İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Siste İki Kere Dikkat Edin l Sis Ve Adrenalin-Siste Uyulması Gereken Kurallar

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya henüz cevap yazılmadı

#1
patriot34

patriot34

    KD ™ Dost

  • Kadim Dost
  • 2.836 İleti
  • Gender:Male
  • Location:iSTANBUL

Siste iki kere dikkat edin

Genellikle sabah erken ve akşam saatlerinde meydana gelen ve bazen görüş mesafesini 12 metreye kadar düşüren siste dikkatli olmamak ve kurallara uymamak ciddi kazalara davetiye çıkarır. Ancak yapılan anket ve istatistiklere göre sürücülerin büyük bir bölümü siste sürat yapmak için bastırılmaz bir arzu duyuyor.



Psikologların iddialarına göre teknolojisi sürekli gelişen araçlardaki ABS, TCS, hava yastığı gibi güvenlik sistemleri sürücülerin sezgilerini ve reflekslerini törpülüyor. Bu sistemlere güvenerek araç kullanan sürücüler diğer sürücülere göre daha dikkatsiz davranıyor. Yapılan araştırmalara göre sürücülerin yarısından çoğu otomobil kullanmayı başlı başına bir iş, hatta dinlendirici, günün stresinden arındıran bir etkinlik olarak görürken kalan kısmı zorunluluk olarak kabul ettiği bu süreç içinde dikkatin ve sorumluluğun gerekliliğine inandığını söylüyor.

Sis ve adrenalin
Yüksek konsantrasyon kandaki adrenalini arttırıyor. Ancak uzmanlara göre sürücüler özellikle siste gaza basmak için bastırılamaz bir arzu duyuyor. Bunun sebebiyse konsantrasyonun artmasıyla birlikte beyne hücum eden adrenalin adlı salgı. Korku ve heyecan gibi yoğun duygular sırasında da salgılanan adrenalin bir çeşit doping etkisi yaratıyor. Bunun ardından da sürücü beyaz bir bulutun içinde dürtülerine göre otomobil kullanıyor. Bu durumda uzun huzmeli farlar kesinlikle kullanılmamalı; çünkü uzun huzmeli farlar öndeki sisli bölgeyi bir ışık duvarı haline getirerek görüşü engeller. Sadece ön sis farlarını açıp farları kapatmak da karşıdan gelen araçların sizin aracınızın büyüklüğünü ve genişliğini tanımlamasında yetersiz kalabilir. Siste diğer araçların yaptığı sesli uyarıların daha iyi duyulabilmesi için bir camın açılması ve radyo-teybin kapatılması yararlı olur.

Seyir halinde flaşör yakmak yanlış
Ülkemizdeki birçok sürücünün yaptığının aksine araç tamamen durmadığında dörtlü flaşörleri yakmak yanlıştır. Dörtlü flaşörler sadece bir tehlike durumunda ve araç park ettiğinde yakılmalıdır. Sis, görüşü engellediği gibi su buharından oluştuğu için doğal olarak yol yüzeyini ıslatıp kaygan hale getirir. Siste yol yüzeyinin kaygan olması nedeniyle fren mesafesi kuru zemine göre daha uzun olacağı için öndeki aracı çok yakın takip etmek tehlikelidir. Görüş mesafesinin çok kısıtlı ve zeminin de kaygan olduğu bir ortamda sürüş güvenliğini bozacak ölçüde araç kullanmanın doğal sonucu olarak da kaza yapma olasılığı yükseliyor. Siste araç kullanırken sadece içgüdülere gem vurmak yeterli değildir; bunun yanında sürüş güvenliği için belirli kurallara uyulması da gerekiyor. Sürüş güvenliğinin temel ilkelerinden ikisi görme ve görülmedir. Gece veya gündüz sisli bir alana girildiğinde görebilmek ve görülebilmek için en azından arka sis farları ve kısa huzmeli farların, varsa ön sis farlarının yakılması gerekir. Siste ortalama 47 metrede dururken ıslak ve kaygan zeminde bu mesafe 100 metreye kadar uzayabiliyor. Bunun yanında özellikle yol işaret çizgilerinin bulunmadığı yerlerde öndeki araç bir hata sonucu yol dışına çıkarsa o aracı yakın takip eden diğer araç da aynı hataya düşebilir.

Siste sollama en büyük hata
Sisli ortamlarda sollama yapmak da kazaya davetiye çıkarmaktır. Görüş mesafesinin en fazla 20-25 metreye düştüğü durumlarda saatte 20 km hızla giden bir araç saniyede yaklaşık 5.5 metre yol alır. Buna karşıdan gelebilecek bir aracın hızı, fren emniyetim azaltan kaygan yol yüzeyi ve yolun ilerideki durumunun bilinmemesi eklenince sollama yapmanın tehlikesi daha iyi anlaşılabilir. Bunun yanında kamyon, otobüs gibi geniş ve büyük araçlar siste yol alırken oluşturduğu hava akımıyla sisin daha az yoğun olduğu, hatta sisin dağıldığı kanısını uyandırır. Sisin aslında daha yoğun olduğu ancak bu araçlar sollandığında ortaya çıkar. Sisli bir ortamda duran bir aracı sollamak zorunda kalındığında mutlaka ışık ve klaksonla yeterli uyarının yapılması gerekir. Bir arıza veya yoldaki bir problem nedeniyle durmak zorunda kalındığında dörtlü ikaz lambalarının yakılması şarttır. Bir arıza yüzünden otomobili park etmek zorunda kalınırsa dörtlü ikaz ışıklarının yanı sıra reflektör de kullanılmalıdır. Reflektörün araçtan 100 metre geriye yerleştirilmesi güvenlik açısından önemlidir. Eğer varsa ikinci bir reflektörün aracın 150 metre önüne konulması karşıdan gelen araçların uyarılması bakımından önemlidir. Sisli şehir içi yollarda yayaları fark etmenin zorluğu düşünülerek mümkün olduğu kadar yavaş gidilmeli. Kavşaklarda ve sokakların kesiştiği noktalarda durulmalı, ışıklı ve sesli ikaz yapıldıktan sonra geçilmelidir.

Siste uyulması gereken kurallar
1. Yola çıkmadan önce far ve stop lambalarınızı iyice temizleyin. Böylece far ve stop lambalarının ışık gücünü artırmış olursunuz.
2. Sis lambalarım sis başlar başlamaz yakın. Görüş mesafesi 50 metrenin akma düşmeden sis lambaları dışındaki ek aydınlatıcıları devreye sokmayın.
3. Karşıdan akan trafiğe dikkat edin. Eğer hava aydınlıkken karşıdan gelen araçların farları yanıyorsa ilerideki bir sis tehlikesine karşı hazırlıklı olun.
4. Siste mesafe tayini yapmanın zor olduğunu unutmayın ve öndeki aracı takip mesafesinin normal şartlardan daha fazla olmasına dikkat edin. Siste 50 km/s hızla yol alırken öndeki araçla mesafenin en az 50 metre olması gerekir; çünkü 50 km/s hızla giden bir araç ancak 33 metre sonra durabilir. Ayrıca sürücünün ayağını gazdan çekip frene basıncaya kadar geçen reaksiyon zamanında aracın belli bir mesafe kat ettiğini unutmayın.
5. Siste araç yol çizgilerine göre değil, yol kenarındaki işaretlere göre yönlendirilmelidir. Bazen yol çizgilerinin silinmiş olması tehlikeli durumlara yol açabilir.
6. Siste bir kazayla karşılaşırsanız aracınızı güvenli bir yere park edip araçtan dikkatli ve hızlı bir şekilde inin, reflektörlerle diğer araçları uyarmaya çalışın, en yakın telefondan yardım isteyin.


AYTAÇ KARAMANLIOĞLU






0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı