İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Türk Telekom Arena - TT Arena - Ali Sami Yen Spor Kompleksi | Atatürk Olimpiyat Stadı'ndan Sonra Türkiye'nin İkinci En Yüksek Kapasiteli Stadyumu

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 7 yanıt gönderildi

#1
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Türk Telekom Arena - TT Arena - Ali Sami Yen Spor Kompleksi



Ali Sami Yen Spor Kompleksi - Türk Telekom Arena, sponsorluk anlaşması gereğince Türk Telekom Arena ya da kısaca TT Arena, Şişli, İstanbul'da yer alan stadyumdur.



Resmi ekleyen



Türk Telekom Arena
Aslantepe, Şişli, İstanbul



Resmi ekleyen



52.650 seyirci kapasitesi ile Atatürk Olimpiyat Stadı'ndan sonra Türkiye'nin ikinci en yüksek kapasiteli stadyumudur. Süper Lig ekiplerinden Galatasaray'a ev sahipliği yapmaktadır. İlk olarak 1996 yılında gündeme gelen ancak çeşitli sorunlar nedeniyle yapılamayan ve sonrasında yeri değiştirilen projenin temeli 13 Aralık 2007 tarihinde atılmıştır. Şişli' de birbiri ardına dizili üç tepeden Şişli Belediye'since adı ilçe meclisinde Aslantepe olarak değiştirilen 120 dönümlük tepeye inşaa edilen Türk Telekom Arena 15 Ocak 2011 tarihinde açılmıştır.

8 Ağustos 2011 tarihinde Türkiye ile Estonya arasında oynanan karşılaşma Türk Telekom Arena'da oynanan ilk milli maç, 2 Eylül 2011 tarihinde oynanan Türkiye-Kazakistan maçı ise Türk Telekom Arena'da oynanan ilk resmi milli karşılaşma olarak tarihe geçmiştir.
Türk Telekom Arena, 2011 yılında Stadium Business Awards tarafından binlerce başvuru arasından seçilerek ‘Yılın Stadı’ ve ‘Yılın Yeni Stadı’ dallarında aday gösterilmiştir.

Türk Telekom Arena'ya 18 Eylük 2011 tarihinde tribün güvenliğinin tam olarak sağlanabilmesi amacıyla yüz tanıma sistemi kurulmuştur. Polisin mobese kameralarıyla ortak çalışan, saniyede 200 suratı tanıyabilen, tüm tribünleri 4 dakika gibi kısa bir sürede tarayarak daha önce olumsuz davranışlarda bulunan taraftarları teşhis eden sistem Türkiye'de ilk defa Türk Telekom Arena'da kullanılmaya başlanmıştır.
TOKİ ile yapılan anlaşmalar doğrultusunda açılır kapanır kapakların montaj işini devralan Galatasaray bu sistemin kurulması için gerekli teknik ekipmanın Türkiye'de bulunmaması nedeniyle projenin bu kısmını 2012-2013 sezonu öncesine ertelediğini ve maliyetinin 15-20 milyon € arasında olduğunu bildirmiştir.

18 Mart 2011 tarihinde Türk Telekom Arena'da oynanan Galatasaray - Fenerbahçe derbisi sırasında Türkiye'de bir ilk gerçekleştirilmiş ve naklen 3 boyutlu maç yayını yapılmıştır. Türkiye'de ilk defa montajı yapılan iki adet 69 m² büyüklüğündeki digital skorboardların kullanıldığı stadda 193 kişi kapasiteli basın tribünü bulunmaktadır. 150 kişilik basın çalışma salonuna da sahip olan Türk Telekom Arena'da naklen yayın kamera yerlerine Türkiye'de ilk defa sabit kablolama gerçekleştirilmiştir.



Türk Telekom Arena Resmi WebSite

#2
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Türk Telekom Arena - TT Arena - Ali Sami Yen Spor Kompleksi



Tarihçe


Galatasaray'ın stadyum projeleri



1905'te kurulan Galatasaray'da, bilinen ilk stadyum projesi, 1933 yılında o dönemde Galatasaray başkanı olan Ali Haydar Barşal tarafından gündeme getirilmiştir. Taksim stadının yıkılacak olması sonrası Beyoğlu kulüplerinin yeni bir statta oynamaları gerektiğini düşünen Başkan Barşal o zamanlar Tekel'e ait olan şimdiki Ali Sami Yen stadı arazisinin stadyum yapılması amacıyla kiralanmasını sağlamıştır.


Resmi ekleyen



1960 yılında hizmete giren Ali Sami Yen Stadyumu



Yıllığı 1 liradan 30 yıllığına kiralanan arazi için stadyum inşaa çalışmalarıda aynı dönemde başlatılmış hatta dönemin Türk Spor Kurumu başkanı Adnan Menderes'ten de yardım alınmış ancak mali yetersizlikler nedeniyle proje harfiyat aşamasını geçememiştir.

Başkan Ali Haydar Barşal'ın fikir babası olduğu stadyum projesi 1940 yılında o dönemki Galatasaray başkanı Tevfik Ali Çınar tarafından tekrar devreye alınmış ancak dünyada başlayan savaşlar ve ekonomik imkanların yetersizliği nedeniyle tekrar ertelenmiştir. 1943 yılında ise bu kez o dönemde başkanlık koltuğuna oturan Osman Dardağan konuya eğilmiş ve en azından mütevazi bir stadyumun yapılması hedeflenmiştir. Sadece kale arkasında tribünü bulunan ilk Ali Sami Yen Stadı toprak sahasıyla o dönem açılmış ve Galatasaray ile Süleymaniye arasında oynanan ilk futbol müsabakasına ev sahipliği yapmıştır.

O günlerde arazinin tepelik bir alanda olması şehir merkezine uzaklığı ve rüzgar sorunu nedeniyle çok fazla tercih edilemeyen stadyum beden terbiyesine devrediktikten sonra 1960 yılında, 2011 yılında yıkılan Ali Sami Yen stadının temeli atılmış ve 1964 yılında hizmete girmiştir.

Çeşitli dönemler Ali Sami Yen Stadını kullanamayan Galatasaray günün değişen şartlarıyla birlikte yeni bir stada sahip olma fikriyle tanışmaya başlamış ve bu konuda ilk proje 1996 yılında dönemin Galatasaray başkanı Faruk Süren tarafından hazırlanmıştır.


Süren projesi


Galatasaray eski başkanı Faruk Süren tarafından ortaya çıkarılan stad projesi toplam 18 ayda 200 kişilik bir çalışma grubu tarafından hazırlanmıştır. Eylül 1996'da mimari projenin başlatıldığı ve aynı dönemde finans kuruluşlarıyla ön görüşmenin yapıldığı Süren projesi 40.882 koltuk kapasiteliydi. 1500 vip tribünü 82 locası olan akıllı stadyum projesi aynı zamanda kongre,konser salonları tiyatro ve ofis katlarından oluşmaktaydı. Ağustos 1997'de Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ile üst kullanım hakkı konusunda sözleşmenin yapıldığı proje Şişli belediyesi tarafından Kasım 1998'de tasdik edilmiştir.

Süren projesinde tribunlerde seyircinin görüş açısını engelleyecek kolon yada benzeri yapı bulunmamaktaydı. Tribünler yatay iki ana bölümden oluşuyordu. Bütün seyircilerin güvenli bir şekilde oturdukları yerden oyun sahasının tamamını görmeleri hedeflenmişti. Projede trubunlerin % 85 i kapalı olarak tasarlanmıştı. Bütün tribunlerin üzeri çatı ile örtülüydü. Sadece güney (cadde tarafı) tribunlerinin alt bölümünün tamamının üstü açıktı.

Koltuklar plastik ve eni 50 cm.,her koltuk arası boşluk ise 35 cm olarak dizayn edilmişti. Tribunlere giriş ve çıkışta seyircilerin sıkışıklık sorunu yaşamadan düzenli bir şekilde dağılımı için azami özen gösterilmişti. Stadın tahliyesinin 8-9 dakikada tamamlanacağı hesaplanırken stada gelen ev sahibi ve misafir takımın otobüslerinin güney tarafından stada girmeleri planlanmıştı. Soyunma odaları oyun sahasına kolayca ulaşılabilecek mesafede , oyun sahasıyla aynı mesafede ve seyircilerin ulaşamayacağı bir bölümde ölçümlendirilmişti.

Proje çelik (uzay çatı) olan tribün çatıları hariç tamamen betonerme yapıdan oluşmaktaydı.inşaatın hızlı bir şekilde bitirilebilmesi için tribun basamaklarının Aslantepe projesinde de kullanılan prefabrik ve aynı zamanda ön gerilimli betondan meydana getirilmesi hedeflenmişti. Tribun çatıları Amsterdam Arena'da da kullanılan yarı şeffaf "polycarbonate"' malzemeden oluşacaktı.

Süren projesinde stadyum dışında ulaşım bölümlerinde de bir takım değişiklikler planlanmıştı. Buna göre stadyumun cadde tarafında taraftarların cadde karşısına kolay geçebilmeleri amacıyla tüp geçit yapılması düşünülüyordu. Trafiği azaltıcı bazı tedbirlerde plan dahilindeydi. Çıkışta yoğunluk yaşanmaması için daha cok stadın arka tarafı ve Ortaklar caddesi kullanılacaktı. Yeni planda Ortaklar caddesi ile Büyükdere caddesi köşesinde yeni bir döner kavşak yapılması öngörülmüştü. Bu döner kavşağın altından metronun üstünden geçecek bir alt geciş yapılacak ve bu yol araç geçişi için kullanılacaktı. Bu sayede stada gelen araçlar hiç döner kavşağa ve trafiğe girmeden Büyükdere caddesinin altından karşıya geçerek E-5' e ve Haliç tarafına gidebileceklerdi. Ayrıca Şişli Belediyesi tarafından Mecidiyeköy'e girişte metro durağı üzerinden viyadüklerle Ortaklar caddesine giriş yapılması planlanmıştı. Bu viyadüklerle stadın doğrudan otoparkına ulaşılması hedeflenmişti.

Ayrıca stadın güney tarafındaki eski açık tarafında kalan kısmının altına yaklaşık 1850 aracılık otopark yapılacak ve eski açığın arkasına her türlü sporcu, yönetici, idari personel giriş çıkışı, otobüs park yeri için servis alanları kurulacaktı.


Süren projesi akış süreci



Resmi ekleyen




Yaklaşık 2 yıl kadar üzerinde çalışılan yeni Ali Sami Yen Stadyumu projesi mali sorunların bir türlü aşılamaması nedeniyle 1999 yılında iptal edilmiştir.


Cansun projesi


2001 yılından itibaren maçlarını Atatürk Olimpiyat Stadı'nda oynamaya başlayan Galatasaray'da yeni stad fikri bazı yöneticiler tarafından yeniden gündeme getirilirken 2002 yılında o dönemki başkan Mehmet Cansun tarafından yine Ali Sami Yen Stadyumu'nun arazisine yapılmak üzere yeni bir stadyum fikri ortaya atılmıştır. Ağırlıklı olarak loca ve vip tribünleri ile dikkat çeken toplam 35.112 kişilik projenin parça parça inşa edilmesi ve en az 3 yılda bitirilmesi planlanıyordu.

Süren projesinin aksine Cansun projesinde yeni stada Ali Sami Yen Stadyumu yıkılmadan başlanacaktı. Buna göre ilk olarak eski açık olarak bilinen kale arkası yıkılarak yeni tribün inşaa edilecek ardındanda sırasıyla diğer tribünlere geçilecekti. Süren projesinde gündeme getirilen kongre ve konser salonu ile ofis katları Mecidiyeköy'de inşaa edilen Cevahir Alışveriş Merkezi'nin bu ihtiyaçları karşılaması nedeniyle bu projeden çıkarılmıştı. Trafik ve çevre planlaması için süren projesindeki taslaklar birebir model alınmıştı.

Cansun projesinde Ali Sami Yen Stadı dikdörtgen bir mimariye sahipti. Tribünler iki ayrı bölümden oluşmaktaydı her iki tribün aralarında localar konuşlandırılmıştı. Toplam kapasite stadın şehir içinde inşaa edilecek olmasından dolayı 35.112 ile sınırlı tutulmuştu. Stadın ana girişi eski Ali Sami Yen Stadyum'unda olduğu gibi katlı otopark tarafından yapılacak futbolcu hakem ve idari çalışan personel girişleri Süren projesinde olduğu gibi güney tarafına alınacaktı. Tüm tribünlerinin kapalı olması tasarlanan Cansun projesinde sadece loca sahipleri,vip taraftar ve misafirler için otopark düşünülmüş diğer birimlerin stadın batısında bulunan katlı otoparkı kullanmaları planlanmıştı.

Yaklaşık 3 aylık bir çalışma sonucu ortaya çıkarılan projeden dünyada yaşanan mali krizler ve Mecidiyeköy çevresinin yeni bir stadyum için yeterli alanlara sahip olmaması nedeniyle aynı yıl içerisinde vazgeçilmiştir.


Aslantepe önerisi ve Canaydın projesi


2002 mart seçimlerinden sonra göreve gelen Galatasaray başkanı Özhan Canaydın'ın ilk hedefi yeni Ali Sami Yen Stadı projesinin hayata geçirilmesiydi. Bu çalışmalarla ilgili olarak Tekfen Grubuyla ön projeler çizildi. Yeni projede de daha önceki projelerde olduğu gibi stadın Mecidiyeköy'e inşa edilmesi planlanıyordu. Ancak Mecidiyeköy arazisinin Galatasaray'a ait olmaması nedeniyle kredi anlaşmaları bir türlü yapılamadı.

Aynı yıl o dönem Şişli belediye başkanı olan Mustafa Sarıgül, Özhan Canaydın'a farklı bir proje önerdi. Mustafa Sarıgül'ün önerdiği projede stadyum diğer projelerden farklı olarak başka bir bölgeye yapılacak karşılığında ise Ali Sami Yen Stadyumu arazisinin üst kullanım hakkından vazgeçilecekti. Mustafa Sarıgül' ün önerdiği projenin detayları şöyleydi: Galatasaray irtifak hakkına sahip olduğu Mecidiyeköy arazisinden vazgeçecekti. Karşılığında ise 384 dönümlük Aslantepe arazisinin irtifak hakkının tamamı 49 yıllığına Galatasaray' a verilecekti. Galatasaray bu alanda 1 adet stadyum, 1 adet çok amaçlı kapalı spor salonu, alışveriş merkezi ve villalar inşa edebilecekti. Bununla beraber Mecidiyeköy' de terk edilen arazinin üzerinde yapılacak olan binadan senelik kira bedelinin belli yüzdesinde gelir elde edecekti.

Mustafa Sarıgül tarafından sunulan bu fikir Galatasaray yönetimi tarafından dikkate alındı ve üzerinde çalışmalar başlatıldı. Devletten Sarıgül projesi için olumlu görüş alan Galatasaray' a, Milli Emlak tarafından yapılan bildiride, Sarıgül projesinin aksine, Galatasaray'ın Aslantepe’ye yalnız stat yapmak istemesi durumunda Ali Sami Yen Stadyumu arazisi ile değiş tokuş yapılabileceği bildirildi. Bunun üzerine Galatasaray, Ali Sami Yen Stadyumu'ndaki genişleme zorluklarını ve devletin trafiğe ekstra yük gelebilir uyarılarını da dikkate alarak, Aslantepe' deki 384 dönümlük hakkının 264 dönümlük kısmından ve Ali Sami Yen arazisi üzerindeki 49 yıllık kullanım hakkından feragat ederek, Aslantepe projesine yönelmeye karar verdi. Devletle yapılan görüşmelerde Aslantepe'nin Galatasaray'a verilebileceği öğrenildi. Aslantepe için o güne değin iki ihale yapılmış ancak bu ihaleler geçerli olmamıştı. Bir ay içerisinde yeni ihale yapılması planlanıyordu ancak Galatasaray'ın araziye talip olması sonrası ihale iptal edildi. İhale iptali sonrası 19 Mayıs 2004 tarihinde Başbakan tarafından ihalenin kaldırılması ve bu arazinin 49 yıllık irtifak hakkının sportif amaçlı tesisler yapmak için Galatasaray’a tahsisini içeren anlaşma imzalandı ve arazinin üst kullanım hakkı Galatasaray'a tahsis edildi.


Resmi ekleyen



Projeye 29 yeni loca ilavesi yapılmış olup, 8'er kişilik localar kapasiteyi 232 kişi arttıracaktır.



384 dönümlük Aslantepe arazisinin üzerinde üç tane inşaat yapılacak tepe vardı. Biri 15, biri 120 ve diğeri de 60 dönümdü. Stat için ilk etapta 60 dönümlük arazinin tahsisi uygun görülmüştü. Ancak 120 m2’lik bir arazi böylesi bir proje için daha elverişli olacaktı. Stadın ilk olarak yapılması düşünülen arazi trafik vakfı kullanımında olup, bu alan bir noktadan sonra normal olmayan bir düşüş içermekteydi. Stadın belirli bir bölümünü oraya sığdırmak mümkün olamayacak yaklaşık Üçte birlik bir alan sütunların üzerinde hava kalacaktı. Çünkü bu noktada en az 30 – 40 metrelik bir kot farkı oluşmaktaydı. Bunu yedirebilmek için zamanında buralara dökülmüş çöp dağlarının en azından 20 metre sıyrılması gerekecekti. Uzmanlar tarafından yapılan incelemelerde stat inşaası için belirlenen bu ilk noktanın elverişli bir konuma sahip olmadığı belirtilmiş bu durum maket yapıldıktan sonrada çok bariz bir şekilde ortaya çıkmıştı.

Bunun üzerine stadın inşa edileceği arazinin değiştirilmesi için yoğun bir çaba sarfedildi. Sonunda hem proje mimarı Mete Arat’ın hem de TOKİ’nin önerileri üzerine stadın yeri değiştirilerek şimdi inşa edilmesi düşünülen noktaya alındı. Bu konuda da Sağlık Bakanlığı'nın hastane yapmak için uygun yer kalmadığı yönünde bir takım itirazları olduysa da, Başbakanın maketi görmesi ve projenin hayat geçirilmesi için onay vermesiyle bu sorun da aşılmıştır.


Projenin hayata geçirilmesi


İlk anlaşmalar Başbakanın oluru da alındıktan sonra 2006 yılının ağustos ayında resmi protokolün imzalanmasıyla yapıldı. Devlet Bakanı Mehmet Ali Şahin GSGM'yi temsilen, Maliye Bakanı Kemal Unakıtan Milli Emlak'ı temsilen, TOKİ başkanı ve projede doğrudan katkısı olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş ile Galatasaray Kulübü tarafından bir protokol imzalandı. O günden itibaren de proje çalışmaları başlamış arazinin tetkiki bitirilmiştir. Aynı yılın Ocak ayında ise detay projelerin çizimine başlandı.

Türk Telekom Arena için ilk ihale 19 Temmuz 2007 tarihinde yapılırken, şartname alan 28 firmadan 8'i teklif verdi. Firmaların teknik tekliflerinin değerlendirilmesi aşamasında, sunulan projelerde sorunlar yaşanması üzerine, TOKİ ihaleyi iptal etti. İptal edilen bu ihalede en yüksek satış gelirini 1 milyar 482 milyon YTL ile Eren Talu Mimarlık bildirirken, TOKİ'ye en yüksek geliri 118.6 milyon YTL ile Bozoğlu İnşaat ve Taahhüt A.Ş önermişti. TOKİ ilk ihalede keşif bedelini çok yüksek bulup, projede kısıntılara gitti. İlk ihalede tüm şirketler mevcut ASP projesi üzerinden teklif verirken yalnızca Eren Talu - ALKE grubu başka bir proje ile teklif verdi.

27 Ağustos tarihinde verilen kapalı zarfla tekliflerin açılmasının ardından, 31 Ağustos günü Ankara'da yapılan ikinci ihalede TOKİ'ye 234 milyon 567 bin 890 YTL ile en yüksek payı ödemeyi teklif eden Eren Talu, elde edilecek toplam gelir tutarını da 777 milyon 777 bin 777 YTL olarak öngörmüştü. Projede öngörülen gelirin üzerine çıkılması halinde TOKİ'ye ödenecek payı da yüzde sıfır olarak teklif eden Eren Talu, TOKİ ile sürdürülen görüşmeler sonucunda, yüzde 7 pay ödemeyi kabul edince ihaleyi kazanmış oldu.


#3
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Türk Telekom Arena - TT Arena - Ali Sami Yen Spor Kompleksi



İnşaat Çalışmalarının Başlaması


Eren Talu- Alke ortaklığının ihaleyi kazanmasının ardından stadyumun temeli 13 Aralık 2007 tarihinde atılmıştır. Büyük bir katılımın gerçekleştiği temel atma törenine o dönemin Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Köksal Toptan, Devlet Bakanı Murat Başesgioğlu, Adalet Bakanı Mehmet Ali Şahin, İstanbul Valisi Muammer Güler, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki, TOKİ Başkanı Erdoğan Bayraktar, Gençlik ve Spor Genel Müdürü Mehmet Atalay, Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, Futbol Federasyonu Başkan Vekili Affan Keçeci, genel sekreter Lütfi Arıboğan, Galatasaray Kulübü Başkanı Özhan Canaydın, yönetim kurulu üyeleri ile çok sayıda bürokrat, Galatasaray eski başkanları Ali Tanrıyar, Mehmet Cansun, o dönemki Milli Takımlar Sorumlu Fatih Terim ve çok sayıda davetli katıldı. Tiyatro sanatçısı Tarık Pabuçcuoğlu'nun sunduğu temel atma töreni iki saat sürdü. Stadın temel atımı için tasarlanan butonlara, dönemin TBMM Başkanı Köksal Toptan ile diğer davetliler birlikte basarken, havai fişekler atıldı, sarı ve kırmızı balonlar gökyüzüne bırakıldı.

Türk mimar Mimar Sinan'dan bu yana bir inşaat geleneği olarak yaşatılan, içinde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve devlet yöneticilerinin isimlerinin yeraldığı liste, mimarlık geleneğine uygun olarak Galatasaray flamasına sarılı bir şekilde, Tarih tüpü adı verilen tüpün içine yerleştirildi ve inşaatın temeline atılacak ilk harca konulmak üzere Erentalu Mimarlık Yönetim Kurulu Başkanı Eren Talu'ya teslim edildi.


Resmi ekleyen



Aslantepe arazisininde harfiyat çalışmaları



TOKİ tarafından organize edilen temel atma töreni, 500 davetli ile sınırlandırılırken, soğuk ve yağışlı hava nedeniyle tören alanında çadır hazırlandı ve tören bu bölümde gerçekleştirildi. Törenin yapıldığı podyumun arkasında ise "İstanbul’a Avrupalı stadyum" bilbordu asıldı.

Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi’nin temel atma töreninde ilk olarak kürsüde o dönemki Galatasaray başkanı Özhan Canaydın konuşma yapmıştır.

Özhan Canaydın konuşmasında projeye büyük katkıları olan başta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere tüm kişi ve kuruluşlara teşekkür ettikten sonra şunları söyledi."Bugün Türk sporu için dönüm noktası olacak önemli bir girişimi hayata geçirmek için bir araya gelmiş bulunuyoruz. Temelini atmak için burada bir araya geldiğimiz Aslantepe Ali Sami Yen Spor Kompleksi ile Türk spor dünyası bir büyük tesisi daha kazanacaktır. Türk sporu için olduğu kadar yaşadığımız kentimiz İstanbul ve ülkemiz için de mimari özellikleri ve estetik hususiyetleri bakımından ayrıca artı değer oluşturacak olan bu eser, hepinizin tahmin edeceği üzere Türk sporunun tüm dünya nezdinde geldiği ileri noktayı ve yapmış olduğu aşamaları göstermesi açısından manevi bir abide işlevi de görecektir."


Resmi ekleyen



Türk Telekom Arena sahip olduğu C90 oturum dizaynı nedeniyle kendisiyle aynı koltuk kapasitesine sahip bir çok stadyumdan daha yüksektir.




Temel atma töreninin ardından bir hafta içerisinde inşaat çalışmaları başlamıştır. İnşaatın yapılacağı alanın bir tepe üzerinde olması ve yoğun kayalık zemin nedeniyle harfiyat çalışmaları yaklaşık 3 ay sürmüştür. Bununla birlikte ilk projede stadyumun çevresinde tasarlanan otopark katları zemin yapısının elvermemesi nedeniyle tribün altlarına alınmış ve ana projeye göre 1 kat eksiltilmiştir. Bu nedenle henüz uygulama projesi hazır olmayan alanların uygulama projeleri bi yandan yapılırken, değiştirilen alanların da hesaplamaları yeniden gözden geçirilmiş ve değiştirilmiştir.


İhale iptali ve yeni ihale yapılması


2008'in Aralık ayında başlayan Türk Telekom Arena inşaatı, sözleşmede belirlenen tamamlanma oranının altında, henüz %24'ler seviyesindeyken Mayıs 2009'da tamamen durdu. Bunun üzerine 3 Temmuz 2009 tarihinde, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ihale şartnamesi ve sözleşme hükümleri çerçevesinde, ihtarname ile verilen sürenin sona ermesi nedeniyle Eren Talu-Alke ortaklığı ile yapılan anlaşmanın fesh edilmesine karar verdi. TOKİ'den yapılan açıklamada, stat inşaatı onaylı iş programına göre yüzde 66 seviyesinde olması gerekirken, yüzde 24’ler seviyesinde kaldığı ve işçi ücretleri zamanında ödenmediği ifade edildi.



Resmi ekleyen



Vadi tarafından Aslantepe



11 Eylül 2009 tarihinde TOKİ tarafından yapılan ve hakediş esasını kapsayan üçüncü ihale sonrası stadı tamamlayacak şirketin adı TOKİ tarafından açıklandı. TOKİ İdare Başkanlığı'nda düzenlenen ve o dönemki TOKİ Başkan Yardımcısı Ercan Tıraş, İhale Komisyonu Başkanı Ahmet Haluk Karabel ve Varyap Varlıbaşlar Yapı Sanayi ve Ticaret A.Ş Başkanı Süleyman Varlıbaş'ın katıldığı basın toplantısıyla ihaleyi Varyap-Uzunlar ortaklığının kazandığı bildirildi. Aynı toplantıda İhale Komisyonu başkanı Ahmet Haluk Karabel, Varyap-Uzunlar İş Ortaklığının teklifini 179 milyon 661 bin 553 lira olarak revize ettiğini açıkladı. Söz konusu ortaklık daha önce 184 milyon 61 bin 53 liralık teklif sunmuştu.


İnşaat çalışmalarının tekrar başlaması ve bitirilmesi


Yeni ihalenin Varyap-Uzunlar tarafından kazanılmasının ardından, 2009 yılı Kasım ayından itibaren inşaat çalışmaları tekrar başladı. Yüklenici firmalar tarafından ilk olarak inşaatın uzun zamandan beri durmasından kaynaklanan korozyon sorunu giderildikten sonra hızlı bir şekilde demir örme ve betonlama çalışmalarına geçildi. Ayrıca stadın henüz hazır olmayan uygulama projelerinin bir kısmının yapılmasına da devam edildi.

Proje üzerinde yapılan diğer bazı güncellemeler



Resmi ekleyen



Stadın dört farklı bölgesine yerleştirilmiş kameralarla internet üzerinden tüm dünyadan izlenebilen Türk Telekom Arena inşaatı Aralık 2009'da Euro 2016 stadyum danışmanlarınca incelemeye tabi tutuldu. Yapılan incelemelerde UEFA'nın 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası için yeni bir takım kriterler istediği bu kriterlerden bir tanesinin ise C90 seyirci görüş açısı olduğu belirtildi. Bunun üzerine TOKİ,Türkiye Futbol Federasyonu ve stadın Mimarı Mete Arat arasında yapılan karşılık görüşmeler sonrasında daha önce 34 derece olarak projelendirilen ikinci kat eğiminin 38 dereceye revize edilerek UEFA'nın talep ettiği 2016 stadyumlar kriterlerinin seyirci görüş açısı kısmı yerine getirilmiş oldu. Bununla birlikte yine UEFA' nın isteğiyle engelli tribünlerinde de bir takım teknik değişiklikler yapıldı.

Açılır kapanır kapakların montajının ertelenmesi nedeniyle doğu ve batı tribün oturma alanlarının ilk sekiz sırasının açıkta kalması sonrası, çatı kısmının bu alanları kapatan bölümüne şeffaf bloklar eklendi.

2010 nisan ayında kaba inşatın bitmesine yakın eş zamanlı olarak toplam ağırlıkları 5500 ton olan dev çatı makaslarının montajları ve kaldırılıp süper kolonlara oturtulması çalışmaları başladı. İlk olarak birinci çatı makasının ilk parçasının yerde montajı yapıldı. Ardından parça parça dev vinçlerin kurulumu yapılarak çatı montaj vinçlerinin sayısı 2'ye çıkarıldı. Bu devasa vinçlerin ilki parça parça gelmiş ve sahanın içinde kurulmuştu. 15 metre yüksekliğinde, toplam uzunlukları 180 metre olan 1000'er tonluk devasa parabolik kirişlerin yerleştirilmesi işlemleri büyük bir dikkat ve detaylı bir çalışma gerektiriyordu. İlk olarak E bloğa paralel olan çatının testere kirişleri ve parabolik kiriş, 1.5 saat içinde yavaş yavaş D bloğa paralel hale getirildi. Dönme işlemi tamamlandıktan sonra yukarı çekilme işlemine başlandı. Rüzgar şiddetine göre aralıklarla duran yerleştirme işlemi 21 nisan akşamı tamamlanmış oldu. İlk makasın yerleştirilmesinin ardından kaynak işlemleri hemen başlatıldı.


Resmi ekleyen



TT Arena koltuklandırma çalışmaları




Aradan bir hafta geçtikten sonra yerde montajı bitirilen diğer makasta aynı yönetemlerle kaldırılarak sahanın kale alanına kurulan çelik iskele üzerinde daha önce kaldırılan çatı makası ile birleştirilerek kaynak işlemlerine geçildi. Güney tarafında bulunan ilk çatı makasının kurulumun ardından kısa sürede kuzey bölümündeki çatı makasınında kurulumu tamamlanarak çatının üzerinin örtülmesi çalışmalarına geçilmiştir.

Dev vinçlerle Türkiye' de ilk defa bu boyutta yapılan, çatı makaslarının montaj kaldırma ve yerine oturtulması işlemi daha sonraki projelerde de kullanılmak üzere uzaktan kumandalı uçan bir kamerayla kaydedildi.

Stadın batısında daha önce avam projede iki bölüm olarak planlanan dev betonerme merdiven bloğu aynı alana 28 adet otobüs kapasiteli otobüs durağının inşaa edilmesinden dolayı teke düşürülmüştür.

Varyap-Uzunlar ortaklığının hiç duraksamadan sürdürdüğü ve yaklaşık 14 ay süren inşaat çalışmaları 2010 yılı Aralık ayı sonunda çimlendirme, loca restorasyonlarının da bitmesiyle çevre yolları hariç tamamlanma aşamasına gelmiştir.


#4
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Türk Telekom Arena - TT Arena - Ali Sami Yen Spor Kompleksi



Açılış



Galatasaray 15 Ocak 2011 tarihinde yeni stadı Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Arena’nın açılışını Hollanda’nın köklü ekibi Ajax'a karşı oynarak yaptı. Mücadele 0 - 0 sona ermiştir.


Resmi ekleyen



Türk Telekom Arena'nın açılışında Galatasaray ve Ajax takımları karşı karşıya gelmiştir.




Galatasaray ile Hollanda'nın ünlü ekibi Ajax arasında oynananan açılış maçı öncesinde, Kanadalı sanat ve multimedya yönetmeni Erick Villeneuve tarafından hazırlanan çeşitli ses ve efekt gösterileri organize edildi. 560 kişinin çalışarak hazırladığı gösterilerde Galatasaray'ın sembolü olan “Aslan” konsepti uygulandı. Gösteriler, Galatasaray'ın bugüne kadar Ali Sami Yen Stadı'ndaki başarılarını simgeleyen ögelerle de süslendi.

Türk Telekom Arena üzerine kurulan hegzagon ekran vasıtasıyla, gösterilerin tamamı hem yeşil çim üzerine yapılan ekrana yansıtılıp, hem de bu ekranda gösterildi. Görsel şovlar için hazırlanan yaklaşık 2 metre çapındaki davullar, gösterinin önemli bir parçası olarak saha ortasında multimedya efektlerin desteğiyle kullanıldı. Toplam 90 dansçının gösterisiyle süslenen açılış törenlerinin ilk bölümü, stat dışında yapılan havai fişek gösterileriyle sona erdi.

Güvenlik nedeniyle yaklaşık 45 bin kişinin izlediği Türk Telekom Arena açılış töreni Galatasaray-Ajax maçı ile sona ermiştir.
Türk Telekom Arena'da ilk resmi maç 2010-2011 sezonu ikinci devre açılış maçı olan Galatasaray-Sivasspor arasında oynanmıştır ve Galatasaray maçı 1-0 kazanmıştır; gol Servet Çetin'den gelmiştir. Lorik Cana ise Eskişehirspor maçında attığı gol ile bu stadyumda ilk gol atan yabancı olmuştur. Fenerbahçe ile Galatasaray arasında oynanan maçta 131.76 dB ile dünya desibel rekoru kırılmıştır.

Stadyumda ilk konser 8 Temmuz 2011 tarihinde gerçekleşen Bon Jovi grubunun konseridir. Konserden 1 hafta önce hazırlıklar başlatılmış sahaya sahne kurulmuştur. Ancak alınan tüm tedbirlere rağmen saha zemininde konser sonrasında ciddi hasar tespit edilmiş ve onarımlar gerçekleştirilmiştir.

Stadyumda, Türkiye' yi tanıtmak için, T.C. Dışişleri Bakanlığı' nın onayı ile yabancı devlet temsilcilerinin ağırlanması çalışmalarına başlanmış ve ilk olarak 11 Ekim 2011 tarihinde Arnavutluk Cumhurbaşkanı Bamir Topi stadı ziyaret etmiştir. Bu toplantıda kendisine Galatasaray tarafından bir plaket verilmiştir.


Türk Telekom Arena'nın maliyeti


Türk Telekom Arena'nın maliyeti Ali Sami Yen Stadyumu arazi satışından karşılanmıştır. Ali Sami Yen Stadı arazisi toplam 1 milyar 25 milyon TL’ye Torunlar- Aşçıoğlu-Kapıcıoğlu ortaklığına satılmış bu paranın 475 milyon TL’si TOKİ'ye kalmıştır. Türk Telekom Arena ise 191.5 milyon TL’ye yapılmıştır.

Elde edilen toplam gelirden, maliyet ve TOKİ'nin payı düştükten sonra kalacak paranın yüzde 61’i ise Gençlik Spor Genel Müdürlüğü hesaplarına aktarılmıştır. Para GSGM tarafından Türk sporunu geliştirmek için kullanılacaktır. Galatasaray Spor Kulübü’nden TOKİ'ye herhangi bir menkul ve gayrimenkul devri söz konusu olmamıştır.

Galatasaray imzalanan protokolle Ali Sami Yen alanını vermiş, Seyrantepe alanını almıştır. Takas protokolüne İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve GSGM de dahil olmuştur. İnşaat ruhsatı Şişli Belediyesi tarafından 12 Aralık 2007’de onaylanan Türk Telekom Arena'nın çevre yollarla birlikte toplam maliyeti 773 milyon TL'dir. Bu rakam tesisin inşaası, çevre ve otopark düzenlemeleri, tesise ulaşımı sağlayan metro bağlantı hattının yapımı ve çevre yolların yeniden organizasyonu bedelini kapsamaktadır.


#5
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Türk Telekom Arena - TT Arena - Ali Sami Yen Spor Kompleksi



Teknik Özellikler


Türk Telekom Arena stadyumu, Almanya, Stuttgart kökenli ASP (Arat-Siegel + Partner) bürosunun koordine ettiği bir konsorsiyum tarafından planlanmıştır. Teknik, mekanik ve elektrik projesi Obermeyer, çatı statiği ise SBP firması tarafından hazırlanmıştır. Her üç planlama bürosu daha önce stadyum inşa etmiş ve spor yapılarında çok deneyimli plancılar olup, ekibin başında Mimar Mete Arat bulunmaktadır. Stadyumun tabanı bir elips şeklindedir. Enine ekseni 190 metre, boyuna ekseni ise 228 metredir. Yayaların dolaşım alanlarıyla servis ve araç dolaşım alanları, stadın etrafında iki ayrı düzeyde çözülmüş ve stadın daha rahat çalışması sağlanmıştır.


Resmi ekleyen



Galatasaray ve Fenerbahçe arasında oynanan TT Arena'daki ilk derbi renkli görüntülere sahne olmuştur




Stadın araziye konumlanması kuzey-güney oryantasyonuna yakın bir açıdadır. Toplam saha boşluğu kenar çekmeleri ile birlikte yaklaşık 10.000, oturum alanı ise 43.000 metrekaredir. Stadyumda Türkiye’de benzer inşaatlarda olduğu gibi dökme beton kullanılmış oturma basamakları ise prefabrik beton kullanılarak inşaa edilmiştir.


Resmi ekleyen



Türk Telekom Arena'da localar



İki kademe olarak yapılan tribünlerin alt kısmı yaklaşık 20 derece eğimlidir. Bu sayede alt tribünlerin iyi bir seyir için sahayı tam olarak görebilmesi amaçlanmıştır. Üst kademe tribünlerin ise seyircilerin yine yukarıdan tüm sahayı taç çizgisi de dahil görebilmesi için 38 derece eğimli olması sağlanmıştır. Basamakların kot yüksekliği alt kademede 25 cm dir. Kot yüksekliği üst kademedeyse eğim 38 derece veya üstünde olduğundan dolayı otomatikman 45 cm'dir.


Resmi ekleyen



Türk Telekom Arena Stadyumu'nda Bon Jovi konseri



Tribünlerin sahaya yakınlığı UEFA kriterlerine uygundur. Türk Telekom Arena'da tribünlerin oyun alanına en yakın noktası 6 metredir. Bu sayede hem reklam panolarının rahatça saha içine konması hem de gerekli hallerde itfaiye veya ambulansın rahatlıkla saha içine girmesi amaçlanmıştır. Dolaşım alanları stat duvarından itibaren 15-20 m genişliğinde yapılmıştır. Stadın etrafındaki trafik alanı da göz önüne alındığında toplam stadyum alanı 70 bin metrekareye ulaşmıştır. Tribün katları arasında localarla birlikte toplam 1500 kişiye hizmet sunabilecek restoranlar, foot-court büfeler ve tribünler ile bağlantılı Lounge’ler (salonlar) inşa edilmiştir. Alt ve üst tribünlerin arkalarında geniş dolaşım alanları bulunmaktadır. Bu dolaşım alanlarında aynı anda yaklaşık 45 bin kişiye hizmet verebilecek büfe ve tuvaletler yeralmaktadır. Kale arkası tribünler arkasında da yemek servisi yapan birimler bulunmaktadır.

Statta açık loca yoktur. Galatasaray için VIP, Basın, Protokol tribünleri dizayn edilmiş divan üyeleri ve eski sporcular için özel bir suit Ayrıca UEFA için 400 metrekarelik bir VIP salon stadın batı kısmında konuşlandırılmıştır. Mekanik ve elektrik tesisat, en son stadyum teknolojisine uygun olarak Almanya’da bu konunun uzmanları tarafından projelendirilmiştir.


Genel özellikler


Türk Telekom Arena toplam 82 bin metrekare imar alanında inşa edilmiştir. 46 bin seyirci koltuğu, 4 bin 710 VİP seyirci koltuğu, 176 adet özürlü ve refakatçi koltuğunun yer aldığı statta 1760 koltuk kapasiteli 157 loca bulunmakta iken ilk etapta buna inşaatı tamamlanan 29 adet daha yeni loca eklenmiş ve 30 Eylül 2011' de Galatasaray resmi sitesinden satışa sunulmuştur. 157 locaya 29 ilave olunmasından sonra toplam loca adedi 186' ya çıkmış daha sonra eklenecek localarla toplam sayı 217' ye ulaşacaktır. 6 adet yürüyen merdiven, 10 asansörün bulunduğu statta 2 bin 913’ü kapalı olmak üzere 3 bin 19 araçlık otopark ve 28 araçlık otobüs parkı yer almaktadır. Metro ile sağlanacak otopark alanları da dahil edildiğinde toplam kapasite 4 bin 500 araca kadar çıkmaktadır.



Resmi ekleyen



Türk Telekom Arena Stadyumu açılış gösterileri



Çok amaçlı olarak hayata geçirilen stadyumda, müze, restoran, büfe gibi sosyal alanların yanı sıra çoklu bilet satış gişeleri mevcuttur.İki tribün kısmı arasında 217 adet loca , VIP alanları, stadyum yönetimi, Galatasaray Müzesi, GS Store satış noktaları, restoran ve food-court gibi işlevleri içeren iki kat yerleştirilmiştir.

Türkiye' de ilk kez futbol sahası manzaralı restoran faaliyete geçirilmiştir.

Stadyumun ana VIP girişi kuzeybatı yönünde, vadi tarafındadır. Stadın altında 1.000 araçlık bir VIP otoparkı öngörülmüştür. Stadın çeperinde arazinin eğiminden yararlanarak toplamda 2 bin 900 araçlık bir otopark tasarlanmıştır. Bu park yerleri, TEM ve kuzeybatıdaki yollara uygun kavşaklarla bağlanmaktadır.Yayaların büyük bir kısmı metro ile stada kısa bir sürede ulaşabilmektedirler.

Süper Lig ve UEFA standartlarındaki bu stadyum sadece maçlarda değil, ekonomik anlamda eğlence ve kongre merkezi, olası doğal afetlerde ise barınak olarak kullanılabilecektir. Ayrıca Galatasaray Müzesi ve tüm yönetim alt birimleri Ali Sami Yen Spor Kompleksi'ne taşınmıştır. Burada amaç İstanbul'un çeşitli ilçelerine dağılan Galatasaray kurumlarını tek merkezden yönetmek ve dağınıklığı ortadan kaldırmaktır.

Stadyum' a metro çıkışından gelen yolun ismi Galatasaray Spor Kulübü tarafından Aslanlı Yol olarak belirlenmiştir. Bu yolun girişinde Ali Sami Yen Spor Kompleksi tabelası bulunmakta olup, yolun sol tarafında sıralı bilet satış gişeleri bulunmaktadır. Yol ağaçlarla peyzaj edilmiş ve yolun sağ tarafı ise kulüp yönetimi tarafından Galatasaray tarihi ile ilgili heykellerin olacağı ve açık sokak dükkanlarının bulunacağı şekilde projelendirilmiştir. Projelerin gerçekleşmesi için stadyumun 2012 Ocak ayında tam teslimi beklenmektedir.

Doğu tribünü girişinde Nike firması ile ortaklaşa halihazırda inşa edilen Galatasaray Nike Store binası bulunmaktadır. Bina 2 katlı olup, stadyum mimarisine uygun biçimde dizayn edilmiştir. Binanın bir kısmı Galatasaray Nike Store olarak hizmet verecek olup, diğer kısmı Galatasaray Cafê olarak kullanılacaktır. Bunun metro üzerinde maç çıkışı oluşan, insan yoğunluğunu telafi edeceği düşünülmektedir.


#6
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Türk Telekom Arena - TT Arena - Ali Sami Yen Spor Kompleksi



İsim Hakları


Galatasaray ve Türk Telekom arasında yapılan sponsorluk anlaşması gereğince, 100,5 milyon $' lık ödeme karşılığında, Aslantepe'de yapılan stadyumun adı Süper Lig 2009-10 sezonundan itibaren 10 sezon süreyle "Ali Sami Yen Spor Kompleksi - Türk Telekom Arena" olarak anılacaktır.


Resmi ekleyen



Stadın kuzeyinde bulunan Pegasus tribünü




Türk Telekom Arena'nın kuzey tribünü hava yolu şirketi Pegasus ile yapılan anlaşma gereği yıllığı 4 milyon dolardan 3+3 yıl boyunca Pegasus tribünü olarak adlandırılacaktır

Türk Telekom Arena'nın doğu tribünü 1. katı Ülker şirketi ile yapılan anlaşma gereği yıllığı 2 milyon dolardan 3 yıl boyunca Ülker aile tribünü olarak adlandırılacaktır.

Türk Telekom Arena'da bulunan toplam 217 adet locanın isim hakları ise 3 yıl boyunca Denizbank şirketine satılmıştır.


İşletme


Turk Telekom Arena’dan uluslarası standartlarda faydalanmak isteyen Galatasaray,stadın işletilmesi ile ilgili Amerikan AEG şirketi ile anlaşma sağlamıştır. Los Angeles menşeli şirket AEG uluslararası spor, eğlence, konser, yarış organizasyonları ve ilgili faaliyetleri gerçekleştirmektedir.

AEG ile yapılan anlaşma sayesinde Türkiye’de stadyum faaliyetleri ve standartları konusunda yeni bir yapılanma hedeflenmektedir. Uzun yılları kapsayan anlaşmaya bağlı olarak AEG, Türk Telekom Arena’nın işletme alanında standartlarının yukarı çekilmesi ve geliştirilmesi, ayrıca ekstra getiri sağlayan diğer spor, konser, Show vb. organizasyonlarının belirlenmesi konularında Galatasaray’la çalışacaktır. AEG'nin Türk Telekom Arena ile ilgili politikaları arasında işletme pratiklerinin uygulanması, pazarlama ortaklıklarının belirlenmesi, mekânın davetli hizmetleri girişimlerinin geliştirilmesi gibi programlarda yer almaktadır.

Stadın VIP ve localarını pazarlayan ISG şirketi ile sözleşme karşılıklı feshedilmiştir ve Kamuoyu Aydınlatma Platformuna bildirilmiştir. Stadyumun loca, VIP ve BS koltuklarının tanıtımı 21 Nisan 2009' da Galatasaray Adası'nda yapılmış ve satışa çıkarılmıştır. Locaların tamamı kısa süre içinde satılmıştır.


Stadın konumu ve ulaşım



Türk Telekom Arena Şişli sınırları içerisinde yeralır. Finans merkezi Maslak ve gökdelenler vadisi Levent'e komşu bir noktadadır. Stadyum batısında Cendere yolu kuzeyinde Ayazağa ve güneyinde Seyrantepe ile çevrilidir. Tepelik bir alanda bulunan Türk Telekom Arena,Asya ile Avrupa yakasını birbirine bağlayan ikinci köprünün Avrupa kıtasında devamı olan Tem otoyolu ile yan yanadır.



Resmi ekleyen



Türk Telekom Arena finans merkezi Maslak ve gökdelenler vadisi Levent'e komşu bir bölgededir.



Türk Telekom Arena, İstanbul metro ağı ve Marmaray ile entegre durumdadır. Stada en kolay ulaşım metro ile yapılmaktadır. Hacıosman - İTÜ Ayazağa hattı ve Taksim – Sanayi hattındaki metro istasyonlarından binecek olan biletli seyirciler, Sanayi durağında inerek Sanayi-Seyrantepe mekik seferini yapan metro trenlere aktarma yaparak ve Sanayi’den 2 dakikalık yolculukla Seyrantepe metro istasyonuna ulaşabilirler. Stada gelişte Sanayi-Seyrantepe arasındaki 2000 kişi kapasiteli mekik hat 6 dakikada bir sefer yapmaktadır. Seyrantepe metro istasyonunun Türk Telekom Arena giriş kapıları maç günlerinde açılacak olup, Seyrantepe Metro istasyonuna ulaşan izleyiciler tünellerden geçerek stada ulaşabilirler. TEM’in 7 metre altından geçen 150 metre uzunluğundaki bu tüneller Türk Telekom Arena’yı Seyrantepe-Taksim Metro Hattı ile buluşturmaktadır. Bu tünel yollardan bir tanesi acil durumlarda sadece bu hastane için hizmet verecek. Diğer iki tünel yol tamamen stat için yapılmıştır. Stadyumun tam karşısında yapılan içinde 144 metro vagon için parklanma alanı ve otopark bulunan Seyrantepe metro kompleksi 127 milyon euroya mal olmuştur.


Resmi ekleyen



Türk Telekom Arena'ya en kolay ulaşım metro ile yapılmaktadır.



Türk Telekom Arena'da misafir seyirci, açık tribün seyircisi gibi farklı seyirci gruplarının kontrollü bir şekilde stada giriş çıkış yapması sağlanmıştır. Koridorlar ve merdivenler bu ihtiyaçlara cevap verecek biçimde ayarlanmış seyircinin 8-10 dakikada stadı boşaltabilmesi amaçlanmıştır. Stattaki kapalı otopark toplam 2900 araca hizmet verebilmektedir. Stada seyirci taşıyan otobüsler stadın batısında bulunan otobüs duraklarını kullanmaktadırlar. Stadyum için projelendirilen Cendere yolu çıkışı, kamulaştırma nedeni ile mahkemelik olduğundan henüz tamamlanamamıştır. Bununla birlikte TEM' den karşıya geçmek isteyen yayaların geçebileceği bir üst geçitin inşaatına da Karayolları' nda ödenek ayrılmaması nedeniyle henüz başlanmamıştır.

Türk Telekom Arena'da maç çıkışlarında yaşanan metro hattı yoğunluğu nedeniyle yaya yolu çalışmalarına başlanmıştır. Çalışmaların kısa sürede tamamlanması beklenmektedir.


#7
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.

Türk Telekom Arena - TT Arena - Ali Sami Yen Spor Kompleksi




Stadyumun Galatasaray' a devri


Stadyumun Galatasaray Spor Kulübü' ne devri henüz yapılmamış, stadyumdaki eksiklikler nedeni ile geçici teslim tutanağı kulüp tarafından imzalanmıştır.


Resmi ekleyen



Türk Telekom Arena Stadyumu açılış maçı




Stadyumdaki eksikler kulüp tarafından tespit edilmiş ve yüklenici firmaya bildirilmiştir.


Türk Telekom Arena oturum planı



Resmi ekleyen



#8
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Türk Telekom Arena - TT Arena - Ali Sami Yen Spor Kompleksi



Türk Telekom Arena'da Oynanan Uluslararası Karşılaşmalar



Resmi ekleyen






0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı