İçeriğe git

Welcome to Kadim Dostlar ™ Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account
Resim

3 Mart Dünya Diskalkuli Günü | Matematik Bozukluğu - Öğrenme Güçlüğü - Disleksi - Disgrafi - Diskalkuli Ve Dispraksi

- - - - -

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 1 yanıt gönderildi

#1
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
3 Mart Dünya Diskalkuli Günü

Matematik Bozukluğu - Öğrenme Güçlüğü - Disleksi - Disgrafi - Diskalkuli Ve Dispraksi

Resmi ekleyen


Amacı, bu problemin aileler, öğretmenler ve eğitim sektörü tarafından tanınmasını sağlamaktır.



Diskalkuli problemi yaşayan kişilerde en belirgin olarak gözlenen durumlar aşağıda sıralanmıştır. Bunların tamamı aynı kişide ve eşit ölçüde gözlenmeyebilir.

• Basit matematiksel işlemlerin çözümünde yaşanan zorluk,
• Matematiksel kavram, kural ve formülleri kavrama ve hatırlama zorluğu,
• Sayı ve şekiller arasında ilişki kurma problemi,
• Sayılar arasında hangisinin daha büyük olduğunu tespit güçlüğü (örneğin 792 ya da 800, 41242 ya da 41421, 499 ya da 611 gibi),
• Bildik bir yoldan sapıldığında yön bulma konusunda yaşanan zorluk, yön bulurken gidilecek yönün veya izlenecek yolun zihinden canlandırılamaması,
• Harita yardımıyla yön bulmaya çalışılırken, harita ile, bulunulmakta olan yer arasında ilişki kuramama (Bu tür durumlarda kişi, haritayı Kuzey yönünün yukarıda gösterildiği haliyle kullanmak yerine, haritayı gideceği yönün doğrultusunda çevirip, o şekilde kullanma ihtiyacı hisseder. Zira diğer türlü izleyeceği doğrultuyu, gideceği yönü, sağ ve sol kavramlarını zihninde canlandıramaz),
• Sol ve sağ kavramlarının karıştırılabildiği durumlar,
• Kendisi ile arasında mesafe olan bir cismin uzaklığını hesaplayama, tahmin etme güçlüğü (örneğin 3 metre veya 6 metre),
• Zihinsel konsantrasyon gerektiren işlerde yaşanan güçlük,
• Geçmiş ve gelecek olayları, olay sıralarını hatırlamada yaşanan zorluklar,
• Analog saatlerde zamanın kolay okunamaması,
• Takvim üzerinde belirli bir tarihe kadar olan günlerin hesaplanmasında zorluk,
• Zamanı kullanmada yaşanan problemler,
• Herhangi bir aktivitenin ne kadar süreceğini hesaplamada güçlük (örneğin saat 14:51′den 38 dakika sonrasının saat kaç olacağı),
• Finansal planları kavrama güçlüğü, büyük finansal resmi görememe,
• Karşılaşılan bir durumda, olayın veya sorunun bütününü görebilme, canlandırma güçlüğü,
• Bütçe hesaplamalarında yaşanan zorluklar,
• Yavaşlık,
• Market alışveriş fişindeki rakamsal değerlerin toplanmasında yaşanan zorluk,
• Kasada ödenen para üstünün ne kadar geri döneceğini hesaplamada yaşanan zorluk,
• Yüzde, kâr-zarar hesapları, bahşiş hesapları,
• Zihinsel matematik işlemlerinde ve soyut kavramlara ait zihinsel canlandırmalarda zorluklar,
• Toplama, çıkartma, çarpma ve bölme tablolarının öğreniminde zorluk,
• Zihinde yapılan canlandırmalarda karşılaşılan sorunlar,
• Müzik notalarını okuyamama, bir müzik aletinin öğreniminde, parmak konumlarını öğrenme zorluğu,
• Anlama ve kavramaya dayalı öğrenme yerine, taklit ve ezbere dayalı öğrenme eğilimi,
• Dans ve aerobik gibi çabuk figür değişimi gerektiren etkinliklerde, bir dansı öğrenirken ayak hareketleri sıralamasının öğreniminde güçlük,
• Bir şeye ait hesaplama ve çözümün öğrenilmesine karşın, üzerinden bir gün geçtiğinde, çözümle ilgili bu bilginin yok olduğunun görülmesi,
• Kısa süreli hafızanın zayıf veya kötü olması,
• Düşük hızda ve yetersiz nitelikte okuma,
• Sınav için sorumlu olunan bir kitaba çalışıldığı halde o sınavdan başarısız olabilme,
• Çalışmaya başlayamama; çalışırken dikkatin çabuk dağılması,
• İsimleri hatırlamada yaşanabilecek sorunlar, aynı harf ile başlayan isimlerde karışıklıklar,
• Oyun skorlarının akılda tutulmasında güçlük,
• Kart ve masa oyunlarında oyun sırasının takip kaybı,
• Satranç gibi oyunlarda limitli strateji becerisi,
• Gürültü, koku ve ışığa karşı fazla hassas olmak, istenilmeyen arkaplan etkileri filtre edip, ortam şartlarına uyum sağlayama zorluğu. Lakin diskalkuli problemi yaşayanlar, gelişmiş bir hayal gücüne sahip olabilirler ve bu durum büyük olasılıkla matematiksel-sayısal eksikliklere karşı gelişmiş bir bilişsel telafi olarak açıklanabilir.


Diskalkuli sorunu yaşayan kişiler yukarıda sıralanan durumlarda yaşadıkları problemlerin aksine, yabancı dil öğrenimi, şiir ve roman yazma becerisi, karmaşık matematik gerektirmeyen tüm bilim dalları, formüller değil, mantık kullanılarak çözülen geometri problemleri ve yaratıcılık gerektiren sanat dallarında başarılıdırlar.


Bakınız,
http://www.kadimdostlar.com/Engelsiz_Engelliler_Dayanisma_Forumu_f103/Diskalkuli_Nedir_Matematik_Bozuklugu_Ogrenme_Gu_t83176.html'] Diskalkuli Nedir? | Matematik Bozukluğu - Öğrenme Güçlüğü - Disleksi - Disgrafi - Diskalkuli Ve Dispraksi - Gelişim Dönemlerine Göre Semptomlar - Belirtiler ' target='_blank'>' class='bbc_url' title=''>http://www.kadimdostlar.com/Engelsiz_Engelliler_Dayanisma_Forumu_f103/Diskalkuli_Nedir_Matematik_Bozuklugu_Ogrenme_Gu_t83176.html'] Diskalkuli Nedir? | Matematik Bozukluğu - Öğrenme Güçlüğü - Disleksi - Disgrafi - Diskalkuli Ve Dispraksi - Gelişim Dönemlerine Göre Semptomlar - Belirtiler

Konu Hale tarafından 01 Ağustos 2015 Cumartesi - 07:48 tarih ve saatinde düzenlenmiştir
Resim Linkleri Düzenlenmiştir.


#2
Hale

Hale

    Hayat nefeslerle sınırlı, sevgilerle sonsuzdur.

  • Yönetici
  • 49.690 İleti
  • Gender:Female
  • Location:İstanbul
  • Interests:Mustafa Kemal ATATÜRK, Türk Tarihi, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Kültürü.
Resim Linkleri Düzenlenmiştir.




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı