İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Hula Hoop | Plastikten Yapılan Vücudun Çeşitli Yerleriyle Çevrilerek Gösteri - Oyun Yapılan Geleneksel Halka - Hulahop Nelere Yarıyor? Hulahop Alırken Neye Dikkat Etmeli?

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 1 yanıt gönderildi

#1
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Hula Hoop


Genellikle plastikten yapılan ve vücudun çeşitli yerleriyle çevrilerek gösteri ve oyun yapılan geleneksel halka. Hula hoop'un kökeni tam olarak bilinmese bile dünyanın çeşitli yerlerindeki çocuklar tarih boyunca onlarla çeşitli şekillerde oynamışlardır.


Resmi ekleyen



Çocukken belimizde döndürdüğümüz hulahopu bir spor aleti olarak düşünün. Sıkı bir karın ve ince bir bel için hulahop çevirin!


#2
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Hula Hoop



Hulahop deyince aklınıza ne geliyor?


Küçük bir kız çocuğuyken sokaklarda arkadaşlarınıza belinizde döndürdüğünüz çember, değil mi? Çocukluğumuzun en eğlenceli oyunlarından olan hulahopun aslında sağlığımızı ve formumuzu korumak açısından ne kadar önemli olduğunu düşündünüz mü hiç?


Resmi ekleyen




Hulahop Nelere Yarıyor?


• Kalori yakmaya, kilo vermeye ve vücudun formunu sıkı bir şekilde korumasına yardımcı oluyor.
• Beyne giden kan akışını artırıyor ve düzenli olarak yapıldığında vücudunuzun enerji seviyesini artırıyor.
• Beli, kalçayı ve dizleri kuvvetlendiriyor.
• Koordinasyon özelliğiniz oldukça gelişiyor.
• Vücut hareketleriniz ve nefes alıp verişinizin koordinasyonu gövdenizdeki kasların güçlenmesini sağlıyor. Omurga da esnekleşmiş oluyor.
• Sadece karın kaslarınızı çalıştırıyor gibi gözükse de aslında vücudunuzdaki hemen hemen tüm kasları çalıştırıyor; kalçayı, boynu bile…
• Hayati önem taşıyan organlarımızın tüm özelliklerinin çalışmasını geliştiriyor.
• Enerjik bir spor olduğu için kendinizi iyi ve dinç hissetmenizi de sağlıyor.


Hulahop Alırken Neye Dikkat Etmeli?


Hulahopun size uygun olan boyutta olanını bulmanız çok önemli. Genellikle oyuncakçılardan aldığınız hılahoplar çocuk boyutunda olabilir. Bunun sizin için uygun olup olmadığını anlamak ve kendinize uygun olan hulahop boyutunu bulmak için yapmanız gereken ise çok basit. Hulahopu elinize alıp öne doğru tutun. Boyutunun karın hizanızla göğüs ucunuz arasında olması gerekir. Ne kadar iriyseniz o kadar büyük, ne kadar ufaksanız o kadar küçük bir hulahop tercih etmeniz doğru olacaktır. Büyük hulahoplar daha yavaş dönecek, başlangıcı kolaylaştıracaktır. Daha küçük hulahoplar ise daha hızlı dönecek ve daha hareketli egzersizler için uygun ve etkili olacaktır. Hulahop almak için çeşitli spor mağazalarına veya oyuncak dükkanlarına bakabilirsiniz.



Evde Uygulayabileceğiniz Genel Bir Hulahop Egzersiz Programı


• Öncelikle bulunduğunuz mekanda ısınmak adına 3 dakikalık bir yürüyüş yapın.
• Hulahopu kalça bölgenizin hizasında sabit tutmaya çalışacak şekilde 3 ila 5 dakika arası çevirin.
• Ayaklarınızı omuz genişliğinizde açın. Ayak parmaklarınızın hizası hafifçe sola doğru olsun. Hulahopu sol ayağınızın yanına yere koyun ve hulahopun tepesini sol elinizle tutun. Sağ ayağınızı sağa doğru kalça hizanıza kadar veya kaldırabildiğiniz kadar kaldırın. Bunu yaparken sol elinizle hulahopu sizden uzaklaşacak şekilde yuvarlayın. Aynı esnada sağ kolunuzu da yukarı doğru uzatın. Bu egzersizi her ik taraf için de 12’şer kez uygulayın.
• Hulahopu kalça bölgenizin hizasında sabit tutmaya çalışacak şekilde 3 ila 5 dakika arası çevirin.
• Ayaklarınızı omuz genişliğinizde açın. Ayak parmaklarınız ileri doğru baksın ve ellerinizle hulahopu direksiyon gibi tutun. Hulahop direksiyonunuzu sağa doğru çevirirken sağ ayağınızı da aynı yöne kaldırın. Hulahop direksiyonunuzu sola doğru çevirirken sağ ayağınızı da sol tarafa doğru kaldırın. Bir sağ, bir sol tekrar sayılacak şekilde; toplamda 12 kez bu hareketi uygulayın.
• Hulahopu kalça bölgenizin hizasında sabit tutmaya çalışacak şekilde 3 ila 5 dakika arası çevirin.
• Ayaklarınızı omuz genişliğinizde açın. Ayak parmaklarınız ileri doğru baksın ve yine az önceki gibi ellerinizle hulahopu direksiyon gibi tutun. Ayak ve bacaklarınız sabit kalacak şekilde, vücudunuzu yavaş yavaş sola doğru döndürün. Bu sırada sağ kolunuzu göğsünüzün önünden geçirerek sağ elinizle hulahopun en soluna dokunmaya çalışın. Tüm bunları yaparken sağ ayağınızla parmak ucunuzda durursanız kalça bölgeniz de çalışacak. Aynı hareketi öbür tarafa da uygulayıp bu seti 12 kez tekrarlayın.
• Hulahopu kalça bölgenizin hizasında sabit tutmaya çalışacak şekilde 3 ila 5 dakika arası çevirin.
• Yüz üstü yere uzanın, bacaklarınızı 90 derecelik açıyla kaldırın. Hulahop sol elinizde olsun ve hulahopu öne doğru getirirken ayaklarınızı da ona doğru kaldırın. İkisini de aynı hızla aşağı indirin. Bu sırada sağ eliniz kafanızın altında olsun. Hulahopla ayağınızı birleştirmeye giderken karnınızı da çalıştırmak adına hafifçe mekik çekin. Unutmayın, ayaklarınızı yere tam değdirmek yerine birkaç santim yukarıda kalırsa daha fazla çalışmış olursunuz. Bu egzersizi bir seti sol el, bir seti sağ el hulahoplu olmak üzere iki setlik 12 tekrardan uygulayın.
• Bulunduğunuz mekanda rahatlamak adına 3 dakikalık bir yürüyüş yapın. Son olarak esneme hareketlerinizi yapın ve egzersizlerinizi sonlandırın.





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı