İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Formula 1'de 2008 Nasıl Geçti ? | Formula 1 2008 Almanağı

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya henüz cevap yazılmadı

#1
Erkan

Erkan

    Sanki Çok Önemli Kararlar Alacak Gibiyim Ama, Du Bakalım ?

  • Yönetici
  • 5.701 İleti
  • Gender:Male
Resmi ekleyen

Tarihin en çekişmeli sezonlarından birine sahne olan Formula 1'de 2008'in kazananı McLaren'den Lewis Hamilton oldu.

Motor sporlarının en çok ilgi çeken branşı Formula 1'de heyecan son yarışın son virajına kadar sürdü. Yine Ferrari ve McLaren arasındaki heyecana sahne olan yılın sonunda Lewis Hamilton, F1 dünyasının hem en genç, hem de ilk siyahi şampiyonu oldu.

Yıl boyunca pek çok sürpriz yaşandı. 18 yarışta pol pozisyonundan start alan pilotlardan yalnızca 7'si ilk sırada finiş görürken, 5 değişik takımdan 7 değişik sürücü yarış kazandı.

AÇILIŞ HAMİLTON'DAN
Sezon hemen her zaman olduğu gibi Avustralya'da açıldı. Geçen yıl şampiyonluğu kıl payıyla Raikkonen'e kaptıran McLaren pilotu Lewis Hamilton sezona iyi başladı. Ek çok kazanın yaşandığı yarışta Ferrari'den Massa ve Raikkonen finişe ulaşamadı. Birinciliği İngiliz Lewis hamilton elde ederken start çizgisini ancak 7 pilot geçti.


Geçen yılın şampiyonu Kimi Raikkonen, Malezya'da ise kürsünün ilk basamağına çıktı. Bahreyn'de pol-pozisyonu sürpriz biçimde Kubica'nındı. Ama, yarış Ferrari dublesiyle sona erdi. Massa yarışı kazanırken ikinci olan Raikkonen şampiyona liderliğine yükseldi.

Raikkonen kazandığı İspanya GP'sinden sonra da liderliğini sürdürdü. Hamilton'ın üçüncü olduğu yarışın unutulmaz anı, lastiği yerinden çıkan Kovalainen'in saatte 300 km. hızla giderken kontrolünü kaybettiği andı.

İspanya'nın ardından Super Aguri takımı mali kriz nedeniyle F1'den çekilince şampiyonada yeniden 10 takım kaldı.

Şampiyonanın 5. durağı istanbul'du. Türkiye, ilk kez mayıs ayında Formula 1'e evsahipliği yaptı. Pol-pozisyonundan start alan Felipe Massa kariyerinin ilk yarışını kazandığı İstanbul'da üst üste 3. kez zafere ulaştı. Lewis Hamilton 3 pit stop yapınca 2.'likle yetindi. Üçüncülük Kimi Raikkonen'nin şampiyona liderliğini sürdürmesine yetti.

2 hafta sonra Monaco'da liderlik el değiştirdi. Yağmurlu ve olaylı geçen Monaco GP'sinde Hamilton, 5.turda bariyerlere çarptığında patlayan lastiğine karşın, McLaren'in doğru stratejisiyle birinci olmayı başardı.

KUBİCA'NIN İNTİKAMI!
Geçen yıl Kanada'da hayatının en büyük kazasını geçiren Robert Kubica, aynı pistte bu kez büyük bir başarıya imza attı. Montreal'de kariyerinin ilk birinciliğini elde eden Polonyalı pilot, şampiyonada da liderliğe yükseldi. Şampiyonluk için çekişen 2 pilottan Hamilton'ın pit çıkışında Raikkonen'e çarptığı an yarışın dönüm noktasıydı. İki sürürcü de yarış dışı kalırken, suçlu bulunan Hamilton'a bir sonraki yarış Fransa GP'sinde 10 sıra geriden start alma cezası verildi.


Fransa'da Ferrari bir kez daha duble yaptı. Takım arkadaşı Raikkonen'in önünde ilk sırayı alan Massa, 1993'te Ayrton Senna'dan sonra şampiyona liderliğine yükselen ilk Brezilyalı pilot oldu.

Britanya GP'sini ev sahibi Lewis Hamilton kazandı. Yağmurlu yarışta Hamilton, ikinci Heidfeld dışında tüm rakiplerine tur bindirdi. Raikkonen dördüncü, tam 5 spin atan Massa da 13. olunca şampiyonaya büyük heyecan geldi ve üç pilot Hamilton, Massa ve Raikkonen'in puanları eşitlendi. Hamilton ingiltere'den sonra Almanya GP'sinin yapıldığı Hockenheim'dan da zaferle ayrıldı.

Macaristan GP'si dramatik bir finişe sahne oldu.Ferrari pilotu Felipe Massa lider durumdayken bitime 3 tur kala motor arızasıyla yarış dışı kalınca sürpriz bir isim, McLaren'den Kovalainen birinci, daha da sürprizi Toyota'dan Timo Glock, Kimi Raikkonen'in önünde ikinci oldu. Hamilton beşinciliğine karşın şampiyona liderliğini sürdürdü. Macaristan'ın şanssız ismi Massa, ilk kez F1'e ev sahipliği yapan Valencia caddelerinde ise zafere ulaşmayı bildi.

YAĞMUR HEYECAN GETİRDİ
Sonraki 2 yarış Belçika ve İtalya GP'leri bir hayli hareketli geçti. Yağmurlu Belçika GP'sinini büyük bölümü Hamilton ile Raikkonen arasındaki çekişmeye sahne oldu. Raikkonen bitime 2 tur kala kontrolünü kaybedince, Hamilton finiş çizgisinden ilk geçen isim oldu. Ancak, İngiliz pilot da Raikkonen'i geçmeye çalışırken şikanda haksız avantaj sağladığı gerekçesiyle 25 saniye ceza alınca Massa yarışın birincisi ilan edildi.

Resmi ekleyen


Yağmurlu İtalya Grand Prix'sinden ise F1 tarihinin en genç pol pozisyonu sahibi ve yarış birincisi çıktı. 21 yaşındaki Sebastian Vettel, kariyerinin ve takımı Toro Rosso'nun ilk birinciliğini elde etti.

McLaren'de geçirdiği mutsuz 2007'nin ardından iki şampiyonluk yaşadığı yuvası Renault'ya geri dönen Fernando Alonso sonraki iki yarışa damga vurdu. Formula 1 tarihinin ilk gece yarışına evsahipliği yapan Singapur'da Alonso bu sezonki ilk yarışını kazanırken, Nico Rosberg ikinci, Hamilton üçüncü sırayı aldı. Ferrari ise yarışı puansız kapattı. Massa pit alanını benzin hortumuyla terk edince, Raikkonen de duvara çarpınca puan alamadılar.

Alonso, Singapur'dan sonra Japonya'da da zafere ulaştı. Şampiyonluk adaylarından Hamilton, Raikkonen'in yoldan çıkmasına neden olduğu için, Massa da Hamilton'a çarptığı için ceza aldı. Hamilton yarışı puansız kapadı, Massa ise ancak 2 puan alabildi.

Sondan bir önceki yarış Çin GP'si Hamilton, Massa, Raikkonen sıralamasıyla sona erdi. Böylece, şampiyonluk heyecanı son yarışa taşındı.

VE MUTLU SON HAMİLTON'IN
Brezilya Grand Prix'sine Massa'nın 7 puan önünde başlayan Hamilton rakibinin yarışı kazanması halinde en az beşinci olmalıydı. Massa kendi evinde hem pol pozisyonunu hem de yarışı kazanmayı bildi. Hatta, finiş bayrağını gördüğünde şampiyonluk sevinci bile yaşadı. Ancak, bu sevinç sadece birkaç saniye sürdü. Massa çizgiden geçtiğinde altıncı sırada olan Hamilton, son metrelerde önündeki Timo Glock'u geçerek ihtiyacı olan puanları aldı ve 23 yaşında tarihin en genç Formula 1 şampiyonu unvanını ele geçirdi.


Massa 6 birincilikle ikinci olurken, Hamilton 5 birincilik, ancak daha büyük bir istikrar ile mutlu sona ulaştı. Ferrari ise markalar şampiyonluğuyla teselli buldu.

KRİZ F1'İ DE VURDU
Yılın son dönemine ise ekonomik kriz damga vurdu.


Önce Fransa 2009'da yarış düzenleyemeyeceğini açıkladı. Ardından Kanada F1'in patronu Bernie Ecclestone'ın talep ettiği ücreti ödemeyeceğini açıkladı. Son olarak da Hockenheim Pisti devlet desteği olmaksızın Almanya GP'sine ev sahipliği yapamayacağını duyurdu.

Ama, asıl şok Japon otomotiv devi Honda'nın F1'den çekilme kararıyla yaşandı. Bu gelişmelerin ardından maliyetlerin düşürülmesinin yolunda ciddi kararlar alındı.




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı