İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

SCHUMANN Robert | (1810 - 1856) - Almanya'daki Romantik hareketin öncülerinden birisi olan Alman besteci, eleştirmendir.

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 1 yanıt gönderildi

#1
Sema

Sema

    Ne Mutlu Türküm Diyene!!

  • Yönetici
  • 5.470 İleti
  • Gender:Female
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü, Ülke Gündemi, Siyaset ve Köşe Yazıları...

Resmi ekleyen


Robert SCHUMANN

(1810-1856)


( 8 Haziran 1810 yılında Zwickau'da doğmuş, 29 Temmuz 1856 yılında Endenich'te ölmüştür).



Bir kitapçının oğlu olan Robert Schumann babaevinde zengin edebi kültüre sahip bir çevre içinde büyüdü. Böylece ilk ilhamlarını şiirden aldı. Daha öğrenci iken şair olmanın hasretini çekiyordu. Fakat Schubert'in müziğini duyunca, o ana kadar beslediği fikirlerden daha üstün bir istek ruhunda canlanmaya başladı. Jean Paul'un edebi eserlerine ve Schubert'in müziğine bağlı olararak, kendisini yaratıcı müzisyenliğe götüren yolda yürümeye başladı. Babasının vakitsiz ölümü büyük emellerine engel oldu. Istemiyerek hukuk tahsiline başlamak zorunda kaldı. Genç romantik şairlerin yaşadıkları Heidelberg şehrinde eski arzuları yeniden kabardı. Orada, Paşestrina'ya mehftun olan hukuk profesörü Thibaut'un konferanslarına katıldı. Thibaut'un, evinde tertiplediği özel konserler Schumann'da derin bir ilgi uyandırdı. Leipzig'de tanınmış bir piyano öğretmeni olan Friedrich Wieck'ten dersler aldı. Tereddütler ve ümitler içinde geçen bu devre esnasında hayalinde yaşattığı piyano virtüozu olma arzusu bir rüya olarak kalmaktan ileri geçemedi. Bir parmağının sakatlanması piyanist olarak yetişmesine engel oldu.

Bu talihsizlikten yaratıcı Schumann doğdu. Bundan sonra bilhassa liedlerle piyano eserleri yazmak konusunda bestecinin tutacağı yol tayin edilmişti. Maddi yaşayış yolu ise bu kadar kesin bir gidiş arzetmez. Karşısına birçok engeller çıkmıştır. Bunların bazıları alınyazısıydı. Mesela öğretmeninin kızı Clara Wieck'le ancak mahkeme kararıyla evlenebilmişti. (Clara Schumann sonradan piyanist ve kocasının eserlerinin yaratıcısı olarak tarihi bir şöhret kazanmıştır). Diğer taraftan Schumann'ın çekingen ve konuşmaktan sakınan tabiatta olmasında doğan engeller vardı. Bunlar, onun toplumla olan münasebetlerini güçleştirdi. Mendelssohn'un kurduğu Liepzig konservatuarında, Viyana'da, kendisinin bir koro kurduğu Dresden'de ve nihayet her türlü müzik faaliyetlerinin idarecisi olduğu Düsseldorf'da halleri tesirini gösterdi. Ince ve hassas ruhu gürültülü dünyanın karışık işlerine dayanamayarak kırıldı. Kendisini Ren nehrine atarak intihara teşebbüs ettikten bir müddet sonra ruh hastası olarak öldü.

Bu feci olaya dayanarak bazı dar görüşlü hükümlere varılmıştır. Zengin düşünceli Schumann kelimenin tam manasıyla bir romantikti. Fakat dünyayı unutarak realiteden uzaklaşan bir sapık asla değildi. "Zeitschrift für Musik" adlı dergiyi kurdu ve idare etti. Bu dergide "Philister" (dar kafalı) adını taktığı günün geçici modasına düşkün kimselere karşı mücadele ederek "Davidsbündler" (Davud birliği mensupları) adlı muhayyel orduyu etrafına toplayıp seferber etti, sert tenkitçi hükümleri ihtica eden yazılarında lehte ve aleyhte iddiaları tahlil etti. Cesurane ve müessir bir şekilde çağdaşlarını, bu arada Chopin, Berlioz, genç Brahms ve meçhul kalmış Schubert'I tanımak için büyük gayretler sarfetti. Bütün bu faaliyetler, şair-müzisyen (bütün devirlerin müzisyenleri arasında en çok şair olan) Schumann'ın herkesin bildiği Schumann'dan farklı olduğunu gösteren delillerdir.

Schumann kah uyanık ve keskin görüşlü, kah sessiz sedasız hayallere dalan bir mizaçtaydı. Şair Jean Paul'un hayali kahramanlarını andıran bir şekilde ruhunda beliren bu iki şahsiyetine "Florestan ile Eusebius" adlarını koydu. Yazılarındaki tenkidlere bile şairane bir ifade veren Schumann, hem son derece iç alemine bağlı bir hülyacı, hemde biyat dilinde olduğu kadar müziğinde de belirmektedir. Bilhassa bitiş kısmları hususi lirik tesirler ihtiva eden liedlerinde, piyano parçalarının başlıklarında, dört senfoninin, konçertoların ve ihtiraslı bir güzellik taşıyan oda müziği eserlerinin form özelliklerinde, fakat hepsinden önce de eserlerinde olmayan tesirler çıkaran besteleme tarzında bu husus mevcuttur. Güzel orotoryolarında ve zengin bir müziğe sahip olan "Genoveva" operasında lirizmindeki özlü tarafı yüksek bir seviyeye çıkaran Schumann aynı zamanda klasizm fikirlerini de benimsemişti. Bach'I en iyi anlıyan ve tanıtanlardan biriydi. Bach hakkındaki oldun bilgisi, kendi eserlerinde de yeniden yaratıcı ifadesini bulmuştur.

Schubert hakkında olduğu gibi Schumann hakkında da değerlendirilecek birçok önemli bilgiler mevcuttur.


RESİMLERİ



Resmi ekleyen


Resmi ekleyen


Resmi ekleyen

Doğduğu Ev


Resmi ekleyenResmi ekleyen

Gençliği

Resmi ekleyen
Clara Schumann ile birlikte


Resmi ekleyen
Pianosu


Resmi ekleyen
Mezarı



#2
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Robert Schumann



Robert Schumann (d. 8 Haziran 1810, Zwickau, Almanya - 29 Temmuz 1856, Endenich, Bonn, Almanya ) Almanya’daki Romantik hareketin öncülerinden birisi olan Alman besteci ve müzik eleştirmendir.



Resmi ekleyen



Robert Schumann




Yaşamı


8 Haziran 1810’da Almanya’nın Zwickau kentinde doğan Robert Schumann, kitap satıcısı Friedrich August Schumann ile Johanna Christiane Schnabel’in beş çocuğundan en gencidir. Gençliğinde babasının kitaplığındaki Lord Byron ve Sir Walter Scott’un romantik hikâyelerini okuyan Robert, şair olmayı hayal ederdi. Müziğe de yeteneği olan Robert, küçük yaşta piyano dersleri aldı ve babasının teşviğiyle küçük parçalar bestelemeye başladı. Edebiyat ve müzik, Schumann için sanatsal yaratıcılığının ortaya koymada kullanabileceği iki ayrı araçtı ve ileriki yıllarda piyano çalma olanağını yitirince yeteneklerinin çift yönlü gelişmesinin büyük faydasını gördü.

Schumann, 1826’da babasının ölümünden sonra şiir yerine müziğe ağırlık vermeye karar verdiyse de annesi onun ticarete yönelmesini istiyordu. 1831’de annesinin ısrarıyla hukuk öğrenimi için Leipzig’e gitti fakat orada zamanını müzik, edebiyat ve çeşitli sosyal faaliyetlerle geçirdi. Piyano dersleri aldı ve besteler yaptı. Zamanla annesini hukuk değil, piyanist olarak kariyer yapması konusunda ikna etti. Piyano öğretmeni Friedrich Wieck’in ailesinin Leipzig’deki evine taşındı ve yoğun bir çalışma sonucu piyanoda virtüöz seviyesine ulaştı. 1832’ye kadar önemli piyano eserlerinin bir kısmını yazdı. Fakat kısa bir süre sonra ellerindeki bir sakatlık sonucu piyano çalamaz oldu. İddialara göre elindeki problem, parmaklarını güçlendirmek için kullandığı bir makineden kaynaklanmıştı; başka bir iddiaya göre frengili bir yaranın iyileşmesi için uygulanan tedavinin sonucuydu. Sağ elinin orta parmağını kullanamaz olunca besteci-pi7yanist yerine besteci-eleştirmen kimliğine büründü ve kararlılıkla beste yapmayı sürdürdü.

1834’de, 19.yy’ın en önemlilerindne birisi haline gelecek bir müzik gazetesi çıkardı (Neue Zeitschrift für Musik) 10 yıl boyunca gazetenin editörlüğünü ve baş yazarlığını yaptı. Çağdaşları Frederick Chopin, Hector Berlioz, genç Johannes Brahms ve Franz Schubert’i tanımak için büyük gayret sarfetti. Eleştirilerini zaman zaman Eusebius ve Florestan gibi takma adlarla yayınladı. Bu iki isim onun içinde taşıdığı biri dalgın, hülyalı, diğeri ise coşkun, ateşli iki farklı karakteri yansıtıyordu. Bu ikili ruh, sadece yazılarında değil, bestelerine de ortaya çıkıyordu.

Gönül ilişkileri Schumann’ın hayatında önemli bir yer oynadı. En büyük aşkı, Friedrich Wieck’in kızı Clara idi. Clara çok yetenekli bir besteci idi. Friedrich Wieck, gençleri birbirinden ayırmak için elinden geleni yaptı. 1837’de sözlenseler de uzun süre bir araya gelemediler ve Robert Schumann, bu yüzden çok acı çekti. 1838-1839 yıllarında Clara’nın çalması için çok başarılı bir piyano eseri besteledi (C Major Arabesk, Op. 18). 1840’da yasal engelleri aşarak evlendiler. Evlilikten sonra Schuman, şarkılar bestelemeye başladı. 140 şarkı (lied) besteleyen Schumann, bu türün en güzel örneklerini verdi. Bu türdeki eserlerinin en ünlüsü Dichterliebe ‘dir. Bir piyanist-besteci olan Schumann, şarkılarındaki duygunun anlatımında piyanoya büyük rol verdi.

1840’a kadar enstrümental müziğin vokal müzikten daha üstün olduğunu savunan Schumann’ın, fikir değiştirererek vokal eserler bestelemeye başlamasının arkasında Dichterliebe’nin şairi Heinrich Heine’a duyduğu hayranlık ve gün ışığına çıkardığı besteci Schubert’in eserlerini onun şarkılarından etkilenmesi vardır. Ayrıca Clara’ya söylemek istediklerini şarkılarla doğrudan söyleyebilmek için şarkı bestelemeyi seçmiştir. Ancak piyano alanındaki yeteneği ile besteciliğini birleştirerek insan sesi ile piyanonun eşit önemde olduğu eserler besteledi. Bu yaklaşım, Schumann’ın lied türüne en büyük katkısı oldu.

Schumann, 1850’de Dusseldorf şehri müzik direktörlüğü pozisyonuna getirildi, ancak 1854’te gençliğinden beri zaman zaman ortaya çıkan; son yıllarda ise ilerleyen ruhsal hastalığı nedeniyle görevinden alındı. Delirmekten her zaman korkmuş olan Schumann’ın bu korkusu halüsinasyonlarının artması sonucu iyice büyüdü ve sonuda 1854’te bir intihar girişiminde bulundu. Başarısız olan bu girişimden sonra bir akıl hastanesine yatırıldı ve 29 Temmuz 1856’da orada öldü.





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı