İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Çocuklar İçin Klasik Batı Müziği Bölüm - 4

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya henüz cevap yazılmadı

#1
Sema

Sema

    Ne Mutlu Türküm Diyene!!

  • Yönetici
  • 5.470 İleti
  • Gender:Female
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü, Ülke Gündemi, Siyaset ve Köşe Yazıları...

Resmi ekleyen



Çocuklar İçin Klasik Batı Müziği Bölüm 4



Müzik bir çocuğun gelişimine katkıda bulunan değerli bir sanat ve aktivite olabilir. İşte bunun nedenlerini yansıtan bazı araştırmalar.

1985- Gordon Shaw ve araştırma ekibi insan beyninin sinir yapısı için yeni bir model sundu.

1989- Hangi müzisyenlerin beyninde müziği hissettiğine dair deneyler sonucunda müzik ve diğer yaratıcı yeteneklerin (Matematik, Satranç gibi) milyarlarca beyin nöronunu harekete geçirdiği tespit edildi.

1991- Gordon Shaw ve araştırma ekibi müziğin konuşma öncesi bir dil olarak kabul edilebileceğini, erken yaşta müzik eğitiminin beyin fonksiyonlarının gelişmesinde faydalı olabileceğini açıkladı.

1992- Müziğin de dahil olduğu bir sanat programına katılan çocukların kendilerine karşı güvenlerinin önemli ölçüde arttığı tespit edildi.

1993- Müzik eğitimi alan anaokulu çağındaki çocuklar üzerinde yapılan araştırmalar bu çocukların mantık kabiliyetlerinin geliştiğini gösterdi.

1993- Kolej öğrencilerinde yapılan bir deney bir Mozart sonatı dinledikten sonra mantık kabiliyetlerinin önemli ölçüde geliştiğini gösterdi.

1994-
Sekiz ay boyunca piyano dersi alan anaokulu çağındaki çocukların IQ’larının %46 oranında geliştiği anlaşıldı. Bu gelişim müzik eğitimi olmadan sağlanamadı.

1995- İlk Mozart araştırması sonucunda Mozart dinlemenin zekayı geliştirdiği anlaşıldı. Bu etki müziğin günler boyunca dinlenmesi durumunda katlanarak çoğalıyordu.

1996-
Rhode Island-ABD’de yetenek geliştirici bir müzik programına tabi tutulan iki öğrenci matematikte önemli bir gelişme kaydetti.

1996- Şarkı söyleme ve piyano dersi alan anaokulu çağındaki çocuklar, müzik dersi almayan çocuklara göre nesnel testlerde daha başarılı oldular.

1997- Piyano dersi alan ve bir matematik bilgisayar oyunu oynayan ikinci sınıf öğrencileri, bilgisayar yoluyla İngilizce dersi alan ve bir matematik yazılımıyla oynayan çocuklara göre dört işlemi çok daha iyi yapıyordu.

1998- Genç Çocuklar için Müzik isimli bir programa katılan 4-6 yaş grubu çocuklar zekalarını ölçen testlerde önemli başarılara imza attılar.





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı