İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Aracınız Nasıl Daha Az Yakar? | Araçlarda Yakıt Tüketimi

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 2 yanıt gönderildi

#1
M.Karaman

M.Karaman

    Akıntıya Karşı Yüzen Adam

  • Özel Dost
  • 593 İleti
  • Gender:Male
  • Location:Merter/İstanbul
Otomobiliniz çok mu yakıyor? O zaman işte yapacaklarınız... Pek çoğumuz aşırı lüks ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez. Sunduğu konforun yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini belirleyen faktörlerden birisi. Peki ya ilk aldığınızda otomobiliniz sizi yakıt tüketimi yönünden memnun ederken, artık ciddi miktarda mali külfet getirmeye başladıysa…

Aracınızın gerçekten fazla yakıt yaktığını nasıl anlarsınız? İşte ip uçları…

• Motorun çekişinde azalma olur.

• Egzoz gazı siyah renktedir ve benzin kokar.

• Egzoz borusu içinde karbon isi oluşur.

• Egzozda patırtılı patlama sesleri olur

• Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır.

YAKITINIZI ÖLÇÜN

En geçerli tespit yöntemiyse yakıt tüketiminizi sıkça ölçmektir. Aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzinle kaç kilometre yol gittiğinizi bilmeniz gerekir. Bunun için yakıt deponuzu, akaryakıt istasyonundaki tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. Bu sırada günlük kilometre saatinizi sıfırlayın. Ardından normal kullanımda otomobilinizi sürün. Diyelim aracınızın deposunu doldurduktan sonra 250 km yol yapmışsınız. Yeniden akaryakıt istasyonuna gittiğinizde aynı şekilde tabanca otomatik atana kadar doldurun ve doldurduğunuz miktarı not edin. Bu rakam sizin 250 km’de harcadığınız akaryakıtı temsil etmektedir. Diyelim ki 15 litre rakamını elde ettiniz. Basit bir hesapla 15*100/250 ile 100 kilometrede 6 litre akaryakıt tükettiğinizi öğrenebilirsiniz.

Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. Bütün iş bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor.

Hangi bakımlara dikkat etmeliyiz?

1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını düzenli olarak ve uzman kişilere yaptırın. Bu ayar bakımlarında;

2. Fren balataları sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır. Yakıt tüketimi artar.

3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır.

4. Ön düzen ayarlarını her zaman kontrol ettirin. Lastik havalarını da sıkça kontrol edin. Bozuk ayarlar yakıt tüketimini artırır.

Kullanırken nasıl düşüreceğiz?

1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak ya fren pedalına ya da gaza pedalına basarsınız. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini arttırır.

2. Şehirlerarası yolda 80-90 km/s hızı aşmayınız. 90 km/s'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır.

3. Motorunuzun ısısı yakıt tüketimini etkiler. İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır. Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının.

4. Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun. Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı. Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.

5. Klima yakıt tüketimini artırır. Bu ekipmanı ihtiyacınız oldukça kullanın. Sıcak aracı ilk etapta çalıştırırken camları açarak soğutmaya çalışın. Ardından klimaya başvurun.

6. Tavan bagajı yakıt tüketimini artırır. Kullanmadığınız zamanlarda bu parçayı sökün.

7. Yolculuk halindeyken camları açmak rüzgar direncini artıracağından yakıt tüketimini yükseltecektir.

Doğru park edin daha az tüketin!

Aracınızı park ederken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta; zor manevraları park ederken yapmanız, parktan çıkarken yapmamanızdır. Aracın sıcak olduğu zaman yapılan zorlayıcı manevralar aracı pek fazla etkilemezken soğuk bir araçla aynı manevraları yapmanız daha fazla yakıt tüketmenize sebebiyet verecektir. Aslında en doğrusu çıkarken manevra yapmanıza gerek kalmayacak şekilde park etmektir. Sıkışık park yerlerinden çıkarken klima, silecek gibi çalışan aksamları durdurmanız gücün elektronik direksiyon motoruna devrolmasını, böylece yakıttan tasarruf etmenizi sağlayacaktır. Deponuz yeni doldurulmuş ise aracınızı yokuşta burnu aşağıya gelecek şekilde park edin. Yüksek sıcaklıklarda benzinin buharlaşması daha fazla olacağından aracınızı mümkün olduğunca gölge bir yere park edin. Ayrıca bu uygulama klimaya olan ihtiyacı azaltacağından yine yakıt tüketimini düşürecektir.



Kaynak

#2
zeynep

zeynep

    asena öldü yaşasın zeynep

  • Özel Dost
  • 861 İleti
  • Gender:Female
Kalın lastikler ve çelik jantların da yakıt tüketimini arttırdığını duymuştum.. :)

#3
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Araçlarda Yakıt Tüketimi



Ne kadar yakar bu araç?


Otomobillerimizin fabrika verilerinde her ne kadar az tükettiği yazsa da, gerçek hayatta bu tüketime pek ulaşamıyoruz. Peki neden fabrika verilerindeki tutardan fazla yakarız?

Biz yılların otomobil testçilerinin bile 90 km/s sabit hızla otoyolda, fabrika verilerinde belirtilen minimum tüketime ulaşması o kadar güçken, normal sürücülerin bu ekonomileri sağlaması neredeyse imkânsız... Birçok otomobil markasına gönderilen şikâyet mektuplarında da, çoğunlukla "Katalogdaki tüketim değerleri ortaya çıkmıyor!" yer alıyor...


Test verileri için stabil ortam gerekiyor!

Aslında, fabrikaların usta test sürücüleri gibi, rüzgarsız ortamlarda, araçların en az yük taşıdığı ve ideal yakıt kalitesiyle araçlarımızı kullanabilsek, elbette, bu fabrika verilerine ulaşabiliriz... Fakat güncel yaşamda bu rakamları tutturmak, neredeyse imkânsız.


İlk nokta gaz pedalı...

Araçlarımızın yakıt tüketimini inanılmaz yüksek değerlere taşıyan iki en önemli faktörün, gaz pedalına dibine kadar basmak ve aracın aşın yüklemek olduğunu söylemeliyiz! Diğer yanda, hatalı lastik basıncı ve klimanın kullanılması da, yakıt tüketimini fazlasıyla yükselten iki başlık…


Ekonomi için alınan araçların, ekonomik kullanılması gerekiyor


AutoBild testçileri, bu fenomeni açıklığa kavuşturmak için, geçtiğimiz ayın sonunda Continental lastiklerinin Özel test alanında, maksimum hızların ölçüldüğü 2.8 km'lik oval pistte tam 21 farklı tip ve motorizasyondaki araçla, müthiş bir deneme yapmışlar. 510 beygir gücündeki Jaguar XKR ve 500 beygir gücündeki Audi Q7 V12 TDI gibi devlerin yanında 60 beygirlik Fiat Panda ve 82 beygir gücündeki Ford Fiesta gibi ekonomikleri de testlere sokmuşlar.

Ana sonuç olarak da, "kim gaz pedalına zemini delecek kadar bastırırsa, o kişi tam bir savurgandır!" sonucu çıkmış. Üstelik bu sonuç, sadece SuperSport otomobiller için değil, küçük motorlu küçük otomobiller için de geçerli olarak tespit edilmiş. Sadece benzinlilerin gazına yüklenildiğinde dizellere göre daha yüksek oranda bir tüketim artışı not edilmiş.


"Turbo çalışıyorsa, Turbo yutar!"


Eskiden söylendiği gibi "Turbo çalışıyorsa, Turbo yutar!" sözü de, modern enjeksiyon sistemine rağmen 200 beygirlik VW Passat 2.0 TSI'da bile gaza 'yüklenildiğinde tüketimin 27.1 litreye ulaşılmasıyla, teyit edilmiş... Normal bir test sürüşüne göre yüzde 195 daha yüksek olan bu veri, diğer tarafta aynı aracın Doğal Gazlı versiyonunda "sadece" yüzde 61 daha yüksek olarak ölçülmüş. Audi Q7 V12 TDFda da gaza tam olarak yüklenildiğinde 36.5 İt/100 km'ye ulaşan tüketim, normal ortalama tüketime göre yüzde 195lik bir artış göstermiş. Demek ki, gaz pedalına sağlam bir şekilde bastırdığınızda tüketimi iki misline çıkarmaktan kurtulamıyorsunuz!


Klimalı veya klimasız yolculuk

100 km/s ortalama hızla giderken klima sistemini devreye soktuğunuzda ise, tüketimi yüzde 4.1 oranında arttırıyorsunuz!.. Fakat, ideal serinlikte araç kullanan bir sürücünün, yol dikkati ve sürüş refleksleri konularında daha uyanık kaldığını da belirtelim... Ayrıca araçtaki çocuklar da, sıcaktan şikayet etmeyeceklerdir... Yani, klimanın getirdiği tüketim fazlalığı ile güvenlik ve konforun artışını aynı terazide dengeleyebiliriz!.. Üstelik, hız yükseldikçe, klimanın getirdiği yük de, oransal olarak azalacaktır. Örneğin AutoBild'in test sonuçlarına göre, bir Ford Mondeo'da 160 km/s ortalama hızda, klimanın getirdiği ekstra tüketimin yüzde 1.4 oranına düştüğü tespit edilmiş.


Lastiklerdeki basınç ayarı!

Bir başka tüketim fazlalığı kaynağı da, düşük basınçlı lastikler! 160 km/s ortalama hızda yüzde 4.9 oranında tüketim fazlalığına neden olan ideal basıncını kaybetmiş lastikleri, aracın yük durumuna göre şişirmemiz gerektiğini unutmamalıyız! Bagajdaki yük ve araç içindeki kişi sayışma göre, aracın torpido gözünde unuttuğunuz kullanım kılavuzunda kesin olarak belirtilmiş lastik basıncı değerlerine göre, gereken basınç ayarlamasını yapmanız gerekiyor!.. Lastik basınçlarının ayarsızlığım, yüksek tüketimin yanında sürüş staj bilitesinin bozulması, fren mesafesinin uzaması, lastiklerin daha erken aşınması ve sürüş konfor' gibi yan etkilerinin de okh unutulmamalı! Bu arada lastik markalarının sunduğu Eco serisi "hafif lastikler ile, tüketimin yüzde 11 oranında düşürebileceğini de belirtmeliyiz!..


Ekstra yük ekstra tüketim getirir

Aracın tavanında taşıyacağınız yükler, tavana bağlayacağınız bisikletlerin, 160 km/s ortalama hızda normal tüketimi yüzde 52.6'ya kadar, ağır bir şekilde yükselttiğini tespit eden AutoBild testçileri, ekstra yüklerin mümkün olduğunca aracın en arkasına bağlanmasını tavsiye ediyor.

Yüksek hızda seyretmek, dur kalk trafikte ilerlemek de tüketimi ciddi şekilde arttırır. "Dip gaz" otomobil kullanmanın maliyetini, çok iyi hesaplamalısınız!..



Yazan : Okan Altan
Kaynak : AUTOSHOW





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı