İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

Mavi Cami [Sultan Ahmed Camii] | İstanbul'un Tarihi ve Turistik Yerleri - Sultan Ahmed Camii'ni Üç Boyutlu İzle

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 12 yanıt gönderildi

#1
Sema

Sema

    Ne Mutlu Türküm Diyene!!

  • Yönetici
  • 5.470 İleti
  • Gender:Female
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü, Ülke Gündemi, Siyaset ve Köşe Yazıları...

Resmi ekleyen

Sultan Ahmed Camii çinileriyle de çok önemli.


Sultan Ahmed Camii


İnsanlık tarihinin sevgi ve şefkat üzerine kurulduğunu söylemek ne kadar zorsa, iktidar üzerine kurulu olduğunu söylemek de bir o kadar kolay ve doğru olacaktır. En küçük topluluktan büyük ülkelere kadar hatta aile içi ilişkiler için bile en geçerli dilin iktidar dili olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Üstelik, söz konusu olan gerçekten büyük bir imparatorluksa ve bu imparatorluğun en ihtişamlı dönemleriyse... İşte, üç kıtaya uzanan Osmanlı İmparatorluğu tam da bu ifadeye karşılık geliyor ve her dönemde şüphesiz büyük iktidar savaşlarına sahne olmuş. Şu da bilinen bir gerçektir ki, iktidar ortak istemez.

Görkemli Ayasofya karşı
Osmanlı İmparatorluğu'nun tarih sahnesinde oynadığı başrol elbette İstanbul'un alınması ve Doğu Roma İmparatorluğu'nun sahneden çekilmesi olmuştur. Hiçbir şey tümüyle yok olmayacağı için, dev Bizans'ın mirası da bu yeni ev sahibine kalmış. İşte bu mirasın özellikle o dönem için yeryüzündeki biricik ve en görkemli izlerinden biri Ayasofya'dır. Ayasofya camiye dönüştürülmüş dönüştürülmesine ama Mimar Sinan'la doruk noktasına ulaşan Osmanlı mimarisini de tümüyle etkilemiş ve belirlemiş. Böylesi muhteşem bir yapıya hangi mimar direnebilir ki! Padişahların tahta geçme törenleri Eyüp Sultan Camii'nde yapılmış ama Topkapı Sarayı'nın hemen dış kapısında yükselen bu görkemli yapı, cami olarak saray tarafından her zaman kullanılmış. 1600'lü yıllara gelindiğinde, genç yaşta tahta çıkan I. Ahmed, İstanbul'a ama özellikle sarayın çok yakınına görkemli bir İslami anıt dikmek istemiş belli ki. Çok geniş bir alana yayılan, mimari özellikleriyle de bezemesiyle de çok iddialı bir yapı olan Sultan Ahmed Külliyesi de böyle oluşmuş; Ayasofya'nın tam karşısında. Sultanahmet Meydanı'na çıktığınızda, terazinin iki kefesi gibi duran bu iki yapıyı gördüğünde insan ister istemez bunları düşünüyor. Hemen açıklayalım: Külliye, birçok yapının bir arada bulunduğu bir toplamı ifade ediyor ve hemen her padişahın kendi adına yaptırdığı bir külliyesi vardır fakat Sultanahmet Külliyesi, sadece sıraladığımız nedenle bile olsa farklıdır.

Resmi ekleyen

Dünyanın en önemli camilerinden


Altın minareler
I. Ahmed dindarlığıyla da tanınan bir padişah ve Mimar Sedefkâr Mehmed Ağa'ya yaptırdığı bu külliye için kendi gelirinden büyük bir servet ayırmış. Caminin on dört şerefesi, I. Ahmed'in 14. Osmanlı padişahı olduğunu simgeliyor. Kaynaklara göre, inşaatın yapılacağı alandaki yapılar yıkılmış ve 9 Kasım 1609 yılında temel kazımına başlanmış. Törende tüm üst düzey din ve devlet görevlileri hazır bulunmuş. Padişah bir süre töreni izledikten sonra, oturduğu yüksek köşkten inerek kadife saplı kazmayı almış ve yorulana kadar çalışmış. Bu kazma Topkapı Sarayı'nda sergileniyor. Külliyenin tamamlanması on yıl sürmüş, Bu on yılın son iki yılı, ne yazık ki 1617'de henüz 27 yaşındayken muhtemelen mide kanserinden ölen I. Ahmed'in türbesinin yapımı için geçmiş.
Külliyenin en çok göze çarpan yapısı şüphesiz Mavi Cami olarak da bilinen Sultanahmed Camii'dir. İznik'te yapılan 20 bini aşkın çininin mekana verdiği renk nedeniyle yabancılar tarafından böyle adlandırılmış. Evliya Çelebi'nin aktardığına göre, üç şerefeli minarelerin yalnız alemleri değil, külahları da altın kaplamaymış ve güneşte parlıyormuş. Bu cami, Osmanlı mimarlığında dört ayağa oturan kubbe düzeninin mekan gelişimi açısından ulaştığı son nokta olarak biliniyor. İç mekan özenle yapılmış, kilim ve halılar, renkli cam pencereler, renkli taşlar, kalem işleri, sedefkâri kapılar, pencere kapakları, rahleler, kubbeye asılan deve kuşu yumurtaları ve avizeler mekanın görkemini arttırmıştır. Külliyenin diğer bir önemli yapısı, padişahın namazdan önce ya da sonra oturup dinlenebileceği, sohbet edebileceği bir mekan olarak tasarlanan Hünkar Kasrı'dır. Kasrı camiye bağlayan galeriyi taşıyan sütun dizisi bu yapıyı gösterir. Külliyenin bir başka birimi de Sıbyan Mektebi yani dershanedir. Ne yazık ki 1912 yılında çıkan yangında harap olmuş. Darülkurra, Darüşşifa, Medrese, İmaret ve Sebiller külliyenin diğer parçaları. Tabii kendisi, eşi Kösem Sultan, oğlu II. Osman ve IV. Murad'ın yattığı türbe de bu bütünün bir parçası. Sultanahmet'e gelen yerli yabancı hemen tüm turistlerin uğradığı bir çarşı vardır; Arasta Çarşısı. Bu çarşı, işlevini hiç değiştirmemiş ve 17. yüzyıldan günümüze kalan tek üstü açık çarşı. Yani kilimler, gümüşler ve halılar içinde gezerken sadece dev bir külliye içinde değil, tarihin külliyesinde de gezmiş oluyorsunuz.

* Sultan Ahmed Camii haftanın yedi günü açık. Ziyaret 08.30'da başlıyor. Namaz saatleri dışında ziyaret için uygun ve akşam namazına kadar görülebilir.
* Yerli ve yabancı ziyaretçilerin giriş kapıları farklı. Yabancı ziyaretçilere camiyi gezreken giymeleri için galoş veriliyor ve örtünme zorunluluğu da getirilmiyor.
* Giriş ücretsiz ancak kapı girişindeki görevliye bağış yapma imkanı var. Bu konudaki esas, gönüllülük. İsteyen dilediği kadar bağış yapabilir.
* Sultanahmet'teki camiler müezzinleriyle de çok ünlüdür. Hepsi de çok iyi birer tenor olan ve ezan konusunda usta olan müezzinlerin farklı camilerde birbirleriyle bir çeşit ustalık atışmasına dönüşen okumalarına rastlarsanız kulak kesilin.



Bakınız, http://www.kadimdostlar.com/Osmanli_Padisahlari_Valide_Sultanlar_Padisah_Esle_f169/Handan_Sultan_d_1576_ve_8211_o_26_Kasim_1605_t75703.html&pid=132486#entry132486']Handan Sultan | Osmanlı Padişahı I. Ahmet'in Annesi, Valide Sultan Ve III. Mehmet'in Eşi' target='_blank'>Handan' class='bbc_url' title=''>http://www.kadimdostlar.com/Osmanli_Padisahlari_Valide_Sultanlar_Padisah_Esle_f169/Handan_Sultan_d_1576_ve_8211_o_26_Kasim_1605_t75703.html&pid=132486#entry132486']Handan Sultan | Osmanlı Padişahı I. Ahmet'in Annesi, Valide Sultan Ve III. Mehmet'in Eşi

http://www.kadimdostlar.com/Osmanli_Padisahlari_Valide_Sultanlar_Padisah_Esle_f169/Sultan_Birinci_Ahmet_1590_1617_XIVuncu_Osm_t2216.html']Sultan Birinci Ahmet | [ 1590- 1617] | XIV.üncü Osmanlı Padişahı' target='_blank'>Sultan' class='bbc_url' title=''>http://www.kadimdostlar.com/Osmanli_Padisahlari_Valide_Sultanlar_Padisah_Esle_f169/Sultan_Birinci_Ahmet_1590_1617_XIVuncu_Osm_t2216.html']Sultan Birinci Ahmet | [ 1590- 1617] | XIV.üncü Osmanlı Padişahı

Konu Hale tarafından 21 Ağustos 2015 Cuma - 06:09 tarih ve saatinde düzenlenmiştir
Resim Linkleri Düzenlenmiştir.


#2
fbersin93

fbersin93

    KD ™ Yeni Tanıdık

  • Dost
  • 16 İleti
  • Gender:Male
SÜPERR BU RESİMLERR ÇOK SAOLUNN

#3
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
• 31 Aralık 1609 - İstanbul'da, Sultanahmet Camii'nin temeli atıldı. Mimarı Sedefkar Mehmet Ağa olan cami 8 yılda tamamlandı.

#4
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
• 4 Ocak 1610 - Sultanahmet Camisinin temeli atıldı.

#5
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Mavi Cami - Sultan Ahmed Camii



Resmi ekleyen



Handan Sultan'nın oğlu I. Ahmet tarafından yaptırılan altı minareli Sultanahmed Camii


Resmi ekleyen



Handan Sultan'nın oğlu I. Ahmet tarafından yaptırılan altı minareli Sultanahmed Camii


Resmi ekleyen



Osmanlı tarihinde inşa edilen en büyük camii olan Sultanahmed Camii, Handan Sultan'nın oğlu I. Ahmet tarafından yaptırılmıştır. ( İç görünümü )



#6
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Mavi Cami - Sultan Ahmed Camii

Sultan Ahmet Camii, 1609-1616 yılları arasında sultan I. Ahmet tarafından İstanbul'daki tarihî yarımadada, Mimar Sedefkâr Mehmet Ağa'ya yaptırılmıştır. Cami Mavi, yeşil ve beyaz renkli İznik çinileriyle bezendiği için ve yarım kubbeleri ve büyük kubbesinin içi de gene mavi ağırlıklı kalem işleri ile süslendiği için Avrupalılarca "Mavi Cami (Blue Mosque)" olarak adlandırılır. Ayasofya'nın 1934 yılında camiden müzeye dönüştürülmesiyle, İstanbul'un ana camii konumuna ulaşmıştır.

Aslında Sultan Ahmet Camii külliyesiyle birlikte, İstanbul’daki en büyük yapı komplekslerinden biridir. Bu külliye bir cami, medreseler, hünkar kasrı, arasta, dükkânlar, hamam, çeşme, sebiller, türbe, darüşşifa, sıbyan mektebi, imarethane ve kiralık odalardan oluşmaktadır. Bu yapıların bir kısmı günümüze ulaşamamıştır.

Yapının mimari ve sanatsal açıdan dikkate sayan en önemli yanı, 20.000'i aşkın İznik çinisiyle bezenmesidir. Bu çinilerin süslemelerinde sarı ve mavi tonlardaki geleneksel bitki motifleri kullanılmış, yapıyı sadece bir ibadethane olmaktan öteye taşımıştır. Caminin ibadethane bölümü 64 x 72 metre boyutlarındadır. 43 metre yüksekliğindeki merkezi kubbesinin çapı 23,5 metredir. Caminin içi 200'den fazla renkli cam ile aydınlatılmıştır. Yazıları Diyarbakırlı Seyyid Kasım Gubarî tarafından yazılmıştır. Çevresindeki yapılarla birlikte bir külliye oluşturur ve Sultanahmet, Türkiye'nin altı minareli ilk camiidir.


Tarihçe


Mimari


Sultanahmet camiinin tasarımı Osmanlı cami mimarisi ile Bizans kilise mimarisinin 200 yıllık sentezinin zirvesini oluşturur. Komşusu olan Ayasofya’dan bazı Bizans esintileri içermesinin yanı sıra geleneksel İslami mimari de ağır basar ve klasik dönemin son büyük camisi olarak görülür. Caminin mimarı, büyük usta Mimar Sinan'ın "boyutta büyüklük, heybet ve ihtişam" fikirlerini yansıtmada başarılı olmuştur.



Resmi ekleyen



Sultan Ahmet Camii'nin 1895 yılındaki hali




Dış

Köşe kubbelerin üstündeki küçük kulelerin eklenmesi dışında, geniş ön avlunun cephesi Süleymaniye Camii'nin cephesiyle aynı tarzda yapılmıştır. Avlu neredeyse caminin kendisi kadar geniştir ve kesintisiz bir kemer altıyla çevrilmiştir. Her iki tarafında abdesthaneler vardır. Ortadaki büyük altıgen fıskiye avlunun boyutları göz önüne alındığında küçük kalır. Avluya doğru açılan dar anıtsal geçit kemer altından mimari olarak farklı durur. Yarı kubbesi kendinden daha küçük çıkıntılı bir kubbe ile taçlandırılmış ve ince sarkıt bir yapıya sahiptir.


Resmi ekleyen



Aya Sofya'nın üst kattından Sultan Ahmet Camii'nin görünümü.



Ağır bir demir zincir batı tarafındaki avlu girişinin üst kısmını asılı tutar. Caminin avlusuna yalnızca sultan at sırtında girebilirdi. Sultan avluya at sırtında girdiği zaman başını zincire çarpmamak icin eğerdi. Bu,padişahın bile camiye girerken kendisine çeki düzen vermesi gerektiğini göstermek amaçlı sembolik bir eylemdi.


İç


Her katında alçak düzeyde olmak üzere, caminin içi İznik’te 50 farklı lale deseninden üretilmiş 20binden fazla çiniyle bezenmiştir. Alt seviyelerdeki çiniler gelenekselken galerideki çinilerin desenleri çiçekler, meyveler ve servilerle gösterişli ve ihtişamlıdır.20binden fazla çini İznik'te çini ustası Kasap Hacı ve Kapadokyalı Barış Efendi'nin yönetiminde üretilmiştir. Her çini başına ödenecek tutar sultanın emriyle düzenlense de çini fiyatı zamanla artmış, bunun sonucunda kullanılan çinilerin kalitesi zamanla azalmıştır. Renkleri solmuş ve cilaları sönükleşmiştir.Arka balkon duvarındaki çiniler 1574'teki yangında zarar gören Topkapı sarayının hareminden geri dönüştürülen çinilerdir.


Resmi ekleyen



Sultan Ahmet Camii'nin kubbe ve tavan işlemeleri. Sultan Ahmet Camii, 1985 yılında İstanbul Tarihî Alanları (Zones historiques d'Istanbul) adıyla UNESCO Dünya Mirasları listesine eklenen alanın bir parçasıdır.



İç kısmın daha yükseklerine mavi boya hakimdir fakat düşük kalitelidir.200den fazla karışık leke desenli cam doğal ışığı geçirir, bugün avizelerle desteklenmişlerdir.avizelerde devekuşu yumurtası kullanımının örümcekleri uzak tuttuğunun keşfedilmesi örümcek ağlarının oluşumunu engellemiştir.Kurandan sözler içeren hat dekorasyonlarının çoğu zamanın en büyük hat sanatçısı seyid kasım gubari tarafından yapılmıştır.yerler yardımsever insanlarca eskidikçe yenilenen halılarla kaplıdır.pek çok büyük pencere geniş ve ferah bir ortam hissi vermektedir.Zemin kattaki açılır pencereler "opus sectile" adı verilen bir döşeme şekliyle dekore edilmiştir.her kavisli bölüm bazıları ışık geçirmeyen 5 pencereye sahiptir.her yarı kubbe 14 pencereye ve merkez kubbe 4ü kör olmak üzere 28 pencereye sahiptir.pencereler için renkli camlar Venedik sinyorundan sultana hediyedir.bu renkli camların çoğu bugün sanatsal değeri olmayan modern versiyonlarıyla değiştirilmiştir.

Caminin içindeki en önemli unsur ince işçilikle oyulmuş ve yontulmuş mermerden yapılma mihraptır.bitişik duvarlar seramik çinilerle kaplanmıştır.fakat çevresindeki çok sayıda pencere onu daha az ihtişamlı gösterir.mihrabın sağında zengin dekore edilmiş minber bulunur.cami en kalabalık halinde dahi olsa herkesin imamı duyabileceği şekilde tasarlanmıştır.

Sultan mahfili güneydoğu köşesindedir.bir platform, iki küçük dinlenme odası ve sundurmadan oluşur ve padişahın güneydoğu üst galerideki locasına geçişi bulunur.bu dinlenme odaları 1826da yeniçerilerin ayaklanması sırasında veziriazamın yönetim merkezi oldu. Hünkar Mahfili 10 adet mermer sütunla desteklenmiştir.zümrüt, gül ve yaldızlarla süslenmiş ve yaldızlarla 100 adet Kuran işlenmiş kendi mihrabı vardır.

Caminin içindeki birçok lamba zamanında altın ve diğer değerli taşlarla ve de içinde devekuşu yumurtası ya da kristal toplar bulunabilecek cam kaselerle kaplıydı. Bu dekorların tümü ya kaldırıldı ya da yağmalandı.

Duvarlardaki büyük tabletlerde halifelerin isimleri ve kurandan parçalar yazılıdır. Bunları orijinal haliyle 17. yüzyılın büyük hat sanatçısı Diyarbakırlı Kasım Gubarım yapmıştır fakat yakın zamanda restore edilmek için kaldırılmışlardır.


Minareler


Sultanahmet camii Türkiye’de 6 minaresi olan 3 camiden biridir, diğer 2 tanesi ise Adana'daki Sabancı Camii ve Mersin'deki Muğdat Camii'dir. minarelerin sayısı ortaya çıkınca sultan küstahlıkla suçlanmıştır çünkü o zamanlarda, Mekke’deki Kabe’de de 6 minare bulunmaktadır.sultan bu problemi Mekke’deki camiye yedinci minareyi yaptırarak çözer. Halbuki gerçekte Mekke’deki camii, Sultanahmet camii inşa edilmeden 1 yüzyıl öncesinden beri 7 minareye sahiptir.

4 minare caminin köşelerindedir. kalem şeklindeki bu minarelerin her birinin 3 şerefesi vardır.ön avludaki diğer iki minare ise ikişer şerefelidir.

yakın zamana kadar müezzin günde 5 kere dar sarmal merdivenleri çıkmak zorunda kalıyordu, bugün ise toplu dağıtım sistemi uygulanıyor.ve diğer camilerce de yankılanan ezan şehrin eski bölümlerinde de duyuluyor.Türklerin ve turistlerin oluşturduğu kalabalık günbatımı vaktinde, güneş batarken ve cami renkli projektörlerle parlak bir şekilde aydınlatılmaya başlarken parkta toplanıp yüzünü camiye vererek akşam ezanını dinliyorlar.

Cami inşa edildiği dönemlerde uzunca bir süre cuma günleri Topkapı Sarayı'ndakilerin ibadetlerini gerçekleştirdiği mekân olmuştur.


#7
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Mavi Cami - Sultan Ahmed Camii




• 31 Aralık 1609 - İstanbul'da, Sultanahmet Camii'nin temeli atıldı. Mimarı Sedefkar Mehmet Ağa olan cami 8 yılda tamamlandı.


Bakınız,
http://www.kadimdostlar.com/Tarihte_Bugun_Olaylar_Doganlar_Olenler_f180/Tarihte_Bugun_31_Aralik_1609_istanbul_ve_39_t74330.html']Tarihte Bugün: 31 Aralık | (1609) - İstanbul'da, Sultanahmet Camii'nin Temeli Atıldı ' target='_blank'>Tarihte' class='bbc_url' title=''>http://www.kadimdostlar.com/Tarihte_Bugun_Olaylar_Doganlar_Olenler_f180/Tarihte_Bugun_31_Aralik_1609_istanbul_ve_39_t74330.html']Tarihte Bugün: 31 Aralık | (1609) - İstanbul'da, Sultanahmet Camii'nin Temeli Atıldı

#8
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Mavi Cami - Sultan Ahmed Camii


Sultan Ahmet Camii’nin Bilinmeyenleri


Resmi ekleyen



Sultan 1. Ahmet tarafından 1616 yılında mimar Sedefkar Mehmet Ağa’ya Ayasofya’nın karşısında yaptırılan Sultanahmet Camisi, kentin en çok turist çeken mekanları arasında ön sıralarda yer alıyor. Cami'nin temelleriyse 401 sene önce 31 Aralık günü atılmıştı.

Resmi ekleyen


Osmanlı sultanları ve ailesi tarafından yaptırılan ve ”Sultan camileri” anlamına gelen selatin camilerinin 6′ncısı olan Sultanahmet Camisi, İznik çinileriyle bezeli olduğu için Avrupalılar tarafından ”Mavi Cami (Blue Mosque)” olarak adlandırılıyor.

Resmi ekleyen


İstanbul’un tarihi yarımadasında bulunan Sultanahmet Camisi, Mimar Sinan sonrası klasik mimarinin en büyük ve en önemli eseri olarak biliniyor.

Resmi ekleyen


Caminin yapımı 1616′da tamamlanırken, yapımı 1620 yılına kadar süren külliyenin diğer binalarının, dağınık bir düzenlemeyle yerleştirildiği görülüyor.



Kaynak

Konu Hale tarafından 21 Ağustos 2015 Cuma - 06:08 tarih ve saatinde düzenlenmiştir
Resim Linkleri Düzenlenmiştir.


#9
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Mavi Cami - Sultan Ahmed Camii


Sultan Ahmet Camii’nin Bilinmeyenleri

Resmi ekleyen


Binalar, tüm alana hakim ve dış avlu içinde yer alan cami ve hünkar kasrı çevresinde işlevlerine göre dini, eğitim yapıları ve sosyal tesisleri olarak gruplandırıldı.

Resmi ekleyen


Büyük çaplı bir prestij projesi olarak yapılan Sultanahmet Camisi ve külliyesinde Mimar Sinan’ın öğrencisi Sedefkar Mehmet Ağa, klasik geleneğin denenmemiş detaylarını kullanarak devletin siyasi gidişine paralel olarak mimaride büyük bir atılım gerçekleştirdi.

Resmi ekleyen


İznik çinileriyle bezenmesi, yapının mimari ve sanatsal açıdan dikkate şayan en önemli yanı olarak öne çıkıyor. Mavi, yeşil ve beyaz renkli İznik çinileriyle bezeli olan ve çinilerin süslemelerinde sarı ve mavi tonlardaki geleneksel bitki motifleri kullanılması, yapıyı sadece bir ibadethane olmaktan öteye götürüyor.

Resmi ekleyen


Sultanahmet Camisi, aynı zamanda Türkiye’nin 6 minareli tek selatin camisi olma özelliğini de taşıyor.


#10
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Mavi Cami - Sultan Ahmed Camii


Sultan Ahmet Camii’nin Bilinmeyenleri

Resmi ekleyen


Caminin 6 minaresi olmasına ilişkin aktarılan bir efsane şöyle: ”Dönemin padişahı I. Ahmet, minareleri altından yaptırmak istemiştir ancak kaplamada kullanılacak olan altının değeri padişahın bütçesini fazlasıyla aşınca, caminin mimarı Sedefkar Mehmet Ağa bu emri güya yanlış işiterek ‘altın’ sözcüğünü ”altı” yaparak camiyi 6 minareli inşa ettirmiştir.”

Resmi ekleyen


Toplam 260 pencereyle aydınlatılan caminin ibadethane bölümü 64×72 metre boyutlarındadır. 43 metre yüksekliğindeki merkezi kubbesinin çapı ise 23,5 metredir.

Resmi ekleyen


Avlunun batı girişinde, demirden ağır bir kordon bulunmaktadır. Bu kordon, avluya atıyla giren padişahın kafasını çarpmamak için eğmesini gerektiriyordu. Bu durum da padişahın bile camiye girerken kendisine çeki düzen vermesi gerektiğini göstermek amaçlı sembolik bir eylem olarak kabul ediliyordu.

Resmi ekleyen


Kareye Yakın Dikdörtgen Planlı Eser

Vakıflar Genel Müdürlüğünden alınan bilgilere göre, Sultan Ahmet Evvel Vakfına kayıtlı olan cami, büyük bir külliyenin ana yapısını oluşturuyor.





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı