İçeriğe git


Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Uçurtma Yapımı | Uçurtmanın Tarihi - Uçurtmanın Yapısı - Uçurtma Tipleri - Uçurtma Uçururken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 4 yanıt gönderildi

#1
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.


Uçurtmanın Tarihi




İlk uçurtmanın nerede ve nasıl yapıldığı kesin olarak bilinmiyorsa da, 2000 yıl önce ilk kez Çin'de uçuruldukları sanılıyor. Bir efsaneye göre rüzgarlı bir havada bir çinli şapkasının uçmasını önlemek için ona bir ip bağlar ve böylece de ilk uçurtmayı yapmış olur.


Resmi ekleyen



Uçurtma Çin'den, Kore ve Hindistan'a giden tüccarlar tarafından tüm Asya kıtasına yayılmıştır. Asyadaki memleketlerin her biri kendi stillerini katarak yaptıkları uçurtmaları farklı amaçlarla uçurmuşlardır...

Uçurtmanın Japonya'ya budist rahipler vasıtasıyla 7. yy'da ulaştığı söylenir. Rahipler uçurtmaları kötü ruhların yönlerini değiştirmek için ve o sene hasatın bereketini arttırmak için kullanırlardı.

Japonya'da uçurtmanın popülerlik kazanması ise Edo dönemine rastlar. O dönemde ilk kez samuray sınıfının altındaki insanlara da uçurtma uçurmaları için izin verilmiştir.

Yine bir hikayeye göre, 300 yıl önce, Nagoya Kalesi'nin çatısındaki altın bir heykeli çalmak isteyen bir hırsızın çatıya çıkmak için kendisini bir uçurtmaya bağladığına inanılır. Hırsız sadece heykelin az sayıda küçük parçalarını çalabilmiş ama daha sonra yakalanarak cezalandırılmıştır. Uçurtmalara dair Hindistan'daki ilk kayıtlara ise 1500'lü yıllarda Mogul Dönemindeki minyatürlerde rastlanmıştır. Bu resimlerde genç bir adamın görüşmesine izin verilmeyen sevgilisine mesaj ulaştırmak için uçurtmayı beceriyle kullandığını görürüz.

Uçurtmalara ait hikayeler , Avrupa'ya 13.yy sonlarına doğru Marco Polo tarafından taşınmıştır. Ayrıca 16. ve 17.yy larda Japonya ve Malezya'dan Avrupa'ya dönen gemicilerin de yanlarında uçurtma getirdiklerini görüyoruz. Uçurtmanın Avrupa'ya geldiği bu ilk dönemlerde insanlarda bir merak uyandırdığını ama Avrupa kültürüne çok az etkisi olduğunu söyleyebiliriz.

18. ve 19. yylarda ise uçurtma bilimsel araştırmalarda kullanılan aletlerin arasında yer almaya başlamıştır. Benjamin Franklin, Alexander Wilson uçurtmaları rüzgar ve hava akımları üzerindeki bilgilerini arttırmakta kullanmışllardır. Sir George Caley, Samuel Langley, Lawrence Hargrave, Alexander Graham Bell ve Wright Kardesler uçurtmalarla deneyler yapmış ve bu deneyler uçakların yapılmasında çok faydalı olmuştur.

Uçurtmanın kullanıldığı belki de en garip yerlerden biri, bir at arabasını çekmek için ondan yararlanılmasıydı. George Pocock adlı bir öğretmen 1822de bir at arabasını, uçurtma yardımıyla saatte hızını 20 mile ulaştırarak çekmeyi başarmıştı.

I. Dunya Savaşı sırasında, İngiliz, Fransız, İtalyan ve Rus orduları düşmanların yerlerini belirlemek ve işaretleşmek için uçurtmalardan yararlanmışlardır.

II. Dunya Savaşında ise, Harry Saul'un Hücum Uçurtması(Barrage Kite) uçakların hedeflere yakın olabilecek kadar alçaktan uçmalarını önlemiştir. Denizde kaybolan pilotlar bir Gibson Girl-box uçurtması uçurmuşlar ve böylece yerleri tespit edilmiştir. Uçaklardan yararlanılan yerler arttıkça, uçurtmalar daha az kullanılır olmuş ve daha çok eğlence maksatlı uçurulmaya başlanmışlardır.

Son 50 yılda ise uçurtmalara duyulan ilgi artmıştır. Uçurtma yapımında ripstop naylon, fiberglas ve karbon grafit gibi yeni materyaller kullanılmış ve bu da uçurtmaların daha sağlam daha hafif daha renkli ve daha dayanıklı olmasını sağlamıştır. Francis Rogallonun -kanatlı uçurtması ve Domina Jalbert'in Parafoil uçurtması gibi önemli buluşlar, modern Delta Kanatların ve spor yapmakta kullanılan paraşütlerin gelişimine faydalı olmuşlardır.

1972de Peter Powell iki kumandalı stunter adlı bir oyuncağın tanıtımını yapmış ve insanlar uçurtmayı sadece eğlence için değil aynı zamanda da bir spor aracı olarak kullanmaya başlamıştır. Meraklıları manevra yapabilen, daha hızlı uçabilen ya da karmaşık numaralar yapan yeni modeller üretmeye başlamışlardır. Daha buyuk ve daha güçlü uçurtmalar yapılmış ve 1980'lerde Yeni Zellandalı Peter Lynn bu uçurtmaların çekebileceği, ismine buggy denen üç tekerlekli bir araç yapmıştır. 1990'larda tekerlekler üstünde, su kayağı yaparken ya da buz üstünde kayarken uçurtma uçurmak çok populer hale gelmiştir. 1999da bir grup insan, Kuzey Kutbunda kızaklarını çekmek için uçurtma kuvvetinden yararlanmıştır.




Uçurtma Tipleri



Resmi ekleyen




Uçurtmanın Yapısı


Bridle : Denge

Keel : Delta ve benseri tip uçurtmalarda dengeyi sağlamak için kullanılan üçgen biçiminde parça

Bowline : Uçurtmaya geriye doğru eğim vermek için kullanılan ip

Leading Edge : Uçurtmanın rüzgara bakan Ön kısmı

Trailing Edge : Uçurtmanın arka kısmı

Spine : Uçurtmanın dik çıtası

Cross Spar : Spine'a dik olarak gelen çıta

Leading Edge Spar : Uçurtmanın Rüzgara bakan ön kısmıdaki çıta

Spreader : Leading Edge Spar'ları gergin tutmak için kullanıla çıta



UÇURTMA YAPIMI


Pocket Sled

Pocket Sled yapması ve uçurması çok kolay bir uçurtma.
Çıtasız olduğu için, katlayıp cebinizde her yere götürebileceğiniz bir uçurtma.


Naylon, Tyvek, Ripstop Nylon yada İmperteks'den plan da da belirtilmiş olan parçaları kesin. İki adet Hücre yi keserken, A ve B kenarlarında 1cm lik(mavi çizgiler), dikiş(yapıştırma) payı bırakın. Daha sonra Hücreleri, Ana Gövdeye A/A ya ve B/B ye gelecek şekilde dikin(yapıştırın).

Terazi için 160 cm uzunluğunda bir ip kesin. İpin her iki ucunu, Ana Gövdedeki C noktalarından(eğer naylon yada tyvek kullanıyorsanız sağlam olması için bir iki kat naylon yada tyvek yapıştırın), bu noktalara delik açarak bağlayın. Daha sonra, uçurtma ipini bu ipin tam ortasına bağlayın. Uçurtmanız artık uçmaya hazır.



EDDY UÇURTMA PLANI


Malzeme :

a) 5 yada 6 mm uzunluğunda 2 adet 1 metre uzunluğunda çıta
b) 100cmx100cm naylon, tyvek yada kumaş.
c) Yaklaşık 300 cm ip.
d) 5 yada 6 mm Eddy Konnektör(Opsiyonel)




Uçurtma Uçururken Nelere Dikkat Etmelisiniz?


Güvenlik Kuralları

a) Uçurtmanızı asla elektrik hatlarının yakınında uçurmayınız. Eğer uçurtmanız bir elektrik hattına takılırsa, orada bırakın.
b) Uçurtmanızı yüksek bina ve yollardan uzak düz ve açık alanlarda uçurunuz. Uçurtmanızı sadece tehlike yaratmayacak yerlerde uçurunuz.
c) Uçurtmanızı asla fırtınada ve yağmurlu havada uçurmayınız. Islak ip elektrik geçirir. Yıldırım çarpabilir.
ç) İp olarak asla tel kullanmayınız.
d) Hava alanları yakınlarında asla uçurtma uçurmayınız.
e) Büyük uçurtmalar ekstra dikkat gerektirebilir. Uçururken eldiven giyiniz.
f) Kontrol edemeyeceğiniz büyüklükte uçurtmaları uçurmayı denemeyin.
g) Uçurtma ipini çok hızlı şekilde salmayınız. Eliniz kesilebilir.
ğ) Uçurtma yada uçurtma ipine kesici parçalar takmayınız.



Önemli Kurallar


Unutmayınız ki, herkesin gökyüzünde eşit hakkı vardır. Diğer uçurtma uçuran kişilerden güvenli bir uzaklıkta uçurun.
Unutmayınız ki, siz uçurtmalar için bir elçisiniz. Yapacağınız hareketler ileride bu hobi ile uğraşmak isteyen kişileri etkileyecektir.



#2
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Uçurtma



Uçurtma Tarihi



İlk uçurtmanın M.Ö 3000 yılında ortaya çıktığı tahmin ediliyor. Uçurtmaların anavatanı Çin’dir. Uzakdoğu’da uçurtma halkın en eski eğlencelerinden biridir. Gündelik hayatlarında, balık tutmak, haberleşmek; dinsel törenlerinde bebeklerden kötü ruhları kovmak; uçurtmaların kullanıldıkları biliniyor. Avrupa’nın uçurtmayla tanışması ise Marco Polo’nun Malaya Adalarından satın alarak ilk defa Hollanda’da kullanmıştır.

18. ve 19. yylarda ise uçurtma bilimsel araştırmalarda kullanılan aletlerin arasında yer almaya başlamıştır. Benjamin Franklin, Alexander Wilson uçurtmaları rüzgar ve hava akımları üzerindeki bilgilerini arttırmakta kullanmışllardır. Sir George Caley, Samuel Langley, Lawrence Hargrave, Alexander Graham Bell ve Wright Kardesler uçurtmalarla deneyler yapmış ve bu deneyler uçakların yapılmasında çok faydalı olmuştur.

Uçurtmanın kullanıldığı belki de en garip yerlerden biri, bir at arabasını çekmek için ondan yararlanılmasıydı. George Pocock adlı bir öğretmen 1822de bir at arabasını, uçurtma yardımıyla saatte hızını 20 mile ulaştırarak çekmeyi başarmıştı.

I. Dunya Savaşı sırasında, İngiliz, Fransız, İtalyan ve Rus orduları düşmanların yerlerini belirlemek ve işaretleşmek için uçurtmalardan yararlanmışlardır.

II. Dunya Savaşında ise, Harry Saul'un Hücum Uçurtması(Barrage Kite) uçakların hedeflere yakın olabilecek kadar alçaktan uçmalarını önlemiştir. Denizde kaybolan pilotlar bir Gibson Girl-box uçurtması uçurmuşlar ve böylece yerleri tespit edilmiştir. Uçaklardan yararlanılan yerler arttıkça, uçurtmalar daha az kullanılır olmuş ve daha çok eğlence maksatlı uçurulmaya başlanmışlardır.

Son 50 yılda ise uçurtmalara duyulan ilgi artmıştır. Uçurtma yapımında ripstop naylon, fiberglas ve karbon grafit gibi yeni materyaller kullanılmış ve bu da uçurtmaların daha sağlam daha hafif daha renkli ve daha dayanıklı olmasını sağlamıştır. Francis Rogallonun -kanatlı uçurtması ve Domina Jalbert'in Parafoil uçurtması gibi önemli buluşlar, modern Delta Kanatların ve spor yapmakta kullanılan paraşütlerin gelişimine faydalı olmuşlardır.

1972de Peter Powell iki kumandalı stunter adlı bir oyuncağın tanıtımını yapmış ve insanlar uçurtmayı sadece eğlence için değil aynı zamanda da bir spor aracı olarak kullanmaya başlamıştır. Meraklıları manevra yapabilen, daha hızlı uçabilen ya da karmaşık numaralar yapan yeni modeller üretmeye başlamışlardır. Daha buyuk ve daha güçlü uçurtmalar yapılmış ve 1980'lerde Yeni Zellandalı Peter Lynn bu uçurtmaların çekebileceği, ismine buggy denen üç tekerlekli bir araç yapmıştır. 1990'larda tekerlekler üstünde, su kayağı yaparken ya da buz üstünde kayarken uçurtma uçurmak çok populer hale gelmiştir. 1999da bir grup insan, Kuzey Kutbunda kızaklarını çekmek için uçurtma kuvvetinden yararlanmıştır.


Tarihteki İzleri


1893 - The Eddy Diamond and the Hargraves Box uçurtmaları meteorolojik araştırmalarda kullanılmaya başlandı.
1899 - The Wright Kardeşler ilk uçan makina (uçak ) teorilerini ispatlamak için uçurtma kullandılar.
1901 - Guglielmo Marconi , Kuzey Amerika ile Avrupa arasındaki ilk tarihi radyo bağlantısını yapmak için antenini uçurtma ile kaldırdı.
1902 - Fransız ordusu , askeri gözlemler yapmak için uçurtma kullandı.
1906 - San Francisco depreminin verdiği hasarın fotoğrafları uçurtmaya bağlanan bir fotoğraf makinasından çekildi.
1907 - Dr. Alexander Graham Bell ,ilk insan taşıyan uçurtmayı yaptı.
1919 - Bir Alman , uçurtma trenini 31,955 feet (9.74 km ) yüksekliğine çıkardı.
1939-1945 - Uçurtmalar 2. Dünya Savaşında gözlem amaçlı kullanıldı.
1964 - Domina Jalbert bir parafoil tasarladı ve bu tasarım paraşüt yapımında kullanıldı.
1975 - Peter Powell ilk 2 ipli uçurtmayı icat etti.
1978 - Kuzuhiko Asaba 4,128 adet uçurtmayı tek bir ip ile uçurdu (Uçurtma Treni)

Ünlü Niagara şelalesinin üzerindeki ilk köprünün halatlarının karşıdan karşıya geçirilmesi yine uçurtma marifetiyle olmuştur.


Uçurtma Uçururken Nelere Dikkat Etmelisiniz?


• Uçurtmanızı asla elektrik hatlarının yakınında uçurmayınız. Eğer uçurtmanız bir elektrik hattına takılırsa, orada bırakın.
• Uçurtmanızı yüksek bina ve yollardan uzak, düz ve açık alanlarda uçurunuz. Uçurtmanızı sadece tehlike yaratmayacak yerlerde uçurunuz.
• Uçurtmanızı asla fırtınada ve yağmurlu havada uçurmayınız. Islak ip elektrik geçirir. Yıldırım çarpabilir.
• İp olarak asla tel kullanmayınız.
• Hava alanları yakınlarında asla uçurtma uçurmayınız.
• Büyük uçurtmalar ekstra dikkat gerektirebilir. Uçururken eldiven giyiniz.
• Kontrol edemeyeceğiniz büyüklükte uçurtmaları uçurmayı denemeyin.
• Uçurtma ipini çok hızlı şekilde salmayınız. Eliniz kesilebilir.
• Uçurtma yada uçurtma ipine kesici parçalar takmayınız.


Bu kurallar çok önemlidir.



Uçurtmanın Yapısı



Bridle: Denge
Keel: Delta ve benzeri tip uçurtmalarda dengeyi sağlamak için kullanılan üçgen biçiminde parça
Bowline: Uçurtmaya geriye doğru eğim vermek için kullanılan ip
Leading Edge: Uçurtmanın rüzgara bakan Ön kısmı
Trailing Edge: Uçurtmanın arka kısmı
Spine: Uçurtmanın dik çıtası
Cross Spar: Spine'a dik olarak gelen çıta
Leading Edge Spar: Uçurtmanın Rüzgara bakan ön kısmıdaki çıta
Spreader: Leading Edge Spar'ları gergin tutmak için kullanıla çıta


#3
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Uçurtma



Üç Köşegenli Altıgen Uçurtma



Malzemeler


1. 3 adet 60 cm boyunda 6-7 mm kalınlığında çıta.
2. 1 adet istediğiniz renk yağlı kağıt (kitap kaplama jelatinide olabilir).
3. Yeterli adette ufak çivi.
4. Pamuklu ip.
5. Uçurmak için kullanacağımız naylon ip.



Yapılışı


Çıtalarınızın aynı boy olması gerekiyor eğer değilse aynı boya getirmeye çalışın. Çıtaların uçlarını bağlarken oturması için biraz yontun. Daha sonra uçurtmanın iskelesini oluşturmak için çıtaların tam ortasını bulup işaretleyin. Bu yerleri, çıtaları zayıflatmadan yontun. Bunun nedeni çıtalar üst üste geleceği için tam oturmasını sağlamakve kaymasını engellemektir. Eğer yontamıyorsanız çıtaları üst üste getirip tam ortasından çivi çakın. Pamuklu ipliğinizi 1 metre kesin ve yere yatırın. Çıtaları uçlarından bağlamak için bu ipi kullanacağız. Çıtaları orta noktaları üstüste gelecek şekilde yere serdiğiniz ipin üzerine koyun, çıtaları kaydırmamaya çalışarak ipi biraz da gergin bir şekilde dolamaya başlayın ve birkaç tur doladıktan sonra çözülmesini önlemek için üstüste iki düğüm atın. Uzun kalan ipleri kesmeyin. Bu ipi daha sonra denge yapmak için kullanacağız.

İskeleyi oluşturmak için yine ipinizden 2 metre kadar alın ve çıtalardan birinin ucuna bağlayın. Uçurtmanızın tam bir altıgen görünümünde olması için çok dikkatli olmanız gerekiyor. Çıtanın ucuna bağladığınız ipi 37,5 cm (çıtanın ucu ile merkezi arasındaki mesafeyi de ölçü olarak kullanabilirsiniz ya da cetvelinizi) uzatarak komşu çıtanın ucuna dolamaya başlayın ve 3 tur attırdıktan sonra bir düğüm atın. Bu işlemi ipi ilk bağladığınız uca kadar devam ettirin. Son düğümü atarken iskele iplerinizin biraz gergin olduğunu kontrol edin. Artan ipi kesin. Eğer sizinki tam altıgen olmadı ise de zararı yok, uçurtmanızın uçmasına engel olmayacaktır.

Şimdi kağıdınızı yere yayın ve iskelenizi ortadaki düğüm alta gelecek şekilde kağıdınızın üzerine koyun. Kesmeye başlamadan önce yapıştırıcı bantınızla, iskeleyi kaymaması için bir-iki yerden kağıda tutturun. Makasınızla üstte gösterilen şekilde kesin ve bu kestiğiniz çıkıntıları katlayarak bant veya tutkalla yapıştırın. Bunu yaparken kağıdınızın biraz bol (çok gergin değil) olmasına dikkat edin yoksa uçurtmanız rüzgarı tutamayabilir .

Evet en zor kısım bitti. Şimdi uçurtmanızı çevirin ve tam ortasında küçük bir delik açın. İskelenin ortasında bıraktığınız ipinizin her iki ucunu da bu delikten dışarı çıkartın. Eğer bu ipiniz (her ikisi de) 50 cm den kısa ise ipinizden bir parça daha bağlayarak uzatın.

Şimdi de dengeyi yapalım. Yaklaşık 90 cm uzunluğunda (bize lazım olan kısım 75-80 cm ama düğümleri atmak için 90 cm kesiyoruz) kadar bir ipi alarak çıtalardan herhangi birinin ucuna sıkıca bağlayın. Yaklaşık 75-80 cm uzattıktan sonra ipin diğer ucunu komşu çıtanın ucuna bağlayın. Ortadan çıkan ipi yaklaşık 38 cm kadar uzatıp bu ipin tam ortasına bağlayın. Denge tamamdır.

Kuyruk bağlamak için yine 90 cm kadar ipi tekrar aynı şekilde bağlayın. Bu dengeye de yapacağınız kuyruğu bağlayacaksınız.


Kuyruk


Kuyruk uzunluğu yaklaşık olarak çıta boyunuzun 5-6 katı civarındadır. Ancak çok şiddetli rüzgarlarda bu uzunlukta bir kuyruk kısa gelebilir ve uçurtmanızın takla atmasına neden olabilir. Kaplama kağıdınızın arta kalan kısmından eni 1 cm civarı uzunluğu 50 cm civarı şeritler kesin ve bunları 2 cm arayla kuyruk ipine bağlayın. Kuyruğunuz yeterli uzunluğa gelene kadar devam edin. Kaplama kağıdınız muhtemelen yetmeyecektir. Kuyruk için herhangi bir ambalaj kağıdını veya naylon torba da kullanabilirsiniz. Bittiğinde kuyruk ipinin bir ucunu , kuyruk dengesinin tam ortasına bağlayın.

Uçurtmanızı uçurmak için kullanacağınız naylon ipinizi ortadan çıkan ve üst dengeye bağladığınız pamuklu ipin ucuna sıkıca bağlayın.
Uçurtmanız hazır.


#4
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Uçurtma



Rokaku Tipi Uçurtma


Kuyruksuz uçabilen altıgen bir uçurtmadır.


Malzemeler


1. 56 cm uzunluğunda tercihen 3x 10 mm (veya 3x 8 mm) kalınlığında 2 adet tahta çıta. Çıtaların illa bu kalınlıkta olması gerekmiyor. Biraz daha kalın veya ince olabilir. Çıtaların esneyebilir olması önemli.
2. 67,4 cm uzunluğunda 5 x 5 mm kalınlığında 1 adet çıta.
3. İskeleti oluşturmak için pamuklu ambalaj ipi. İpin gerildiğinde uzamaması gerekiyor. Bu yüzden naylon türevi ip kullanmamaya dikkat edin.
4. Kaplamak için naylon veya ince dayanıklı kağıt (defter kaplama naylonlarý olabilir).
5. Yapıştırıcı bant.


Yapılışı


Önce bütün çıtaların uçlarını iple rahat bağlayabilmek için hafif yontalım. Uçurtmaların 56 cm'lik olan çıtaların 4 eşit parçaya ayıracak şekilde 5 yerden 2 mm'lik oyuklar yapılacak. Yonttuktan sonra uzun olan (67,4 cm) çıtamızı uçurtmamızın omurgası yapacağız. Bu çıtanın uçlarından 12,7 cm altana çıtaları tam ortasından yerleştireceğiz ve buralardan sıkıca bağlayacağız. Bağladıktan sonra çıtaların uçlarını bir sonraki köşeyle bağlıyacağız. Bağladıktan sonra uçlarını defter kaplar gibi kaplıyacağız.

Yatay olan çıtalarımızın daha önce 5 eşit parçaya bölerek oluşturmuştuk bu bölümleri 1,5 metre kadar aynı çıtanın ipiyle birleştireceğiz. Daha sonra bu ikisini 50 metrelik bir iple birleştireceğiz.

Uçurtmamız artık uçurulmaya hazır.


#5
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Uçurtma



Uçurtma Kuyruğu Yapma


Kuyruk uzunluğu yaklaşık olarak çıta boyunuzun 5-6 katı civarında olmalıdır. Ancak çok şiddetli rüzgarlarda bu uzunlukta bir kuyruk kısa gelebilir ve uçurtmanızın takla atmasına neden olabilir. Kaplama kağıdınızın arta kalan kısmından eni 1 cm civarı, uzunluğu 50 cm civarı şeritler kesin ve bunları 2 cm arayla kuyruk ipine bağlayın.

Kuyruğunuz yeterli uzunluğa gelene kadar devam edin. Kaplama kağıdınız muhtemelen yetmeyecektir. Kuyruk için herhangi bir ambalaj kağıdını veya naylon torba da kullanabilirsiniz. Bittiğinde kuyruk ipinin bir ucunu, kuyruk dengesinin tam ortasına bağlayın.

Uçurtmanızı uçurmak için kullanacağınız naylon ipinizi ortadan çıkan ve üst dengeye bağladığınız pamuklu ipin ucuna sıkıca bağlayın.





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı