İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Trafikte Yapılan Yeni Düzenleme: Kaza Raporlarını Sürücüler Dolduracak | Soru Cevap İle Detaylı İnceleme

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 1 yanıt gönderildi

#1
Erkan

Erkan

    Sanki Çok Önemli Kararlar Alacak Gibiyim Ama, Du Bakalım ?

  • Yönetici
  • 5.701 İleti
  • Gender:Male
Sorular ve Cevağlar, 20 Mart 2008 Tarihinde NTV'de Yayınlanan Yakın Plan Programından Alınmıştır.

Konu: Trafikte Yeni Düzenleme
Konuklar: Anadolu Sigorta Birinci Genel Müdür Yardımcısı Musa Ülken

Celal Pir: Evet Yakın Plan’a hoşgeldiniz. Sayın seyirciler bugün yine çok özel bir mekandayız. İstanbul’da Avrupa yakasında Fatih Sultan Mehmet köprüsünün gişeler ve köprü ayağı arasındaki acil ulaşım yolundayız. Neden buradayız bugün size 1 Nisan’da başlayacak yeni bir uygulamayı hatırlatacağız ve tanıtacağız. Aslına bakarsanız bu sabah ki gibi iki damla yağmur yağsa 12 milyonluk kentte otomobiller sanki lunaparktaki çarpışan arabalara dönüyor. Neden böyle oluyor yavaşlayan trafiğe rağmen önden yandan arkadan çarpmalar birbirini izliyor. Son bir saat içinde biz buraya gelirken de yanda yolun kenarında bu tür otomobillere rastladık. Aslında bu iyi bir şey değil ama bizde bunu fırsat bilerek bugün size özellikle 1 Nisan’da başlayacak ve trafik sıkışıklığını bir nebze olsun hafifletecek bir uygulamayı bir kez daha tanıtmak istedik. Aslına bakarsanız her 5 dakikada bir kaza yapan toplum olarak trafik kazasından sonra ne olduğunu hatırlayın önce çarpışanlar sinirle arabalarından iniyorlar bu çarpışmaya naralarındaki tartışmayı ekleyin. Daha sonra yoldan geçenlerin bu çarpışmayı veya tartışmayı izlemek için yavaşladığını da düşünün. Tabi bütün bunların ötesinde trafik polisini beklemek için araçlarını çekmeyen bu çarpışan araçların sürücülerinin oluşturduğu kalabalığı da bunlara ekleyin. Zaten sıkışık olan trafikte giderek bu işlem katmerli bir eziyete dönüşür. Trafik kazalarında ortaya çıkan bu tabloyu engellemek için 1 Nisan’da yeni bir uygulama başladı dedik. Bu sabah itibariyle baktığımızda Türkiye'nin dört bir yanında ve özellikle İstanbul’da öyle kazalar oldu ki insanlar bu kazalar yüzünden işlerine gidemez zamanlarını kaybeder duruma geldiler hatta bazı kazalarda ölümlü sonuçlar oldu. Aslına bakarsanız Türkiye'de trafiğe çıkan araç sayısı tam 13 milyon ve bunun 3 milyonu da İstanbul’da. İstatistiklere baktığımızdaysa yıllık kaza sayımız istatistiğe geçen kaza sayısı 580 bin civarında. Bu 580 bin istatistiğe geçmiş kaza sayısına bir o kadarını daha geçememiş olanları da eklerseniz yılda yaklaşık bir milyona yakın kaza yapıyoruz. Bu kazalarda yılda 2500 ila 4000 vatandaşımız hayatını kaybediyor 125 bin vatandaşımızda yaralanıyor. Tabi bunlar işin istatistiksel kısmı bir de bunun maddi hasar kısmı var maddi hasar kısmına geçtiğimizde kasko ödemelerinin şirketlerin öz sermayelerinin ayrısına kadar ulaşmış olması da dikkat çekici. Evet bir kez daha söyleyelim bu kazaların sonrası da var. Her 5 dakikada bir kaza olan ülkemizde her kazaya da trafik polis,inin yetişmesi mümkün değil. Buradan hareketle hem Tramer hem emniyet genel müdürlüğü hem de sigorta şirketleri ortak bir harekete geçtiler ve 1 Nisan da uygulamaya girecek yepyeni bir uygulamaya geçtiler. Bundan böyle ölü ya da yaralı olmazsa alkol yoksa ehliyet varsa bundan böyle trafik kazasına karışanlar naralarında bir tutanak tutarak 1 Nisan’dan itibaren en azından trafiğin akışını engellemesini önleyebilecekler. İsterseniz önce haberimizi izleyelim ne demek istediğimizi anlatalım daha sonra programımızda vatandaşlarımızla konuşup uzmanlarla konuşup bu sorunun yada bu konunun nasıl çözülebileceğini sizlerle paylaşacağız.

-Maddi hasarlı kazalarda artık beklemeye son. 1 Nisan'da yürürlüğe girecek düzenlemeyle, polis bekleyen kazazedelerin kaza halinde beklemeleri ve trafiği kilitlemelerine son verilecek. Yeni düzenlemeye göre, kazalarda taraflar anlaşıp kaza tespit tutanağı hazırlarsa trafik polisini beklemeye gerek kalmayacak. Kazazedeler hazırladıkları tutanakta doldurulan forma göre hasarlarını sigorta şirketlerinden temin edebilecek. Bunun için ise araçların zorunlu trafik sigortası poliçelerinin olması gerekiyor. Ancak sürücü belgesiz motorlu araç kullanılıyorsa,, sürücünün yaşı küçükse, alkol veya akıl sağlığı şüphesi varsa, araç kamu kurumlarına aitse ya da kaza ölüm veya yaralanmayla sonuçlanmışsa polis çağırmak gerekiyor.

Celal Pir: Aslına bakarsanız bu uygulamadan vatandaş ne kadar haberdar. Çünkü aşağı yukarı iki hafta sonra bu uygulama başlayacak. Onu da sorduk isterseniz önce vatandaşlarımızı dinleyelim daha sonra ortaya çıkan soruları ve sorunları da uzman konuğumuzla değerlendirelim.

-Enis Kandemir (Satış Yönetmeni): Eğer ki uygulayabilirsek karşılıklı olarak trafikte bir kaza anında trafiği engellemeden anlaşabilirsek mükemmel bir uygulama. Çünkü sonuçta akan trafiğin akıcılığını devam ettireceğiz.

-Ayhan Kahraman (Sigortacı): Ben çok sağlıklı olacağına inanmıyorum onun bence üç kağıdın önü açılır.

-Fikret Saylan (Turizmci): Zor olacaktır yani polissiz insanlar anlaşamayacaklar aralarında.

-Murat Kurnaz (Taksi Şöförü): Bence doğru olmayacağına inanıyorum. Çünkü iki tarafında sigorta eksperleri birbirine çıkarmak için uğraşacak. Yine en mantıklısı polis olması daha mantıklısı ama yoğunluk açsından derseniz bilemiyorum tabi ama normalde bence polisin gelmesi iki taraf içinde daha hayırlı olacağına inanıyorum. Çünkü kesin tartışma çıkacağı kavga çıkacağı kesin yani.

-Salih Yerşen (Serbest Meslek): Suiistimale çok açık bir durum yani. İki tane eski model araba birbirine rapor yapıp sigorta şirketinden para talep edebilirler bunun önüne nasıl geçecekler.

-Sezai Döner (Şoför): Yani trafiği engellememiş oluruz yani en azından trafik anında açılır yani orada polis gelene kadar 1 saat bekliyorsunuz. Şimdi Seyrantepe’nin orada kaza var yol kilit bir saat oldu tam.

-İhsan Erbaş (Doktor): Bu benim 60 Avrupa ve Türkiye'de araba kullandığım için epeyce tecrübe var. Türkiye'de bilhassa çok fazla kavga olur sen haklısın ben haklıyım diye. Ama bu daha fazla aksar. Avrupalılar orada helikopteri getiriyorlar hemen çabuk geliyor helikopterin içinde ya trafik müşaviri vardır ya da polis vardır muhakkak resmi birisi olacak ki kimin hakikatten hatalı olduğunu tespit edecek vakayı.

Celal Pir: Evet aslında bir trafik kazası olduğunda ne yapacaksınız. Önce şunu söyleyelim önce sakin olacaksınız ardından otomobilinizden indikten sonra eğer yanınızda bir fotoğraf makinesi varsa onunla yoksa da zaten şu anda Türkiye'de kullanılan cep telefonlarının hepsi fotoğraf çekiyor varsa bir de kazanın fotoğrafını çekeceksiniz. Ardından kaza yaptığınız kişiyle karşıdaki çarptığınız arabayla birlikte arabadaki kişiyle birlikte oturacaksınız bir tutanak tutacaksınız ve daha sonra hasarınızı sigorta şirketleri giderecek. Aslında basit gibi görünse de bu işin incelikleri var ve bu incelikleri konuşacağımız isimde konuğumuz. Anadolu Sigorta Birinci Genel Müdür Yardımcısı sayın Musa Ülken bizi yalnız bırakması. Sayın Ülken hoşgeldiniz.

Musa Ülken: Hoşbulduk efendim.

Celal Pir: Şimdi bu sistemi yani 1 Nisan’da başlayacak sistemi bize anlatır mısınız kaza raporunu kimler tutacak nasıl tutacak herkesin cebinde ya da arabasında torpidosunda bu raporlardan mı bulunacak?

Musa Ülken: Efendim karayolları trafik kanunun 82.maddesi ve trafik yönetmeliğinin de 52. maddesi uyarınca maddi hasarlı trafik kazasına karışan taraflar aralarında uzlaşarak bunu bir tutanakla belirleyip olay yerini terk edebilirler. Mevcut yasa eve yönetmelik gereği. Sonrasında da bu tutanaktan hareketle sigorta şirketine müracaat edebilirler. Bu tutanağın tutulmasında kusur durumlarını belirlemek değil amaç sadece bu tutanakla olayın nasıl meydana geldiğini basit bir kroki veya anlaşılabilir şerit ihlali kırmızı ışıkta geçme gibi sadece olayı anlatan belirli tutanakta bulunan kutucukları işaretlemek üzere durumu tespit edebilirler. Burada tarafların mutlak anlaşması şart değil anlaşamamaları durumunda her halükarda yine trafik polislerine müracaat etmeleri ve eskisi gibi zabıt tutturabilmeleri mümkün olacak.

Celal Pir: Yani burada anlaşılmış olursa bu tutanak tutuluyor. Bir ikincisi biz bunları nereden bulacağız 2 hafta süre kaldı.

Musa Ülken: 1 Nisan itibariyle uygulamaya başlanacak bununla ilgili olarak Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği, Tramer, Sigorta şirketleri müracaat edilecek noktalar. Öncelikle poliçemizi yaptırmış olduğumuz acentelerimize müracaat ederek bu tutanağı temin edebiliriz. Ayrıca fotokopiyle de çoğaltabilmek mümkün. Çünkü bunlar resmi evrak mahiyetinde olmayan belgeler.

Celal Pir: Yani değerli kağıt değiller.

Musa Ülken: Evet dolayısıyla çoğaltılabilir fotokopiyle.

Celal Pir: Peki şimdi diyelim ki ölü yok yaralı yok her halükarda anlaştık bu geçerli mi ya da bunu geçersiz kılabilecek başka ince şartlar var mı?

Musa Ülken: Şimdi olay meydana geldiğinde eğer olaya karışan taraflardan herhangi birisi ehliyetsiz ise çünkü tutanakta bu tespit edilecek. Tutanakta ehliyetin tarihi verildiği yer gibi detaylı bilgiler sorulmakta. Ehliyetin olmaması halinde veya karışan sürücülerden herhangi birisinin alkollü olması şüphesi dahil veya olaya kamuya ait herhangi bir aracın karışması zarar meydana gelmesi kamuya ait bir malında zarar uğraması mesela…

Celal Pir: Yani diyelim ki belediye otobüsü ya da ne bileyim bir başka devlet kurumuna ait bir otobüs yada kamyonla çarpışırsak bu tutanak tutulamıyor öyle mi?

Musa Ülken: Evet bu durumda tutulmayacak. Yine trafik polisi beklenecek.

Celal Pir: Peki hasarı hangi şirketin ödeyeceği mesela diyelim ki sizinle çarpıştık. İndik anlaştık hasarı hangi şirketin ödeyeceği sizin şirketin mi benim şirketim mi o nasıl belli olacak on akim karar verecek?

Musa Ülken: Burada olaya karışanlar karar vermeyecekler bu an sadece tutanakta olayı anlatacaklar ve kasko sigortası var ise kasko sigorta şirketine eğer karşı tarafın kusurlu olduğu tahmin ediliyorsa karşı tarafın sigorta şirketine müracaat edilecek ve daha önce olduğu gibi trafik zaptı tutulmuşçasına daha önce olduğu gibi yine işlemler devam edecek değişen bir durum olmayacak.

Celal Pir: Yani bu bizi ilgilendiren bir kısım değil bu sigorta şirketlerini ilgilendiriyor. Peki çarpan ya da çarpılan araçlardan biri kaza yerinden giderse o zaman tek başına kaza tutanağı tutulabilecek mi? Veya gitmezde imzalamazsa o tutanak geçerli olacak mı? O zaman ne yapacağı o zaman polisi çağırıp bekleyeceğiz mi?

Musa Ülken: Evet bu durumda kaza yerinde çarpan araç veya araçlardan herhangi birisi olay yerini terk ederse bu durumda mecburen güvenlik kuvvetleri beklenecek ve zabıt tutturulacak. Mutlaka olaya karışan tarafların imzalaması gerekiyor bu tutanağı. İmzalanmamış bir tutanak bir kişi dahi olsa olaya karışanlardan bir kişi dahi imzalamasa geçersiz kabul ediliyor.

Celal Pir: Peki izlinizle şimdi maddi hasarlı kazalarda genelde hep alkol muayenesi isteniz az önce sizde vurguladınız. Dediniz ki; alkol şüphesi yoksa. Şimdi iki kişi karşılıklı birbirimize bakıyoruz birbirimizin alkollü olup olmadığını belki anlayabiliriz belki anlayamayabiliriz belki de birbirimize suçlayabiliriz. Bunu nasıl ölçeceğiz yani nasıl olacak bu?

Musa Ülken: Tabi temelinde güven yatan ve vatandaşa güvenilen bir durum. Sadece şüphelenilmesi halinde bile böyle bir tutanağa imza atmamak gerek. Şahsen ben karşımdaki kişinin alkollü olduğunu tahmin edersem veya bir alkol kokusu alırsam orada imzalamam ve güvenlik kuvvetini beklerim.

Celal Pir: Peki burada önemli bir notta şu diyelim ki iki araç değil de zincirleme bir kaza oldu. O zaman tek bir tutanakla bunu halletmek pek kolay görünmüyor anladığım kadarıyla. O zaman bir kaç tutanak mı tutulacak nasıl bunlar aslı kimde kalacak ya da fotokopide geçerli olacak mı zincirleme kazada nasıl bir tablo çıkacak ortaya?

Musa Ülken: Evet ikiden fazla araç karışması durumunda tutanak fotokopiyle de çoğaltılabilir veya birbirini takip eden şekilde tutanaklar tutulabilir. Dolayısıyla resmi evrak mahiyetinde olmadığı için çoğaltmak mümkün birden fazla zabıt tutulabilir.

Celal Pir: Burada ince olan nokta şu; diyelim ki iki araçta iki kişi imzalıyor ama zincirleme kazada çok kişi imzalıyor. Zincirleme kazada herkesin imzalaması şart mı yoksa çarpılan iki araçlar silsilesiyle mi muhatap ve sorumlu oluyor?

Musa Ülken: Tabi burada daha sonra belirlenecek ortaya çıkacak olan kusur durumu önemli. Orada imzalamayan herhangi birisinde kusur olabilir sadece yan yana duran değil olaya sebebiyet veren belki en arkadaki veya en öndeki araçtır. O yüzden olaya karışanların tamamının imzalaması gerekir.

Celal Pir: Peki iki kişi rapor tuttuk imzaladık ve sigorta şirketine gönderdik. Ya da sigorta şirketlerine gönderdik bizim hasarımızın tazminini nereden nasıl takip edeceğiz bilgisini nereden alacağız?

Musa Ülken: Hasarın takibiyle ilgili biraz önce belirtmiş olduğum gibi yine sigorta şirketleri üzerinden takip edilebilir veya Tramer’in web sitesi üzerinden yine kusurla ilgili bölüm takip edilebilir. Eskiden olduğu gibi sigorta şirketlerine müracaat edilebiliyor.

Celal Pir: Peki hasarların ödemesine geldiğimizde ödeme süreleri nedir? Yani diyelim ki bu kazayı bugün yaptık bugünde 1 Nisan kabul edelim şaka olsun. Kazayı yaptık hasar ne zaman giderilmiş olur sizce?

Musa Ülken: Şimdi bu tutanağın sigorta şirketine verilmesini ve olayın o gün itibariyle kusurların belli olduğunu farz edelim daha sonra eksper gelecektir eksperin raporunu vermesi belgelerin tamamlanmasından itibaren 8 iş gününde hasar ödenecektir eskiden olduğu gibi.

Celal Pir: Şimdi kazalarda sigorta şirketinin ödeyeceği miktarlarla ilgili herhangi bir alt ve üst limit var mı? Diyelim ki sizin kaskonuz yok benim var ya da benim var sizin yok ya da ikimizin de yok o zaman bir limit söz konusu mu kazalarda hasar büyük ya da küçük olsa bile?

Musa Ülken: Olayı iki cepheli incelemek gerekiyor öncelikle trafik poliçesinden hareketle tazminat talebi olacaksa trafik poliçe teminatları çalışacaktır bugün için 10 milyar liraya kadar maddi zararlarda teminat verilmekte araç başına. Kaskoda ise araç teminatı kadar aracı kaç milyara sigorta ettirdiysek oraya kadar çalışacaktır teminat.

Celal Pir: Musa bey ilginç bir not tabi bu tür bir şey tamamen primlerle sigortayla ya da ödemelerle alakalı bir şey değil yanılmıyorsam. Bu trafiği rahatlatmak amacıyla en azından gönüllü olarak şirketler ve Tramer’in ve emniyet müdürlüğünün yaptığı bir şey. Acaba bu sistem kasko ödemelerinde bir azalmaya mı yol açar yoksa biraz daha ne diyeyim en kibar ifadeyle sahteciliği arttırır mı?

Musa Ülken: Şimdi geçmişte de beyana atfen biz hasar ödüyorduk tüm sigorta şirketleri olarak söylüyorum. Bu gerek kasko gerek trafik sigortası olsun. Bundan sonra da ümit ediyorum aynı çizgide devam eder azalması tabiki çok daha iyi olur.

Celal Pir: Peki bu arada sigorta şirketlerinin buna karşı yani ne bileyim sahteciliğe ya da işte başka bir şey karşı önlemi var mı bir onunda sigortası var mı araştırması var mı?

Musa Ülken: Yani sadece bu konuya ait bir araştırma değil de genel olarak sahte hasarlara karşı sigorta şirketleri hukuk yolunu kullanmakta. Dolayısıyla sahtecilikle ilgili herhangi bir bulgu olması halinde bizde hukuk yolunu takip etmekteyiz.

Celal Pir: Son bir cümle işte genelde kasko trafikte öz sermayelerin yarısına kadar ödemeler oluyor yani çok ciddi rakamlar ödeniyor. Acaba önümüzdeki dönemde bu tersine dönebilir mi bütün bunlar bir taraftan da sigorta şirketleri için bir nefes alma imkanı sağlayabilir mi uzun vadede konuşursak?

Musa Ülken: Evet uzun vadede konuşursak öncelikle 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle trafik sigortasında serbest tarifeye geçilecek. Yani sigorta şirketleri kendi sonuçlarına göre tarife yapacaklar. Dolayısıyla hasar maliyetlerinin yükselmesi halinde bu bir yandan da primleri de yükseltmiş olacak. Ümit ederim hasar maliyetleri düşer primlerde düşer daha ucuza trafik sigortası satarız.

Celal Pir: Anadolu Sigorta Birinci Genel Müdür Yardımcısı sayın Musa Ülken çok teşekkür ediyorum. Umuyorum hayırlı olur. Tabi bu arada değerli izleyenler 1 Nisan’dan itibaren bu uygulama başlıyor. Bir kez daha özetle söyleyelim. Eğer bir kaza yaparsanız ki inşallah yapmazsınız ama olursa inip karşılıklı olarak bir kaza tutanağı tutarak ve bu tutanağı iki tarafta imzalayarak alkol yoksa ehliyet varsa ölü ya da yaralı yoksa ve kamu aracına çarpmamışsanız bundan sonra trafiği tıkamadan yolunuza devam edebileceksiniz. Evet umuyoruz hayırlı olur bu uygulama iyi günler diliyoruz mutluluklar diliyoruz ve buradan size veda ediyoruz. Hoşçakalın efendim.

#2
patriot34

patriot34

    KD ™ Dost

  • Kadim Dost
  • 2.836 İleti
  • Gender:Male
  • Location:iSTANBUL
Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tespit Tutanağı Hakkında Soru ve Yanıtlar


Soru: Kazaya karışan taraflardan biri bile anlaşmayı kabul etmez ise tutanak doldurulabilir mi? Doldurulursa geçerli olur mu?
Yanıt: Hayır kazaya karışan tüm tarafların anlaşması tutanağın doldurulması için şarttır, aksi halde geçersizdir, mutlaka emniyet güçlerini çağırın. (155 Polis, 156 Jandarma hatları).

Soru: Kazaya karışan taraflardan biri tutanağı doldurmayı kabul etti ancak imzalamayı reddetti. Tutanak geçerli olur mu?
Yanıt: Tutanağı tüm tarafların imzalaması şarttır, aksi halde geçersizdir.

Soru: Üç araçlı kazaya karıştım. Kaç adet tutanak doldurmalıyım?
Yanıt: İki adet doldurmalısınız ve tüm sürücüler ayrı ayrı iki adet tutanağı imzalamalılar.

Soru: Beş araçlı kazaya karıştım. Kaç adet tutanak doldurmalıyım? Yanıt: Üç adet doldurmalısınız ve tüm sürücüler ayrı ayrı üç adet tutanağı imzalamalılar. Kazaya karışan her iki araç için bir tutanak doldurulur. Kazaya karışan araç sayısını ikiye bölerek tutanak sayısını hesaplayabilirsiniz.

Soru: Yanımda tutanağım yok. Fotokopi ile çoğaltabilir miyim?
Yanıt: Evet, fotokopi ile çoğaltabilirsiniz ancak her iki sürücüde birer kopya kalacak şekilde doldurun lütfen. İki aracın karıştığı kaza için en az iki kopya temin etmelisiniz.

Soru: Tutanağı daha sonra nereye göndereceğim?
Yanıt: Tutanağı ve varsa kaza ile ilgili fotoğrafları kazaya karışan diğer aracın (karşı araç) trafik sigortasını düzenleyen Sigorta şirketine veya aracınız kasko sigortası ile sigortalıysa kendi aracınızın kasko poliçesini düzenleyen sigorta şirketine ulaştırınız. (Ulaştırma yolları: Kargo, faks, e-posta, adrese elden teslim olabilir.) Teslim ettiğiniz tutanakla ilgili mümkünse teslim ettiğinize dair teslimat belgesi alınız. Teslim ettiğiniz belgelerden bir kopya mutlaka saklayınız.

Soru: Tutanağı aracımın hasarını tespit etmek için gelen sigorta eksperine teslim edebilir miyim?
Yanıt: Evet, tutanağı sigorta şirketince görevlendirilmiş eksperlere teslim edebilirsiniz.

Soru: Otoyolda bariyerlere çarparak bir başka araca zarar vermeksizin kaza yaptım. Bu durumda kaza tespit tutanağı yeterli olur mu?
Yanıt: Hayır, kamuya ait mala zarar verildiği için mutlaka emniyet güçlerini olay yerine çağırınız. Trafik levhalarına, elektrik direklerine, köprü korkuluklarına ve benzeri kamu malına çarptığınızda da durum aynıdır.

Soru: Park halinde ve sürücüsü olmayan bir araca çarptım, tutanak tutmalı mıyım?
Yanıt: Hayır, karşı tarafın sürücüsü olmadığı için mutlaka emniyet güçlerini çağırınız.

Soru: Belediyeye ait bir araçla çarpıştım, kaza tespit tutanağı tutmalı mıyım?
Yanıt: Hayır, araçlardan biri kamu kurulusuna ait ise mutlaka emniyet güçlerini çağırınız.

Soru: Aracımla manevra yaparken bir işyerinin kapısına zarar verdim, kaza tespit tutanağı tutmalı/tutturmalı mıyım?
Yanıt: Hayır, üçüncü şahıslara ait bir eşyaya veya binaya zarar verdiyseniz mutlaka emniyet güçlerini olay yerine çağırınız.

Soru: Bir araç ile kaza yaptım, kaza tespit tutanağı doldururken karşı aracın trafik poliçesi olmadığını gördüm, ne yapmalıyım?
Yanıt: Kazaya karışan taraflardan birinin trafik sigorta policesi yoksa mutlaka kaza yerine emniyet güçlerini çağırını

Soru: Kazaya karışan karşı araç sürücüsünün davranışları alkollü izlenimi veriyor, nefesi içki kokuyor ne yapmalıyım?
Yanıt: Mutlaka emniyet güçlerini kazadan haberdar ediniz.

Soru: Aracım kaskolu, tutanağı imzalattıktan sonra ne yapacağım? Yanıt: Aracınız kaskolu ise hemen sigorta şirketinizi arayıp hasarı ihbar ediniz, tutanağı şirketinize ulaştırınız.

Soru: Aracımın kasko sigortası yok, sadece trafik sigortası var, tutanağı imzalattıktan sonra ne yapacağım?
Yanıt: Karşı aracın trafik sigortası ile sigortalayan sigorta şirketini hemen arayın ve hasar ihbarınızı bildirin, tutanağı bu şirkete ulaştırın.

Soru: Yabancı plakalı bir araç ile kaza yaptım. Ne yapmalıyım?
Yanıt: Yabancı plakalı bir araç ile kaza yaptığınızda tutanak tutmayınız, hemen emniyet güçlerini kaza yerine çağırınız.





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı