İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

İşte İlk Yerli Oto! | ‘Babayiğit Benim’ İlk Türk Malı Oto Cenevre Otomobil Fuarı’nda Görücüye Çıktı

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya henüz cevap yazılmadı

#1
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
İşte İlk Yerli Oto!



İlk Türk malı otoyu Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkardı, ‘Babayiğit benim’ dedi



Resmi ekleyen




Tasarımı ve fikri mülkiyet hakları tamamen Karsan’a ait olan V1’in hem binek oto hem de taksi versiyonu ilk kez Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. Hükümet, ‘Made in Turkey’ logolu aracın tanıtımına tam destek verdi

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Karsan’ın aracından gurur duyduklarını belirterek, “Sayın Başbakanımız cari açığı azaltacak, otomotiv sektörüne katma değer katacak bir babayiğit arıyordu. İşte o babayiğit bu” dedi

Türk otomotiv sektörü dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olan Cenevre Otomobil Fuarı’nda gövde gösterisi yaptı. Yüzde 100 Türk mühendislerinin yarattığı ilk araç olan Karsan’ın V1 konsepti, ilk kez görücüye çıktı. Böylece yüzde 100 Türk malı otomobil uluslararası arenada boy göstermiş oldu. Hem binek hem de taksi versiyonu sergilenen araç fuarın ilgi odağı olurken, ‘yerli oto’ konusuna büyük önem veren Ankara Karsan’ı bu önemli gününde yalnız bırakmadı. V1’in tanıtım törenine katılan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Karsan V1 ile Türk mühendislerinin tüm dünyaya mesaj verdiğini belirterek, “Sayın Başbakanımız cari açığı azaltacak, otomotiv sektörüne katma değer katacak bir babayiğit arıyordu. İşte o babayiğit bu” diye konuştu.


İsmi ‘Delikanlı’ olsun


Devlet olarak her zaman otomotiv sektörünün yanında olduklarını anlatan Bakan Çağlayan, Karsan V1’in Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenmesinden dolayı gurur duyduklarını söyledi. Zafer Çağlayan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Buraya gelerek, hükümetin lokomotif sektör otomotiv büyük önem verdiğini, yanında olduğunu göstermek istedik. Şimdi sıra ikinci aşamada yani aracın Türkiye’de seri üretimine başlamasında. Eskiden ben otomobil fuarlarına kız almaya gelirdim. Bu kez damadı görücüye çıkardık. Türkiye ilk defa tasarımı kendine ait bir ürünü ortaya koyuyor. İyi ki New York taksi ihalesi yapıldı, iyi ki Karsan kazanamadı. Yoksa böyle bir araç ortaya çıkmayacaktı. İnan Kıraç, Jan ve Claude Nahum’u tebrik ediyorum, dünyanın en büyük fuarında ‘Ben de varım’ dediler. Karsan böyle bir fuarda aracını sergileyerek doğru bir iş yaptı. Şimdi diğer rakipler Karsan’ın ortaya çıkardığı bu segmentte yarışa girecektir.” Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Cenevre’de V1 konseptinin ismini de belirledi. Çağlayan, İnan Kıraç ve Jan Nahum’a şakayla karışık V1 konseptinin adının ‘Delikanlı’ olması gerektiğini söyledi.


Koç: AB’deki kriz yeni yatırımların önünde engel


Ford Otosan’ın 630 milyon dolarlık yatırımla üreteceği modellerin ilki olan Tourneo Custom Concept, Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. Ford’a yeni pazarlar açacak büyük önem verilen yeni ürünün tanıtımına katılan Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, Tourneo Custom Concept’e övgüler yağdırarak, “Türkiye’de ürettiğimiz en iyi araç diyebilirim Turneo için. Yeni bir müşteri kitlesine hitap edecek. Sırf bu modelin 63 farklı versiyonu olacak. Ford Otosan’a 3 yılda 1.5 milyar dolar yatırım yapacağız” açıklaması yaptı. Ekonomiyle ilgili soruları da yanıtlayan Koç, Avrupa’nın felaket durumda olduğunu ve kimsenin ne yapacağını bilmediğini kaydetti. Rahmi Koç, şunları belirtti: “Avrupa büyük zarar ediyor, kimse geleceğin ne olacağını göremiyor. Kapasite oranları yüzde 47’ye düştü ama sosyal haklar nedeniyle kimse fabrika kapatamıyor. AB’deki kriz Amerika’daki gibi değil. Bu durum Türkiye’yi de etkileyecek. Kapasite kullanımları düşük olduğu için yeni yatırımların önünde büyük engel olacak. Bu da bize Avrupa dışında başka pazar arayışlarına yöneltiyor. Kolay değil, yeni ilişkiler, yeni altyapı gerekiyor, distribütörlükler yapmak gerekiyor bir günden bir güne kurulmaz.”

Türkiye ekonomisinin yumuşak karnının cari açık olduğunu söyleyen Koç, “Bunun için de talebin iç piyasa odaklı olmasından çok dışarıya yönelik geliştirilmesi lazım” uyarısında bulundu.


Doğuş’çular Bentley’in SUV’unu sevdi..


Cenevre Motor Show’a katılan Doğuş Otomotiv yöneticileri, Bentley’in önümüzdeki dönemde üretmeyi planladığı lüks SUV’u EXP 9F kodlu aracı incelediler. W12 motorla pazara sunulması hedeflenen aracın Audi Q7 ve Porsche Cayenne platformunu paylaşması bekleniyor.


En hızlı Ferrari tanıtıldı Türkiye’den 4 sipariş aldı!


Ferrari tarihinin gelmiş geçmiş en güçlü ve en hızlı modeli unvanına sahip F12berlinetta modeli, 2012 Cenevre Otomobil Fuarı’nde resmen tanıtıldı. Gösterişli ve agresif tasarımlı yapısıyla ilk bakışta dikkatleri üzerine çeken Ferrari F12berlinetta, 2012 yılının sonbahar aylarında itibaren ülkemizde de yaklaşık 630 bin eurodan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla boy gösterecek. F12berlinetta’ya ilk etapta Türkiye’den 4 sipariş geldi.


Üstü açık Lamborghini


Lamborghini, konsept Aventador J modeliyle Cenevre’de gövde gösteresi yaptı. Adını FIA motorsporlarından alan Aventador J’de 6.5 litrelik V12 motor yer alıyor. 700 beygir üreten araç sadece 1575 kilo. Karbonfiber şaseli araçtan sınırlı sayıda üretilecek.


Yabancı ortak almadım 60 yıllık hayalim gerçek oldu


Karsan Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç, 60 yıldır otomotiv sektöründe olduğunu belirterek, “En büyük hayalim gerçek oldu. Türk malı bir araç uluslararası bir fuarda görücüye çıktı” dedi. Koç Grubu’ndan emekliliğini aldığı dönemde bağımsız olmak için yabancı ortak almadan Karsan’ı kurduklarını söyleyen Kıraç, şunları kaydetti: “Yabancı olmadan Karsan’ı yaratmamın nedeni bu hayalimin gerçek olmasıydı. Bugün hayal edemediğim bir yerdeyim. Hayalimin gerçekleştiğini hayranlıkla seyrediyorum. Bu sektörde öndeyiz, komşularımız durumu fark edecekler biz hızlı yol almalıyız, tam zamanında buradayız. Bu araçla hitap ettiğimiz kesime artık hükümetler ve belediyeler de hazırlık yapıyor, bunu göz ardı etmiyorlar. Tabii bu aracın oluşturulmasında sevgili eşim Suna Kıraç’ın durumu ilham kaynağı oldu, dünyada benzer sorunları yaşayan 1.5 milyar insanın olduğunu unutmamız lazım.”


Farklı bir segment yaratmalı


Türkiye’de uzun zamandan beri yerli otomobilin konuşulduğunu hatırlatan İnan Kıraç, “Beklentiler hep 25-30 bin liralık araç üzerine. O denizde yüzlerce model var, bu rekabette dışarıda şansınız çok olmaz. Doğru istikamette doğru pazara hitap etmelisiniz. Biz yepyeni dünyaya açılacak bir segment oluşturduk. Türk mühendisliğinin büyük bir kademe kazandığını görüyorum. 165 günde maketten gerçek yürüyen bir araca dönüştürdük” diye konuştu.


Dünyanın en küçük otobüsüyle 1.5 milyar kişiye hitap edeceğiz


Karsan Murahhas Azası Jan Nahum, Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen V1’in hareket kabiliyeti kısıtlı insanlar için üretilen dünyanın ilk aracı olduğunu söyledi. Nahum, “Biz dünyanın en küçük otobüsünü üreteceğiz. 3 yolcudan 6 yolcuya kadar farklı varyasyonları olabilecek. Dünyada 650 milyon engelli olduğunu fark ettik, bunlara yaşlı, kilolu ve hamileleri de eklediğinizde 1.5 milyar hareket kabiliyeti kısıtlı insan var. Biz ilk kez dünyada bu insanlara özel, bir araç yarattık. Kırmızı okyanusta kaybolacak bir araç üretmedik” diye konuştu. Sergilenen iki prototip için 17 milyon dolar harcadıklarını ifade eden duayen otomotivci, aracın seri üretimine motor ve şanzıman hariç 200 milyon euro yatırımla 2014’ün ilk yarısında geçeceklerini belirtti. Jan Nahum, şöyle devam etti: “Yıllık en az 20 bin adet üretilecek. Şu anda yürüyen ve 2014’de bantlardan inecek aracın yüzde 90’ı yerli olacak. 2.4 litrelik benzinli Chrysler motorunu şimdilik dışarıdan alıyoruz ancak 2015-2017 yılları arasında motor da yerli hale gelecek.”


Volt ve Ampera ‘Yılın Otomobili’


“Avrupa”da Yılın Otomobili” ödülü ilk kez Cenevre Oto Fuarında açıklandı. Aynı platformu kullanan elektrikli Chevrolet Volt ve Opel Ampera bu önemli ödüle layık görüldü. Avrupa’da ilk genişletilmiş menzilli elektrikli otomobil modelleri Volt ve Ampera en yakın rakiplerinden 49 puan fark atarak 330 puanla birinci oldular. Ampera yılın 2’inci yarısından itibarın Türkiye’ye gelecek.



Kaynak




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı