü olur, 9 Mayıs 1911 tarihinde Edimbourg'daki bir gösteri sırasında çıkan yangında, gösterilerde kullandığı ve çok sevdiği atını kurtarmaya çalışırken yaşamını yitirir. Budapeşte doğumlu Erik WEISZ ise, göçmen olduğunu saklayıp doğum yerinin Wisconsin olduğunu iddia eder, Robert-Houdin'den esinlenerek kullandığı HOUDINI sahne adı ve "kaçış" gösterilerindeki başarısı ile ün kazanır, Detroit şehrinde, gösteri yaptığı tiyatronun kulisinde sohbet ettiği hayranlarından bir tanesinin karın kaslarının sağlamlığını ölçmek için attığı yumrukların ertesi gününde oluşan yaygın peritonit sonucu, 31 Ekim 1926 tarihinde hayata gözlerini yumar.

Amerikalı Harry KELLAR (1849-1922), İtalyan BENEVOL (1865-1939), Amerikalı Howard THURSTON (1869-1936), Polonya asıllı Amerikalı Horace GOLDIN (1873-1939), Polonya asıllı Amerikalı Max MALINI (1875-1942), İngiliz P. T. SELBIT (1879-1939), Hollandalı DANTE (1883-1955), Türk Zati SUNGUR (1898-1984), Rus KIO ailesi, Alman KALANAG (1903-1963), Hintli SORCAR (1913-1971), Amerikalı Lee GRABEL (1919-.......), Hollandalı Fred KAPS (1926-1980), Amerikalı Doug HENNING (1947-2000) XX. Yüzyılın diğer üstün yetenekli ve uluslararası ün yapmış sihirbazlarıdır.

Günümüzün en büyük sihirbazı olarak ise, sanıldığı gibi "ünlü" David COPPERFIELD (1956- ) değil, bir başka Amerikalı, Lance BURTON (1960- ) kabul edilmektedir..

Sihirbazlık dünyası içinde büyük ün kazanmış olan, yaptıkları gösteriler ile diğer sihirbazları da hayretler içinde bırakan bir grup daha bulunmaktadır. Bu sihirbazlar, ingilizce "close-up" diye adlandırılan, bizim "yakın sihirbazlık" ya da "masa oyunları" adını verdiğimiz sihirbazlık türünün temsilcileridir ve özellikle iskambil sihirbazlığında büyük ustalık gösterirler: Bu alanda XX. Yüzyılın tartışmasız en büyük ismi Dai VERNON'dur. Dai VERNON (David Frederick Wingfield Verner), 11 Haziran 1894 tarihinde Kanada'da doğmuştur. Ustalığı ve buluşları ona "The Professor" (Profesör) ve "Houdini'yi Şaşırtmış Olan Adam"lakaplarını kazandırmıştır. Bu ikinci lakabı, bir sihirbazlık oyununu en çok üç kez izlemeyle çözeceğini iddia eden Houdini'ye ünlü "The Ambitious Card" oyununu tam sekiz kez göstermesi ve Houdini'nin oyunu çözememesine borçludur. 1963 yılından itibaren Larsen Ailesi Hollywood'daki The Magic Castle'ın bir bölümünü onun ikametine tahsis etmiştir. Centilmenliği ile de tanınan ve çok sevilen Dai VERNON 1992 yılında Hollywood'da hayata gözlerini yumdu.



Herkesin Yapabileceği Bazı GösteriLer...


Kırılan kürdan

Etki: Masanın üzerine bir mendil serilir ve ortasına bir kürdan konur. Mendil, kürdan içeride kalacak şekilde katlanır. İzleyiciden kürdanı kırması istenir. Kürdanın çıtırtısı duyulduktan sonra sihibaz bir iki sihirli el hareketi yapar ve bir kaç sihirli söz söyler. Mendil açıldığında kürdanın sapasağlam olduğu görülür.

Gereçler: Kenarları yarım santim kadar katlanmış ve dikilmiş bir mendil ve 2 adet kürdan.

Hazırlık: Hazırlık aşamasında kürdanlardan biri mendilin kenarındaki dikilmiş kısıma batırılarak saklanır. Hangi kenarda saklandığını unutmamanız önerilir. Kırılacak olan kürdan işte bu mendil kenarına saklanmış olan kürdandır. Bundan sonra oyun sunulmaya hazırdır.

Yöntem: Mendilin her iki yüzünü izleyicilere gösterin. Tekrar hatırlatalım, kürdanın hangi kenarda olduğunu sakın unutmayın. Diğer kürdanı mendilin ortasına yerleştirin. Daha sonra dört kenarın kürdanın üzerinden aşırılıp karşı köşeye gelecek şekilde mendili katlayın. Gizli kürdanın olduğu kenardan kavrayıp mendili izleyiciye uzatın ve kürdanı kırmasını isteyin. Katlanmış mendili açmadan başka izleyicilerin kırık kürdanı kontrol etmesine izin verebilirsiniz. Sihirli hareketlerden sonra mendili açtığınızda ortaya çıkacak olan izleyicinin elini bile sürmediği sağlam kürdan olacaktır.



Denge

ETKİ: 3 adet boş bira bardağı başka hiçbir destek olmadan üstüste dengede tutulur.

forum
forum
forum
YÖNTEM: Bardaklar boş ve birbirinin aynısı olmalıdır. Bardağa üstten bakıldığında saat 10 ve saat 2 konumunu gözünüzün önüne getirmeniz yeterlidir. Önce ilk bardak masa üstüne konur. İkinci bardak saat 10 doğrultusunda ilkinin üzerine yerleştirilir. Üçüncü bardak da ikincinin üzerine saat 2 doğrultusunda yerleştirilir. İzleyicileriniz önünde deneme yapmadan önce bol bol pratik yapmayı ihmal etmeyiniz




Para Kaybetme

Etki: İzleyicilere bozuk para verilerek sahte olup olmadığı kontrol ettirilir. Para sol elde tutulurken üzerine mendil örtülür. Sağ elle mendil üzerinden para kavranarak mendille beraber yukarı kaldırılır. İzleyiciler paranın gerçekten de mendil altında olduğunu dokunarak kontrol edebilirler. Bundan sonra mendil havaya fırlatılır ve havadayken bir kenarından yakalanır. Para yere düşmez, kaybolmuştur. Sihirbaz mendili tuttuğu kenardan bir kaç kere sallar.

Yöntem: Yukarıdaki kürdan oyununda olduğu gibi ikinci bir bozuk para mendilin içine dikilmiştir. Sihirli mendil iç içe geçmiş iki mendilden oluşmuştur. Bozuk para içteki mendile dikilidir. Mendil sol el üzerine örtülürken elde tutulan para yavaşça avuç içine kaydırılır ve gizli para sol el üzerindeki yerini alır. Sağ elle mendil altıdaki para kavranıp izleyicilere doğru uzatılır. Bu sırada izleyicilerin dikkati sağ ele yöneltilmeli veya bir iki espri ile dağıtılmalıdır. Oyun tamamlanmıştır. Mendil havaya atıldığında yere düşecek bir para yoktur artık.

Çeşitleme: "Sihirli Külah" linkinde açıklanan torba kullanılarak oyunun devam etmesi sağlanabilir. Havada bir kaç kez sallanan mendil sihirli külah içine atılır. Hokus pokus... İzleyiciden elini sihirli külaha atması istenir. İzleyicini torbadan biraz önce kaybolmuş bozuk parayı çıkarır. Bu sefer de mendil kayıplara karışmıştır...



Kağıt Parayı Delen Kalem

Bu oyun David Copperfield tarafından bir TV gösterisinde sunulduktan sonra sihirbazlar arasında son derece popüler olmuştur. Tamamı izleyicilerin gözü önünde gerçekleşen oyun izleyicilerden bir kağıt para ödünç alınmasıyla başlar. Bu para üzerine aynı boyutlarda kesilen bir kağıt eklenir. Kağıt ve para yatay olarak katlanır. Kalem kat yerinin ortasından kağıdı ve kalemi deler. İleri geri hareket ettirilir. Kat düzeltilip para ve kağıt yüzeyleri izleyicilere gösterildiğinde kalemin her iki yüzeyi de deldiği ve ileri geri hareket ettiği görülür. Kağıt ve para yeniden kat yerinden bükülür ve kalem çıkartılır. Kağıt, beklendiği gibi delinmiştir ancak kağıt para izleyicilere incelenmesi için geri verildiğinde sapasağlam olduğu görülür. Tüm oyun öylesine açıkça ve inandırıcı bir şekilde gerçekleştirilmiştir ki izleyiciler gözlerine inanamazlar.
forum
Yöntem: İzleyicilerden ödünç kağıt para alın. Örneğin 500 000 lira. Alelade bir kağıdı ödünç aldığınız para boyutlarında olacak şekilde makasla kesin. Parayı ve kağıdı açıkça izleyicilere gösterirken aynı şekil ve boyda iki kağıda sahip olduğunuzu, bunlardan birisinin 500 000 lira değerinde diğerinin de hemen hemen değersiz olduğunu belirtin. Kağıdı para üzerine koyun ve kağıt dışarıda, para içeride kalacak şekilde yatay doğrultuda ikiye katlayın. Şimdi kalemi katlanmış para ve kağıda saplayacaksınız. Kaleminiz dışarıdan alelade bir kalem gibi görünse de aşağıdaki şekilde çizildiği gibi hileli bir ek parçaya sahiptir. Bu parça ve kalem arasında kağıt girebilecek kadar ince bir boşluk vardır. Kabuk şeklindeki parça ileri geri oynayabilmektedir. Yakından dahi bakılsa fark edilmesi zordur. Delme işlemi sırasında kalem, kağıt ve para arasından geçirilir ve sadece kağıdı deler. Bu arada parakalem ve hileli kabuk arasına sıkıştırılır (bakınız ikinci şekil).
forum
Bu işlem sırasında baş parmak kullanılarak kabuk ileri itilebilir. Kabuk baş parmak tarafından tutularak kat yeri açılır ve kağıdı ve parayı delen muhteşem kalem izleyicilere gösterilir. Finalde kağıt ve para yeniden katlanır, kalem dikkatle dışarı çıkartılır, elde tutularak izleyicilere gösterildikten sonra cebe konur. Kat yeri kağıt kısmı izleyicilere dönük olacak şekilde açılır. Böylelikle izleyicilerin delinmiş kağıdı görmeleri sağlanır. Kağıdın delindiği halde paraya hiç bir şey olmadığını göstermek üzere bir elde kağıt, diğer elde para olacak şekilde birbirlerinden ayrılırlar. Her ikisi de izleyicilere incelenmek üzere verilirler...



Ceviz Kabuğu

Etki: Üç adet yarım ceviz kabuğunun altına beyaz boncuk konur. Kabuklar masa üzerinde sürülerek yerleri değiştirilir. İzleyici hangi kabuğu seçerse seçsin boncuğu bulamaz.

Yöntem: Bu oyunun hilesi kabuklardadır. Kabukların arka kısmı traşlanmıştır. Kabuk boncuk üzerine konurken ileri itilerek traşlanmış kısımdan geriye çıkması sağlanır. Bu hareket sırasında işaret, orta ve yüzük parmakları kabuğun önünde, baş ve küçük parmaklar da geride tutulur. Kabuk altından çıkan boncuk baş ve küçük parmak tarafından kavranırken, diğer üç parmak da bu hareketin gizlenmesini sağlar.



Kalp Atışı

Etki: İzleyici sihirbazı bileğinden tutarak nabzını kontrol eder. Aniden nabız atışları durur...

Yöntem: Koltuk altına bir tenis topu yerleştirilir. İzleyici bir süre nabzınızı kontrol ettikten sonra kolunuzu vücudunuza bastırın. Koltuk altındaki topun damarlara yapacağı baskı nabız atışlarınızın hissedilmesini engelleyecektir




KAYBOLAN ŞİŞE

GEREKLİ ALETLER:

2 ufak boy şişe,bir yaprak gazete kağıdı,şişsenin rahatça girebileceği bir torba ve birkaç raptiye.

OYUNUN SIRRI:

Oyuna başlamadan önce torbayı masanın arka tarafına birkaç raptiye ile tutturun.Gazete kağıdı ve şişeyi masa üzerine koyun.Eş şişeyi de ceketinizin sol iç cebine yerleştirin.Böylece hazırlıklarınızı tamamlamış oldunuz.Yalnız bu hazırlıklarınızı yaparken,seyredenlerin huzurunda yapılmayacağını elbette biliyorsunuz.Hünerinize başlarken,seyircinizin vereceği bir sigarayı şişe içinde kaybedeceğinizi belirttikten sonra,aldığınız sigarayı şişe içine atın.Seyircilerinizin dikkati sigara üzerine toplanmıştır.Gazeteyi elinize alarak, her tarafını gösterip masa üzerine yayın.Şişeyi gazete ile güzelce sarıp,boru şeklinde ve içinde şişe bulunan gazetenin üst tarafını(şişenin boğaz kısmı) iyice bükün.Bu şekilde gazete şişenin kalıbına oluşturacaktır.Yapılan kılıfın alt tarafı açık olacağından,gayet seri fakat normal bir hareketle masa arkasında duran torbaya şişeyi düşürünüz.Ve şimdi pandomimciliğiniz başlayacak boş kalan kılıfta şişenin olmadığını kimseye sezdirmeden,seyircilerinize biraz sonra gazeteyi açtığınızda sigaranın kaybolmuş olduğunu söyleyin.Kendinizden emin profesyonel bir illüzyonist edasıyla,boş kılıfı masanın tam ortasında ve de masanın üstünde tutun.Seyircilerinize sigaranın,büyük bir şişe içinde kaybolmasının sizce çok basit olacağından söz ederken,sağ elinizle birdenbire boş kılıfın üzerine kuvvetlice vurarak gazete kağıdını masa üzerinde dümdüz hale getirdiğinizde ,seyircileriniz şok olacaklardır.Siz bu sırada daha evvel cebinize koyduğunuz şişeyi çıkarıp,seyircilerinizden takdir alkışlarını alabilirsiniz.



DANS EDEN KAŞIK

Bu oyunumuz için gerekli malzemeleri anlatarak söze başlayalım.Bu oyun için öncelikle ağzını mantarla kapatabileceğiniz büyük bir şişeye ihtiyacınız var.Daha sonra bu şişenin ağzından rahatça sığacak bir çay kaşığı,mercimek büyüklüğünde balmumu ve 0,5mm kalınlığında siyah misina ve mümkünse bir tefe ihtiyacınız var.
Bu malzemeleri topladıktan sonra yapmanız gereken birkaç ufak iş daha var.Önce şişenin ağzına kapatacağınız mantarın yan tarafını bir kibrit çöpü kalınlığında oymanız gerekiyor.Sonra siyah misinadan 70 cm kadarını kesip bir ucunu tefe bağlamanız diğer ucunuda balmumuna tutturmanız gerekiyor.
Bu ön hazırlıkları tamamladıktan sonra oyunumuzu nasıl yapacağımızı anlatalım.Bu oyuna bir iddia ile başlayabilirsiniz.Beyin dalgalarınızla şişe içinde korunmakta olan bir kaşığı dans ettireceğinizi iddia edip,iddiayı kabul ederlerse bunu gösterebileceğinizi söylersiniz.Hatta oyununuzun daha vurucu olabilmesi için ilk bir iki denemenizde başarısız olup,daha iyi konsantre olmak için herkesin sessiz olmasını isteyebilirsiniz.Bu ön girişleri yaptıktan sonra oyununuza başlayabilirsiniz.
Masa üzerinde duran kaşığı ve şişeyi izleyicilerinize kontrol ettirin.Şişeyi ve kaşığı elinize alırken kimseye farkettirmeden kaşığınıza balmumunu yapıştırın.Bu yapıştırma işlemini kesinlikle gizlice ve çok hızlı yapmalısınız.Bu işlemi yaptıktan sonra hemen kaşığı şişenin içine atın.Daha sonra mantarı elinize alarak şişeden dışarı sarkan misinayı kendinize doğru ayarlayarak,mantarın oluk kısmını misinaya yol teşkil edecek şekilde şişeye sıkıca geçirin.İşin en zor tarafını tamamlamış oluyorsunuz.Şimdi artık hazırsınız.Oyuna başlamadan istediğiniz zaman tefinizi elinize alın ve misinanın gergin olmasına dikkat ederek çalmaya başlayın.Kaşığın sizin tefinizin ritmine uygun olarak şişenin içinde zıp zıp zıpladığını göreceksiniz.
İşte size iddianızı kazandıracak hemde arkadaşlarınızı hayrete düşürecek eğlenceli bir illüzyon numarası.Bu oyunda tef bulamazsanız küççük bir tepsiylede hünerinizi gösterebilirsiniz.



SİHİRLİ BONCUKLAR:

Oyun, sehpa üzerinde,renkli boncuklar geçirilmiş üç çengelli iğne durmakta.Siz arkanız dönük olarak elinize verilen iğnenin rengini derhal ve kesinlikle söyleyip seyredenleri merak içinde bırakabilirsiniz.

GEREKLİ ALETLER:

Üç büyük çengelli iğne, üç boncuk,Kırmızı,mavi,sarı

OYUNUN SIRRI:

Hünerinize başlamadan evvel iğne ve boncukları şu şekilde hazırlayınız.İğneleri açarak kırmızı renkli boncuğu iğneye geçirin ve iğneyi kilitleyin,açılmayacak hale getirin.Örneğin pense ile sıkıştırabilirsiniz.İkinci iğnye sarı boncuğu geçirin ve iğnenin sivri ucunu pense ile kanca şeklinde eğin.Üçüncü iğneye mavi boncuğu geçirin ve hiç bir işlem yapmayın.Şimdi işaretlerinizi ezberleyin.Açılmayan iğne KIRMIZI Boncuklu,Açılan fakat ele batmayan SARI,Açılan ele batan uçlu MAVİ.
Seyircilerinizden birine üç iğneyi verin.Rengini bilmenizi istediği iğneyi siz arkanızı ona dönüp ellerinizi uzattığınızda avucunuza bıraksın ve diğerlerini saklasın.İğne elinizde ,yüzünüzü seyircinize döndüğünüzde şüphesiz elleriniz yine arkanızda kalacaktır.Seyircinizin gözlerine bakarak avucunuza koyduğu iğne boncuğunun rengini düşünmesini isteyiniz.Bu sırada siz iğne işaretini tetkik eder , seçilen rengi hemen söyleyebilirsiniz.Size verilen iğne boncuğu mavi veya sarı ise iğneyi meydana çıkarırken kapamayı herhalde unutmazsınız.



BARDAKTA KAYBOLAN SİHİRLİ PARA

İşte size arkadaşlarınıza yapabileceğiniz son derece güzel bir sihirbazlık numarası.Yalnız bu oyun için birkaç malzemeye ihtiyacımız var.İlk olarak hemen bir gözlükçüye gidip, metal bir 250 binlira büyüklüğünde yuvarlak bir cam kestirmeniz lazım.İkinci ihtiyaç duyabileceğiniz bir mendil ve son olarak bir 250 bin lira.Bütün malzemeyi toplayıp hazır olduğunda bu numarayı yapabilirsiniz.
Oyunumuz , metal bir parayı bir bardak su içinde kaybetmek.Bu oyunu yapabilmek için önce malzemelerimizi hazırlıyoruz.Malzemelerimizi hazırlarken kestirdiğimiz camı kimsenin görmemesine özellikle dikkat etmeliyiz.Çünkü bu cam parçası oyunumuzun en önemli parçası.En iyisi bu cam parçasını sağ cebinize koyun.
İşte şovumuza başlıyoruz.Su dolu bir bardak alarak bir masanın üstüne koyun ve arkadaşınızdan kaybetmek üzere metal bir 250 binlira isteyin.Arkadaşınızın üzerinde olmaması ihtimaline karşı bu metal parayı yanınızda taşımanızda yarar var.250 bin lirayı arkadaşınıza iyice kontrol ettirin.Arkadaşınız metal parayı kontrol ederken sizde pantalon cebindeki cam parçasını kimseye göstermeden avucunuzun içinde saklayın.Arkadaşınız kontrolünü bitirdikten sonra metal parayı ondan alın ve kalın bir mendilin ortasına koyun.Mendili ters çevirin ve işte en önemli nokta.Mendili ters çevirirken metal parayı avucunuza saklayıp, metal paranın yerine , avucunuzda sakladığınız cam parçasını yerleştirin.Mendilin üstünden cam parçasını sıkıca tutun.Bu çıkıntı aynı metal paranın verdiği izlenimi verecektir.Mendilin üstünden cam parçasını arkadaşınıza tutturun.Arkadaşınız metal paranın hala mendilin içinde olduğuna emin olacaktır.Şimdi son bölümü yapabilirsiniz.Mendilin eteklerini su dolu bardağın etrafına çadır gibi yerleştirin ve arkadaşınıza parayı bırakmasın söyleyin.Arkadaşınızın metal para sandığı cam parçası aynı metal paranın çıkardığı çınlamayla su bardağının içine düşecektir.
Oyununuzun finalinin etkili olması için mendili açmadan arkadaşınıza metal paranın nerede olduğunu sorun.Arkadaşınız kendinden emin bir biçimde bardağın içinde olduğunu söyleyecektir.Mendili açmadan avucunuzda sakladığınız parayı sanki arkadaşınızın kulağının arkasından çıkarıyormuş gibi yapıp ona peki bu ne diye sorun ve mendili açın.Su dolu bardağın içindeki görülmeyeceği için arkadaşınız bu durum karşısında ne yapacağını şaşıracak ve sizin büyük bir sihirbaz olduğunuzu kabul edecektir.



ŞAŞIRTAN İÇKİ İKRAMI

İllüzyonist,kırmızı renkte bir kartonun ön ve arkasını seyircilerine gösterdikten sonra,bu kartondan bir boru yaptı.Borunun iki tarafını da buruşturarak kapatıp ortasından katladı.Seyircilerden birine bir makas vererek kartonu kesmesini rica etti.Karton boru kesildikten hemen sonra, boruların her birinden kadehlere içki doldurarak seyircilerin hayret dolu bakışlarıyla...Onlara ikramda bulundu.

GEREKLİ ALETLER:

40X40 boyunda kırmızı renkte bir karton,kırmızı renkte uzun bir balon.İki küçük kadeh ve arzu ettiğiniz bir içki.

OYUNUN SIRRI:

Uzun balonu ilk önce şişirip, söndürün.Bu şekilde balon iki kadeh içkiyi alacak şekle gelmiş olacaktır.İçkinizi balona doldurup,ağzını sıkıca bağlayın ve ceketinizin kol boşluğuna yerleştirin.Hünerinize başlarken bu oyunu ilk hüner olarak sunabilirsiniz.Çünkü kol içindeki aletiniz sizi rahatsız edecektir.Kartonu alıp boru şekline soktuktan sonra,bir ucunu sıkıca bükerek kapatınız ve diğer açık ucu kol boşluğunun alt tarafına denk getirp kol içindeki dolu balonu karton boru içine kaydırınız.Bu zor işleminizi yaparken,çok dikkatli davranıp,hatta gülünç bir espri yaınız ki,seyircilerinizin dikkati elinizde olmasın.Hareketinizi tamamladıktan sonra borunun diğer tarafını da kapatıp,işinizin son kısmını da bitiriniz.Şimdi, istediğiniz an karton boruyu katlayıp,seyircinize kestirdikten sonra içindeki içkiyi kadehlere doldurup ikram edebilirsiniz.Afiyet olsun.



PERİ YAZISI

Seyirciniz kendi adını kağıda yazar ve siz kağıdı seyircinize yaktırınız.Kağıt yandıktan sonra küllerini kolunuza sürün.Seyirciniz yazdığı adın kolunuzda belirdiğini görünce şaşıracak.

GEREKLİ ALETLER:
Ucu kalem gibi sivriltilmiş sabun parçası.

OYUNUN SIRRI:
Oyuna başlamadan önce seyircilerinizden birinin adını bir bahane ile gizlice öğrenin.Sol kolunuza adı hafif nemli sabun parçası ile yazın.Gömlek ve ceketle kolunuzu kapatın.Hazırlığınız tamamdır.
Adını önceden öğrendiğiniz seyircinize adını kağıda yazmasını daha sonra kağıdı kendi eli ile yakmasını söyleyin.Kolunuzu sıvayıp kağıt küllerini kolunuza sürdüğünüzde önceden yazdığınız ad siyah bir şekilde belirecek ve salonda hayret uyandıracaktır.Ayrıca peri yazısını limon suyu ile de yazabilirsiniz.Başka başka zamanlarda önceden bildiğiniz bir iskambil,herhangi bir hesap işleminin sonucunu da aynı metotla deneyebilirsiniz.
Bu işlem sırasında baş parmak kullanılarak kabuk ileri itilebilir. Kabuk baş parmak tarafından tutularak kat yeri açılır ve kağıdı ve parayı delen muhteşem kalem izleyicilere gösterilir. Finalde kağıt ve para yeniden katlanır, kalem dikkatle dışarı çıkartılır, elde tutularak izleyicilere gösterildikten sonra cebe konur. Kat yeri kağıt kısmı izleyicilere dönük olacak şekilde açılır. Böylelikle izleyicilerin delinmiş kağıdı görmeleri sağlanır. Kağıdın delindiği halde paraya hiç bir şey olmadığını göstermek üzere bir elde kağıt, diğer elde para olacak şekilde birbirlerinden ayrılırlar. Her ikisi de izleyicilere incelenmek üzere verilirler...


CEPLERDE DOLAŞAN İSKAMBİLLER

İllüzyonist,sahneye çağırdığı iki seyircisinden birine,elinde bulunan 20 iskambil kağıdından 12 iskambil,diğer seyircisine 8 iskambil vererek iç ceplerine koymalarını rica etti.İllüzyonist,kağıylardan bir miktarını birinin cebinden ötekinin cebine geçirir gibi esrarengiz hareketler yaptıktan sonra,kağıtları saklayan seyirciler ceplerine baktılar.Seyircilerden biri,cebinde bulunan iskambil kağıtlarının 3 adet eksik, diğeri ise 3 adet fazla buldular ve hayretler içinde kaldılar.

GEREKLİ ARAÇLAR:

20 adet iskambil kağıdı.

SIRRI:

İki adet seyircinizi sahneye davet ederek,bunlardan birine desteyi veriniz ve yüzleri aşağıya doğru olmak üzere masanın üzerine koymasını söyleyiniz.
Davet ettiğiniz seyircilerden ceplerini boşaltmalarını isteyin.Onlar ceplerini boşaltırken siz 20 kağıttan 3'ünü avucunuza saklayın.Geri kalan 17 kağıdı masa üzerine bırakın.Şimdi, seyircinizden birine desteyi ikiye bölerek bir kısmını cebine koymasını isteyiniz.Sonra, ikinci seyircinize masada kalan kağıtları saymasını söyleyin, örneğin 8 demiş olursa, siz 20 kağıttan 8 adedi kalmış olduğuna göre diğer seyircinizin 12 kağıdı cebine koymuş bulunduğunu söyleyerek masada kalan kağıtları sağ elinizle alır ve bu esnada elinizde daha önceden gizlediğiniz 3 kağıdı katarak bu seyircinize verip, bunları cebine koymasını isteyiniz.
Bu durumda sahneye davet ettiğiniz şahısların birinde 12, diğerinde 8 iskambil kağıdı bulunduğu şeklindedir.Bu durumu seyredenlere sık sık söyleyerek pekiştiriniz.Seyircilerinizi bu sayılara iyice aliştırdıktan sonra, birinci kişinin cebinde bulunan 12 kağıttan birkaçını diğer kişinin cebine göndereceğinizi ve bunu kendilerinin dahi hissetmeyeceğini söyleyiniz.Şimdiki durumda iş sizin kişisel kabiliyetinize kalmaktadır.Bazı esrarengiz hareketler yaparak oyunu dilediğiniz kıvama getirin.Mesela : " Hokus pokus, bu seyircim cebine 12 adet iskambil kağıdı sayıp koymuştu.Ben de bu seyircimin ayırdığı bu kağıtlardan üçünü diğer arkadaşın cebine gönderiyorum.Buyrun, sayın lütfen : Sizde 9 adet , sizde ise 11 adet kağıt bulunuyor."Bu sözümüz üzerine ceplerdeki kağıtlar sayılınca herkes hayretler içinde kalacaktır.



GAZETE KAĞIDINDAN PARA YAPMAK

İşte size muhteşem bir oyun. Bu oyunu başarıyla gerçekleştirdiğinizde sizi seyredenler bu oyunun sırrını öğrenmek için peşinizden koşacaklar. Kullanılan malzemeler son derece basit olduğundan bu oyunu her yerde yapmak mümkün. Bu oyunu iyi öğrenmeniz her türlü arkadaş ortamında sizi aranılan biri yapacaktır. Ancak dikkat bu oyunda kibrit kullanılarak kağıt yakılacağından 18 yaşından küçük sihirbaz adaylarının yapmamasında yarar vardır. Bu ikazımıza uyacağınız için şimdiden teşekkür ederim. Oyunumuz aslında çok basit. Kağıt para büyüklüğünde kesilmiş bir kağıdı ellerimizin tamamen boş olduğunu gösterip, kollarımızı sıvadıktan sonra kibritle tutuşturuyoruz ve külleri avucumuz içinde ovalarken birden bire 20 milyon liraya dönüştürüyoruz. Nasıl, çok güzel değil mi? Hele geçim sıkıntısı çekilen bu günlerde. Bu nedenle anlatacaklarımızı dikkatle dinleyip oyunumuzu bir an önce öğrenin. Oyunumuz için daha önce de söylediğimiz gibi son derece basit malzemelere ihtiyacımız var. Para büyüklüğünde kesilmiş gazete kağıdı, 20 milyon liralık bir banknot ve bir kibrit kutusu.
Gelelim oyunumuzun nasıl yapıldığına. Önce kibrit kutusunu yarım açıyorsunuz. Daha sonra elimizdeki 20 milyonu kibrit kutusunun açılan tarafının arkasındaki boşluğa sığacak biçimde katlıyor ve bu boşluğa kağıt parayı yerleştiriyorsunuz. Bu işlemi tamamladıktan sonra kibrit kutusunun paranın saklandığı kısmını size bakacak şekilde masaya bırakıyorsunuz. Artık oyuna başlayabilirsiniz.
Sıra geldi gösteri kısmına. Numarayı yapmadan önce ellerinizin boş olduğunu izleyicilere gösteriyor ve hatta kollarımızı sıvayarak iyice emin olmalarını sağlıyorsunuz. Bunu yaptıktan sonra para büyüklüğünde kestiğiniz gazete kağıdını elinize alıp külah biçiminde kıvırıyorsunuz. Geldik en önemli kısıma. Oyununuzun başarılı olması için bu bölümü defalarca kendi kendinize çalışmanız lazım. Bu bölümde yapacağınız en ufak hata oyununuzun başarısız olmasına yol açacaktır. Masanın üstündeki kibrit kutusunu elinize alıyor ve açık kısmından bir kibrit alıp külah haline getirdiğiniz gazete kağıdını tutuşturuyorsunuz. Bu işlemi yaptıktan sonra kutuyu kapatırken gizli bölüme saklanmış olan 20 milyonluk banknot avucunuza düşecektir. Artık kibrit kutusunun görevi tamamlanmıştır.
Onu masanın üstüne atabilirsiniz. Artık külahın yanıp kül olmasını beklemekten başka yapacağınız bir şey kalmadı. Külah söndükten sonra külünden bir parça alın ve sihirli sözcüklerinizi söyleyerek külü ovuşturmaya başlayın. Bu hareketin devamında daha önce kibrit kutusundan avucunuza düşürdüğünüz katlı parayı artistik hareketlerle açarak seyircinize gösterin. Bu bölümü de başarılı yapmak istiyorsanız önce ayna karşısında kendi kendinize çalışmanız zorunludur. Ne kadar çok çalışırsanız, mükemmel hareketlere o kadar çok yaklaşırsınız. İllüzyon sanatı, bir takım küçük hilelerin mükemmel hareketlerle yapılmasına dayanır. Bunu unutmayın.

David Copperfield
Asıl ismi David Seth Kotkin olan David Copperfield New Jersey'de 16 Eylül 1956'da doğmuştur. Gösterilerine 12 yaşındayken "Küçük Davino" ismiyle Metuchen kasabasında başlamıştır. Bundan kısa bir süre sonra Amerikan Sihirbazlar birliğine en genç üye olarak kabul edilmiştir. 16 yaşında New York Üniversitesinde sihirbazlık dersleri vermeye başlamıştır. Coppefield'in ilk büyük atağı, lise çağlarında yer aldığı "Sihirli Adam" müzikalinde rol almasıyla olmuştur. Sahne ismi olan David Copperfield'i ilk kez burada kullanmıştır. Chicago'nun bu en uzun soluklu gösterisinde şarkı söylemiş, dans etmiş ve tüm sihirli numaraları göstermiştir. Bundan sonra ABC televizyonuyla anlaşma yaparak son derece başarılı olduğu dizi sihirbazlık gösterilerini sunmuştur. Copperfield, Lance Burton, Paul Daniels ve diğerleri sihirbazlık sanatını milyonlarca eve ve 21'nci yüzyıla taşıyan isimler olmuştur.

Özgürlük heykeli

Etki: David Copperfield Özgürlük heykelini yok eder.

Yöntem: İzleyiciler Özgürlük Heykeline ışıklarla donatılmış iki sütun arasından bakarlar. Aynı zamanda radar bipleriyle heykelin yeri denetlenmektedir.

Işıklı sütunlar arasından yükselen perde heykeli gizler. Canlı izleyiciler hareketli platform üzerideki koltuklarda oturmaktadırlar. Çok düşük bir hızla dönen platform, heykelin sütunlardan birinin arkasına denk düşmesini sağlar.

Heykel radarda da kaybomuştur. Radar, video animasyonundan başka bir şey değildir. Özgürlük heykelini aydınlatan ışıklar söndürülür. Perde indirilir. Canlı izleyiciler ve gösteriyi televizyondan izleyenler heykelin yok olduğuna şahit olurlar.

Sütunlardaki güçlü ışık kaynakları izleyicileri bir kaç dakika için gece körü yapmıştır. Heykelin arka planındaki ışıkları taklit eden sahte arka plan ışıklandırılması da etkiyi güçlendirir. Perde yeniden yukarı kalkar. Platform eski yerine gelir.

Sihirli Külah

Sitemizde çoğunlukla araç/gereç gerektirmeden kolayca deneyebileceğiniz oyunlara yer vermeye çalışıyoruz. Ancak ilüzyon sanatının inceliklerini daha iyi anlamanız için bu sayfadaki gibi "özel düzenek" gerektiren oyunları da bilmeniz gerekir.

Kolunuzdaki saati çıkarır masa üzerine koyduktan sonra izleyicilerin şaşkın bakışları eşliğinde küçük bir çekiçle kırmaya başlarsınız. Bir yandan saati parçalarken bir yandan da kırık parçaları izleyicilerin daha iyi görmesi için elinizle tutup sonra tekrar diğer kırıkların arasına serpersiniz. Sonra sihirli torbanızın içini dışarıya bir kaç kez çıkararak boş olduğuna izleyicileri ikna edersiniz. Sonra kırık saat parçalarını sol elinizde tuttuğunuz sihirli torbaya atarsınız. Bir iki sihirli söz ve el hareketinden sonra izleyicilerden birini çağırır ve torba içinden saati çıkarmasını söylersiniz. İzleyicinin bulup çıkardığı saat biraz önce paramparça olduğu görülen saattir ama sapasağlam ve tek parça halindedir.

Sihirbazların yaygın kullandığı gereçlerden biri de sihirli külahtır. Aslında burada anlatmak istediğimiz "gizleme" yöntemidir. Farklı ilüzyonistler aynı prensibi kullanan farklı görünümde kutular, kese kağıtları v.s. kullanabilir. Bir çok sihirli gereç burada anlatılan sihirli külahtaki gibi "gizli bölmeleri" içerir.
Buna benzer bir tek gereçle birden fazla oyun türetmek mümkündür. Unutmayın yapabilecekleriniz hayal gücünüzle sınırlıdır.

Sihirli torbanın dışarıdan bakıldığındaki görünümü birinci şekildeki gibidir. Konik biçimli bez bir külahtır. Metal bir halkaya bağlıdır ve sapı ile tutulabilmektedir. Bezin dışardan görünümü parlak ve şık desenlidir. Torbanın iç kısmı siyah renkte ve kaba kumaştan yapılmış olmalıdır. Kaba kumaş, torbaya konulan cisimlerin şişkinlik yaparak fark edilmesini engeller. Sihirli torbanın sihri, ikinci şekilde görülen ama izleyicilerin hiç bir zaman bilmedikleri gizli yarım halka ve buna bağlı üçgen biçimli siyah renkli gizli bez parçasıdır. Halka sapa bağlıdır ve sap döndürüldüğünde dıştaki metal halkanın sağ ya da sol yarısına takılır. Gizli bez dıştaki konik biçimli beze sınırlarından dikilmiştir. Böylelikle konik dış torbanın içi iki odaya bölünmüş olur. Sap bir yöne çevirildiğinde üstten bakıldığında görülen kısım birinci oda, diğer yöne çevirildiğinde görülen kısım ikinci odadır.

Sihirbaz birbirinin aynısı iki saate sahiptir. Bir tanesi sihirbazın kolunda, diğeri gösteriden önce torbaya atılmıştır. Torbanın içi dışarıya çıkarılırken izleyicinin gördüğü boş olan birinci odadır. Sağlam saat ikinci odada gizlidir. Kırılan saat parçaları birinci odaya atılır. Sihirli sözler söylenirken torba havada daireler çizecek biçimde hareket ettirilir. Bu sırada sap döndürülerek içteki yarım halka karşı kenara getirilir ve görünen oda sağlam saatin bulunduğu ikinci oda olur. Eline sağlam saat gelen izleyicinin şaşkınlığı ve kumaşın kaba olması gizli odadaki kırık parçaların hissedilmesini engeller.



1 Kullanıcı bu konuyu okuyor
0 üye, 1 misafir ve 0 gizli üye



Toplam 6 kullanıcı bu konuyu okudu.

0

#2
Kullanıcı çevrimdışı   selenayrabia 

  • KD ™ Yakın Arkadaş
  • YıldızYıldızYıldızYıldız
  • Grup: Üyeliği İptal Edildi
  • Mesaj sayısı: 304
  • Kayıt tarihi: 18-Nisan 08
  • Gender:Female
  • Location:ögrenci
Forum İtibarı: 0
Henüz Tanınmıyor
Otel ve Pansiyon Rehberiniz Otel, Pansiyon, Tatil, Gezi, Seyahat ve Konaklama Rehberiniz Bütçenize uygun, keyifli bir tatil için size gezi, seyahat ve konaklama tavsiyeleri: Otel Tanıtımları, Pansiyon Tanıtımları, Tatil Tavsiyeleri, Konaklama Tavsiyeleri, Ülke Tanıtımları, Seyahat Alternatifleri, Şehir Tanıtımları, Tarihi Eserler, Antik Kentler


Güzel bir paylaşım emeginize saglık.
0

#3
Kullanıcı çevrimdışı   selenayrabia 

  • KD ™ Yakın Arkadaş
  • YıldızYıldızYıldızYıldız
  • Grup: Üyeliği İptal Edildi
  • Mesaj sayısı: 304
  • Kayıt tarihi: 18-Nisan 08
  • Gender:Female
  • Location:ögrenci
Forum İtibarı: 0
Henüz Tanınmıyor
<_<

Mesajı Görselenayrabia, 05.05.2008, 09:48 tarihinde yazmış:

Güzel bir paylaşım emeginize saglık.



Yanlız şekiller pek yazıyı desteklemiyor.

Bu mesaj selenayrabia tarafından düzenlendi: 05 Mayıs 2008 Pazartesi - 10:09

0

#4
Kullanıcı çevrimdışı   Esesli 

  • KD ™ Kadim Dost
  • Grup: Yetkili
  • Mesaj sayısı: 5.814
  • Kayıt tarihi: 01-Nisan 08
  • Gender:Male
  • Location:EsEsli
  • Interests:sinema bilgisayar seyahat
Forum İtibarı: 64
Mükemmel

Mesajı Görselenayrabia, 05.05.2008, 09:52 tarihinde yazmış:

<_<
Yanlız şekiller pek yazıyı desteklemiyor.

yorumunuz için teşekkürler paylaşım brir alıntıdan ibaret olup birazda el becerisi isteyen mantıkla hareket edilebilecek varsayımlara dayandığından aksilikler olabilir.
0

#5
Kullanıcı çevrimdışı   oktaytunçbilek 

  • KD ™ Dost
  • Grup: Üyeliği İptal Edildi
  • Mesaj sayısı: 2.228
  • Kayıt tarihi: 30-Ocak 08
  • Gender:Male
  • Location:idareci,yönetici
Forum İtibarı: 0
Henüz Tanınmıyor
İlginç bir konu!paylaşımın için sagol. :beach:
0

#6
Kullanıcı çevrimdışı   Hale 

  • Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.
  • Grup: Yönetici
  • Mesaj sayısı: 38.429
  • Kayıt tarihi: 11-Eylül 07
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Forum İtibarı: 240
Mükemmel
Gözleri Aldatan Görüntüler




forum


A ve B ile işaretlenen kareler aslında aynı renkteler.


İspat




forum



Her ne kadar A ve B harfleriyle işaretlenmiş kareler farklı renklerdeymiş gibi görünse de aslında renkleri birbirlerinin aynısı. A ve B kareleri aynı renkli dikey iki çizgi arasında bırakıldıklarında iki karenin gerçekte aynı renklerde oldukları açığa çıkıyor.


Hala " İnanmıyorum.." diyorsanız;

1.) Resmi bir de "photoshop"a koyabilirsiniz:



forum


Her iki karedeki grilerin RGB değerleri aynı ve 120-120-120.

2.) Resimlerin çıktılarını alarak kareleri kesebilirsiniz:



forum


Kesmiş olduğunuz kareleri birbirleriyle karşılaştırdığınızda aynı olduklarını görebilirsiniz.


Açıklama Görsel sistemimiz dünyadaki tüm nesnelerin renklerini belirleme ihtiyacı içinde. Bizim durumumuzda ise belirlemeye çalıştığı renkler yüzeydeki A ve B karelerinin içinde kalan alandaki grilerin tonu. Bu işlemleme sırasında ise görsel sistem renkleri algılama düzeyinde pek çok ipucu kullanıyor. Gölgesi yüzeye düşen silindirik cisimde bu ipuçlarından bir tanesi. Öncelikle yerel renk tezadına göz atalım. Gölgede olsun ya da olmasın eğer ki bir kontrol noktası çevresindeki noktalardan daha aydınlık ise ortalamadan da daha aydınlık olarak varsayılıyor. Şekilde gölgede kalan beyaz kareler kendilerinden daha koyu karelerle çevreleniyorlar. Kare normalde fiziksel olarak daha koyu olmasına rağmen çevresindeki koyu karelerin etkisiyle daha aydınlık olarak algılanıyor. Gölge dışında kalan alanda ise koyu kareler açıklarla çevrelendiğinden zıt etki görülüyor. İkinci önemli nokta ise gölgeleri çevreleyen sınırlar. Gölgeler genellikle yumuşak geçişli köşelere sahip oluyor; ancak bizim durumumuzda karelerin sınırları kesin çizgilerle belirli. Görsel sistem aşamalı renk geçişlerini göz ardı ederek yüzeylerin rengini gölgelerden etkilenmeyerek belirliyor. Şekilde de gölgeyi gölge olarak algılanır kılan belirsiz görüntüsü ve bu gölgeyi yaratan cismin açıkça görülüyor oluşu. Birbirlerine birleştirilmiş olan 4 adet kare ise ortalarındaki kareyi oluşturmuş oluyor. Görsel sistem, böyle bir birleşimde kareler arasındaki farkı renk farkı olarak yorumlarken ışık-gölge etkisini göz ardı ediyor.


Checkershadow Illusion

0

#7
Kullanıcı çevrimdışı   Hale 

  • Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.
  • Grup: Yönetici
  • Mesaj sayısı: 38.429
  • Kayıt tarihi: 11-Eylül 07
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Forum İtibarı: 240
Mükemmel
Ay Yanılsaması



Niçin Ay Ufukta Daha Büyük?





forum


Bulutsuz gecelerde- hele ki bir de şehrin ışıklarından yoksun sakin bir kasabadaysanız- gecenin ilerleyen vakitlerinde elinizde bir fincan çay, gökyüzünde parıldayan dolunayı seyretmenin keyfi bir başka olur. Samanyolu, yıldızlar, dolunay derken kaybolur gidersiniz gökyüzünde. Takımyıldızları içinizden geçirir, adlandırmaya çalışırsınız baktığınız yıldız kümelerini. Yazı geride bıraktığımız şu günlerde, eminim içimizde bu şölenin keyfine doya doya varmışlarımız, belki de iç geçirip sıcak yaz günlerini ananlarımız çoktur.

Peki, hiç fark ettiniz mi, kimi zaman, ay ufuk çizgisine yaklaştığında daha büyük görünür gözlerimize, tıpkı kocaman bir ışık topu gibi. Sanki gökyüzünde asılı durduğu gecelerden çok daha farklı gibidir, çok daha büyük. Gözlerimizi aldatan bu görüntünün sebeplerine dair bugüne dek pek çok kuram atıldı ortaya. Bilim insanları yıllarca ayın bizlere oynadığı bu oyunun gizlerini çözmeye çalıştı. Ve bugün, bu alanda biriken bilgi dağarcığımız öyle gösteriyor ki, ayın bu "büyük" gizeminin ardında yatan bizlere oynadığı bir oyun değil, aslında basit bir algı denklemi.




forum


Ay, gökyüzünde asılıyken gözlerimize daha küçük görünüyorken ufuk çizgisine yaklaştıkça daha büyük görünmeye başlıyor.


Her ne kadar ay yanılsamasına dair söylenenler dallanıp budaklansa da, ne yazık ki bugün genel geçer kabul gören tek bir açıklamadan bahsedemiyoruz. Ancak yanlışlanmış kuramları bir kenara koyduğumuzda halen ayakta sağlam durmayı başarabilen ender bir açıklama bulunuyor. Bu açıklamaya geçmeden önce, psikoloji alanında "yasa" olmayı başarabilmiş nadir kuramlardan birinin üzerinden tekrar geçerek hatırlamakta fayda var: "Emmert'ın Uzaklık Yasası"
Emmert'ın Nesne Büyüklüğü Yasası :
Uzaklık algısı, deneysel psikologların ilgi alanına giren en önemli olgulardan biri kuşkusuz. Sağlıklı bir insanın görüş mesafesinin hiç de küçümsenmeyecek bir alanı kapsadığını düşünecek olursak, görüş alanımız içindeki nesnelerin gerek birbirleriyle gerekse durduğumuz noktayla olan uzaklık bağıntılarını çıkarsamak evrimsel açıdan bizlere büyük avantaj sağlayarak, hayatta kalma olasılığımızı arttırıyor. Uzaklık algısı, nesne büyüklüğü algısı ile de yakın ilişki içerisinde. Örneğin, uzaktaki nesneleri küçük, yakındakileri daha büyük görüyoruz. Uzaklaşan nesneler giderek küçülürken, yakınlaşanlar giderek büyüyor. İşte, Emmert'ın Yasası da tam bu noktada devreye giriyor. Bir formülle açıklamamız gerekirse:


Algılanan Nesne Büyüklüğü = Görsel Açı x Uzaklık




forum forum


İki resmi karşılaştırdığımızda ikincisinin gözümüze daha "garip" geldiğini görüyoruz. Çünkü dünya bilgimiz bizlere uzaklaşan cisimlerin küçülüp, yakınlaşan cisimlerin büyüdüğünü dikte ediyor. İkinci resim ise bu bilgiye ters düşüyor.


Emmert'ın Yasası'na göz attığımızda, yabancısı olabileceğimiz bir değişkenle daha karşılaşıyoruz: "Görsel Açı". Peki, görsel açı nedir?

Görsel Açı: Görsel açı için retinamıza düşen görüntünün büyüklüğü de diyebiliriz aslında. Öyleyse, cismin retinamıza düştüğünde oluşturduğu açı küçüldükçe cismin de küçüleceğini varsayabiliriz, tıpkı Eski Yunan düşünürlerinden Euclid'in da belirttiği gibi. Ancak tam bu noktada büyük bir yanılgıyla karşılaşabiliyoruz. Çünkü küçük bir cisim gözümüze daha yakınsa uzaktaki büyük bir cisimle eşit açı yaratabiliyor. Bu durumda, her ne kadar büyüklük algısındaki önemi yadsınamasa da görüş açısı, nesnelerin büyüklüğüyle ilgili olarak bizlere çok da sağlam yanıtlar veremeyebiliyor. Çünkü işin içine farklı uzaklıklar girdiğinde bizleri yanıltabiliyor.




forum


forum


Her iki şekilde de nesnelerin retina üzerine düşen görüntülerinin oluşturduğu açı aynı. Bu durumun sağlanabilmesi için yakındaki nesnenin daha küçük, uzaktaki nesnenin ise daha büyük olması gerekiyor.


Farklı uzaklıklardaki nesnelerin büyüklüklerini saptama konusunda salt görsel açıya güvenemeyeceğimizi gördük. Öyleyse, aradaki uzaklığı da göz önünde bulundurmamız gerekiyor. Tıpkı, Emmert'ın bahsettiği gibi. Emmert Yasası, bir nesnenin algılanan büyüklüğünün görsel açı ile uzaklığın çarpımından elde edilebilecek bir fonksiyon olduğunu belirtiyor. Yani gözümüze küçük bir açıyla bile düşse, eğer ki bir cisim çok uzaktaysa aradaki mesafeyi hesaba katarak onu yine de "büyük" olarak algılayabiliyoruz. Cisimlerin büyüklüklerine dair görsel tutarlılığımız da işte bu şekilde gerçekleşebiliyor.




forum


Cisimlerin büyüklüklerine dair görsel tutarlılığı mesafeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştiriyoruz.


Uzaklık - Derinlik İlişkisi: Herhangi bir görüntüde nesneler arası uzaklık ilişkisi ne kadar belirginse derinlik de o denli keskin ve gerçekçi oluyor. Zaten günümüzdeki 3-boyut teknolojileri de insan algısının kullandığı derinlik ipuçlarını simüle ederek geliştirilmeye çalışıyor. Derinlik algısına dair kullandığımız pek çok ipucu ve sistem bulunuyor. Ancak burada, kısaca ay yanılsamasında oldukça büyük önem kazanan "piktoral" (resimsel) ipuçlarından bahsedeceğiz. Öncelikle isminin nereden geldiğine bakalım. Bu ipuçlarına "resimsel" denmesinin nedeni tıpkı resim, fotoğraf gibi hareketsiz 2 boyutlu görüntülerde bile derinliği algılamamıza yardımcı olan tek ipuçları olmaları. Piktoral ipuçları gölgelendirmeler, perspektif, birbirini kapatan şekiller olabilir.


Aşağıdaki tabloya beraber göz atalım:



forum


Bu tabloda, yollardaki taşların giderek küçülmesiyle desteklenen perspektif, daha öndeki nesnelerin altlarındaki nesneleri kapatışı, arkada kalan kısımların daha "koyu" resmedilişi piktoral ipuçlarını oluşturuyor. Tüm bu ipuçları, bizlere uzaklık ve derinlik konusunda bilgi veriyor.

Ay Yanılsaması: Yukarıda anlattığımız bilgiler doğrultusunda esas konu başlığımıza, ay yanılsamasına geri dönüyoruz. Sorumuz şu: "Niçin ay gökyüzünde küçük görünüyorken ufuk çizgisine yaklaştıkça daha büyük görünmeye başlıyor?" Ay ufuk çizgisine yaklaştıkça yeryüzünde uzaklık algısını destekleyecek ipuçlarıyla aynı karede yer almaya başlıyor. Ağaçlar, çimenler, evler, dereler ve bu nesnelerin bir perspektif içinde sıralanışları, görsel algımıza, uzaklık ve derinlik konusunda pek çok ipucu sunuyor. Dolayısıyla, her ne kadar ayın dünyaya olan mesafesinin sürekli olarak aynı kaldığını bilsek de, yanılsamaya düşerek onla aramızdaki mesafeyi daha uzak algılıyoruz. Oysa ay gökyüzünde asılı durumdayken bize uzaklık konusunda ipucu verecek hiçbir görsel eleman bulunmuyor, boşluğa bakıyoruz. Dolayısıyla bilinç dışı olarak, ayı kendimize daha yakınmış gibi algılıyoruz. "Eğer ki ayı kendimize daha yakın algılıyorsak onu daha büyük görmeliyiz" diye yorumlayabilirsiniz. Ancak bu noktada da Emmert'ın Yasasını uygulamaya koyuyoruz:



Algılanan Nesne Büyüklüğü = Görsel Açı x Uzaklık


Bizim durumumuzda, ayın gözümüze geliş açısı sabit. Çünkü ayın büyüklüğü, gökyüzünde asılı da olsa, ufuk çizgisine de yaklaşsa sabit. Uzaklık algıları ise farklı. Ufuk çizgisine yaklaştıkça, ay daha uzak algılanıyor.




forum


Ay, piktoral ipuçlarından dolayısıyla ufuk çizgisine yaklaştıkça daha uzakta, gökyüzünde asılıyken ise bu ipuçlarının yoksunluğundan dolayı daha yakında algılanıyor.


Dolayısıyla da, ayın algılanan büyüklüğü, ufuk çizgisine yaklaştıkça artıyor. Daha yakın algılanan gökyüzünde asılı ay ise daha küçük algılanıyor.

0

#8
Kullanıcı çevrimdışı   Esesli 

  • KD ™ Kadim Dost
  • Grup: Yetkili
  • Mesaj sayısı: 5.814
  • Kayıt tarihi: 01-Nisan 08
  • Gender:Male
  • Location:EsEsli
  • Interests:sinema bilgisayar seyahat
Forum İtibarı: 64
Mükemmel
ilmi yönden analatımınız için teşekkürler
0


Tek sayfa
  • Yeni bir konu açamazsınız
  • Bu konuya cevap yazamazsınız


"Sihirbazlık Nedir? Sihirbazlık | İllüzyon Ve Oyunlar - Resimli Anlatım" İçin Anahtar Kelimeler (Keywords)
Konuyu ziyaret eden ziyaretçilerimizin Google arama motorunda kullandıkları anahtar kelimeleri içermektedir.

Google (249), Google (224), Ой! (127), illüzyon öğren - Google'da Ara (48), sihirbazlık numaraları öğrenme - Google'da Ara (25), illüzyon öğren - Google'da Ara (18), SİHİRBAZ ÖĞRENME VE OYUN - Google'da Ara (18), evde yapılabilecek sihirbazlık numaraları - Google'da Ara (16), sihir ögren spellz - Google'da Ara (16), ilizyon numaraları öğrenme - Google'da Ara (16), çocukların yapabileceği sihirbazlıklar - Google'da Ara (12), Ой! (11), sihirbazlık öğrenme - Google'da Ara (11), ilizyon numaraları öğrenme - Google'da Ara (10), kulaktan para çıkarma numarası - Google'da Ara (10), illüzyon öğren - Google'da Ara (10), illüzyon öğren - Google'da Ara (9), kart hileleri öğren - Google'da Ara (8), illüzyon öğren - Google'da Ara (8), sihirbazlık öğrenme videoları - Google'da Ara (8), illüzyon öğren - Google'da Ara (8), Google (7), evde yapılabilecek sihirbazlık numaraları - Bing (7), kulaktan para çıkarma numarası - Google'da Ara (7), illüzyon öğren - Google'da Ara (7), ilizyon numaraları öğrenme - Google'da Ara (7), sihir hileleri videolu anlatım - Google'da Ara (7), kart hileleri öğren - Google'da Ara (7), usta sihirbazlıklar - Google'da Ara (7), kulaktan para çıkarma - Google'da Ara (7), basit sihirbazlıklar - Google'da Ara (7), sihirbazlık hileleri öğren - Google'da Ara (6), evde yapılabilecek sihirbazlık numaraları - Google'da Ara (6), spellz izle - Google'da Ara (6), sihirbazlık öğren - Google'da Ara (6), kulaktan para çıkarma - Google'da Ara (6), illüzyon öğren - Google'da Ara (6), kart hileleri öğren - Google'da Ara (6), kulaktan para çıkarma numarası - Google'da Ara (6), evde yapılacak sihirbazlıklar - Google'da Ara (6), sihirbazlık ogrenımı - Google'da Ara (5), çocukların yapabileceği sihirbazlıklar - Google'da Ara (5), illüzyon öğren - Google'da Ara (5), kulaktan bozuk para çıkarma numarası - Google'da Ara (5), sihirbazlık örnekleri - Google'da Ara (5), kulaktan para çıkarma - Google'da Ara (5), en iyi sihirbazlık anlatımları - Google'da Ara (5), Google (5), illüzyon öğren - Google'da Ara (5), kart sihirbazlıkları anlatımı - Google'da Ara (5), basit sihirbazlık numaraları öğrenme - Google'da Ara (5), sihirbazlık hileleri öğren - Google'da Ara (5), illüzyon öğren - Google'da Ara (5), Yüzük İlüzyon resimli anlatim bedava - Ïîèñê â Google (5), sihirbazlık hileleri öğren - Google'da Ara (5), çocuk sihirbazlıkları - Google'da Ara (5), evde yapılacak sihirbazlıklar - Google'da Ara (5), illüzyon öğren - Google'da Ara (5), sihirbaz numaraları öğrenme - Google'da Ara (4), öocukların yapa bilecegi ilizyon numaraları - Google'da Ara (4), mendil kaybetme ilizyonu nasıl yapılır - Google'da Ara (4), parmak çıkartma sihirbazlığı - Google Search (4), evde yapılan sihirbazlıklar - Google'da Ara (4), Яндекс (4), illüzyon öğren - Google'da Ara (4), çocuk sihirbazlıkları - Google'da Ara (4), evde yapılabilecek ilizyonlar - Google'da Ara (4), kutunun içine adam koyupta kaybetme sihirbazlığının hilesi nedir - Google'da Ara (4), ilüzyon.com - Google'da Ara (4), AOL Search results for "sihirbazlik ogrenimi" (4), sihirbazlık numaraları videolu anlatım - Google'da Ara (4), spellz izle - Google'da Ara (4), minik sihirbazlıklar öğren - Google'da Ara (4), sihirbazlık hileleri öğren - Google'da Ara (4), ilizyon numaraları öğrenme - Google'da Ara (4), sihirbazlık hileleri yazılı - Google'da Ara (4), evde yapılabilecek sihirbazlık numaraları - Google'da Ara (4), 52 kartı hileleri öğren - Google'da Ara (4), evde yapılabilecek sihirbazlıklar - Google'da Ara (4), kulaktan para çıkarma numarası - Google'da Ara (4), sihirbazlık hileleri öğren - Google'da Ara (4), ilizyon numaraları öğrenme - Google'da Ara (4), iskambil numaraları öğren - Google'da Ara (4), sihirbazları ip ve mendil numaralarını izle ve öğren - Google'da Ara (3), sihirbazlık öğrenme uzman tv - Google'da Ara (3), sihirbazlık numaraları yazılı ve resimli anlatım - Google'da Ara (3), sıhırbazlık ogrenme - Google'da Ara (3), resimli sihirbazlık - Google Search (3), sihir öğren ve izle - Google'da Ara (3), illüzyon öğren - Google'da Ara (3), ilizyon örnekleri resimli anlatım - Google'da Ara (3), para kaybetme numarası ören nasıl yapılır - Google'da Ara (3), kulaktan para çıkarma - Google'da Ara (3), sihir nasıl yapılır resimli anlatım - Google'da Ara (3), kibrit hareket ettirme sihirbazlığı öğrenme - Google'da Ara (3), evde yapılacak sihirbazlıklar - Google'da Ara (3), kolay sihirbazlık örnekleri - Google'da Ara (3), sihirbazlık numaraları öğrenme videolu - Google'da Ara (3), david copperfield özgürlük heykeli hilesi - Google'da Ara (3), evde yapılabilecek sihirbazlıklar - Google'da Ara (3),

"Sihirbazlık Nedir? Sihirbazlık | İllüzyon Ve Oyunlar - Resimli Anlatım İllüzyon Örnekleri" ile Benzer Konular
İnsan Psişesi Nedir?
0 Yanıt - 3.042 Görüntülenme
Rüya Nedir
0 Yanıt - 2.395 Görüntülenme
Osmanlı'da Kumaş Ve Nakış Sanatı Örnekleri..
0 Yanıt - 4.782 Görüntülenme
Osmanlı'da Dekorasyon Örnekleri | Osmanlı Hazineleri
4 Yanıt - 1.554 Görüntülenme
Fikir Nedir?
0 Yanıt - 1.968 Görüntülenme