İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Motor Modifiye Bilgileri| Resimli

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya henüz cevap yazılmadı

#1
patriot34

patriot34

    KD ™ Dost

  • Kadim Dost
  • 2.836 İleti
  • Gender:Male
  • Location:iSTANBUL
Modifiyenin Esasları

Resmi ekleyen

Bu bölümde modifiye ilgili aklınıza gelebilecek soruların cevaplarını hazırlamaya çalıştık. Burada anlatılan konular sadece motor modifiyesi üzerinedir. Modifiye ile ilgili bilgilerden önce benzinli araçların çalışma prensipleri ile ilgili bilgiler vermek faydalı olacaktır.

Resmi ekleyen

Benzinli Araçların Çalışma Prensipleri:

Benzinli araçlarda silindirin üzerine göderilen hava-benzin karışımı sıkıstırılarak buji vasıtası ile ateşlenir. Olusan patlama ile genlesen karışım pistonu iterek hareketi sağlar. Burada benzin-hava karışımının oranı sıkıştırma oranı ve ateşlemenin yapıldığı zaman 3 önemli faktördür.

Resmi ekleyen

1- Benzin-Hava Karışımı:

Silindirin içerisine gönderilen benzin-hava karışımının ideal oranı 14.7 birim hava ile 1 birim benzinin birlikte yakılmasıdır. 14.7-1 oranındaki karışım araçlarda en iyi emisyon değerlerini vermektedir. Bu değer ne en iyi performansı nede en iyi yakıt ekonomisini sağlar.


Hava yakıt karışımında tehlikeli olan havanın fazla yakıtın az olmasıdır. Bu durumda ortaya çok yüksek ısılar ve vuruntu meydana gelir. Aracın uzun süreli olarak bu şekilde kullanımı genellikle silindir ici sicakliginin cok fazla yükselmesine sebep olur.


Benzin oranını fazla olmasının performansının düşmesi ve fazla yakıt tüketimi dışında motora zarar vermez. (Kurumlanma gibi temizlenmesi kolay sorunlar haricinde)


Resmi ekleyen


2- Ateşleme zamani (Avans):

Silindirin içerisine gönderilen Hava-Yakıt karışımın tam olarak yanıp genişlemesi belli bir zaman almaktadır. Bu sebepten pistonun en üst nokaya(üst ölü nokta) ulaşması beklenmeden bujı ateşlenir. Patlama üst ölü noktaya ulaşana kadar gerçekleşir. Krank dönüsü üzerinde ateşleme yapılan an ile üst ölü nokta arasında kalan açı farkının derece olarak ifadesi araca verilen avansın derecesidir. Örnek olaran araca 20 derece avans verilmis ise ateşleme üst ölü noktadan 20 derece önce yapılıyor demektir.


Standart bir aracın avan ayarı motor devrine ve yüküne göre değişim göstermek durumundadır. Motor devirlendinkçe pistonun hareketide hızlanacak ve üst ölü noktaya daha hızlı varacaktır. Karışımın yanma süresinin aynı olduğu düşünülürse üst devirlerde ateşleme dahada erken yapılmak zorundadır.


Devire bağlı ateşleme zaman ayarı eski nesil araçlarda ditribütörlün içerisinde dönen ağırlıkların ve vakum yardımı ile yapılırdı. Ağırlıklar merkezkaç kuvveti ile hareket ederek ateşlemenin daha erken yapılmasını sağlarlar. Yeni nesil araçlarda ise ECU (Aracın elektronik Kontrol ünitesi) içerisindeki haritalar vasıtası ile değiştirilir.


Buraya kadar çok temel olarak benzinli araçların çalışma prensiplerini anlattık. Peki modifiye firmaları Otomobil fabrikalarının yapmadığı veya atladığı neleri yapıyorda araçlar daha güçlü oluyor.


Bu sorunun cevabı için öcelikle otomobil imalatçılarının yanına geçip durumu onların gözü ile incelememiz gerekir.


Otomobil fabrikaları her sene binlerce otomo0bli üretir. Bu araçların belli standartlara uygun olarak üretilmesi gerekir.


Resmi ekleyen


1- Araç motoru çevreye saygılı olmalı ve eksozundan minimum zararlı gaz çıkarmalıdır.
2- Araç az yakıt tüktmelidir. 4- Aracın fiyatı rekabetçi olmalıdır.
5- Araç ara sıra alınan kötü yakıttan etkilenmemelidir.
6- Aracın motoru dayanıklı olmalıdır.
7- Aracın satıldığı ülkenin irtifa durmumu.



Resmi ekleyen


Bu yukarıdaki standartları arttırmak mümkündür. Peki burada nasıl bir sonuca ulaşıyoruz.


Resmi ekleyen


Ulaşılan sonuç açıktır:

Otomobil fabrikaları ürettileri araçları aslında çok daha performanslı olarak piyasaya sürebilecekken uymaları gereken standartlar sebebi ile bu mumkun değildir.


Resmi ekleyen

Modifiyenin temelinde aracın motorunun içerisine daha fazla hava sokabilmek ve zamansız ateşlemye sebebiyet vermeden daha fazla sıkıştırabilmek vardır. Modifiye firmaları öncelikle oto üreticilerinin standartlar sebebi ile araçlara uygulayamadıkları değişiklikleri yaparak performans artışı elde ederler. Daha sonra bazı ilaveler ve değişiklikler ile aracın motoruna dahafazla hava girmesini sağlamaya çalışırlar. Çok açık bir şekilde yapısı gereği 14.7 gram hava emebilen bir aracın motoruna 1 gram benzin vererek belli birşiddetde bir patlama elde edilir. Aynı aracın emdiği hava miktarını 14.7x1.5= 22.05 grama çıkarırsanız 1.5 gram benzin ile fazla sıkıştırma ve daha şiddetli bir patlama elde edersiniz. Sonuç olarak daha yüksek bir performans elde edersiniz.


Resmi ekleyen


Modifiye işlemlerini bu etapta soft ve hard modifiye olarak ikiye ayırabiliriz.


Soft modifiye olarak aracın motorunun sökülmeden harici parçalar ve aracın ECU programına müdahale dilerek yapılan işlemlerdir.
Hard Modifiye ise aracın silindir kapağının sökülmesinden başlayarak piston krank subap vs elemanları değiştirerek yapılan ve yüksek güç artışları sağlayan işlemlerdir.


Resmi ekleyen


Aracın motoruna yapılan modifiyeler sonucunda eğer kullanıcı daha iyi yol tutuş frenleme istiyor ise aracın suspansiyon ve fren sistemini modifiye etmek mümkündür.


Resmi ekleyen

Resmi ekleyen

Resmi ekleyen






0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı