İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Ayrton Senna (d. 21 Mart 1960, Sao Paulo – ö. 1 Mayıs 1994, Bologna) | Bir F1 Efsanesi


  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 2 yanıt gönderildi

#1
patriot34

patriot34

    KD ™ Dost

  • Kadim Dost
  • 2.836 İleti
  • Gender:Male
  • Location:iSTANBUL
Ayrton Senna Da Silva


Ayrton Senna da Silva, (d. 21 Mart 1960, Sao Paulo – ö. 1 Mayıs 1994, Bologna), Brezilyalı araba yarışçısı. Formula 1 Dünya Birinciliğini 3 kez kazanmıştır. Birçok otorite tarafından Michael Schumacher ile birlikte gelmiş geçmiş en iyi F1 pilotu olarak kabul edilir. Aynı zamanda yağmurlu havalardaki başarısıyla da Rainman yani yağmur adam lakabıyla bilinmektedir.


Resmi ekleyen



Ayrton Senna, hepimize Formula1'i sevdiren, odalarımızın duvarlarında boy boy posterleri olan, 1 Mayıs 1994'te Imola'da aramızdan ayrılan, gidişiyle dünyayı yasa boğan efsane. Senna aracına Samba bile yaptırabilecek kıvraklığa sahipti

Bir diğer Formula1 efsanesi Gerhard Berger'in anlatımıyla bir F1 ve Ayrton Senna anısı: "Imola'da bir hafta sonu hatırlarım, sıralamalarda bir tur ben, bir tur Ayrton en hızlı turu atıyorduk. Artık son lastik setine gelmiştik. Pitte arabasından indi, yanıma geldi ve 'Bu iş tehlikeli olmaya başladı ama sen bilirsin, benim açımdan sorun yok' dedi. Sonra sıralamaya döndük ve devam ettik".

İşte Senna sıralamalarda bile bu derece tutkuluydu. Başarı için tehlikeye gözü kapalı gidiyordu, televizyonda bir açıklaması vardı; "Tekerlekli sandalyede yaşlanmak yerine 300km/h ile duvara çarparak ölmeyi tercih ederim". Yazıktır ki bu isteği gerçek oldu.

Imola'da sıralamalarda bile en hızlı turlar için gözünü karartıp gitmek ve 300km/h ile duvara çarpmayı bile göze almak. Belki içine doğmuştu, belki de zaten biliyordu olabilecekleri. Ancak Imola'da o viraja girerken tereddüt bile etmedi, çekmedi ayağını gazdan. O yarışta aramızdan ayrıldı ama giderken de kendisine yakışanın, pole pozisyonunun sahibiydi.

Start öncesi pitteydi. Kameralar kendisini çekiyordu, Senna gözlerini kapamış motor sesleri arasındaki sessizliği dinliyordu. Yüzünde ilginç bir tebessüm ve huzur vardı, sanki elveda diyordu herkese. Sonra piste çıktı ve o hazin olay.. Sadece Formula1 sevenlerini ve izleyenlerini değil, herkesi yasa boğan ve her saniyesinin hafızalara kazındığı anlar. Duvara çarpan Williams Renault, piste savrulan parçalar ve sallanan sarı bayraklar.. Belki bu örnek duvara temasın ne derece hızlı olduğunu anlatmaya yetecek; kazada araçtan kopan sağ ön tekerlek inanılmayacak bir yüksekliğe fırladı, ön tampon ve rüzgar kanatları ise yolun diğer tarafındaydı.

Bu kadar hazin bir sona sahip yaşam hikayesinin bir başı da var tabi. 21 Mart 1960'ta Sao Paolo'da başlayan bir hikaye. Yarış tutkunu bir babanın da desteğiyle kısa zamanda motor sporları tutkunu olan ve bu arzusunu en kısa zamanda pistlere yansıtmayı başaran Ayrton Senna. Sadece 4 yaşındayken karting pistlerinde start alan bir motor sporları kariyeri, yarışlara ise yasalar gereği 13 yaşında başlayan Senna.

Ayrton Senna, ilk kart yarışına Sao Paulo Interlagos'da 1 Temmuz 1973'te girmiş ve kazanmıştır. İlk katıldığı yarışı kazandıktan yalnızca iki hafta sonra Sao Paulo kış yarışlarında yıldızlar sınıfında birinci olan Senna, yaz döneminde de "Yıldızlar Birinciliğini" tümüyle kazanmış ve ileride döneminin en teknik sürücüsü olmasını sağlayacak bilgilerin temelini atmıştır.

Senna, daha bu yaşlarda, ne kadar yetenekli olursa olsun, yarışlarda başarının arabanın niteliği ile sınırlı olduğunu ve nitelikli arabayı elde etmenin de kendini doğru yerde, doğru zamanda, doğru kişilerin desteği ile ve doğru bir biçimde sunmaktan geçerek kalabalık içerisinden sıyrılmak olduğunu anlamıştır.

Bir sonraki yil Brezilya kart birinciliğini, sonra da 1976'da Sao Paulo Büyükler Birinciliğini ve yeni 100cc'lik kartıyla büyük üç saatlik yarışı kazanan Senna, bu dönemde sonradan ünlü olacak sarı kaskıyla ilk kez yarışmıştır. 17 yaşındayken Güney Amerika Kart Birinciliğini kazanan Senna, daha sonra Dünya Birinciliğinde de birkaç kez ikincilik kazanmıştır.

Güney Amerika Kart Birinciliğinden sonra, 1978'de Güney Amerika dışına ilk gezisini Le Mans'daki Dünya Kart Birinciliğine katılmak için yapmış, bu arada babası ona Avrupa'nın en iyi kart yapımcıları 'Parilla Kardeşler'den bir deneme sürüşü ayarlamıştır. Senna alışık olmadığı Parma-Pancrazio yarış yolunda Parilla takımının baş sürücüsü ve kendisi de Le Mans yarışına hazırlanan 1973 Dünya Kart Birincisi Tery Fuerton ve öteki yarışçıları geçerek birinci olunca, Parilla takımının ikinci yarışçısı olarak kendisiyle sözleşme yapılmıştır. Le Mans'da sıralama yarışında Senna üçüncü olarak coşku yarattıysa da, asıl yarışı ancak altıncı bitirebilmiştir. Üç hafta sonra yine Parilla takımıyla yarıştığı Japonya'da Sugo'da dördüncü olmuştur.

19 Yaşında çocukluk arkadaşı Lilian Vasconcelos Souza ile evlenen Senna, babasının isteği ile başladığı ve bitirdikten sonra aile kuruluşunu yönetmesi yönünde bir adım olan işletme eğitimini yarıda bırakarak araba yarışçısı olmaya ve İngiltere'nin yolunu tutmaya karar vermiştir. Kasım 1980'de İngiltere'ye gelen Ayrton artık ne yapmak isteğinden emindir. O yarışmak için doğmuştur. Hemen kendisine bir sponsor arayışına girişir. Frank Williams ın dikkatini çeken 23 yaşındaki Ayrton Williams takımı için deneme sürücülüğü önerisini benimseyerek F1 kapılarını aralar. 1984 dönemi içinde bir efsaneye giden ilk yola girer ve Toleman takımıyla F1'a adım atar.

Üç yıl sonra, 1984 yılında Toleman-Hart F1 takımıyla ilk kez F1 ile tanışan Senna, özellikle yağmurlu bir ortamda yarışılan Monaco GP ile izleyenleri yetenekleri konusunda etkilemiştir. 1985'de Lotus takımına katılan Senna, Portekiz'deki Estoril'de ilk Grand Prix yarışını kazanmıştır.

Senna, 1988 yılında Alain Prost'un takım arkadaşı olarak McLaren F1 takımına katıldı. Bu aynı zamanda da, iki ünlü yarışçı arasındaki unutulmaz çekişmeli yarışların başlangıcını oluşturur. Senna, yarış yolunda acımasızlığı, kararlılığı, ölçülülüğü ve disiplini ile konusunda uzmanlaşmış, daha önce hiç kimsenin başaramadıklarını (65 Formula 1 yarışına birinci sırada başlamak gibi) başarmıştır. Özellikle yağmur altında yapılan yarışlarda hiç kimse eline su dökememiştir. Senna Monako'daki yarışı kimsenin başaramadığı bir biçimde 6 kez kazanmıştır.

1994'de Senna gerileyen McLaren takımını bırakıp, dönemin en iyi takımı olan Williams takımına geçmiştir. Bu takımla üçüncü yarışında, San Marino pistinde 7.turda 305 km. hızla Tamburello Virajı?nı alamayan Senna hayata gözlerini yumdu.

İlk Katıldığı Yarış: Brezilya 1984
Son Katıldığı Yarış: San Marino 1994
İlk Yarış Biriniliği: Portekiz 1985
Şampiyonluk: 3
Son Kazandığı Yarış: Avustralya 1993
Katıldığı GP: 161
Kazandığı GP: 41
Podyum: 80
Pole Pozisyonu: 65

.::F1 KARİYERİ::.

1984 Toleman (Toleman Group Motorsport)
1985-1986 Lotus (John Player Special Team Lotus)
1987 Lotus (Camel Team Lotus Honda)
1988-1992 McLaren (Honda Marlboro McLaren)
1993 McLaren (Marlboro McLaren)
1994 Williams (Rothmans Williams Renault)

Konu Hale tarafından 21 Mart 2014 Cuma - 22:26 tarih ve saatinde düzenlenmiştir
Konu İçeriği Ve Resim Linkleri Düzenlenmiştir.


#2
oktaytunçbilek

oktaytunçbilek

    KD ™ Dost

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 2.228 İleti
  • Gender:Male
  • Location:idareci,yönetici
Gerçek bir efsane idi.

#3
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Ayrton Senna Da Silva


21 Mart 2014


Resmi ekleyen



Ayrton Senna da Silva’nın 54’üncü Doğum Günü Google Logosu




Bakınız,
http://www.kadimdostlar.com/Sanal_Dunya_internet_Web_ve_MSN_f183/Google_Logolari_Eski_Ve_Yeni_Halleriyle_Google_L_t63970.html']Google Logoları Arşivi' target='_blank'>Google' class='bbc_url' title=''>http://www.kadimdostlar.com/Sanal_Dunya_internet_Web_ve_MSN_f183/Google_Logolari_Eski_Ve_Yeni_Halleriyle_Google_L_t63970.html']Google Logoları Arşivi




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı