İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Başörtüsü'nün İslamda Yeri Yok.

* - - - - 1 Oy Kullanılmış

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 19 yanıt gönderildi

#1
oktaytunçbilek

oktaytunçbilek

    KD ™ Dost

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 2.228 İleti
  • Gender:Male
  • Location:idareci,yönetici
Mustafa Kemal İLAHİYATÇIDAN ŞOK İDDİA: BAŞÖRTÜSÜNÜN İSLAM'DA YERİ YOK

'Başörtüsü Yahudi geleneğidir' Doç. Dr. Şahin Filiz, İslam'da başörtüsünün yeri olmadığını ve Kuran'da da başörtüsünün farz olduğuna dair herhangi bir ayetin bulunmadığını iddia etti ve ekledi:

Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Felsefesi Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Şahin Filiz, islam dininde başörtüsünün yeri olmadığını ve Kuran'da da başörtüsünün farz olduğuna dair herhangi bir ayetin bulunmadığını ileri sürdü.

Doç. Dr. Filiz, başörtüsünün Yahudilikte bir gelenek olduğuna dikkat çekerek, Yahudi geleneğinin İslamı etkilediğini iddia etti.

Doç. Dr. Filiz, başörtüsünün İslam dininin bir emri olmadığını savunarak, bu konuda şu görüşleri ileri sürdü:

“Dini temeller bakımından başörtüsü, kesinlikle dinin bir emri, ya da farz ibadeti değildir. İnançla da ilgili uygulanan bir ibadet olmadığı halde, sanki dini bir emirmiş ve farzmış gibi yansıtılıyor. Başörtüsü takılmadığı takdirde de, dini yönden büyük cezaları varmış gibi hareket ediliyor.

Burada, siyasi ve sosyal anlamda çözüme ilişkin kamusal bir dinsellik yaratılmıştır. Normalde başörütüsü ile ilgili olduğu belirtilen ayetlerde Nur Suresi 30,31, 33. Ahzab Suresinin 59’uncu ayetlerinde, sadece bir tanesinin başötüsü ile ilgili olduğu iddia ediliyor. O da Arapların, İslam öncesinde başlarına taktıkları örtünün çeki düzeni ile ilgili bir ayettir. Daha önce Arap kadınlarının göğüsleri ve pek çok bölgeleri açıktı.

Hatta Kabe’yi bile çıplak tavaf ederlerdi. Çıplak tavaf etmenin bir fazilet olduğunu düşünürlerdi. Örtünme ayetleri, gerek kadının, gerekse erkeğin her ikisine birden geçerlidir. Temel, kaba avret yerlerinin açık olmasından dolayı toplum içinde hoş karşılanmayan kaba avret yerlerinin (ön ve arkalarını) ve kadınların göğüslerinin örtülmesine yönelik emirlerdir.

Ama son dönemlerde başörtüsü siyasallaştığı için, kamusal bir dinsellik yaratıldığından dolayı, insanın temel örtünmesine ilişkin ayetleri, tamamen başörtüsü simgesinde toplamışlar ve bunun bir farz ve emir olduğu söylenmiştir. ‘Başörtüsüne özgürlük ve kadına özgürlük’, tamamen siyasi ve sosyolojik bir hadisedir. Başörtüsünün farz olduğunu kimse iddia edemez.”

‘KURAN’DA BAŞÖRTÜSÜ DEĞİL, HIMAR GEÇİYOR’

Kuran da başörtüsü ifadesinin yer almadığını savunan Doç. Dr. Filiz, “Kuran-ı Kerim’de sadce ‘Hımar’ kelimesi giçiyor. ‘Hımar’ kelimesi, normal bir örtüyü ifade etmektedir. Başörtüsünü değil. Giysi sıkıntısının çekildiği, hatta çıplak ibadet edildiği dönemde, Kuran’ı Kerim’in söylediği şuydu: ‘Nasıl Hz. Adem ile Havva’nın cennet açıldığında ön ve arkaları açılınca, doğal olarak, kendi yaratılışları icabı örtündülerse, siz de öyle örtünün’ demektedir. Yoksa başınızı, saçınızı örtün, örtmediğiniz takdirde yaptığınız haramdır anlamına gelmez.” dedi.

‘KADININ İNSAN OLDUĞUNU HAZMEDEMEDİK’

Doç. Dr. Filiz, “Başörtüsü söyleminin arkasında yatan unsur; İslamın, insana ve kadına vermiş olduğu hak ve şeref payesini, henüz islam toplumu içine sindirebilmiş değildir.

Kadını, insan diye görmeyen kültürden gelen müslümanlar, henüz daha islamın, kadını insan olarak görmesi emrini hazmetmiş değiller. Hala daha akademik seviyede bile cariyeler ve hür kadınlar şeklinde ayrımlar vardır. Hatta, deniyor ki, “Hür kadınlar örtünür de, cariyeler örtünmez.’ Peki kim bu cariyeler, denince. Buna cevap yok. Burada başörtüsünün, belirli sınıfa ait hür kadınların, bir simgesi olarak gösterilmesi ve başını açanların ise kadın bile sayılmadığı söylemleriyle karşılaşıyoruz.” dedi.

Hz. Muhammed’in de başörtüsü ile ilgili net bir hadisinin bulunmadığını belirten Filiz, başörtüsü ile ilgili olan rivayetlerin birbiri arasında çelişki içerdiğini söyledi.

‘YAHUDİ GELENEĞİ İSLAMI ETKİLEDİ’

Başörtüsünün Yahudi geleneği olduğunu da anlatan Doç. Dr. Filiz, Tevrat ve Talmud’da başörtüsü ile ilgili ayetlerin bulunduğunu belirterek şunları söyledi:

“Yahudi geleneğini inceledim. Yahudilerde, ‘Başörtüsüz kadınlar iffetsizdir, namussuzdur. İffet ve namusun korunmasının ölçüsü baş örtüsüdür.

Baş çirkindir, örtülmesi gerekir. Başörtüsüz hiçbir kadın dışarı çıkmamalıdır’ denilmektedir. Yahudi geleneği direkt olarak islamı etkilemiştir. Yoksa islamda başörtüsü kesinlikle söz konusu değildir. İslamda, oruç tutmadığınızda, tutmadığınız oruçu ya sonradan tutarak telafi edersiniz, ya da parasını ödersiniz.

Başörtüsü, örtemeyenler ile ilgili kesin bir ceza yoktur. 76 tane temel farzdan bahsedilmektedir. Bu 76 farzda kesinlikle başörtüsü geçmemektedir. Kesin bir dini emir diyeceksiniz ve yapmayan hakkında da bunun bir cezası yok diyeceksiniz. Allah ile kul arasında diyeceksiniz. Allah ile kul arasında ise, kamusal alana dinsellik taşınmak isteniyor. Dinsel kanıtlarda dil oyunu yapılıyor.”

İsmail AKKAYA/HÜRRİYET
ANADOLU AJANSI......

#2
ilkeragil

ilkeragil

    KD ™ Yeni Tanıdık

  • Üye
  • 1 İleti
Şahin hocama gönülden katılıyorum hristiyan ve yahudi arkadaşlarım var baş örtüsü ve türbanı siz bizden aldınız diyo ve siyasi bir simge olarak kullanılıyor diyorlar.

Konu Hale tarafından 13 Aralık 2008 Cumartesi - 09:38 tarih ve saatinde düzenlenmiştir


#3
dolunay06

dolunay06

    KD ™ Yeni Tanıdık

  • Dost
  • 7 İleti

Şahin hocama gönülden katılıyorum hristiyan ve yahudi arkadaşlarım var baş örtüsü ve türbanı siz bizden aldınız diyo ve siyasi bir simge olarak kullanılıyor diyorlar.



Hale kardeş durumuna ağlayayımmı üzüleyimmi sevineyimmi bilemedim. nasıl olurda bir insan yaşadığı toplumun dinini bilmez de başkaları böyle diyor diye katılabilir. bu nasıl bir gençlik ki araştırmadan o bu öyle diyor diye insanların değer yargılarına dil uzatıyor. bu nasıl bir tavır bu nasıl bir duruştur ki size insanların inançlarını oyuncak ettiriyor.

yargılamadan önce araştıralım lütfen insanların zihinlerini yeterince bulandıranlar var bir de cahilce tutumlar sergileyerek onun bunun söylediğini doğruymuş gibi lanse etmeyelim. bende şimdi desemki zaten hristiyan ve yahudiler zaten müslümandı ve inançlarıda islamdı.
ne diyeceksin? hangi hocanın söylediğiyle ya da arkadaşının söylediğyle ıspat edeceksin bunu doğrusu merak ediyor...

kendinize geliniz ve hakkı söylemekten çekinmeyiniz.
muhabbetle...

#4
romsi

romsi

    KD ™ Yakın Arkadaş

  • Kadim Dost
  • 455 İleti
  • Gender:Male
  • Location:ABD
""kardeş durumuna ağlayayımmı üzüleyimmi sevineyimmi bilemedim. nasıl olurda bir insan yaşadığı toplumun dinini bilmez de başkaları böyle diyor diye katılabilir. bu nasıl bir gençlik ki araştırmadan o bu öyle diyor diye insanların değer yargılarına dil uzatıyor. bu nasıl bir tavır bu nasıl bir duruştur ki size insanların inançlarını oyuncak ettiriyor""

Dolunay06;

ben simdik turban siyasi simgedir diyorum ve bu sana gore toplumun deger yargilarina dil uzatmak ve inanclarini oyuncak etmek mi oluyor?? Oyle ise TURBAN SIYASI SIMGE'dir diyorum..

Ayrica baskalarinin haline gulecegine once sen arastir, neyin ne oldugunu ogren...Haa o tuccar din dusunce yapisindan kurtulabilirsen

Turbanin cikis mantigi kadinin erkegi cinsel anlamda tahrik etmesine dayanir..Yani Erkek egemen dunyasi kendi cinsel durtulerine set cekebilmek icin kadini kapatmayi uygun gormus..Yani diger bakis acisiyla kadin erkegin egemenligi altindadir mantigi cikar...Kadin sosyal bir canli olarak toplumda yasamsal faaliyetlerde bulunurken ,erkegini tahrik edebiliyorsa ,erkek de kadini tahrik eder...cinsellik karsiliklidir..Ozaman dine gore erkek de kapanmali..(senin anlayisina gore-tabii bana gore cok sacma bir durum)...Kapatilan kadin namus simgesi anlayisinida terk edin artik...

Sonuc: Turban din de yoktur..olsa bile sacmalik...



#5
Torosnur

Torosnur

    KD ™ Yeni Tanıdık

  • Üye
  • 2 İleti
Dolunay'ın Dikkatine!
Bir inanışta, bir dinde veya bir felsefede herhangi birşeyin varlığı veya yokluğundan söz edebilmek için o inanış, din veya felsefenin kendi öz kaynaklarına bakılır ve buna göre karar verilir. Ne inançlar, ne din ne de felsefe bir siyasettir başlı başına! Bunu siyaset için insanlar kullanabilirler, ama yine de bu onların inandıklarını veya bağlı bulunduklarını iddia ettikleri inanç, din veya felsefeyi bağlamaz. Yani Birey toplumsal bir varlık olması bakımından elbette siyasal bir varlıktır da. Ama inanç, din veya felsefe bireysel de olabilir.
Kısaca sen gerçekten İslam'da başörtüsü olup olmadığını merak ediyorsan ve bu konuda samimi isen (ne söylersek söyleyelim, hangi delilleri bulursak bulalım görüşün sabit kalmayacaksa) o halde İslam'ın temel kitabı olan Kur'an'a bir göz at. Mesela Nur suresinin 31. ayetini oku ve bunun ne anlama geldiğini düşün. Fakat bu konuda samimi değilsen, lütfen bu konuda konuşma. Çünkü bu forumlarda samimi duygu ve düşünceler paylaşılmakta. Sana zihin berraklığı diliyorum. Hoşça kal.

#6
Torosnur

Torosnur

    KD ™ Yeni Tanıdık

  • Üye
  • 2 İleti
Bu arada bilinmesi gerekir ki, dinin söylediği birşeye saçmalık demek, o dini benimsememe anlamına gelir. Müslümanlar böyle kişilere kafir adını veriyorlar.

#7
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Bu konuya hiç yorum yapmadığım halde adımın geçmesi hayret.

Dolunay o yorumu ben yapmadım, sadece yazılanları düzenlediğim için ismimi orada gördün.


Cevap vermişken yorumumu da yapayım bari;


Valla siz bana ağlamayın kendi halinize ağlayın, neden mi, çünkü siz daha dininizi bilmeyen, Kuran' ı daha anlayamamış biri olarak kendi halinize ağlayın. Kulaktan dolma sözlerle din öğrenilmez, Allah akıl vermiş, fikir vermiş ve ilk ayet olarak "OKU" demiş, oku arkadaşım, oku ama okuduklarını da anla, kendi aklını kullan, başkasının aklına ihtiyacın olmasın, başkasının dediklerini yapma, doğruyu öğren ve uygula, hayat böyle gitmez, kendin ol.


Nur suresinin 31. ayetini oku, ama anlamak istediğin gibi anlama. Çünkü Nur suresinin 31 ayetini isteği gibi yorumlayanlardan dolayı bu tartışmaları yaşıyoruz.

Siyasetin oyuncağıdır türban, oyuna gelmeye bayılıyoruz.

Kuran'da başı kapamak yoktur, ziynetini kapatmak vardır.


Nur Suresi 31. Ayet

Mü'min kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. ..."




Başörtüsü olarak kullanılan kelime Arapçada “h-m-r” kökünden gelen “humur” kelimesidir. Humur örtü demektir. “Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar” ibaresinden büst bölümü örtülürken, belki rüzgardan ve soğuktan korunmak için başın üzerinden omuzlara ve büste atılan bir örtü olarak düşünülse de bu tasvirden hiçbir şekilde baş örtüsü anlamı çıkmayacaktır. Çünkü ayet, saçları değil doğruca göğüs yırtmaçlarının üstünü işaret etmektedir. Zira erkek tarafından çekici bulunan, cinsel bir uyarı olarak algılanan, kadının saçı değil, kadının yarısı elbise tarafından gizlenmiş göğüs yuvarlağı ve göğüs çatalıdır. Zaten cinsel uyarı unsuru kadının saçı olsaydı, kanımca Allah, kadının saçını değil, erkeğin gözünü örterdi, herhalde bir göz örtüsü veya yarım at gözlüğü ile.

Bu ayette dikkatleri çeken ikinci kelime Arapça “ziinet” Türkçe “ziynet” kelimesidir. Ziynet kelimesi, kadına mahsus kıymetli unsurlardır. İyice düşünüldüğünde, ziinet kelimesi süs ve takı manasına gelirken, kadına mahsus kıymetli unsurlar babından, kadının yüzü, saçları, göbeği, sırtı, bacakları, göğüsleri ve kalçaları manasına da kullanılmaktadır. Bu ayette ise kadınların bedenleri ve cinsellik mevzu bahis olduğundan, burada ziynet, “göğüsler ve kalçalar” manasında kullanılmış olmalıdır.

Halbuki, başörtüsünü dinsel bir kapanma emrinin sonucu olarak kullanıldığını savunan kesim “humur” sözcüğünü “başörtüsü” olarak algılayıp, “ziinet” sözcüğünü de “saç” olarak yorumladığında, ki birçok tefsirde “saç” manasına kullanılmıştır, ayetin o kısmının tercümesi de şu şekle dönüşmektedir:


"Görünen kısımlar müstesna, ziinet yani saçlarını açmasınlar. Humur yani başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar."



Bu ayetten zorla ıkına sıkına "örtünme emri" çıkarmaya çalışan zihniyet, tefsir yaparken "örtü" sözcüğünü "baş örtüsü"ne, ziynet (süs) kelimesini de "ziynet yerleri"ne çevirmiştir.


Sonuç olarak Kuran'da başörtüsü yoktur.


Başörtüsü ve kapanma ile ilgili aşağıda bir link vereceğim, lütfen onu da incele ve anlamaya çalış.



BAŞÖRTÜSÜ VE KAPANMA

#8
romsi

romsi

    KD ™ Yakın Arkadaş

  • Kadim Dost
  • 455 İleti
  • Gender:Male
  • Location:ABD
Kafir desinler...cok da umrumda....

#9
HAYAL_19

HAYAL_19

    KD ™ Yeni Tanıdık

  • Dost
  • 6 İleti
SELAM BEN HAYAL! MÜSLÜMANIM DİYEBİLEN BİR İNSANIN BAŞÖRTÜSÜNDEN BU DERE CE RAHATSIZLIK DUYMASI, DİNDE BAŞÖRTÜSÜNÜ YOK SAYMASI VE BU KONUDAKİ BİR ÇOK AYETE RAĞMEN HALA BAŞ ÖRTÜSÜ KONUSUNDAKİ BU ISRARCI TUTUMLAR GERÇEKTEN ÇOK ÜZÜCÜ...
BUNLARIN DA ÖTESİNDE İNSANLARIN İNANÇLARINA VE İNANDIKLARI GİBİ YAŞAMALARINA ÇOK BÜYÜK BİR SAYGISIZLIK OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. SÖZDE AYDINLARIMIZIN LAİKLİK HAK HUKUK SÖYLEMLERİNE RAĞMEN KONU BAŞÖRTÜSÜNE GELDİĞİNDE BUNU BİR GERİCİLİK, KADINA DEĞER VERMEME, KADINI ÜÇÜNCÜ SINIF İNSAN GÖRME GİBİ YAKLAŞIMLARLA DİNİ VE DİNDARLARI YARGILAMALARI GERÇEK GERİCİLİĞİN BÜYÜK GÖSTERGESİDİR..
ISRARLA MESAJLARDA TEKRARLANAN KURANDA BAŞÖRTÜSÜ AYETİNİN OLMADIĞI KONUSUNA BİR CEVAP OLMASI NİTELİĞİNDE BU AYETLERİ ŞU ŞEKİLDE BELİRTMEK İSTİYORUM:
"MÜ MİN KADINLARA SÖYLE: GÖZLERİNİ HARAMDAN KAÇINDIRSINLAR. IRZLARINI KORUSUNLAR. SÜSLERİNİ AÇIĞA KOYMASINLAR .ANCAK KENDİLİĞİNDEN GÖRÜNENLERİ MÜSTESNA.. BAŞÖRTÜLERİNİ YAKALARININ ÜSTÜNE SARKITSINLAR......" NUR SURESİ 31. AYET.
ÖRTÜNMENİN DİNDE VAR OLMADIĞINI SÖYLEYENLERE İTHAFENDİR. HANGİ GÜN BİR KURAN MEALİ ALIP OKUMA ZAHMETİNDE BULUNDUNUZ DA BU ŞEKİLDE YORUMLAR YAPIYORSUNUZ. KULAKTAN DOLMA BİLGİLERİN ARKASINDA DURMAK YERİNE REALİTELERLE YAŞAMAYI İNANMAYI DENEYİN..

#10
HAYAL_19

HAYAL_19

    KD ™ Yeni Tanıdık

  • Dost
  • 6 İleti

Bu konuya hiç yorum yapmadığım halde adımın geçmesi hayret.

Dolunay o yorumu ben yapmadım, sadece yazılanları düzenlediğim için ismimi orada gördün.
Cevap vermişken yorumumu da yapayım bari;
Valla siz bana ağlamayın kendi halinize ağlayın, neden mi, çünkü siz daha dininizi bilmeyen, Kuran' ı daha anlayamamış biri olarak kendi halinize ağlayın. Kulaktan dolma sözlerle din öğrenilmez, Allah akıl vermiş, fikir vermiş ve ilk ayet olarak "OKU" demiş, oku arkadaşım, oku ama okuduklarını da anla, kendi aklını kullan, başkasının aklına ihtiyacın olmasın, başkasının dediklerini yapma, doğruyu öğren ve uygula, hayat böyle gitmez, kendin ol.
Nur suresinin 31. ayetini oku, ama anlamak istediğin gibi anlama. Çünkü Nur suresinin 31 ayetini isteği gibi yorumlayanlardan dolayı bu tartışmaları yaşıyoruz.

Siyasetin oyuncağıdır türban, oyuna gelmeye bayılıyoruz.

Kuran'da başı kapamak yoktur, ziynetini kapatmak vardır.
Nur Suresi 31. Ayet

Mü'min kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. ..."

Başörtüsü olarak kullanılan kelime Arapçada “h-m-r” kökünden gelen “humur” kelimesidir. Humur örtü demektir. “Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar” ibaresinden büst bölümü örtülürken, belki rüzgardan ve soğuktan korunmak için başın üzerinden omuzlara ve büste atılan bir örtü olarak düşünülse de bu tasvirden hiçbir şekilde baş örtüsü anlamı çıkmayacaktır. Çünkü ayet, saçları değil doğruca göğüs yırtmaçlarının üstünü işaret etmektedir. Zira erkek tarafından çekici bulunan, cinsel bir uyarı olarak algılanan, kadının saçı değil, kadının yarısı elbise tarafından gizlenmiş göğüs yuvarlağı ve göğüs çatalıdır. Zaten cinsel uyarı unsuru kadının saçı olsaydı, kanımca Allah, kadının saçını değil, erkeğin gözünü örterdi, herhalde bir göz örtüsü veya yarım at gözlüğü ile.

Bu ayette dikkatleri çeken ikinci kelime Arapça “ziinet” Türkçe “ziynet” kelimesidir. Ziynet kelimesi, kadına mahsus kıymetli unsurlardır. İyice düşünüldüğünde, ziinet kelimesi süs ve takı manasına gelirken, kadına mahsus kıymetli unsurlar babından, kadının yüzü, saçları, göbeği, sırtı, bacakları, göğüsleri ve kalçaları manasına da kullanılmaktadır. Bu ayette ise kadınların bedenleri ve cinsellik mevzu bahis olduğundan, burada ziynet, “göğüsler ve kalçalar” manasında kullanılmış olmalıdır.

Halbuki, başörtüsünü dinsel bir kapanma emrinin sonucu olarak kullanıldığını savunan kesim “humur” sözcüğünü “başörtüsü” olarak algılayıp, “ziinet” sözcüğünü de “saç” olarak yorumladığında, ki birçok tefsirde “saç” manasına kullanılmıştır, ayetin o kısmının tercümesi de şu şekle dönüşmektedir:
"Görünen kısımlar müstesna, ziinet yani saçlarını açmasınlar. Humur yani başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar."

Bu ayetten zorla ıkına sıkına "örtünme emri" çıkarmaya çalışan zihniyet, tefsir yaparken "örtü" sözcüğünü "baş örtüsü"ne, ziynet (süs) kelimesini de "ziynet yerleri"ne çevirmiştir.
Sonuç olarak Kuran'da başörtüsü yoktur.
Başörtüsü ve kapanma ile ilgili aşağıda bir link vereceğim, lütfen onu da incele ve anlamaya çalış.
BAŞÖRTÜSÜ VE KAPANMA


HER MÜSLÜMANIN BİLMESİ GEREKEN İLK KURALARDAN BİRİ DE ŞUDURKİ KUR-AN ŞAHISLARIN YORUMLARIYLA ANLANMASI GEREKEN BİR KİTAP DEĞİLDİR. BUNU YORUMLAMAK ADINA YILLARINI VERMİŞ MÜTERCİMLER VARDIR. BUNLARIN YORUMLARIYLA FETVALARIYLAİNANÇLARIMIZI PEKİŞTİRMEK DURUMUNDAYIZ. BELLİ SINRLAR İLKİN PEYGAMBERİMİZLE ÇİZİLMİŞTİR. KUR-AN EN BÜYÜK YOL GÖSTERİCİDİR. ARDINDAN PEYGAMBERİMİZİN ÖRNEK HAYATINA AYNA OLAN HADİSLER, SÜNNETLER GELİR. VE DEVAMINDA DA FETVA VERME YETKİSİNE SAHİP DEĞERLİ DİN ADAMLARIMIZ TARİHTE İZ BIRAKMIŞ EVLİYA VE ENBİYALARIMIZ VARDIR. KUR-ANI YORUMLAMAK BİR YANA ARAPÇADAN TÜRKÇEYE MEALİNİ BİLE YAPMAKTA BİR ÇOK DİN ADAMIMIZ ÇEKİNİRLER. BİLİRLER Kİ BU BÜYÜK BİR YYÜKÜMLÜLÜKTÜR. ONLAR DAHİ BUNU İŞİN ÜSTADLARINA BIRAKMA KANISINDADIRLAR.

DURUM BÖYLEYKEN PEK ÇOK İNSANIN KURANI ANLAMAK ADINA KENDİLERİNCE BİR MÜTERCİMLİĞE SOYUNMALARI ÜZÜCÜ..

KUR-AN DA BAŞ ÖRTÜSÜ VARDIR. BİR ÇOK AYETTE BUNA DELİLDİR. BUNLARI GÖRMEZDEN GELEREK ANLAMAK İSTEDİĞNİZ GİBİ YORUMLAR YAPMAK İSTEMENİZ BÜYÜK BİR EKSİKLİKTİR. BUNUYAPMAK YERİNE DAHA FAZLA DOĞRU KAYNAKLARDAN ARAŞTIRARAK ÖĞRENMEYİ DENEYİN. VE HER ŞEYİN DE ÜSTÜNDE BAŞ ÖRTÜLÜ İNSANLARI AŞAĞILAMAK YERİNE TÜM İNSANLARA OLMASI GEREKEN GİBİ ONLARADA SAYGI DUYUN.




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı