İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Elektrikli Araba - Elektrik İle Çalışan Arabalar | Elektrikli Arabalar Hakkında - Elektrikli Araçlar İçin Altyapı Hazırlığı

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 10 yanıt gönderildi

#1
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Elektrikli Araba


Motor yok! Benzin deposu yok! Egzoz yok! Çevre kirliliği yok! Gürültü yok! Aynı zamanda petrol parasıyla beslenen lobiler, diktatörler vb. de yok!


Resmi ekleyen



Elektrikli araba tam olarak neyin nesi?

Yüksek performanslı piller elektriği depolar. Elektrik motoru ile itiş gücü üretilir. Teker döner, araba gider. Tüm bunlar olurken ne fosil yakıt kullanılır ne de çevreye zehirli atık salgılanır. Yağ değiştirmek, motor bakımı yapmak zorunda değilsiniz. Buji, benzin deposu, distribütör, akü, debriyaj pedalı, susturucu vb. gibi kavramlar sizin için artık tarih olmuştur!

Kulağa hoş geliyor. Nereden alabiliriz?

Büyük bir dönüşüm, yüksek teknoloji ve altyapı gerektirdiği için çok az sayıda ülkede, o da daha çok test amaçlı üretiliyor. 90’lı yılların başında California Eyaleti’nin yürürlüğe soktuğu ‘Sıfır Emisyon’ uygulaması üzerine büyük otomobil şirketleri, gayet randımanlı çalışan EV’ler piyasaya sürmüş, lobilerin devreye girmesiyle üretimi durdurdukları gibi, aynı zamanda uygulama da yürürlükten kaldırılmıştı. Amerika’da Toyota, GM ve Honda gibi şirketler, müşteri memnuniyeti ve talebine rağmen, maliyetleri ve kullanımın yaygın olmamasını öne sürerek EV’lerin yapımını ve satışını durdurdu.


Resmi ekleyen



Nasıl ve nerede şarj edeceğiz?

Şu an kullananlar evlerinin garajlarında şarj ediyor. Elektrik motorunun ve kullanılan pillerin cinsine göre 4-5 saati buluyor. Altyapının ve yapılan yatırımların genişlemesiyle birlikte daha uzun ömürlü pillerin üretilebilmesi mümkün. Aynı zamanda Amerika’da, bu işin öncülüğünü yapmış California gibi bazı eyaletlerde EV’lere yönelik ‘elektrik istasyonları’ mevcut.

Benzinden daha mı ucuz?

Evet, kesinlikle daha ucuz. Kilometresi 2 cent civarında! Ama EV’lerin bir sorunu, bir depo ‘elektrikle’ 200 km civarında yol alabilmeleri. Akabinde pillerin şarj edilmesi gerekiyor. Pil kapasitesinden kaynaklanan bu sorun bir yana, EV’lerin ardında, güneş panelleri, rüzgâr değirmenleri, hidro-elektrik santralları ve hatta, çok eleştirilmelerine rağmen, nükleer santrallar gibi ümit vadeden devasa ‘pompalar’ bulunuyor. Her halükarda, nükleer santralların atıkları da dahil olmak üzere, çevreye, petrolle çalışan araçlar kadar zarar vermiyorlar!

Madem bu kadar iyi, neden ortalıkta yoklar?

Çevrecilere ve EV derneklerine bakılırsa, petrol kartelleri ve otomobil lobileri, pazar paylarını ve ellerindeki büyük gücü kaybetmemek için üretimi, satışı ve yaygınlaşmasını engelliyor. Toyota gibi, EV üretimini durduran sayılı üreticilere göreyse, yeteri kadar talep yok. Üstelik, araç pilleri, halen hem alıcı hem de satıcı açısından büyük maliyet. Kısa zamanda ölen pillerin yenilenmesi, aracın maliyetini geçebiliyor. Buna rağmen şirketler, bir yandan EV’ler üzerinde çalışmaya devam ederken, daha çok, benzinle çalışmaya başlayıp bir süre sonra elektrik enerjisiyle yola devam eden hibrid (melez) modellere ağırlık vermiş durumdalar.

Konu Hale tarafından 02 Nisan 2015 Perşembe - 19:00 tarih ve saatinde düzenlenmiştir
Resim Linkleri Düzenlenmiştir.


#2
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Elektrikli Araba


GM Ürün Geliştirme müdürü Bob Lutz, Reuters'a yaptığı açıklamada, 2010 yılı sonuna kadar elektrikle çalışan Chevrolet Volt'u piyasaya sunmayı amaçladıklarını belirtti.

Şirket içerisinde 2010 hedefi ile ilgili kuşkular olduğunu ve çalışanların biraz şüpheyle yaklaştıklarını belirten Lutz, "Ancak biz yönetici pozisyonunda çalışanlar, bunun belirlenen zamanda gerçekleştireceğini söylüyoruz" ifadesini kullandı.

Lutz, yol testleri önümüzdeki sene başlayacak olan araç ile Toyota'nın Pirius modeli ile bu pazardaki hakimiyetini zorlayacaklarını kaydetti.

GM'in üzerinde çalıştığı yeni model, piyasadaki hibrid araçlardan farklı olarak iki pil ve içten yanmalı bir motorun kombinasyonu iler çalışacak. Piller ise evde şarj edilebilecek. Araç sadece piller vasıtası ile 65-70 km yol gidebilecek.

Öte yandan Lutz, Toyota'nın Pirius ile hibrid oto pazarına girdiğinde kendilerinin bu pazara girmeme kararı aldıkları için pişman oldukları itirafını da yaptı. Toyota, Pirius ile şu anda ABD hibrid oto pazarının yüzde 80'ini kontrol ediyor.


Hürriyet - Arabalar.gen.tr


#3
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Elektrikli Araçlar İçin Altyapı Hazırlığı


General Motors Europe ve Iberdrola, ortaklaşa bir fizibilite çalışması yapmak üzere bir anlaşma imzaladı. Bu anlaşma ile fişli elektrikli otomobillerin entegre şekilde pazarlanması için yeniden şarj etme alt-yapısının teknik gerekleri, ve ihtiyaçları analiz edilecek. Bu anlaşma, İberdrola’dan İspanya İş Ağı Direktörü Javier Villalba ve General Motors Europe’tan Ürün Planlama Başkan Yardımcısı Jamal El-Hout tarafından imzalandı.

Bu işbirliği, kendi ilgili iş alanlarında dünya çapında lider olan her iki şirketin, özellikle daha uzun menzilli elektrikli araçların (Chevrolet Volt gibi) geliştirilmesini teşvik etmek konusunda ne kadar istekli olduklarını yansıtıyor. Bu tip araçlardan yüksek miktarlarda yararlanılırsa, enerji verimi ve çevre korumacılığı bakımından önemli katkılar sağlanacak.

Şu anda her iki şirket, fişli elektrikli taşıtlar ile ilgili önemli bir uluslararası projede birlikte çalışıyor. Bu proje, ABD'nin yüksek prestijli Elektrik Gücü Araştırma Enstitüsü (EPRI) tarafından koordine ediliyor. Bu proje çalışmasına, ayrıca tüm dünya çapında 41 elektrik şirketi daha katılıyor.

Bu çalışmanın başlıca ana alanları, İspanya ve İngiltere’de gerçekleştirilecek ve tüketiciler için hem kullanışlı, hem de güvenli şarj sağlanmasına yönelik olacak. GM ve Iberdrola, özel evlerde ve bürolarda, kamusal veya özel park alanlarında fiş takılacak prizlerin lokasyonu için ve elektrik sayaçlarının kurulması için teknik gerekleri, koşulları, ihtiyaçları analiz edecek.

Anılan bu çalışma çerçevesinde, her iki şirket, elektrikli otomobillerin optimum uygulanabilirliğini değerlendirmek için, birtakım çok özel aksiyonlar geliştirmeyi umuyor. General Motors Europe ve Iberdrola, E-REV teknolojisini ve elektrik ağı kapasitesini analiz edecekler ve taşıtların elektrik şarjları için durum ve koşulları belirleyecek.

Fizibilite araştırmasının sonucunun olumlu çıkması durumunda, her iki şirket, bu girişimin uygulanmasını desteklemek üzere, birtakım farklı Avrupalı, ulusal, bölgesel ve lokal hükümetler ile mümkün anlaşmaları değerlendirmeyi öngörüyor.


#4
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Hedef Sıfır Salınımlı Ulaşım


Zürih Belediyesi Elektrik Kurumu ewz ve Renault-Nissan İttifakı, elektrikli araçların kullanımını teşvik etmek amacıyla bir işbirliği anlaşması imzaladı. İşbirliği ile taraflar, İsviçre'de sıfır salınımlı ulaşımı hedefliyor.


Resmi ekleyen



Renault-Nissan İttifakı ile bir karşılıklı mutabakat protokolü imzalayan ewz, kirletici salınımları azaltarak çevreci ulaşıma öncelik verecek. Elektrik prizinden şarj edilen melez ve elektrikli araçlar, enerji kullanımı yönünden son derece verimliler ve seçilen akım tipine göre CO2 emisyonlarının en az dörtte bir oranında azaltılmasını sağlıyor.

Zürih Belediye danışmanı Andres Türler konuyla ilgili olarak, "Ulaşım aynı zamanda 2 bin Watt'lık bir toplum yönünde planlanmalıdır" dedi.

23 Mart 2009'da Andres Türler ve ETH'den Prof. Guzzella, Zurich 2025 Enerji ve Ulaşım Forumu çerçevesinde elektrikli araçların olanakları ve limitleri konusunda görüşmek üzere Zürih'te bir araya gelecek.

Nissan International S.A. Başkan Yardımcısı Eric Nicolas, "Sıfır emisyon lehine aktif katılımı ile ileri doğru anlamlı bir adım atan Zürih kenti ile oluşturduğumuz bu işbirliğinden büyük memnuniyet duyuyoruz. Zürih Belediyesi Elektrik Kurumu ewz ile yakın işbirliğimiz sayesinde, bu yeni ulaşım çağının gerektirdiği koşulların geliştirilmesi yönünde arzu edilen en iyi baza sahip olacağız" dedi.

Konu Hale tarafından 02 Nisan 2015 Perşembe - 18:59 tarih ve saatinde düzenlenmiştir
Resim Linkleri Düzenlenmiştir.


#5
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
BMW Elektrikli Şehir Aracı Üretecek

BMW Başkanı Norbert Reithofer, Bavyeralı üreticinin yakın gelecekte kalabalık şehirlerde kullanım kolaylığı sunan ve ayrıca çevre dostu bir model üreteceğini söyledi.


Dünyanın petrol rezervlerinin her geçen gün biraz daha azaldığı gerçeği otomotiv sektörünü farklı enerji kaynakları bulma konusunda çalışmalar yürütmeye itiyor. Benzin ve dizel araçların yerini alacak farklı uygulamalar konusunda şimdiden geliştirme çalışmaları sürdürülüyor. Bu konuda diğer firmalardan geride kalmak istemeyen BMW, ilerleyen yıllarda elektrik ile çalışan küçük bir şehir aracını piyasaya süreceğini onayladı.

Bu konuda açıklamalar yapan BMW Başkanı Norbert Reithofer, BMW'nin böyle bir model üzerinde çalışmalar yürüttüğünü doğruladı. Reithofer, "Bu yeni şehir aracında müşteriler tam elektirikli sürüş ve yüksek verimlilikli yanma sağlayan motor arasında seçim yapabilecek. Bu aracın seri üretimine önümüzdeki on yılın ilk yarısında başlanabilir" dedi.

Bu yeni aracın detayları belli olmadığı için araçda kullanılacak motor konusunda da belirsizlikler mevcut. İlk söylentilerde aracın sadece elektrikle çalışacağı söylensede, aracın bir hybrid güç ünitesine sahip olabileceğide vurgulanıyor.


#6
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Japonya’da Otomobillerin Yarısı Elektrikli Olacak


2020 yılında Japonya'da satılan otomobillerin en az yarısının tümüyle elektrik veya yakıt piliyle çalışan yeni nesil modeller olması bekleniyor.


Resmi ekleyen



TOKYO - Şarj edilebilen otomobillerin pazardaki payı hızlanarak artıyor. 2020 yılı tahminleri, Japonya'da satılacak otomobillerin yarısının bu çevreci modellerden oluşacağı yönünde.

Mitsubishi ve Subaru firmalarının şimdiden piyasaya sürdüğü elektrikli modeller, henüz sadece profesyonelleri hedefliyor. Nissan da ilk modeli Leaf'i gelecek yıl piyasaya sürüyor. Yakıt piliyle çalışan otomobillerin de 2015'te yollara çıkması bekleniyor.

"Temiz" yakıtla çalışan bu araçların imalatı, şimdiye kadar ihtiyaç duyulmayan fonksiyonları içeren altyapı çalışmalarını gerektiriyor.

Konu Hale tarafından 02 Nisan 2015 Perşembe - 18:57 tarih ve saatinde düzenlenmiştir
Resim Linkleri Düzenlenmiştir.


#7
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Elektrikli Peugeot 2010'da Geliyor


Elektrikli otomobillerde öncü ve dünya lideri olan Peugeot, %100 elektrikli ve “sıfır salınımlı” iOn modelini 2010 yılı sonunda pazara sunacak. Özellikle lityum-iyon tipi aküler sayesinde elde edilen performansı ve 130 km’lik menzili bu aracın şehir içi ulaşım ve çevreye saygı konularında ön plana çıkmasını sağlayacak.

Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Dünya Prömiyeri ile tanıtılacak olan iOn ile Peugeot, ürün gamına yeni otomobil normlarını dahil ediyor.


Elektrikli araçların öncüsü ve bugün itibariyle 1995 ile 2003 yılları arasında ürettiği 106 ile dünyada en fazla “sıfır salınımlı” otomobil satmış olan üretici ünvanına sahip olan Peugeot, geçmişinden güç alarak yeni elektrikli araçlar pazarının büyük oyuncularından biri olarak kalmayı amaçlıyor. 2010 sonundan itibaren Peugeot, iOn ile Avrupa’da %100 elektrikli yeni bir modeli ticarileştiren ilk markalar arasında yer alacak.

Mitsubishi Motor Company (MMC) ile geliştirilen bu elektrikli araç özellikle şehir içi kullanım ihtiyaçlarına uyarlanmış özellikleri nedeniyle lansmanından itilbaren bireysel müşterilere ve filo müşterilerine hitap edecek (kamu kurumları, yerel yönetimler, büyük şirketler…).

Altı saatte tamamen ve otuz dakikada %80 şarj olabilen lityum-iyon tipi aküler

Dört kapılı, dört koltuklu, 3,48 m uzunluğunda ve 4,50 m dönüş yarıçaplı bu %100 elektrikli otomobil, 47 kW (64 bg) azami güç ve 180 Nm tork geliştirecek ve böylece güvenli bir performans sunacak (azami hızı 130 km/s).

Oldukça yüksek bir menzil mesafesi sunan (standart Avrupa çevriminde 130 km) otomobilin lityum-iyon tipi aküleri 220 V’luk klasik prizde altı saatte tamamen veya hızlı şarj sistemi sayesinde otuz dakikada %80 oranında şarj olabiliyor.

Bu özellikler “sıfır salınımlı” bu şehir modeline performans ve iç mekan genişliği yönlerinden, içten yanmalı motorlu klasik küçük bir model ile kıyaslanabilir seviyede çok yönlü kullanım özelliği kazandırıyor.

Mükemmel seviyede çevreye saygı, kompakt boyutlar, güvenlik, kullanım kolaylığı, iOn’un en önemli kozları olacak… fakat aracın avantajları bunlarla sınırlı kalmıyor.

iOn, “Özel İletişim Kutusu” gibi yenilikçi bir takım hizmetleri de içeriyor. Bu kutu sadece Peugeot’nun Avrupa’da uygulamada lider olduğu kaza sırasında araçların yerinin belirlenmesi ve uygun yardım ekiplerinin gönderilmesini sağlayan acil çağrı hizmetine erişimi değil, aynı zamanda akünün durumu, kat edilen km, bakım öncesi kalan kilometre gibi verilerin iletilmesine de imkan sağlıyor. Otomobilin bu özelliği, filolarının profesyonel yönetimine yardım olanağı veriyor.


Peugeot ve otomobilde yeni boyutlar


iOn, Peugeot’nun farklı şehiriçi ulaşım ihtiyaçlarına cevap veren çok sayıda çözüm sunarak, otomobilde yeni normları ürün gamına dahil etme isteğini de simgeliyor. Markanın çevreye saygı ve fosil enerjilere bağımlılığı azaltma stratejisinin kilit noktalarından birini oluşturuyor.

Böylece, 2 yıldan daha kısa bir sürede, tüketicilere Peugeot ürün gamı dahilinde ek çözümler sunulacak :

• 2010 sonunda, iOn, günlük şehir içi kullanım için %100 elektrikli bir araç.
• 2011 ilkbaharında, çok yönlü kullanım olanağı sunan hibrid model 3008 HYbrid4 : 147 kW / 200 bg, 4 x4 çekiş, 99g/km’a düşürülmüş CO2 salınımı.


Bu araçlar, dizel HDi FAP ve benzinli (VTi, THP teknolojileri) içten yanmalı motorlarla donatılmış olan çevreye saygılı Peugeot ürün gamını tamamlayacaklardır. Bu motorlar şimdiden kendi segmentlerinde emisyon değerleri açısından son derece iyi konumlanmış ürünlerin sunulmasına olanak veriyorlar. 107 modeli km’de 106 g, 207 99 g, 308 120 g, 3008 modeli 130 g ve 407 modeli 129 g CO2 sergiliyorlar.


#8
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Sıfır Emisyon Mercedes-Benz Vito


Elektrikli araç bu yıl içinde üretilecek.


Elektrikli Mercedes-Benz Vito’nun üretiminin ilk aşaması bu yıl gerçekleşecek. Şirket ilk etapta tamamen elektrikli araçtan 100 adet yapmayı ve 20 müşteriye araçlarını teslim etmeyi planlıyor.


Resmi ekleyen



Bu müşteriler 900 kg’a kadar yük taşımak isteyen “filo operatörleri ve kamu kurumları”ndan oluşuyor. Araç 32 kilovatlık bir lityum iyon batarya kullanarak 130 km civarı bir menzile ulaşabiliyor. Güç 90 kilovatlık elektrikli motora gönderiliyor; bu motor da aracı elektronik olarak 80 km/s ile sınırlandırılmış bir hıza çıkarıyor. Van şehiriçi için tasarlandığından ve müşterilerin gereksinimlerine uygun biçimde üretildiği için hız sınırlı tutulmuş.


Resmi ekleyen



Geçtiğimiz hafta İspanya’nın San Sebastia şehrinde, AB Rekabetçilik Konseyi’nin toplantısında prototipi tanıtılan bataryalı araç, İspanya'daki Mercedes-Benz fabrikasında üretilecek.

Eğer sınırlı test üretiminde her şey yolunda giderse şirket pazar testini genişletmek için Vito’dan 2000 adet daha üretecek.


Kaynak: ntvmsnbc

Konu Hale tarafından 02 Nisan 2015 Perşembe - 18:55 tarih ve saatinde düzenlenmiştir
Resim Linkleri Düzenlenmiştir.


#9
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Prizler Standart Olmalı


Otomobil üreticileri standartlaşmayı, elektrikli araçların (EA) halk tarafından kabul görmesinin kilidi olarak görüyor.



Resmi ekleyen




CENEVRE - Otomobil yapımcıları EA'ların tüketiciler için uygun bir seçenek haline gelebilmesi için ortak bir priz ve altyapı standardı geliştirmek üzere geniş politik desteğe ihtiyaç duyacaklarını söylediler.

Bu hafta Cenevre Otomobil Fuarı'nda toplanan otomotiv sektörü yöneticileri, sıfır emisyonlu otomobillerin, düşük emisyonlu hibritlerle rekabet ederek daha fazla sayıda satılmaya başladığında, bir standart olmamasının sorun yaratabileciğini belirttiler.

Toyota'nın Avrupa bölümü başkan yardımcısı Michel Gardel, “Avrupa'da standartlaşma ve uyum, büyük ve kritik bir mesele. Çünkü şu anda Danimarka'dan İtalya'ya seyahat ederken dört kez priz değiştirmeniz gerekiyor” dedi.

Avrupa'da herhangi bir konuda ortak bir sanayi politikası belirlemek büyük bir dert, zira devletler ülkelerinin çıkarlarına öncelik veriyor, bazen bu uğurda bölgesel uyumu ve tüketiciler için kolaylığı feda ediyorlar.

Bu durum EA'lar daha uzun mesafeleri kat etme ve ülkeler arası seyahat edebilme kapasitesine kavuştuğu zaman sorun yaratabilir.


Kaynak: ntvmsnbc


#10
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Tek Şarjla 330km Rekoru



Japonya'da yürütülen ortak proje sonuncunda tek şarjla 300 km'den fazla yol yapabilen otomobil üretildi.



Resmi ekleyen




Elektrikli otomobiller konusunda uzman bilim adamı tarafından kurulan bir Japon şirketi, her tekerleğinde motor bulunan ve bir kez şarj edilerek 300 kilometreden fazla yol katedebilen yeni otomobil modelini tanıttı.

Aracı 2013'te piyasaya çıkarmayı amaçlayan Prof. Hiroshi Shimizu'nun şirketi SIM-Drive, aracın bir kez şarj edilerek bu kadar uzun yol alabilmesini tekerleklerindeki ileri motor sistemleri ve çok hafif karoser kullanılmasının sağladığını açıkladı.

Testler sırasında prototip, şarj edilmeksizin 333 kilometre yol katetti.

Elektrikli otomobil, aralarında Mitsubishi ve Isuzu otomobil üreticileri ile Tokyo Elektrik Şirketi (Tepco) ve IHI ağır sanayi grubunun bulunduğu 34 şirket ve kuruluşun ortak projesi olarak geliştirildi.

Konsepti hazırlayan şirket ve kuruluşlar bu araç platformunu, seri üretim için otomobil fabrikalarına satmayı planlıyorlar.

Japon şirketinden bir yetkili, SIM-Drive'ın ayrıca aralarında Fransız PSA Peugeot-Citroen otomotiv firması ve simülasyon yazılım şirketi Dassault Systemes'in bulunduğu değişik partnerlerle başka bir elektrikli araç prototipi üzerinde çalıştığını belirtti.

Japon Nissan başta olmak üzere sektörün birçok önde gelen şirketi, tamamen elektrikle çalışan otomobillerin geleceğin modelleri olduğunu düşünüyor.

Nissan'ın geçen yıl piyasaya çıkardığı Leaf modeli bir kez şarj edildiğinde 160 kilometre menzile sahip bulunurken, bu mesafe günlük kısa yolculuklar için yeterli görülüyor, ancak potansiyel tüketiciler, şarj istasyonlarının hala çok az olması nedeniyle aracı satın almakta tereddüt ediyorlar.

Elektrikli otomobillerin geniş kitleler tarafından benimsenmesini, bataryaların yüksek üretim maliyetleri de frenliyor.



Kaynak: ntvmsnbc





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı