İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Temel Drift Teknikleri | Drıft Ansiklopedisi

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 1 yanıt gönderildi

#1
patriot34

patriot34

    KD ™ Dost

  • Kadim Dost
  • 2.836 İleti
  • Gender:Male
  • Location:iSTANBUL
Temel Drift Teknikleri !!!

Drift ilk olarak Japonya’nın dağlık coğrafyası ve bol virajlı yolları yep yeni bir motor sporları dalının doğmasını sağladı . Japonya’da 80 li yılların sonunda dağ yollarındaki virajları hızlı dönmeye çalışırken icat edilen ve büyük bir hızla tüm dünyayı sarmaya başlayan drift’ten bahsediyoruz.. Temelde otomobillerin virajları arkalarını kaydırarak dönmesinden oluşan bu spor , her ne kadar otomobillerin tur dereceleri düşse de ortaya çıkan görüntü büyük izleyici kitlelerini pistlere çekmeyi başarıyor.

Büyük bir direksiyon hakimiyeti ve denge isteyen drift için direksiyon yeteneğiniz yeterli olmayıp otomobilinizde de bazı özelliklerin bulunması gerekiyor . Drift otomobilleri arkadan itişli ve kilitli diferansiyele sahip , bu sayede otomobilin arkası kayarken kontrol altında tutulabiliyor. Bunun dışında otomobillerde büyük ebatlı jantlar ve lastiklerin bulunması da gerekmekte , aksi halde otomobilin yanal direnci yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve lastiklerin janttan çıkmasına neden olabilir. Coil over ve eksi kamber ayarları ile otomobili drif’te hazırlamanız ve viraj içinde otomobilin yoldan çıkmasını engelleyecek kadar güçlü bir çekişi sağlamanız için de temel motor güçlendirmelerini yapmanız gerekmekte.

Umarım yardımcı olur,
Ayrıca Driftte puanlama nasıl oluyor,D1 yarışlarında yan giderek nasıl birinci oluyorlar maksat çizgiyi önde bitirmek gibi düşünen arkadaşlarımız vardır,konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen arkadaşlar için drift box'a bir göz atmalarını istiyorum..Bu box araca bağlanıyor ve drift anında otomobilin yolla yaptığı açıyı,hızını,drift anında ortaya çıkan g kuvvetini hesaplıyor ve tüm bunların ortalamasını alarak ortaya bir skor çıkarıyor..İşte japon D1 Street Legal serisinde puanlamayı yapan alet bu.Bu sayede sürücünün yaptığı drift analiz ediliyor ve en yüksek puanı alan - ki Kazama-san bu işin üstadı - birinci oluyor..

TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ

EL FRENİ ( E-Brake Drift)
Bu en temel tekniktir.Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.

Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir.
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.

GÜÇ İLE (Power Over)
Virajın merkezine yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.

SAVURMA
Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.

DEBRİYAJ TOKATLAMAK
Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.

LİMİT FREN (Braking)
Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir


Resmi ekleyen

#2
patriot34

patriot34

    KD ™ Dost

  • Kadim Dost
  • 2.836 İleti
  • Gender:Male
  • Location:iSTANBUL
DRIFT ANSİKLOPEDİSİ

Bugüne kadar drift hakkında bir çok makale okumuş olabilirsiniz. Hızlı ve Üfkeli filmlerinin etkisiyle ülkemizde patlak veren tuning sektörü, serinin son filmi Tokyo Drift sayesinde beynimize zımbalanan Drift terimi ile büyümeye devam ediyor. Peki 5 yıl öncesine kadar kimselerin bilmediği bu mükemmel sporun 1970li yıllarda Japonya’da doğduğunu biliyor muydunuz? Ya ilk olarak Italyan Tazio Nuvolari tarafından istenmeden yapıldığını?

Peki ya ne demek bu drift?
1.yönelim, sürüklenme, amaç, eğilim, gidişat
2.sürüş tekniğini ya da tekniğe dayalı sporu kapsayan terim
3.arka tekerleklerin dönüş frekansı, ön tekerlerinkinden daha yüksek olduğu periyotta; ön tekerlerin, aracın dönüş yönünün tersine çevrildiği andan itibaren sürücünün aracı kontrol edebilmesi
4.kontrol dışına çğmak istiyorsanız, kontrolün sizde olmasını gerektiren spor

Tarihe bir göz atalım;
İnsanlar yıllardır oversteer* tekniğini; ralli, dirt track yarışı* , motosiklet yarışı gibi motor sporlarında kullandılar. Hatta ilk Grand Prix yarışçılarından olan Tazio Nuvolari* bile bu tekniğin limitlerini zorlayanlar arasındadır.

İlk modern drift tekniklerinin doğuşu 30 yıl öncesine dayanıyor. JTTC (Japan Touring Car Championships) adı verilen yarışmalarda dereceye giren finalistlerin teknikleri, modern driftin temellerini attı. En önemlilerinde biri ise Kunimitsu Takahashiydi*. 1970lerde tüm dünyada adını duyurabilmesinin nedeni; apexe* yüksek hızla girip, mükemmel drifti ile geçtiği virajları tekrar yüksek bir hızda çıkmasıydı. Bu tekniği ona, birçok şampiyonluk kazandırmakla kalmadı; yaktığı lastikleri izlerken kendinden geçen binlerce hayran da kazandırdı.
1960lardaki ve 1970lerdeki düşük açılı lastik tekniği, yerini yüksek açılı sert direksiyon hamlelerine bıraktı. Tıpkı Japonya’daki profesyonel sürücülerinin yaptığı sokak yarışçısı tekniği gibi. Artık onların adı sokak yarışçısı olarak anılıyordu.
Kunimitsu Takahashinin hayranları arasında, Keiichi Tsuchiya adında bir sokak yarışçısı vardı ki; Takahashinin drift tekniklerinin büyüsünden kurtulamamıştı. Tsuchiya, drift teknikleri üzerine çalışmak istiyordu ve bu konuda çok hırslıydı. Japonya’nın dağlğ alanlarındaki yollarda her gün çalışıyordu. Kısa bir süre içinde yeteneklerini geliştiren Tsuchiyaâ??nın adı tüm Japonya’da ezberlenmişti. 1977 yılında, bir çok popüler otomobil dergisi ve tuning garajı, Tsuchiyanın üstün drift yeteneğinin farkına vardılar ve ona bir video çekilmesi konusunda hem fikir oldular. Pluspy adı verilen video, bugünlerde bir çok profesyonel drift sürücülerinin ilham adlığı bir kaynak halini almış durumda. 1988 yılında ise Option Dergisi* kurucusu ve editörü durumunda olan Daijiro Inada, Tsuchiyanın drift yeteneklerini sergilemesi için dünya çapında bir organizasyona imza attı.

Driftin Japonya sınırlarından çğması bir hayli zaman aldı. 1996da Option Dergisinin California’daki Willow Springs Yarış Pistinde düzenlediği bir organizasyonla birlikte drift tüm dünya çapında resmiyete dökülmüş oldu. Mükemmel bir atmosfer altında geçen yarışın bir Honda Civic tarafından kazanılması herkesi şaşırtmıştı. Bu gelişmeler, Kuzey Amerika’da, Avustralya’da ve İngiltere’de büyük yankılar uyandırdı. Honda’nın popüler bir hale dönüşmesi bir yana drift, tüm ülkelerde istenilen bir spor haline gelmeye başladı. İngiltere ilk drift organizasyonunu 2002 yılında OPT Drift Club sponsorluğunda yaptı. Club bir süre sonra şampiyonalar düzenlemek üzere D1UK adını almasının ardından son olarak Autoglym Drift Championship olarak adlandırıldı. Organizasyon, bir kaç yasal problemden dolayı ise en sonunda D1 adı uygun bulunarak ulusal seri haline dönüştürüldü.

Gelelim günümüze;
Drift önümüzdeki günlerde 37.ci yaş gününü kutluyor olacakken, dünya çapında yapılan organizasyonlar durmak bilmiyor. Başta Japonya olmak üzere; Malezya, Avustralya ve İrlanda, D1 Grand Prix markası ile dünyaya drifti öğretmeye, göstermeye ve sevdirmeye çalışırken; bir yandan da İngilterede ve Yeni Zelandada Formula-D rüzgarları esmeye devam ediyor. Dünyanın her bir tarafından sola dönerken sağ tarafa çevrilen direksiyonlar sayesinde yanan lastiklerin kokuları ve içleri titreten asfalttan ayrılmak istemeyen lastiklerin sesleri duyuluyor.

Drift Turnuvaları ;
Drift turnuvalarındaki puanlamalar; etabın en kısa zaman içinde bitmesine veya turları ilk bitirene göre veriliyor. Puanlamalar, yarış başlamadan önce hakemlerin belirlediği hatlar üzerinde en iyi drift açısı yakalayan, dönüşlere yüksek hızla giren ve çıkan, en iyi show yapan drift pilotlara göre veriliyor. Show yapmakla kastedilen şey, belki de driftin en canalıcı ve en etkileyici bölümü. Bu kısımda drift pilotlarının cesaretleri ve yetenekleri tam anlamıyla ortaya çıkıyıor. Nasıl mı? Drift pilotu, otomobilini ne kdr diğer araçlara veya duvara yakın tutarsa o kadar puan alır. Bir diğeri ise lastiklerinden çıkan beyaz bulut örtüsü. Ne kadar çok olursa o kadar ilgi çeker ve seyircilerin reaksiyonuna göre hakemler puan tablolarını değerlendirirler.
Peki ya ben hakemlerin görüşüne katılmıyorum diye çıkan olaylar. Tabi ki her yerde olduğu gibi bu tarz yarışmalarda da haksızlğlar veya şikeler söz konusu olabiliyor ki tarihte de yaşanmış. Bunun çözümü ise gecikmemiş ve D1GP Organizasyonları için DriftBox adında bir ekipman tasarlanmış. Araçların yarış esnasındaki dönüş açısını, hızını ve g-force’unu ölçmek amaçlı olan ekipman; hakemlerin yanılmalarına bir son veriyor. Hakemlerden bahsetmek gerekirse; hakemler genelde yarış alanının büyük bir kısmını görebilen köşelerde yerlerini alıyor. İlk ve en keskin virajları tercih eden hakemler, en önemli kararları bu yerde veriyor. çok zor bir iş olan drift hakemciliği, DriftBox sayesinde biraz daha kolay bir hal alıyor.
Turnuvalar tipik olarak sıralama-alıştırma sezonu ve final sezonu olarak 2 sezondan oluşmaktadır. Sıralama-alıştırma sezonu Tansou (takip turları) olarak adlandırılmaktadır. Bu süre içinde drift pilotları, final hakemlerinin içlerinde bulunmadığı hakem komitesinin önünden geçer ve ilk 16 içine girmek için kişisel becerilerini sergiler.

Final sezonu ise Tsuiso (takip atakları) olarak adlandırılmakta. Bu süreçte drift pilotları 2şerli gruplara ayrılır ve her grubun 2 geçiş hakkı vardır. 16 drifter arasından önce 8i çeyrek finale çıkma şansı kazanır. çeyrek final heyecanından sonra kalan 4 drift pilotu ise yarı final için mücadele eder ve daha sonra ise final turlarındaki rekabet başlar.
Asıl kahramanlar otomobiller

Drift araçlarında dikkat edilen en önemli unsur, otomobilin arkadan itişli ve hafiflik olması. Japonya’da ve tüm dünyada önde gelen drift makinelerine bir göz atalım; Nissan Silvia/180SX, Toyota AE86, Mazda RX-7, Nissan A31 Cefiro, Nissan C33 Laurel, Nissan Skyline (RWD* versiyonu), Nissan 350Z, Toyota Altezza, Toyota MZ20 Soarer, Honda S2000 ve Mazda Miata (MX-5). Amerika’da düzenlenen yarışmalarda ise yerel versiyonlar olarak Nissan 240SX ve Toyota Corolla GT-S; bir de hiç kuşkusuz Amerikan Kaslarından; Ford Mustang, Dodge Viper ve Pontiac GTO. Diğer ülkelere bakacak olursak; İngiltere’de ve İrlanda’da Ford Escort drift pilotları tarafından rağbet görüyor. BMW’nin 3 serisi, Porsche, eski Opel modelleri veya Volvo’nun 700 serileri İsviçrede ve belli başlı Avrupa ülkelerinde kullanılırken Malezya’da ise modifiye edilmiş Proton’lar göze çarpan drift kahramanları arasında.

Hemen istatistiklere göz atalım; 2003 D1GP’de ilk 15e , 2004 D1GP’de ilk 10a ve 2005
D1GP’de ilk 10’a giren otomobiller:
Car Model 2003 2004 2005
Nissan Silvia
S15 6 cars 5 cars 3 cars
Toyota Levin/Trueno
AE86 3 cars 3 cars 2 cars
Mazda RX-7
FD3S 2 cars 1 car 2 cars
Nissan Skyline
ER34 1 car 1 car 1 car
Nissan Silvia
S13 2 cars
Toyota Chaser
JSX100 1 car
Subaru Impreza
GD (RWD) 1 car
Toyota Altezza
SXE10 1 car

Driftin tuning anlayışı:

Süspansiyon
Driftin başrol oyuncularından olan süspansiyon sistemi, bu sporun neredeyse kalbi durumunda. Genellikle arkadan itişli otomobillerin kullanılmasından dolayı; yürüyen aksamın arka bölümünün güçlendirilmesi şart oluyor. Nasıl mı? Daha kısa spor helezonların takılmasıyla, amorsitörlerin daha sert tepki verenleriyle değişitirilmesiyle ve kule gerilerinin takılmasıyla mümkün olabiliyor. Bazı drift pilotları ise otomobillerinin süspansiyon sistemini, coilover-kule gergisi kombinasyonuyla güçlendiriyor.

Bir diğer süspansiyon modifikasyonu ise Demon Camber adı verilen metoddur. Japonca Oni-kamu olarak söylenen bu metod, halen Japonya’da ki populeritesini koruyor. Bu modifikasyon işlemi, amorsitör açısının negatif yönde değiştirilmesiyle ilgili. Böylelikle drift yapmak zorlaşıyor. şaşırmanıza gerek yok çünkü mantğlı bir açğlama söz konusu. Bu modifikasyon işlemi uygulanmış bir otomobile sahip drift pilotu, aracını yanlatmak için biraz zorlanır. Aracın drfit yapması için gerekli olan daha keskin dönüş açısı, drift pilotunu epeyce zorlar. Fakat aracın kayması için 3 pedal yöntemiyle sağlanan açı, otomobilin kusursuz bir drfit yapmasını sağlıyor. Demon Camber metodu, profesyonel drift pilotları tarafından tercih ediliyor.

Kokpit
Drift yaparken, meydana gelene büyük ölçüdeki sürüklenme kuvvetine karşın sürücülerin sabit tutulması gerekiyor. Bunun için kokpitte en önemli yere sahip vucüdu saran spor koltuklar (günümüzde drift koltuğu olarak kullanılıyor) kullanılıyor. Bir diğer isimi Bucket Seat olan bu koltuklar, sürücünün sola dönerken sağ tarafa kırdığı direksiyona ve yola olan hakimiyetini yitirmemesi için kullanılıyor. Dikkat edilmesi gereken ikinci unsur ise direksiyon simiti. Kavranması kolay ve kusursuz bir dönüş açısına sahip bir direksiyon, driftte kokpit için gerekli olan bir diğer kavram. Bunu haricindeki olaylar ise tamamen kişinin tarzına bağlıdır.Mesela fren, debriyaj ve gaz pedallarının yerleri; el freni körüğü şekli, vites topuzunun uzunluğu veya çeşitli göstergelerin yerleri gibi.

Motor
Belki de bir çok kişinin, en çok yanıldığı ortak noktalardan biri de bu; drift ve motor ilişkisi. Drift yapılacak otomobilin çok yüksek motor gücüne sahip olması gerekmiyor aslına bakılırsa fazla güç ideal bile değil. Üünkü fazla güçle birlikte otomobili kontrol etmekte zorluk çekilir ve sahip olunamayan sağ ayakla birlikte araç ters dönebilir. Bir kalıp vermek gerekirse, drift araçlarının motor güçleri 100HP (74kW) ile 1000HP (745kW) arasında değişebilir. Genellikle motora yapılan modifikasyonlar motoru sağuk tutmak yönünde yapılır. Fakat günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte herşeyi yapmak mümkün bunun için motor modifikasyonuna belirli bir sınırlandırma getirmek yanlış. Ama driftin sonucu kaçınılmaz olan yüksek sıcaklğlar oluyor. Ürnek vermek gerekirse virajlara girerken, kaliperlerin fren disklerine yaptığı basınç sıcaklığı doğurur. Bu sıcaklğ ise fren sistemi için tehtid oluşturmaktadır. Bunu hava kanallı diskler ile çözebiliyoruz ve motor modifikasyonları da bu yönde tutulmalıdır. Motoru ve ekipmanlarını; cold air intake kitleriyle, intercoolerlarla veya radyatörler ile soğuk tutmak en iyi modifikasyon işlermleri arasındadır.

Aerodinamik
Üok yüksek ve abartılı hızlara çğılmadığı için aerodinamiğin gereksinimi az ölçüde oluyor.Üünkü drift yapılırken katedilen ortalama hız aralığı 60-100km/s olarak belirlenmiştir. Body kit veya difüzör gibi aerodinamiği etkileyen ekipmanların, yüksek hıza (200km/s ve üstü gibi) çğan otomobillere sağladğları yarar, drift yapan otomobillere sağladğlarının yanında çok ama çok büyük kalıyor. Aerodinamik konusunda etkili en önemli ekipman, downforceâ??u* etkileyen bagaj üstü spoylerdir. Tabii ki spoylerin geniş bir alana sahip olması şartıyla. Böylece viraj öncesi gidilen hızın; viraja girerken kesilesi ile bozulan denge ile drift kolaylaşırken, asfalta daha sağlam oturan otomobile daha iyi bir drift açısı kazandırılabiliniyor.

Lastik
Drift yaparken yakılan lastikler ve lastiklerden çğıp aracı kaplayan duman… Yapılan drift organizasyonlarında en çok kullanılan lastik ebadı nedir biliyor musunuz? Komik gelebilir ama 15inç. Nedeni ise performansı yükseltmek değil. Sadece 15inçâ??lik lastiklerin fiyatlarının düşük olması. Her yarışta yana sadece lastikler olmuyor, aynı zamanda da eriyen lastikler elleri de yakıyor. Bir çok firmanın bu konuda rekabet içinde olduğu drift yarışmalarına en son noktayı Kumho Firması koydu. Yakılan lastiklerden çğan beyaz-gri dumanlar artğ yerini renkiliere bırakıyor. Evet yanlış duymadınız. Kumho firmasının ürettiği renkli lastikler sayesinde, drift yapılırken çğan renkli dumanlar mükemmel gürünüyor. Kötü olan ise bu lastiklerin sadece drift pilotlarına satıldığı.





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı