İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Dizel Motor Modifiyesi

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya henüz cevap yazılmadı

#1
patriot34

patriot34

    KD ™ Dost

  • Kadim Dost
  • 2.836 İleti
  • Gender:Male
  • Location:iSTANBUL

Dizel motor modifiyesi - Dizel tuning - Diesel performance - Diesel Tuning
TDi - TDCi -Dci - CDTi - CTDi - HDi - CDi - SDi

Dizel motorlar buhar makinelerinden sonra moment gücü yüksek motorların başında gelir, zaman içinde teknolojisi oldukça ileri seviyeye gelen bu motorlar düşük hacimden inanılmaz "Tork" (döndürme momenti) çıkarır hale geldiler..

Resmi ekleyen


Dizel motorların çalışma prensipleri ;

Dizel motorlar sıkıştırılmış hava üzerine yakıt püskürtme esasına dayanarak çalışır.
YILDIZ POMPA - COMMON RAİL SİSTEM - POMPA MEME SİSTEM
Resmi ekleyen

Dizel Motor modifiyesindeki başlıca esaslar;

Her içten yanmalı motorun verimi arttırılabilir. verim arttırmak için karışım oranı bozulmadan silindirlere daha fazla hava doldurmak ve belirlenen oranda motorin püskürtmek esastır.. bu oran bozulursa egzozdan siyah duman çıkar..

peki dizel motora nasıl daha fazla hava doldurulur ?


cevap aşırı besleme sistemleridir( Turbo ve kompresör )
bu sistemler silindirlere daha fazla hava doldurma esasına dayanır ...
Birçok üretici günümüzde aşırı besleme sistemi olarak "turbo" kullanmaktadır.

TURBO
Resmi ekleyen

KOMPRESÖR
Resmi ekleyen


Fakat burda bir sorun ortaya çıkmaktadır ;

sıkışan hava ısınır hacmi artar, turbo&kompresör sistemlerinin mantığı silindirlere motorun atmosferik koşullarda emebileceğinden daha fazla hava "basmak" tır bu işlem sırasında hava sıkışır ısınır yoğunluğu azalır..
bu durumun bertaraf edilmesi için basılan hava silindirlere yollanmadan önce soğutulur bu işlemi İNTERCOOLER adlı parça üstlenir.

İNTERCOOLER
Resmi ekleyen

Bu mantık çerçevesinde profesyonel uygulamalar gerçekleştirilebilir.

peki günümüzün modern elektronik yakıt enjeksiyonuna sahip araçlar için neler yapılabilir ?

Amatör , aşırı talebi olmayan kullanıcılar için tavsiye edilebilecek en pratik ve uygulaması kolay yöntem aracın elektronik yazılımına müdahele etmektir...
Bu motora "Harici" bağlanan elktronik bir modüldür

ELEKRONİK PÜSKÜRTME MODİFİYESİNDE KULLANILAN MODÜLLER ;

Resmi ekleyenResmi ekleyenResmi ekleyenResmi ekleyen

Bu sistemler aracın işetim sistemine müdahale ettiğinden mekanik işlemlere ihtiyaç duyulmaz, verim gayet tatmin edicidir, egzozdan siyah duman atma sorunu yaşanmaz..

Sadece bu uygulamayla elde edilen verimlerin(dyno çıktısı) tanınan araçlar üzerindeki sonuçları ;


Audi A3 2,0TDi 140hp
Resmi ekleyen
FORD FOCUS 1,8 TDCi
Resmi ekleyen
OPEL VECTRA 1,9 CDTi
Resmi ekleyen

VW PASSAT T
Resmi ekleyen
Peugeot 206 HDi
Resmi ekleyen
Peugeot 406 HDİ 2,0L
Resmi ekleyen
Renalult Megane II 1,5Dci
Resmi ekleyen
Seat Leon 1,9 Tdi 150hp
Resmi ekleyen
VW Transporter TDi 2,5L
Resmi ekleyen
Skoda Fabia VRs 1,9L 131hp
Resmi ekleyen

Dizel motorlara "NOS" sistemide uygulanmaktadır.Ancak alınan verim öylesine yüksektirki araç yarış amaçlı ;ciddi modifiye edilmeyecek ise , standat aktarma organları kırılabilir.

Dizel motrlu araçları verimli kullanmanın yolları ;

Dizel araçlarda hızlanmanın etkin gerçekleşebilmesi için devrin maksimum tork devri içinde kalması gerekir. 3000 - 4500 arası tutulan devir etkin hızlanmaları rahatça gerçekleştirir.
dizel motorlara yüksek devir çevirtmek anlamsızdır.

Yakıt kalitesinin önemi ;
Modern dizeller yakıt konusunda hassastır, heleki püskürtme zamanlamaları elektronik olarak performansa yönelik ayarlanmış motor için, düşük kükkürt oranlı ve setan sayısı yüksek (Euro diesel denebilir) motorin tercih edilmelidir.

Aksi durumda egzozdan siyah duman atma , turbo sisteminde sorun, çekişte kayıplar oluşur





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı