İçeriğe git


Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Vücut Süsleme Sanatı - Tarihi | Tattoo (Dövme) Gerçekliği - Tattoo, Dövme Örnekleri

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 6 yanıt gönderildi

#1
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.


Vücut Süsleme Sanatı Ve Dövme Tarihine Bakış



Günümüzde dövme yaptırma istemini,kişisel süslenme ve modayla tanımlayabiliriz.Ancak dövmenin insanlık tarihine ilk girişi şüphesizki bu kadar basit değildi.


Resmi ekleyen



Dünyada, ilk sosyal yaşamın örnekleri olarak kabul edilen, ilkel- komünal toplumla birlikte, son derece masum gereksinimlerden yola çıkarak; korkularını, beğenilerini ,isteklerini,inançlarını, geleneklerini,sosyal ve sınıfsal statülerini çizgi ve işaretlerle çıplak bedenlerine, yine bir başka insana ve doğaya göstermenin ifadesi olarak, ilk dövme uygulamaları yapılmıştır.O günün koşullarında ilkel yöntemlerle yaptıkları bu süslemeler insanlık tarihinde yerini almıştır.

Doğaya karşı verdiği hayatta kalma mücadelesi için, zekice geliştirdiği; kesici,delici aletlerin ve ateşi kullanmanın yanı sıra ,dövme ninde insan hayatına bu ilklerle beraber girmesi, aynı zekanın ve ihtiyacın bir ürünüdür.Yukarıda saydığım haklı gerekçelerle birlikte bedenlerine yaptıkları çizimleride bir iletişim aracı olarak kullandıklarını biliyoruz.

Dövme uygulaması,kesintiye uğramadan,günümüze kadar ulaşmasının konuya bir insani ihtiyaç olarak bakılması gerektiğini ortaya koymaktadır.

Bedende giysinin olmadığı ortamda,vahşi hayvanları ürkütmek, avlanan hayvandan daha fazla pay almak, kabilede liderliği güç ve üstünlüğü, ortaya koymada yine benzer işaretler vücutta kullanılmıştır.

İnsan toplulukları arasında, yazının bulunmasıyla birlikte, dövme uygulamaları daha bilinçli ifade biçimiyle güçlenip, sosyal yaşamın olgularını ifade etmede ve dışa vurumunda daha belirleyici olmuştur. Yazıyla birlikte insan yaşamıda sosyal sınıflara ayrılmış,dövme bu zaman diliminde zengini ,fakiri ,köleyi,sahibi,askeri birimler arasındaki kademe ve rütbe farklılığını, cesareti, mahkumu ,bekarı, nişanlıyı, evliyi, dulu,bereketi,umudu ve umutsuzluğu toplumun diğer bireylerine en kısa ve en anlaşılır yöntemle anlatmak hep dövmeyle olmuştur.

Dünyanın en eski medeniyetleri içinde yer alan Türkler, M.Ö.'ki yüzyıllarda oba yaşamından beyliğe ve daha sonra Anadolu da kurdukları imparatorlukla dünya tarihinde yerini almıştır.Orta Asya da gelişen atalarımız, kurdukları yaşamın her alanında, dövme yi de yukarıda belirttiğim nedenlerle, en güzel biçimiyle bedenlerine uygulamış ve taşımışlardır.

Kendilerine seçtikleri Budizm in kolu olan Şamanizm inanç biçimi Türk toplumunda dövmeyi daha anlamlı kılmıştır.Şaman rahiplerin müritlerine yaptıkları dövmelerle kötülüğün ve uğursuzluğun bedenden uzaklaştırıldığına inanılırdı.Tanrıya yakın olmanın, ona inanmanın bir ifadesi olarakta , dövme Türk topluluklarında yaygın bir biçimde kullanılırdı.

Aynı tarihsel paralellikte yer alan, sahip oldukları coğrafya nedeniyle daha yerleşik düzeni olan Çinliler, dövme sanatını dünyada en iyi geliştiren ve geniş kitlelere uygulayan ülkelerin başında gelmektedir.Türklerin kendileriyle girdiği askeri,siyasi,ticari ve insani ilişkiler nedeniyle, Türkler dövme uygulamasında teknik ve sanatsal olarak dahada gelişmiştir.

Bulundukları coğrafyadaki, olumsuz iklimsel gelişmeler Türkleri yeni yurt arayışlarına iterken, Avrupa içlerine kadar ilerleyen Türk akıncılar bu kültürü Avrupanın ortasına kadar taşımıştır.Bu akınların uzun yıllar ilk yerleşim alanlarından olan, özellikle bugün ki Macaristan da müzelerdeki günümüze kadar ulaşan gravürlerde,Türk akıncıları uzun saçlı,küpeli ve dövmeli olarak tasvir edilmişlerdir.

Mezapotamya,Anadolu ve Arap yarımadasına yapılan akınlar neticesinde Türkler yeni inanç biçimi olarak Müslümanlığı seçmişlerdir.Bu tarihsel süreçte Arap yarımadasında, bedevi olarak adlandırılan kavimlerde ,özellikle kadınlarda benzer nedenlerle dövme sıkça kullanılan bir vücut süsleme aracıydı.Günümüzde ise bu bölgelerde halen uygulanmaktadır.Dolayısıyla İslamiyet'te ve Kuran'da dövmeyi yasaklayan,kısıtlayan yazılı hiçbir ifade bulunmamaktadır.

Daha sonra Anadolu toprakları üzerinde yerleşik düzene giren Türkler yazılı tarihiyle, bu coğrafya ve Arap yarım adasında, kutsal mekanların tam 600 Y.Y. bekçilik ve koruyuculuğunu, kanı canı pahasına yapmış olmasına karşın, Atalarımız dövmeyi, İslamiyeti en doğru ve yoğun yaşadıkları bu uzun zaman diliminde bile yasaklamamıştır.

Bu uygulamayı özellikle ilk başta beyliklerde, beylerde şehsadelerde ve hatta padişahlarımızda bile görmek mümkündür.Özellikle Leventlerimiz ve diğer askerlerimizde, savaşa girdiklerinde kısmen bedende giysilerin kalmaması sebebiyle ölü ve ağır yaralıların kimliklerini,rütbelerini tespit etmede dövme kullanılmış olup, bunların ceylan derisine işlenmiş tasvir ve çizimleri müzelerimizde sergilenmektedir.

Çok titiz bir araştırma sonucu senaryolaştırılmış, Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü filminde olduğu gibi, en üst kesimden en basit halk düzeyine kadar dövmenin atalarımızın yaşamında kullanıldığını, İlk beyliğin kurulduğu ve daha sonra başkent ilan edilen Bursa da nasıl uygulandığı çok güzel bir dille gösterilmiştir.

Anadolu da o günden bugüne ,halen kadınlarımız dövmeyi severek bedenlerine uygulamış,henüz Hıristiyan inanç biçimi doğmadan önce Anadolu da haç simgesi ,özellikle dövmelerde doğurganlığın ve bereketin simgesi olarak sıkça yapılmış ve halen bunların örnekleri canlı olarak bulunmaktadır.

Üstelik geçmişte olduğu gibi, bu insanlarımız inanç ve ibadetlerini bugünde doğru bir şekilde yerine getirmeye çalışmaktadırlar.Özellikle ayak ve bacaklarında, ellerinde, boyun ve göğüslerinde hatta yüzlerinde olan bu dövmeler nedeniyle kimse ayıplamayıp ve günah işlediklerini düşünmemektedir.

Mükemmel bir inanç sistemi olan dinimizde, yazılı bir belge olmaksızın, tarihler boyu birilerinin çıkarları için geliştirilen, tarikat ve hurafe sistematiği, günlük yaşamı etkileyip, inanç içinde daha önemli günah kriterlerini görmemezlikten gelen belli bir kesim, dövmeye günah tanımlaması getirmeye çalışmıştır.Bu yorumu yapanların, Türk kültürel yaşamını hiç tanımadıkları, tarihsel belge ve yazıları okumadıkları yada gerçeklerin işlerine gelmedikleri, açıkça belli olmaktadır.

Günümüzde atalarımızdan bize miras olan bu sanatı yapmaya ve taşımaya çalışan sanatçılar, bu sanatın ülkemizde akademik eğitimi olmamasına rağmen, dövmenin ülkemizde geç kalmış saygınlığının yeniden kazanılması için,mesleklerini ahlak kuralları çerçevesinde sürdürmeye devam etmektedirler.

Yasal çalışan ve bir çatı altında örgütlenmeye gayret eden sanatçılar, uygulamaları sırasında toplumun dövme üzerindeki kaygılarına titizlikle saygı göstererek; ahlak dışı cinsel içerikli ve yasaklanmış politik ifadeler ve suç unsuru taşıyan simgeleri 18 yaşından küçük ve büyük kesime, bu uygulamaları yapmayarak ilkelerini ortaya koymuştur.

İyi ve güzel olan uygulamaların yanı sıra, kötü örneklerde maalesef bu sanat adına da vardır.Bunların bir kısmı denetim dışı stüdyolarda olabileceği gibi,gençlerin özellikle cezaevi ortamında ve evlerinde sağlıksız ekipmanla bir birlerine kötü dövme uygulaması yaptıklarını biliyoruz.Bu olumsuz örnekler, sıkça dövmenin eleştirilmesinde, basın tarafından malzeme olarak da kullanılmaktadır.

Dünya ile sıkı bir entegrasyon içine girmiş ülkemizde,müzik ve moda kanalları,ayrıca internet kullanımı, bu sanatı bütün ayrıntılarıyla geniş kitlelere göstermektedir.Tarihi içgüdüsel dövme yaptırma isteği, görsel araçlarla ülke gençliğine aktarılırken, ciddi bir talebide kendiliğinden oluşturmaktadır.Başta yöneticiler bu konuya, kanunlarla ciddi bir yaklaşım gösteremezse,denetim mekanizması kuramazsa,işini doğru yapan studioları geliştiremezse ,ülke gençliği bu sefer kendi doğrularını, olumsuz çözüm yöntemleriyle gidermekteler.Bilindiği gibi bu olumsuzlukları daha sonra silmek ve değiştirmek mümkün değildir aynı zamanda çok zahmetli ve pahalıdır.

Dövme sildirme isteği, hemen hemen dövme yaptırma arzusuyla aynı paralellikte seyretmektedir.Günümüzde belirtmiş olduğumuz hatalardan ve henüz oluşmamış dövme kültürü nedeniyle,insanın kendisini algılamadan yaptırdığı dövmelerden kurtulma istemide çok fazladır.Efsane değerindeki dövme silme reçeteleri ve yöntemleri, bugünde elden ele dolaşmaktadır.Ancak bu yöntemlerin tamamı, sorunu bilimsel çözmekten uzaktır.Üstelik daha tehlikeli cilt lezyonlarının oluşmasına neden olmaktadır.

Dünyada,deriden dövme boyasının en doğru silinme yöntemi lazer uygulamasıdır.Ancak ülkemizde bu konuda cilt bakım merkezleri, esas görevi deride kıl köklerini kurutmaya yönelik, epilasyon amaçlı cihazları bu alanda kullanarak, insan cildinde kalıcı yanık izlerinin oluşmasına neden olmaktalar.Ayrıca insanların önce umutlarını ardından da paralarını sömürmekteler.Yurt dışında bu işlem lazer cihazlarıyla sorunsuz yapılmaktadır.Aradaki fark, lazerin boyadaki pigmentasyon parametrelerini renk ve pigmentasyona göre ayarlayıp,uygulamadan net bir sonuç alınmasını sağlamaktadır.Bu işlem genelde bir seansta bitmektedir.Ülkemizdeki benzer yerlerin, sırf taşıyıcıdan biraz daha fazla ücret alma adına, uygulama sanatçısının derin çalıştığına kadar, bir dizi yalan söyleyerek dövme sektörünede zarar verdiklerine şahit oluyoruz. Yurtdışında kullanılan bu sağlıklı cihazların, ülkemizde de en kısa zamanda olacağını bilerek.Dövmelerini sildirmek isteyenlerin iyi araştırma yapmalarını ve sonradan pişman olacakları dövmeleri yaptırmamalarını tavsiye ederim.

Dövme yaptırmak isteyenlerin özellikle yasal çalışan, dernek üyesi ve bu kriterleri taşıyan stüdyo ve sanatçıları araştırarak tercih etmeleri gerekmektedir.İyiyi ve kötüyü satın almak bireyin elindedir ve insan bedenine bilinci yerindeyken zorla günümüzde kimsenin istemediği bir uygulama yaptırması mümkün değildir.Bu olursa zaten ciddi bir suçtur.

Uyuşturucu ve keyif verici maddelerin, sınır tanımadan kullanıldığı ülkemizde, bu suç unsuru ve ahlak dışı alışkanlıkların kaynağı olarak, sanatçı ,studyo ve dövmeyi taşıyan bireyin suçlanması ve hedef gösterilmesi amacını aşan ifadeler ve yakıştırmalardır.

Dövme, ilkel kabilelerden Avrupa ve Amerika daki sömürge ülkelere, sanayi devriminden önce gemiciler tarafından yayılırken, makine tekniği kullanılmıyordu. Bambu ve metal çubuklarla yapılan uygulama yöntemlerinin, vücuda verdiği acı neticesinde, buna katlanmak için, ağızdan alınan ve uyuşturucu niteliği taşıyan bitki kökenli maddeler, geniş olarak kullanılmıştır.Bu o günün koşullarında uygulamada doğal bir yöntemdi.

Sanayi devrimiyle ve elektiriğin bulunmasıyla, üretilen dövme makinaları, lokal yüzey uyuşturucu slüsyonlar, bu acıları yok denecek kadar azaltmıştır.Dolayısıyla bu alışkanlıklarda kendiliğinden ortadan kalkmıştır.

Günümüzde belli kesimlerin Cezaevi kültürü ve serseriliğin simgesi olarak göstermeye çalıştığı bu durum, dövme sanatının bize bıraktığı saygın, tarihsel mirasına yakışmamaktadır.

Dövme tarihinin binlerce yıllık zengin mirasını taşımak için, bu kültürel uygulama iyi incelenmelidir. Bir zamanlar İlk örneklerini Atalarımızın bedenlerinde gördükleri sanatı, çok iyi geliştirerek her türlü ekipmanı üreterek, bize pazarlayan Avrupa ülkelerindeki, konuyla ilgili Sanatçılar, federasyonlar ve üretici firmaların yol aldıkları mesafe yanında, toplamda stüdio bazında uygulama sürecini 15 yıla zorla sığdıran Ülkemizde, sanatçılarımıza çok önemli görevler düşmektedir.Her sanatçı bu açığı kapatmak için çok çalışmalıdır doğru,dürüst uygulama ve çalışmalar yapmalıdır. Bu mesleğin kültürünü hazmetmelidir ve mesleğini sevip bunu yaşam biçimine dönüştürmelidir.

Tarihsel kökleri güçlü olmayan hiçbir inanç,gelenek ve göreneklerin,eşya,mal,araç ve gereçlerin günümüz evrensel sosyal yaşamında, popüler olarak geniş kitleler tarafından tercih edilmesi ve kullanılması mümkün değildir.Dövme ninde çağlar boyunca insan toplulukları tarafından hayatın her alanında bir şekilde kullanılmasının sebebi bu güçlü köklere sahip olmasıdır.

Günümüzde bu kadar uzun bir süreçten gelen ve kullanımı kabul gören uygulamalar ve eşyaların sayısı son derece sınırlıdır.

Dövme sanatı uygulayıcısıyla birlikte, özellikle batılı ülkelerde bu nedenle saygın sanat dallarıyla birlikte anılıp, ABD başta olmak üzere Ensititü bazında faaliyet gösteren yüksek okullara sahiptir.Yine Avrupa da bazı dövme sanatçıları faaliyet gösterdiği ülkenin sanat müzelerinde büstleri konularak takdir edilmişlerdir.

Yine bu ülkelerde hiç kimse, ne taşıdığı dövmeler ve nede bu sanatı yapan sanatçılar, yaptıkları işlerinden dolayı utanç duyup, küçümsenip aşağılanmamışlardır.Uygulayıcı ve taşıyıcı bu sanatın bütün ruhsal ve bedensel hazzını keyifle yaşamaktadırlar.

Dövme sanatının dünyada geldiği son nokta ise ,devasa bir endüstriyel ve fabrikasyon üretim zincirinin kurulmuş olmasıdır.Binlerce insan bu sektörün yarattığı, üretim alanlarında iş olanakları bulmuştur.Uygulama malzemelerin kalitesi artırılarak ucuzlaması sağlanmış ve her bireyin kullanabileceği bir sanat uygulamasına dönüşmüştür.

Dövmenin baş döndüren bu gelişimi görsel ve yazılı medyanında ilgisiyle bu alanlarda ritüel yayın organlarının oluşmasına neden olmuştur.Bu durum modayı da etkileyerek göbek, sırt ,kol ve bacakların öne çıktığı yeni moda stillerini de oluşturmuştur.Bu durum ,vücut süsleme sanatında en başından bu yana dövmeyle birlikte kullanılan takı sanatını da aynı paralellikte geliştirmiştir. Günümüzde bilim, yazılı ve görsel kaynaklar, yukarıda ifade etmeye çalıştığım bütün konuları, verilerle birlikte bilimsel olarak kanıtlamış,bilgiye kolay ulaşma araçlarıyla bunu geniş kitlelere aktarmıştır.

Bu nedenle, dövme tarihi hakkında kısıtlıda olsa yazılmış bu kaynakları, site girişinde sadece bir başka yerden, alıntı olarak kullanmayı doğru bulmadım. Daha geniş ve bilimsel bilgi edinmek isteyenler,zaten bu bilgilere internet ortamında kolayca ulaşabilirler.

Kendi eğitim ,bilgi ve araştırmalarımla kaleme aldığım bu makale,inceleme yazımla ,12 yıldır malzeme dağıtımcısı ve piercer sanatçısı, aynı zamanda tattoo, piercing studiosu sahibi olarak ,meslek içinde yer almamın bana yüklediği misyonla,sorumluluk duyarak, sanata sahip çıkmak adına, dövmeyi geniş kitlelere doğru anlatmanın ihtiyacını hissettiğim içindir.Tüm sanatçı ve dövme severleri saygılarımla selamlarım.


Copyright*2007 bersabodyarts Salih ÇELİK



Tattoo Gerçekliği


Bir sanat dalı olan dövme (tattoo) hayatın kendisi kadar gerçektir. Onu taşıyan kişiyle birlikte kaybolur. Mapara resimleri, heykeller ve mimari eserlerin hepsi uzun bir ömüre sahiptir ve yok olmuş uygarlıkların kültürlerini yansıtırlar. Dövmeyi simgeleyen işaretler, seramik figürlerdeki işlemeler, tahtaya oyulmuş delikler hikayeyi anlatırlar. Dövme sanatı da genel olarak sanatla ilgili bir hikayeyi anlatır. Bu işaretlerin sağladığı kanıtlar çoğunlukla reddedildi ya da yanlış anlaşıldı ta ki dövme (tattoo) sanatının varlığı insan kalıntılarının ve mumyaların keşfedilmesiyle ya da Heredotus, Marco Polo ve tabi ki James Cook gibi tarihçilerin ve araştırmacıların raporlarıyla doğrulanana kadar.

Dövmeler, ilgi, hayret, hayranlık ve saygıdan, korku - tiksintiye kadar çeşitli tepkiler uyandırırlar. Şaşkınlığa ya da kızgınlığa maruz kalırlar ve onları taşıyanlar istek veya korku uyandırarak değerlendirilir ya da yargılanırlar. Dövme her zaman için bir arkadaşın ya da bir düşmanın zihninde, bilinçli ya da bilinçsiz olarak ilgili kişinin eğitimli, cömert veya kapalı fikirli ve dar görüşlü olup olmadığıyla ilgili olumlu ya da olumsuz sorular uyandırır. Bu sorular, genellikle teknikle değil, dövme (tattoo)nin anlamıyla hizmet ettiği amaçla ve konunun çoğunlukla yanlış ya da eksik ifade edilen bu en önemli yönüyle ilgilidirler. Kabul edilmelidir ki, dünyanın uzak köşelerinde yaşayan ilkel insanların dövme (tattoo)lerinin tarihi üzerinde önemli etnografik çalışmalar vardır. fakat dövme (tattoo) dünyası bütünüyle keşfedilmiş değildir. Bu tabi ki onun karmaşıklığı ve dövme (tattoo) yapımının değişik nedenlerle dünyanın her yerinde, her devrinde yapılmış ve hala yapılıyor olmasına bağlıdır. Darwin "dünya üzerinde bilinmeyen fenomen yoktur" diye yazmıştır.

Pigmentlerin deri altına işlendiği teknikte tarih boyunca büyük bir değişiklik meydana gelmemiştir. Fakat gelişmelere ve yaratıcılığın derecesine bağlı olarak nitelik açısından büyük farklılıklar meydana gelmiştir. Bu bir yanda dövme (tattoo) aletinin kullanımının kolaylığına diğer yandan da estetik kaygılara bağlıdır; dövme (tattoo) ince, siyah ve düzgün çizgilerle muntazam bir biçimde çizilmelidir. Bir de doğru miktarda pigmentin uygulanması; fazla derin olmayan, yara izi bırakmayan, kaslara zarar vermeyen, damarları koparmayan ve kemikleri çizmeyen işçilik yönü vardır. Uygulamaları arasında yanaklara piercing yapmak bazen Maori yüz dövme (tattoo)leri için kullanılan bir teknik olan ilkel toplumlar bile şaşırtıcı dövme (tattoo) teknikleri geliştirmişlerdir.

Örneğin Eskimolarda ya da doğru terimi kullanmak gerekirse İnuitler'de, renkli iğneler bir iğne yardımıyla cildin altından geçirilir ve dövme (tattoo) dikilerek yapılır. Deriye gerçekçi bir şeklin çizilmesine yönelik bir çalışma yapılmamıştır. Tasarımlar, uyumlu bir bütün oluşturmak için bir araya getirilen kesik ve sürekli çizgilerle ve çarpılarla sınırlıydı. Böylelikle bir koldan dizden iki kalçaya oradan da kasığa hatta bazen de belirli çizgilerle işlenen yüze kadar bütün bu bölgeye uygulanır.

Diğer teknikler söz konusu olduğunda, vücut bir takım ufak kesiklerle bölgelere ayrılır. Bu bölgeler sonra kertenkele gibi figürlerle ya da elmaslar, daireler ve yıldızlar gibi basit şekillerle doldurulur. Bir diğer az bilinen teknik ise çizgilerin ve kıvrımların keskin bir taşla çizilmesidir. Taylandlılar, Kamboçyalılar ve Burmalılar gibi bazı insanlar keskin uçlu uzun bir aletle cildi noktalayarak işlerler. Uzun çizgilere, kıvrımlara ve diğer bazı şekillerin yapılmasına olanak sağlayan bu teknik eski zamanlarda Avrupalılar tarafından kullanılmıştır ve hala da Kuzey Amerikalı Kızılderililer tarafından kullanılmaktadır. Ancak bu teknik geniş gölgelemelere ve koyuluklara izin vermiyordu. Bu tabi ki Hindiçin genelinde rastladığımız dövme (tattoo)yle yazı yazmaya çok müsaittir. Orada insanlar, bir dizi iğnenin, fildişi parçalarının ya da sivriltilmiş kemiklerin, bir sopanın ucuna sabitlenerek bir tırmık oluşturduğu, tarama ya da kazıma tekniği olarak da bilinen bir teknik kullanıyorlar. Dövmeyi yaparken sanatçı bir eliyle keskiyi tutar ve diğer elinde tuttuğu bir tür çekiçle keskinin tepesine ardı ardına vuruşlar yapar. Böylelikle asistanlar tarafından sıkıca çekilen sivri uçlar derinin içine sürülürler. Bu işlem, bir profesyonelin elinde oldukça çabuk ve muntazam bir biçimde yapılır. Keskiyle yapılan beş altı santimetreye kadar olan geniş alanlar ve uzun siyah çizgiler, çizgilerin ve siyah alanların kusursuz ve eşit genişlikte olduğu Samoa gibi yerlerde oldukça yaygındır. Törpülenmiş ya da bilenmiş küçük aletler kullanılarak narin çizgilerden oluşturulan modeller Yeni Zelanda yerlilerinin yüz dövme (tattoo)leri moko ile tam olarak aynı şekilde sadece birkaç milimetre uzağa yerleştirilirler.

Bir başka karmaşık el tekniği ise Japon metodudur. Bu metotla dövme (tattoo)ciler belirli bir modelin oluşturulması için iğnelerle birleştirilen bir dizi değişik sopa kullanırlar. Detaylar için en fazla 3 iğneye ihtiyaç duyarlar, ancak diğer taraftan ince ve kalın çizgiler daha fazla gerektirir, renkli ve siyah alanlarda büyük miktarda iğne gerektiriler. Bokashi tekniği olarak bilinen durumda, 27 iğne, siyahtan, siyahtan renksize doğru yumuşak bir geçişle dünyanın en güzel gölgeleri oluşturulabilir. Fakat elektrikli dövme (tattoo) makinesinin icadıyla birlikte Japon el tekniği şu an sadece dövme (tattoo) sanatçılar ve mahkumlar tarafından kullanılmaktadır.

İlk kez 1891 yılında Samuel Reilly tarafından patenti alınan elektrikli dövme (tattoo) makinesi o tarihten itibaren oldukça yaygınlaştı. Toptan üretilen ve büyük miktarlarda satılan dövme (tattoo) gereçlerini ve makinelerini tedarik eden birçok firma var. Bir elektromagnetik ve zemberekten meydana gelen işletim mekanizması icadından beri 100 yılı aşkın bir süredir değişmeden günümüze gelmiştir. Dikey hareketle çekiçleme aletlerinin yanı sıra dönen makinalar da vardır. Dönen makinelerde elektromotora bağlı bir cüzenteker vardır ve dairesel hareketler bir şaft aracılığıyla dikey hareketlere çevrilir. Bunun başlıca avantajı ses yapmamasıdır fakat bunun haricinde elektromagnetik makine çok daha üstündür. Dönen mekanizmadan oluşan makineler sadece amatörler ve bir kasetçaların, elektrikli bir tıraş makinesi ya da elektrikli bir diş fırçasının motor olarak kullanılabildiği cezaevlerinde kullanılır. Yine de sonuçlar çoğu kez şaşırtıcı oranda iyidirler.

Her iki makinede de iğne bir kulpa monte edilmiştir; profesyoneller onları lehimler, amatörler ise bağlar zamklar ya da tutkalla; iğen, iğnenin şekline göre sivriltilmiş ya da düzleştirilmiş borumsu bir kulpun içinde olan bir kanalın arasına doğru hareket eder. Profesyonel kullanımda bu kulp cerrahi çelikten bir boruyla ayrılmıştır, öte yandan amatör bunun aksine tükenmez kalemlere, hartuç sandığına, samana ya bükülmüş kaşığa, hamurla diş macunuyla, çikletle katranla ya da erimiş plastikten tutturulan ya da bakır telle veya bantla birleştirilmiş, tahtadan, plastikten ya da aluminyumdan yapılmış I şeklindeki tutacaklara başvurur. Pigmentler, kurumda yanık yemişlerden, reçineden, yakılmış insan, hayvan, bitki ve diğer organik maddelereden elde edilir ve alkol, su, idrar, tükürük, kan, sperm, ya da bitki özleriyle seyreltilir.

Dövmeler bir zaferi ya da yenilgiyi simgeleyebilir, neşenin ve hüznün göstergesi olarak bir törenin ya da bir ayinin parçası olarak şarkı ve dans eşliğinde uygulanabilirler. Aynı bir safhası dövme (tattoo)nin zamanını belirleyebilir, özel bir yıldız takımının ya da bir mevsimin belirleyeceği gibi. Bazı insanlar belirli görüşler, tabular, yeminler ya da emir nedeniyle dövme (tattoo) yaptırırlar. Dövme yaptırma kararı gönüllü, temkinli ve iyi düşünülmüş olmalıdır. Fakat birilerine zorlanmış da olabilir ya da neşeli bir durumda anlık bir kararla yaptırılabilir. Kişinin zihni karışık olabilir, kendi davranışlarından sorumlu olmayabilir, alkolün ya da bazı ilaçların tesirinde olabilir. Bazen dövme (tattoo) geleneksel dini bir takım geçmişe sahip olabilir, bazen de şehvetin, sadizmin, işkencenin ya da batıl inancın sonucu olabilir. Dövme yaptırmanın, Christopher Scott'un ilgi çekici kitabı "Skin Deep Art, ###### and Symbols" da çoğunu açıkladığı inanılmaz çeşitlilikte nedenleri vardır ve bunların bazılarını burada tekrar ele alacağım.

Scott'un değindiği birinci tür dövme (tattoo), vücut boyamadan gelmiş olması muhtemel olan avlanmada kamuflaj amaçlı olanıdır. Ancak bunun somut örneklerini görmüş değilim. Belgelenmiş olanlar av ganimetlerini ya da başarılı bir avı betimleyen dövme (tattoo)lerdir. Diğerleriyse avlanılan hayvanı teskin eden, onun affını hatta onayını isteme amaçlıdır. Avın insan olduğu, yamyamların ve kafa avcılarının avlanmalar da dövme (tattoo) şeklide gösterilmiştirdir mesela boynu vurulmuş bir düşman gibi. Borneo yerlerinde mahkum edilmiş çocuklar için semboller vardır; esir etme, kaçırma ve köle etme tek bir göğüs dövme (tattoo)sinde gururla anlatılır. Kurbanlar için felaketin derecesi, çocuk taşımak için göğse yerleştirilen bir tür geleneksel şalla ifade edilir.

Diğer bir dövme (tattoo) türü dini temellidir; insanlar cennette bir yer garantilemek dövme (tattoo) yoluyla Tanrıya ve dünyaya bağlılıklarını göstermek isterler. Naga kadınlarında kişinin evli olduğu ve cennette kocasını beklemesine izin verildiği kanıtını sağlar. Dövmeler burada bir tür pasaport, çeşitli ilahi sahalara giriş bileti fonksiyonunu görüyor. Bu açıdan dövme (tattoo)lerin ne kadar önemli olduğu, cesetlere bile dövme (tattoo) yapıldığı gerçeğiyle ortaya çıkıyor.

Hindistan'da ve Tibet'te dövme (tattoo)ler ergenlik çağı ve hamilelik gibi hayatın zor dönemlerinden geçerken yardım sağlıyorlar ve aynı zamanda hastalığı ve kederi atlatmaya yardımcı oluyorlar. Sonuncusu yani keder kişinin kendisini dövme (tattoo)cinin iğnesine bırakma isteğinin özellikle sık rastlanan bir başlangıcıdır. Fiziksel acı yoluyla zihinsel acıyı bastırma girişimi kötürümlüğe, yanıklara ve bir uzvun kesilmesine kadar varabilir. (birkaç örnek verilmesi gerekirse; parmaklar ezilmiş ya da kesilmiştir, saçlar yolunmuş, derinin tabakası kazınmıştır, ön dişleri kırılmıştır ve yüz yanıkları sıcak taslarla yapılmıştır) İnsan merhumu bu yolla anarlar ya da onları dövme (tattoo)lenmiş bir hatırası ile onurlandırırlarr. Havai'de insanlar, acılarına dil üzerine bir dizi noktadan ve çizgiden oluşan özel yas dövme (tattoo)leriyle tanıklık ediyorlar ki bunlar hiç de acısız değiller.

Batı Dünyasında da "ölüm sembolü" ve "hatırasına" dövme (tattoo)leri oldukça yaygındır. Bir babanın, annenin, kardeşin, sevilen ya da hayran olunan bir kimsenin anısına bir dövme (tattoo) yoluyla canlı tutulur mesela merhumun adının yazılı olduğu güller, haçlar ve bayraklar buna birer örnektir.

Ya da bir diğer alternatif ise gerçekçe bir portre ya da üzerindeki kafatası şekli bulunan bir mezar taşı. Bu davranışlar kederle uzlaşma girişimlerini gösterir. Kişi bir insanın kaybıyla sınırlı değildir; sevilen bir hayvan da bu şekilde anılabilir.

Hamilelik, ergenlik ve hatta orta yaş krizleri durumunda da dövme (tattoo) tamamıyla farklı bir rol oynar. Gençler yetişkin dünyasına ilk adımlarını atarlar ve cesaretlerini, bağımsızlıklarını ve maceracı ruhlarını simgeleyen dövme (tattoo)ler seçerler. Hayran oldukları bir gruba ya da alt kültürlere dahil olurlar ve nişanlarının derilerine işlenmesine izin verirler. Onların karşıtları, orta yaş krizlerinin kurbanları, bir gençlik cüretinin pençesine düşerler ve dövme (tattoo)lerini, bağımsızlıklarını, isyanlarını ve bireyselliklerini kanıtlamak için kullanırlar.


Bakınız,
http://www.kadimdostlar.com/El_Sanatlari_Orgu_Susleme_Model_Yapimi_f101/Vucut_Boyama_Sanati_Body_Art_Body_Painting_Vucut_t79753.html'] Vücut Boyama Sanatı | Body Art - Body Painting - Vücut Boyama Sanatı Örnek Resimleri Çıplaklığın günahlarını boyalarla kalıcı kılan iki sanatçı..' target='_blank'>' class='bbc_url' title=''>http://www.kadimdostlar.com/El_Sanatlari_Orgu_Susleme_Model_Yapimi_f101/Vucut_Boyama_Sanati_Body_Art_Body_Painting_Vucut_t79753.html'] Vücut Boyama Sanatı | Body Art - Body Painting - Vücut Boyama Sanatı Örnek Resimleri Çıplaklığın günahlarını boyalarla kalıcı kılan iki sanatçı..


#2
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.

TATTOO ÖRNEKLERİ



Resmi ekleyen

Resmi ekleyen

Resmi ekleyen

Resmi ekleyen Resmi ekleyen Resmi ekleyen

Resmi ekleyen Resmi ekleyen Resmi ekleyen

Resmi ekleyen Resmi ekleyen Resmi ekleyen

Resmi ekleyen Resmi ekleyen Resmi ekleyen

Resmi ekleyen Resmi ekleyen Resmi ekleyen

Resmi ekleyen Resmi ekleyen Resmi ekleyen



#3
zeynep

zeynep

    asena öldü yaşasın zeynep

  • Özel Dost
  • 861 İleti
  • Gender:Female

Resmi ekleyen

Resmi ekleyen



Örnekler nasıl ama.. :)



#4
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Sen bir harikasın Zeynep, ellerine sağlık... :hale:

#5
Aydan

Aydan

    Hey sen! Biz burda yabancıları güleryüzle karşılarız :)

  • Özel Dost
  • 1.303 İleti
Yani şimdi benim ilgim de orta yaş krizinden mi kaynaklanıyor? ;)

#6
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Hint Kınası İle Dövme Yapımı



Malzemeler


Oksijen suyu ( Eczaneden alabilirsiniz )
Hint kınası
Kürdan
Koltuk altı kremi
Aydınger kağıdı ( Kırtasiyeden )
Dövme deseni
STABİLO KALEM (Her kırtasiyede vardır belki evinizde de vardır )



Hint kınasını küçük bir kapak gibi bir şeye 1 ve ya 2 çay kaşığı kadar koyun sonra oksijenli suyu üstüne dökün fakat karışımın ayarını çok iyi yapmanız gerekiyor gerçekten kalıcı ve gerçekten siyah bir şey istiyorsanız bu yaptığınız karışımı bir kaç kere yapmanız ve elinizin içine ve ya herhangi bir yerinize bir kaç kere deneyerek kıvamı bulmanız gerekecek.

Herhangi bir yerinize yaptığınız (az sulu! karışımı Kahve telvesi gibi olacak) deneme dövmenizi kuruyuncaya kadar bekletin, çıkarmak için ufalamak yeterli olacak.

Şimdi dövme desenimizin üzerine aydınger kağıdını koyarak üzerinden STABİLO KALEMLE geçiyorsunuz (sadece etrafından geçin çizgilerin) hızlı bir şekilde tabi kurumayacak!..

Sonra koltuk altı kremini dövme yapacağınız yere sürün ve üzerinden kalemle geçtiğiniz aydınger kağıdını bu kremi sürdüğünüz yere bastırın desenin çıkması lazım.

Desen çıktıktan sonra yaptığımız dövme karışımını desenlerin içine geçiyoruz dikkatli bir şekilde ve taşırmadan geçmeniz çok önemli.

Dövmenizin kurumasını bekleyin, geçmiş olsun.





Örnekler


Resmi ekleyen



#7
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Vücut Süsleme Sanatı - Dövme




Resmi ekleyen



Resmi ekleyen






0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı