İçeriğe git


Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Okay Karacan - Yabancıya Satılık Futbol Ligi

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya henüz cevap yazılmadı

#1
Erkan

Erkan

    Sanki Çok Önemli Kararlar Alacak Gibiyim Ama, Du Bakalım ?

  • Yönetici
  • 5.701 İleti
  • Gender:Male
Türk ligi sağlıklı bir şekilde pazarlanamaz mı? Bununla ilgili bir çalışma yapılıyor mu? Türkiye Futbol Federasyonu mu yoksa, yayıncı kuruluş mu bu işlerin üstlenicisidir?

NTVSPOR
Güncelleme: 11:09 TSİ 10 Ekim 2007 Çarşamba

Resmi ekleyen

Sahidende Fenerbahçe'nin Şampiyonlar Ligi'ndeki iyi gidişatına karşın Türkiye liginde sorun yaşaması motivasyon meselesi mi?


Bir tarafta Avrupa futbolunun en prestijli turnuvasını menajerler, teknik adamlar yakın takibe alıp, dünya televizyonları yayınlarken, diğer yanda Türk ligini bir avuç biz izliyoruz diye mi oynamıyor takım?

Medya penceresinden bakarsak durum aynen böyle... Siz hiç gündüz vakti program yapan 'star' gördünüz mü? İzleyici sayısının kısmen daha az olduğu gündüz saatlerinde genellikle prime-time'ın daha geniş kitleye ulaşan dizilerinin tekrarı yayınlanmaz mı? Sadece bu mantıkla yürürsek bile bir motivasyon sorunu olduğu kesin.

Haftasonu ani bir kararla e2 televizyonu dünya derbilerinden River Plate-Boca Juniors maçını verdi. Avrupa'da saatler 19.00, Türkiye'de 20.00'ı gösteriyordu ve Arjantin için öğle vaktiydi. Okyanus'un bu tarafında izlenmesi için Buenos Aires'te erken saatte oynanan maç, oynayanlar için yeni pazar, dolayısıyla motivasyon; oynatanlar için daha fazla kazanç ve tanıtım anlamına geliyor.

Mesela e2 bedava yayınlamadı herhalde, verdiği paranın ?miktarı ne olursa olsun-karşılığı sizlerin teşekkürü, Arjantin futbolunun kazancı oldu. Ankara'dan NTV'ye gelen Arjantin Büyükelçiliği antetli teşekkür mektubunda, iki halkın birbirini iyi tanıması için atılan adım değerlendirmesi yapılıyordu.

River Plate kötü başladığı sezonda etkileyici bir performans ile Boca'yı 2-0 yendi. Eski Fenerbahçeli Ortega'yı izledik.Tahminimizden iyiydi. Tüm dünya izledi maçı. Hadi dünyayı boşverin Avrupa ekran karşısındaydı. Bu durum sahadakiler için yeterince motive edici bir durum değil mi?

İnsan birdenbire Buenos Aires elçiliğimizden Arjantin televizyonuna gönderilen fax'ı hayal ediyor. "Fenerbahçe-Galatasaray maçını yayınladığınız için duyduğumuz memnuniyeti belirtir, Beşiktaş'ı da izlemeye can attığımızı bilmenizi isteriz ......."

Peki bu durum sağlanamaz mı? Yani Türk ligi sağlıklı bir şekilde pazarlanamaz mı? Bununla ilgili bir çalışma yapılıyor mu? Türkiye Futbol Federasyonu mu yoksa yayıncı kuruluş mu bu işlerin üstlenicisidir?

İçinden cımbızla çekilip en değerli parçası alınan Arjantin ligi ve River-Boca örneğini bir tarafa bırakarak Avrupa'ya dönelim. İki yıldır Türkiye'de de canlı yayınlanmakta olan Fransa birinci futbol ligi (Lique 1) son beş yılda tarihindeki en hızlı büyümeyi gerçekleştirdi. Fransızca konuşan Afrika ülkelerinde topa vuran her genç için Fransa ligine trasfer olmak ilk hedef, sonrası ise daha büyük ligler...

Fransızlar liglerinden, Premier Lig, La liga , Seri A ve Bundesliga'ya çok önemli futbolcularını gönderdiler. Geçtiğimiz iki yılda Fransa ligi uluslararası yayın ağını üçe-dörde katladı. Uluslararası futbol fuarı Soccerex'teki pazarlama performansıyla Fransız takımları artık sadece eski sömürgelerinde değil Asya ve Uzakdoğu'da da izleniyor. Eh haliyle motivasyon sorunları da kalmıyordur herhalde!

Amerikalılar'ın tabiriyle "Soccer"olan oyunun "ex" eki alması her ne kadar kötü çağrışımlar yapsa da, aslında futbolun yeni yaşam felsefesinin sıfatlarından birisi Soccerex. Soccerex fuarlarının futbola olan katkısını, NTV'de 11 yıldır izlediğiniz Futbol Mundial programı aracılığıyla detaylı takip etme şansı bulabiliyoruz. Uluslararası futbol turnuvalarının pazarlanma şekilleri, sponsorluk yöntemleri, Afrika'daki futbol okulları, Bayan futbolu, şampiyonluk dosyaları, transfer hikayeleri ve onlarca futbol öyküsünü her hafta dünyanın dört bir yanından taşıyan Futbol Mundial ekibi bu yılda Soccerex ile ilgili geniş bir dosya hazırlıyor.

Futbol Mundial'in hikayesini bir başka yazıya saklıyarak, Soccerex'e devam edelim. Güney Afrika'nın Gauteng şehri üç yıl süreyle Soccerex 2007 fuarına evsahipliği yapacak. Kasım ayındaki fuar esnasında Dünya Kupası eleme grupları kurası da çekilecek. Futbol endüstrisinin temsilcilerinin katılacağı Soccerex Fuarı, dünya futbolunun en büyük ticari organizasyonu... Bu yıldan itibaren üç yıl süreyle Güney Afrika'da düzenlenecek. 2010 Dünya Kupası'na ve futbola yeni açılımlar kazandıracak projelerin temeli burada atılacak. Katılımcıların listesi bu yazıya sığmayacak kadar uzun, isteyen www.soccerex.com'dan takip edebilir.

Basit tabiriyle fuarlar, satıcılar ile alıcıların hızlı ve pratik bir şekilde bir araya gelip, sektörleriyle ilgili son gelişmeleri ve gelecek trendlerini sezebildikleri bir dev sergidir. Bu aşamada son fuarı ziyaret eden bir meslektaşın izlenimlerine yer verelim: 3 Aralık 2006'da www.verkaç.org sitesinde yayınlanan Mustafa Taha imzalı yazıda aynen şu cümleler yeralıyor; "Soccerex 2006, Pazar günü başlayan ve Salı akşamı sona eren üç günlük bir organizasyon. Dubai, tam 10 yıldır düzenlenen Soccerex'e son 5 yıldır ev sahipliği yapıyordu. "Yapıyordu" diyorum çünkü gelecek yıl organizasyon Afrika kıtasına taşınacak. 2010 Dünya Kupası'nın ev sahibi Güney Afrika ve Johannesburg, Soccerex'in yeni ev sahibi olacak."

Mustafa Taha izlenimlerini kaleme aldığı yazısında, konuyu Türk futbolunun nasıl temsil edildiği bahsine getiriyor; "Soccerex'de Türkler de vardı tabii ki. Türkiye Futbol Federasyonu Lütfi Arıboğan, Cem Ülkeroğlu ve Burak Gürkan'dan oluşan bir grup tarafından fuar alanında stand ile temsil edildi. Lütfi Arıboğan, pazartesi akşamı Dubai'den ayrıldığı, Cem Ülkeroğlu ve Burak Gürkan da diğer katılımcılar ile temaslarda bulunduklarından dolayı Soccerex'te Türk futbolunu, zaman zaman standda bulunan Rus mankenler temsil etti. Türkçe bilmeyen Rus mankenlerin Türk futbolunu temsil etmesi sizi bilemem ama bana oldukça garip geldi?"

Bu yılın katılımcıları arasında Türkiye'den Galatasaray, Beşiktaş kulüpleri ile Turkcell, Saran International ve Kulüpler Birliği görülüyor. Tamamen atıyorum, Kulüpler Birliği'nin bir temsilcisi Türk ligini en azından Türklerin yoğun yaşadığı ülkelere özet yada canlı yayın olarak satamaz mı? Futbolun küresel avantajlarından faydalanmaya bir yerden başlanması gerekmiyor mu?

Çok soru işaretli bir yazı olduğunun farkındayım. Kimse yanlış anlamasın, sadece kendi kendime konuşuyorum.




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı